"Me paard is me liefde"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:29

chaaya schreef:
Willl65 schreef:

Hihi ik word door jou ook op het verkeerde been gezet.

Is het volgens jou nu " hij wil" of hij wilt?
Ik schrijf het zonder T wat ook zo hoort volgens mi
j

Het is stam+t bij een ander hij wilt is het dus hij gaat ik ga hij vindt ik vind ;)

Fout. :D http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384/

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:30

Het woord "wouden" wordt hier zo vaak gebruikt. Dat zal ook wel Fries zijn? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:30

chaaya schreef:
Het is voornamelijk speek taal ik zeg bijvoorbeeld vaan " me " omdat ik zo ben opgevoed je ziet het meestal in het noorden van Nederland ik ben Zaans en vandaar dat ik vaak met me spreek hetnis me verzorgpony
Sorry voor het me zeggen maar ik denk dat ik het niet zo snel zou afleren het is nu eenmaal ook mijn spreektaal

Zo te zien ben je nog lekker jong; als je het nu afleert word je niet zoals mijn nicht :')
Als je toch bezig bent? Interpunctie. Gebruik het. Alstublieft.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:31

Maar dat heb ik precies hetzelfde, maar dan met na..
Ik ga nu na me paard.. Ik ga nu naar mijn paard. De spelling van sommige mensen is wel serieus rampzalig..
Of met "jou." JouW paard, ik hou van joU.
Laatst bijgewerkt door Goudlokje1 op 18-02-14 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:32

chaaya schreef:
je ziet het meestal in het noorden van Nederland

Sorry, maar woon in Stellingwerf (omgeving Wolvega). Studie gedaan in Groningen. Gewerkt in Leeuwarden. Ik kan echt niet zeggen dat hier me vaker gezegd en geschreven wordt dan in Overijssel en Drenthe.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:32

Dat naar en na vind ik zelf echt verschrikkelijk. Ik ga 'na' me paard. Wat ga je na je paard? poepen? fietsen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:35

Als ik kijk op mijn Facebook (allemaal 12+), dan valt het mij wel op dat diegene die 'me fiets, broek, moeder', 'na me werk, fiets, zus' en 'ma hij is stom' gebruiken, niet de helderste lichten zijn. :o
(Maakt ze geen mindere mensen hoor, maar het viel mij gewoon op)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-02-14 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:36

Hahahahahaha ik ergerde mij al aan de titel. :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:37

Ik krijg mijn bericht niet geplaatst {:)-:(

Maar ik blijf erbij jij wil is zonder T :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:37

vuurneon schreef:
Als ik kijk op mijn Facebook (allemaal 12+), dan valt het mij wel op dat diegene die 'me fiets, broek, moeder', 'na me werk, fiets, zus' en 'ma hij is stom' gebruiken, niet vooraan stonden toen de intelligentie werd uitgedeeld. :o
(Maakt ze geen mindere mensen hoor, maar het viel mij gewoon op :') )

Ik vind het ook altijd zo jammer als mensen hun woorden niet afmaken: Ma (maar), nie (niet), da (dat), morge etc... Moeilijk, het laatste lettertje typen...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:40

Suusenmalvin schreef:
Brrrrr zo irrantant ja! Net als 'is' i.p.v. 'eens' gebruiken.. "Ik ga is ff lekker naar me paard" 8)7

Correctie, dat is volgens deze 'nieuwe spelling' dan: "ik ga is ff lekker na me paard" :)) :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:41

vuurneon schreef:
Mijn nicht van bijna 40 gebruikt;
Me zus is na me toe ma gaat zo weer weg

(Zonder interpunctie uiteraard!)

Ik vrees er nu al voor als ze haar kinderen gaat helpen met hun huiswerk.

Ik weet niet waar je nicht het gebruikt. Maar als ik privé met iemand praat gaat het er ook vrij plat aan toe en zo kort mogelijk. Dus als het op FB is zou ik me daar niet zo aan storen. Op een forum zoals hier is dat heel anders. Zou behoorlijk moeilijk worden als mensen in hun dialect gaan typen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:43

:D Topic is vanmiddag geopend.... en nu al 13 pagina's. Volgens mij heb je een punt, TS :D

Kan me helemaal vinden in je post, en in veel andere voorbeelden die hier voorbij komen. Kan op zich best veel hebben, maar "me paard" of erger nog "ik en me paard/vriend/vriendin" blijft me storen.
Heb het zelf ook bij zinnen als "Ik zal als ik jou was dit en dat doen". Met 'zal' wordt dan 'zou' bedoeld. Kom het de laatste tijd steeds meer tegen, en het stoort me écht.

Merk nu overigens tegelijkertijd dat ik deze post haast niet durf te typen/verzenden...

Want geheid dat ik nu natuurlijk ook ergens een stomme fout maak in deze tekst _O-

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:43

Mm raar.. ik heb het vandaag nog gehad met Nederlands en mijn docent zecht stam +T bij iemand anders mijn vader wilt een nieuwe tv mij moeder belt met de overburen ik zal het dan to h nog even navragen anders leerd hij het ons lekker verkeerd xD

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:45

Zo te lezen is er nog wel meer wat hij jullie verkeerd leert chaaya :o :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:45

'Sterkte voor de nabestaande' is ook zo'n mooie. Alsof er maar een is...

Ik last hier net enigst kind. Dat is toch ook fout?

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:46

chaaya schreef:
Mm raar.. ik heb het vandaag nog gehad met Nederlands en mijn docent zecht stam +T bij iemand anders mijn vader wilt een nieuwe tv mij moeder belt met de overburen ik zal het dan to h nog even navragen anders leerd hij het ons lekker verkeerd xD

Jouw werkwoordsvervoeging en spelling valt ook nog te verbeteren.. (Niet gemeen bedoelt, maar in een topic als dit moet je twee keer na denken voor dat je iets verzend. :))) Maar lees maar de link die ik bij mijn vorige post zette, daar staat volgens mij een verklaring.
Edit: die laatste zin van mij loopt ook niet echt lekker. :')
Laatst bijgewerkt door _Animo op 18-02-14 23:47, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:46

Tigra_ schreef:
vuurneon schreef:
Mijn nicht van bijna 40 gebruikt;
Me zus is na me toe ma gaat zo weer weg

(Zonder interpunctie uiteraard!)

Ik vrees er nu al voor als ze haar kinderen gaat helpen met hun huiswerk.

Ik weet niet waar je nicht het gebruikt. Maar als ik privé met iemand praat gaat het er ook vrij plat aan toe en zo kort mogelijk. Dus als het op FB is zou ik me daar niet zo aan storen. Op een forum zoals hier is dat heel anders. Zou behoorlijk moeilijk worden als mensen in hun dialect gaan typen.

Dit is geschreven helaas en ja, zelfs op de kerstkaart -O- dus het zit in het systeem onderhand. Helaas.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:51

Tiggs schreef:
'Sterkte voor de nabestaande' is ook zo'n mooie. Alsof er maar een is...

Ik last hier net enigst kind. Dat is toch ook fout?

Nope dat niet meer, is een vaste verbinding geworden. Enigste op zichzelf dus wel...

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:53

Jaa maar als je overal op moet letten.. op een telefoon typ je ook al anders dan achter een toetsenboord en tuurlijk is mijn spelling niet helemaal correct maar ik ben niet perfect en dat zal niemand zijn iedereen maakt fouten ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:54

vuurneon schreef:
Tigra_ schreef:

Dit is geschreven helaas en ja, zelfs op de kerstkaart -O- dus het zit in het systeem onderhand. Helaas.

Op de kerstkaart haha dat is wel erg ja. Ik zet daar alleen mijn naam op.
Verder bedoelde ik trouwens met "praat", chat, whatsapp en sms. Kan me voorstellen dat mensen die een uur verder op wonen daar ook niet aan uit kunnen. Maar in het openbaar moet je toch duidelijk zijn voor iedereen en niet alleen je dorps/stad genoten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:55

Kinke schreef:
Zo te lezen is er nog wel meer wat hij jullie verkeerd leert chaaya :o :D

_/-\o_

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:55

Dan nog, die spelfouten die makkelijk op te lossen zijn door het voor je het leest chaaya..
Sorry, maar dat is in mijn ogen gewoon luiheid.. ;)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:57

ik stoor me er ook aan {:)-:(

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:59

Volgens mij was hier al een topic over maar die ben ik zelf ook kwijt dus ja haha.
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee, me allesje me dit me dat, op whatsapp met vriendinnen praat ik ook wel anders, maar NIET met me ofzo.
Mijn spelling zal wel niet perfect zijn, maar ik kan niet tegen ''Me''