RedPassion schreef:Waarom moet iedereen toch zo oordelen (ongeacht welke groep) en voelen mensen zich daardoor zo genoodzaakt om zichzelf/hun leven zo te verdedigen? Wat zonde, in een vrij land.

Het zou nou juist zo mooi zijn om iedereen zijn eigen keuzes te laten maken èn om geheel achter je eigen gemaakte keuze te staan zonder je veroordeeld te voelen door anderen. Wat is het in dit onderwerp dat schijnbaar zo gevoelig ligt?
Mooi gezegd!
Elise_0o schreef:Ik snap niet dat er geen probleem word gemaakt van mensen die parttime werken en de rest van de vrije dagen lekker niets doen en shoppen, uit eten met vriendinnen gaan enz, maar als je zegt dat je thuis zit om het huishouden te doen, voor je kinderen, dieren en man te zorgen, dan is er echt iets mis...?
Dat snap ik zelf ook niet helemaal. Daarom vind ik TBM zijn best wel ondergewaardeerd. Niet voor mezelf, maar vanuit de meningen van je omgeving, of het beeld wat zij bij een TBM hebben.
Mijn man bijvoorbeeld dacht ook dat ik mijn dagen vulde met spelen met de kleine en achter fb zitten, tot hij dus thuis zat en zag hoe mijn dagen waren, sindsdien heb ik een stuk meer begrip en waardering gekregen.
Mijn schoonbroertje vroeg me laatst ook 'verveel jij je niet nu je thuis zit' waarop ik begon te lachen en alleen maar kon zeggen 'wacht maar tot jij een vrouw en kinderen en huisdieren hebt' (wat ik overigens best flauw vind van mezelf, maar het is wel zo haha). Mijn schoonmoeder legde hem toen uit wat er allemaal bij komt kijken als TBM, zij heeft het immers ook gedaan tot haar kids groter/ouder waren. 
Ik denk dat het onbegrip vooral in onwetendheid zit.