RoyceMack schreef:Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje(alleen studeer ik nog en ben ik echt nog niet toe aan kinderen)..
Zoiezo zou ik (mits dit natuurlijk kan en lukt) maar één kind willen. Ik ben zelf ook enigskind en heb daardoor altijd alle aandacht gekregen. Ik ben namelijk bang dat ik zelf één van mijn kinderen voor ga trekken(ik kan dat niet verklaren, maar kan ook niet zeggen dat mij dat niet zal gebeuren).. zeker als ik een zoon en een dochter zou krijgen, dan ben ik bang dat mijn voorkeur naar mijn zoon zal gaan(vraag me niet waarom, dat is een gevoel)..
Daarnaast denk ik ook aan de nadelen van het hebben van een kind, luiers, stinkie, huilen, slapeloze nachten (ik hou echt van uitslapen), geld.. maar dat vind ik nog niet zo heel erg.
Ik denk meer aan de dingen als: wat als mijn vriend/man uit elkaar gaan? Wat als hij een nieuwe vriendin/vrouw krijgt.. ik kan namelijk niet leven met het feit dat een andere vrouw mijn kind gaat opvoeden. Ik heb namelijk normen en waarden die ik mijn kind mee wil geven, en daar ga je uiteraard over in gesprek met de vader van eht kind, maar als er dan een andere 'ouder' bij komt, die wellicht andere normen en waarden heeft, dat lijkt me heel moeilijk. Foto's van mijn kind, met nieuwe 'ouder' op internet. ik zou wild worden denk ik.
Ik ben zelf opgegroeid zonder vader, die me compleet aan mn lot overliet en niets meer met me te maken wilde hebben. Veel gezeur mee gehad dus dat zit er een beetje in gesleten.
Opzich lijkt het me wel echt verrijkend om een kindje te hebben wat echt van jou en je partner is, een nageslacht uit jullie zeg maar. en om dat alle liefde en aandacht te geven, maar volgens mij is het ook best ondankbaar. Ik kan me in ieder geval herinneren dat ik mijn moeder pas dankbaar (kon) zijn toen ik een jaar of 16 was.. Wel netjes 'dankjewel' als ik iets kreeg maar nog niet echt de gedachte snappen wat zevoor me deed.
Het lijkt me wel ook echt geweldig om samen met je kindje op vakantie t egaan of naar de efteling enzo. al die dingen die ik vroeger als kind deed dan zelf doen als 'moeder'.
Ook twijfel ik een beetje aan de opvoedkwaliteiten van mijnj vriend.. Hij zou dolgraag een kind willen, maar volgens mij verkijkt hij zich gigantisch op het onderhouden van een kind. Hij ziet het inderdaad als roze wolkje en door een roze bril.. Denkt niet zozeer aan het geld, het huilen, de tijd etc die t allemaal kost en vooral ook: een kind van 3/4 jaar is leuk maar is een kind van 13/14 nogsteeds leuk in deze maatschappij(sorry maar de maatschappij is er niet beter op geworden sindsik 13 was...)..
moeilijk. zodra ik afgestudeerd ben, komt er eerst een hond.. want daar ben ik zeker van: die komt er:D de rest zie ik wel.
Tja daar zou je gewoonweg niet van uit moeten gaan
Dat laatste heb ik ook met mijn vriend, die vind een klein Jolientje of kleine Michel echt gewoon een heel leuk idee en vind het een viering van onze liefde. Hoe zoetsappig