smiley91 schreef:Joltsje schreef:leuke discussie. ik ben nu 27 jaar, inmiddels aardig carriere gericht en dit is mijn laatste week voor mijn zwangerschapsverlof. en wat heb ik mijzelf deze vraag vaak gesteld zeg.. de afgelopen 2 jaar.
ik heb HRM 2 jarige AD gedaan, fulltime aan het werk gegaan en afgelopen zomer mijn Bachelor HRD gehaald. ontzettend veel leuke nieuwe dingen mogen oppakken het afgelopen jaar en ben nu bang dat ik dat straks partttime niet meer kan doen. we zullen zien.
dat je fulltime moeder moet zijn, sowieso de eerste 4 jaar is ook zeker niet mijn filosofie. ja het is veel drukker als je werkt, maar het lijkt me zeker te doen. doordat je zelf ook nog doelen hebt en je niet wegcijfert voor je kinderen, kun je ze voor mijn gevoel extra waarderen als je er wel bij bent. en tuurlijk zal je werk er eens onder leiden dat je kinderen hebt en je hoofd er niet bij hebt, maar dat had ik met mijn pard ook wel eens. en andersom zal het ook gebeuren dat je dingen mist bij je kinderen omdat je op het werk bent. en praktisch gezien, als je 4 jaar niet werkt.. kom je nergens meer aan de bak tegenwoordig. .
Je begint met behoorlijk carrière gericht en vervolgens geef je aan 3 dagen te gaan werken.... Met alle respect, maar als je 3 dagen gaat werken kun je niet écht meer aan je carrière werken, hoe graag je dat ook zou willen. 3 dagen is domweg te weinig om écht volop mee te draaien. 4 dagen van 9 uur (36 uur) dat gaat nog net, al zie je dan vaak dat mensen op die 'vrije'dag thuis nog van alles doen, omdat het anders niet lukt. En let wel, er is niets mis mee als je 3 dagen wilt gaan werken, maar het betekent gewoon dat je je carrière op een laag pitje zet en veelal betekent het ook dat je als je weer meer gaat werken toch minder mogelijkheden hebt, althans niet op topfuncties.
Ik kies daarom ook voorlopig gewoon geen kinderen te hebben en mij op mijn carrière te storten... Want ik weet ook dat als ik dat wel nu zou willen ik dat ook gewoon goed zou willen doen en ik dat voor mijn gevoel niet zou kunnen qua tijd. Maar goed, ieder zijn keus
Wil je mijn angsten mer mijn huidige hormonen even niet becestigen. Ik besef me innd dat mijn carrierre op een laag pitje de komende jaren komt. Als ik ooit weer 4 dagen ga werken hoop ik wel weer verder te kunnen doen.
). Mijn passie voor mijn vakgebied betekent ook dat ik regelmatig een paar maanden op onderzoek in de meest bizarre locaties zal zitten, en ik zie het nog niet voor me met een baby op een onderzoeksschip op Antarctica te zijn.
.