bruceandnoon schreef:haha leuk topic dit!
ik vind berend heel stom, ik ken iemand die zijn zoontje zo heeft genoemd maar dat past helemaal niet bij zo'n klein jochie. ook stom vind ik jayden ( hele populaire naam tegenwoordig), met de naam is op zich niet zoveel mis maar dan heten die kinderen de boer of de vries van achteren. dat klinkt toch niet? Ook Zilver, Bloem, Zomer, Bikkel, Storm vind ik zoooo vergezocht! van die Chenaya,Aaliyahana, Latifyiyaya achtige namen die je in heel veel variaties hebt door er stomweg nog een -aya achter te plakken.
Op zich kan ik me je verhaal wel inbeelden met Berend voor een baby, echter een naam geef je voor het leven.
Hier ken ik dus een persoon waarvoor het omgekeerde geld.
Deze man is vroeger vernoemd naar z,n opa: Hendrik, op zich niks mis mee, maar dat was zo veel voor zo'n klein manneke
.
De oplossing lag voor de hand, de naam werd verkleind en de knul werd Henkie genoemd.
Zo word hij nog steeds genoemd, alleen is hij nou bijna 2 mtr en ik schat 120 kg schoon aan de haak
Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus mss val ik in herhaling maar ik denk het niet:
Ik vind alle namen die niet zijn vernoemd of op z'n minst er van afgeleid stom, tenzij er erg goeie redenen voor zijn [bv foute [voor]ouders.
Wij hebben destijds gewoon vernoemd, en daarmee had ons kind een unieke naam die nog nooit was ingeschreven.
Reden daarvan is dat de persoon waarnaar vernoemd is anders was ingeschreven, dan dat hij/zij dagelijks word genoemd.
Omwille van de privacy zal ik de naam hier maar niet plaatsen.
Voordeel van vernoemen is dat je kind je later niet kan verwijten dat je voor hem/haar een stomme naam hebt bedacht, en bij ons is de persoon in kwestie wel tevreden met de naam, en in de jeugd is er een hele periode geweest dat de persoon er zelfs ronduit trots op was om net zo als opa/oma te heetten.