Hoe zou jij je kinderen NIET noemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:21

Bambolina schreef:
Urielle schreef:
Nina betekent "De Ontevredene"
Dus beetje sneu voor je :D

Ik ben ook niet echt gezegend trouwens hoor, Rivka Johanna Tamar. En Rivka is letterlijk te vertalen als "schuilstalletje" (het wordt bedoeld in figuurlijke zin, iemand die bescherming biedt in barre omstandigheden maar come on "wat betekent jouw naam?" "Schuilstal ^) " "Oh -O- " )

EDIT: er hoorde nog een haakje achter :P

Haha ach we springen er in ieder geval uit :D

Nou dan kan ik mee doen. In Turkeije zijn Natasja's een begrip ^) :o :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:21

Kirsha schreef:
Wij hebben een Johannes in de klas... := En we hadden ook een Cornelis.

Een echte?
Ik had een medestudent die Frits heette, helaas werkte de hogeschool met de eerste doopnaam, dan word je dus op de presentielijst steeds afgeroepen als 'Godefridus'
Yeah -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:22

Famke..

In het fries 'meisje'

Ik bin it famke famke! :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:22

Ja, een echte. We hebben nog veel meer van dat soort namen, dat krijg je als je aan een agrarische school in Friesland studeert :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:23

onpaard schreef:
_San87_ schreef:
Sanne. Walgelijk.

Arme jij :(:)

Ja, ik heb echt zwaar een hekel aan mijn naam :'). Ik ben ook aan het overwegen hem te laten veranderen, maar waarin... Pfff :').

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:24

Namen die ik mijn kinderen niet zal geven... Donald, Katrien, Nova, Luna, Piet, Henk, Lomme, Jan, Pier, Daisy, Hertog-Jan, Johannes, Jehannes, Klaas, Aalze, Aaltje, Trijntje... Nouja, geen typische hondennamen, stripfiguurnamen en heel veel Friese namen vallen ook af en namen die op de achternaam van mijn vriend rijmen of op vieze woorden rijmen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:24

mijn vader heet Corneliës peters
zo zou ik mijn kinderen dsu ook niet noemen

_San87_

Re: Hoe zou jij je kinderen NIET noemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:25

Hertog Jan is toch ook geen naam _O-. Da's een titel :)). Ik kan me niet voorstellen dat de naam Hertog wordt goedgekeurd.

Ik ken ook een meisje dat Zwopkje heet. Driemaal raden waar zij vandaan komt van origine :').

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:26

Ze keuren Lomme ook goed wat ik een beetje op Slome vind lijken en Pier word ook goed gekeurd...
Nou ik zou echt geen Pier willen heten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:27

Of die te vervormen zijn; Gabriella = Gadveriella enzo

Ik moet trouwens ook altijd wel gniffelen als ik mijn hoefsmid betaal. De beste man heet Jan Peeters, niks mis mee behalve erg standaard, maar daarom krijg je bij de bank ook de doopnamen erbij: Jan Achilles :P

Pier is volgens mij Pieter zoals Peer(ke) Peter/Petrus is.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:27

Ik vind het altijd zo sneu voor kinderen die Sieuwke heten.. (uitspraak, Sjoeke) iedereen zegt het dan verkeerd!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:28

_San87_ schreef:
Hertog Jan is toch ook geen naam _O-. Da's een titel :)). Ik kan me niet voorstellen dat de naam Hertog wordt goedgekeurd.

Ik ken ook een meisje dat Zwopkje heet. Driemaal raden waar zij vandaan komt van origine :').

Uit Boerenhol :)*

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:28

Urielle schreef:
Of die te vervormen zijn; Gabriella = Gadveriella enzo

Ik moet trouwens ook altijd wel gniffelen als ik mijn hoefsmid betaal. De beste man heet Jan Peeters, niks mis mee behalve erg standaard, maar daarom krijg je bij de bank ook de doopnamen erbij: Jan Achilles :P

Pier is volgens mij Pieter zoals Peer(ke) Peter/Petrus is.

Mijn ex was gewoon naar zijn opa vernoemd maar dan met de naam van zijn pa erachter.. Pier Jan

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:29

Ik ken iemand met de naam Jerusa..
Ik heb steeds het gevoel dan ze de 'lem' erachter zijn vergeten ^^

_San87_

Ik vind sowieso veel Friese namen best sneu :)). Zwopkje is dus ook Fries, een Pier ook. En Lomme volgens mij ook :').

Lomme... Wat zouden de ouders gedacht hebben toen ze die naam gaven? 'Hé, leuk en leven vol pesten en plagen'?

Storm

Ik heb laatst iemand gehoord die Pebbles heet, vond ik erg apart.
De tante van mijn vader heette tante Eitje.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:30

_San87_ schreef:
Ik vind sowieso veel Friese namen best sneu :)). Zwopkje is dus ook Fries, een Pier ook. En Lomme volgens mij ook :').

Lomme... Wat zouden de ouders gedacht hebben toen ze die naam gaven? 'Hé, leuk en leven vol pesten en plagen'?

In Friesland zijn zulke namen dan weer best normaal, als je er 1 keer aan gewent bent dan.
Want het zijn gewoon Friese namen :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:31

Ik word altijd wel famke genoemd door mijn tante, maar dat is dan wel letterlijk bedoeld haha. Als naam vind ik het vreselijk :') (past wel leuk bij Boy :+ )

Ik vind Friese namen niet mooi of je moet gewoon voor altijd binnen de Friese grenzen blijven en niet naar het 'buitenland' gaan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-01-14 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:32

Ik hou van Hollandse namen! Heb niks met die moderne namen zoals Shane, dat is leuk voor je hond. Ook lelijk: heksen namen zoals Ursula.

_San87_

Nu ik jouw naam zie, ik ken een meisje, nou ja, ken... Ze woont in de straat. En die heet Storm :+. Ik vind dat zo'n vreemde naam voor een kind :?. Sowieso voor een mens. Ik moet bij Storm altijd aan een paard denken. Pennypaarden heten toch ook altijd Storm of zo?

mm_paarden03 schreef:
_San87_ schreef:

In Friesland zijn zulke namen dan weer best normaal, als je er 1 keer aan gewent bent dan.

Ik weet het :)). Daarom zeg ik ook 'ik vind'. Want laten we eerlijk zijn, Lomme, Pier of Zwopkje heten is ook gewoon sneu.

wolter

bruceandnoon schreef:
haha leuk topic dit!
ik vind berend heel stom, ik ken iemand die zijn zoontje zo heeft genoemd maar dat past helemaal niet bij zo'n klein jochie. ook stom vind ik jayden ( hele populaire naam tegenwoordig), met de naam is op zich niet zoveel mis maar dan heten die kinderen de boer of de vries van achteren. dat klinkt toch niet? Ook Zilver, Bloem, Zomer, Bikkel, Storm vind ik zoooo vergezocht! van die Chenaya,Aaliyahana, Latifyiyaya achtige namen die je in heel veel variaties hebt door er stomweg nog een -aya achter te plakken.

Op zich kan ik me je verhaal wel inbeelden met Berend voor een baby, echter een naam geef je voor het leven.
Hier ken ik dus een persoon waarvoor het omgekeerde geld.
Deze man is vroeger vernoemd naar z,n opa: Hendrik, op zich niks mis mee, maar dat was zo veel voor zo'n klein manneke :(:) .
De oplossing lag voor de hand, de naam werd verkleind en de knul werd Henkie genoemd.
Zo word hij nog steeds genoemd, alleen is hij nou bijna 2 mtr en ik schat 120 kg schoon aan de haak :D

Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus mss val ik in herhaling maar ik denk het niet:

Ik vind alle namen die niet zijn vernoemd of op z'n minst er van afgeleid stom, tenzij er erg goeie redenen voor zijn [bv foute [voor]ouders.
Wij hebben destijds gewoon vernoemd, en daarmee had ons kind een unieke naam die nog nooit was ingeschreven.
Reden daarvan is dat de persoon waarnaar vernoemd is anders was ingeschreven, dan dat hij/zij dagelijks word genoemd.
Omwille van de privacy zal ik de naam hier maar niet plaatsen.
Voordeel van vernoemen is dat je kind je later niet kan verwijten dat je voor hem/haar een stomme naam hebt bedacht, en bij ons is de persoon in kwestie wel tevreden met de naam, en in de jeugd is er een hele periode geweest dat de persoon er zelfs ronduit trots op was om net zo als opa/oma te heetten.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:33

wat dacht je van peer :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:33

Een peer voor je kop haha

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:34

En Lobke -O- Doet me altijd denken aan lobster

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:34

mm_paarden03 schreef:
_San87_ schreef:

Inderdaad :j De Friezen hier zullen mijn naam juist wel weer raar vinden.

Wolter, dus volgens jou moet iedereen vernoemd worden naar zijn/haar ouders? Zal een saaie boel worden dan :))