Mijn moordlustige wraak actie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:41

DestinyJoy schreef:
DezeNaam schreef:
Ja springspinnen zijn ook vreselijk klein en zeer springerig, ik geloof alleen dat ze niet zo ver springen ..........

No oliebol sherlock _O-

Je weet maar nooit, stel je voor dat mensen niet weten dat een springspin springerig is.*giggles*

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:43

Zo vermoord ik ook spinnen.. En elk ander ongedierte ( Aka de sprinkhaan die laatst in de badkamer zat.. ) Behalve als het dag is en er iemand anders thuis is, dan heel hard schreeuwen. Maar meestal heb ik geen haarlak bij de hand, wel zeep of deo :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:52

_San87_ schreef:
Springspinnetjes zijn ook klein, hoor :D. En rete snel. Maar die zien er alweer schattiger uit dan de gemiddelde Zwarte Weduwe.

@ Muntdrop, dat gebeurt wel vaker :j. Een kennis van mij had zijn Nephila (zijdespin) los in de woonkamer wonen in een houten frame, dier was zo'n 20 cm inclusief poten (lange! poten).

Nordsvensk schreef:

Op die link had ik dus niet moeten klikken.. brrrr :')

Hé, ik heb gewaarschuwd :P. Maar die kleuren, die moet je toch wel mooi vinden?

Wat nou als hij achter de kast kruipt ofzo? :o

DezeNaam

Re: Mijn moordlustige wraak actie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:54

Dan zit hij achter de kast.O0O

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:00

Je zal hem maar kwijtraken en er opeens perongeluk op gaan staan ofzo o.o. Of hij zit in je schoen. Hopen dat je huisgenoten dat waarderen :3

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:01

Oooh bah ja, daar heb ik ook schrik voor, dat er een beest in mijn schoen zit.xD

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:11

muntdrop schreef:
Wat nou als hij achter de kast kruipt ofzo? :o

Die Nephila bedoel je? Die verlaten hun web niet (de vrouwen, that is).

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:21

Oh das wel gaaf. Hoe onderhoud je zo'n dier?

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:11

Ik heb ook een spinnenfobie. Als ik een spin zie dan is er 1 ding en dat is de uitgang vinden. Echt blinde paniek en wanneer ik niet de uitgang in een halve seconde kan vinden ga ik gillen.
Mn moeder is ook bang voor spinnen sinds er in de jungle in Venezuela een vogelspin uit de bomen op haar sprong en haar aan wou vallen...

Hier thuis zet mn vader ze meestal buiten of mijn moeder zet ze buiten als ze klein zijn, anders worden ze opgezogen of gebruiken we de hamer :=
Laatst wou mn vader de spin niet buiten zetten, ik zat al veilig achter een glazen deur en mama was iets aan het ophangen. Ze zei: haal hem weg of ik gooi er een hamer naar. Mn vader wou de spin nogsteeds niet weg halen, het was ook echt een grote. Dus daar ging die hamer....
Resultaat: gat in de muur en een verdwenen spin, maar waar die was....

Sindsdien gebruiken wij een hamer, veilige oplossing om van een afstand te doen, alhoewel we wel vaak missen, maar we moeten wat als papa niet thuis is

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:28

Ik ben echt heel dapper geweest en heb vrijwillig op de linkjes van de zogenaamde 'schattige spinnen' geklikt, maar neen, ik vind ze nog altijd dood eng. Met kleurtjes of zonder :n

Dat ze nuttig zijn, dat weet ik en snap ik volkomen. Maar dat kunnen ze ook lekker buiten de deur doen he, of op plaatsen waar ik ze ooit of te nimmer kan zien :Y)

Laatst in Dr. Oz werd getoond hoe je een spinnenbeet kan onderscheiden van een muggenbeet. Ik maar steeds denken dat die 'weffel'achtige beten gewoon door een grote mug ontstonden -O- Ik heb die nacht amper kunnen slapen; het idee dat ik al zo vaak spinnen op mijn lijf heb gehad die me stiekem probeerden opvreten...

Tijdens The Hobbit 2 kroop ik zo wat in vriend zijn nek toen er in 3D een nest monsterlijke boosaardige spinnen voor mijn neus krioelden.

Ayasha: die opmerking over die haarlak en het paard: touché!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:52

Mijn moeder heeft 1 filmpje gezien ooit eens van een spin die ze dan wel weer schattig vond :')
Blijf hem geweldig vinden :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:54

ooh... moest zo hard lachen toen ie zichzelf maar ging ondergooien met zand.. maar vind dat wel een beetje sneu....

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:55

unihorses schreef:
ooh... moest zo hard lachen toen ie zichzelf maar ging ondergooien met zand.. maar vind dat wel een beetje sneu....

wat is er sneu? :')

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 02:27

Jaja hier zit er ook 1 op mn kamer! Zet hem morgen weer naar buiten... als ie al niet in mn mond is gekropen... :+
Spinnen zijn gewoon onschuldige beestjes (de meeste in Nederland dan) dus snap het doodmaken niet zo goed

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 02:45

Afbeelding

:D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:28

Haha die zag ik ook net voorbij komen ja :D
Dat 'hoe groter hoe minder eng' gaat voor mij helaas niet op. Die poten zijn het engst! Van die reuze spinnen in films kan ik ook alleen maar huilen :=

Spinnen tot 2 cm en hooiwagens kan ik nog handelen :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:38

_O- Ik vind grote spinnen (dus de echte grote, niet de "grote hooiwagens" maar meer de tarantula's dan weer minder eng, wellicht ook omdat ik die alleen nog maar tegen gekomen ben in een "gecontroleerde omgeving" (alsin; in handen van hun baasjes.) waardoor ik niet het gevoel heb dat die dingen elk moment het op een rennen zullen gaan zetten en over me heen zullen gaan kruipen ofzo. :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:42

Ayasha schreef:
_O- Ik vind grote spinnen (dus de echte grote, niet de "grote hooiwagens" maar meer de tarantula's dan weer minder eng, wellicht ook omdat ik die alleen nog maar tegen gekomen ben in een "gecontroleerde omgeving" (alsin; in handen van hun baasjes.) waardoor ik niet het gevoel heb dat die dingen elk moment het op een rennen zullen gaan zetten en over me heen zullen gaan kruipen ofzo. :+

Wij hadden op een gegeven moment een tarantula in de voortuin. Die was van de buren en die was ontsnapt. Ik stond in de opening van de voordeur en toen kwam ie zo op een meter afstand van mij over een randje geklommen :=

Daar is de ellende begonnen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:51

Vogelspinnen vind ik ook minder eng, die heb ik op school wel op mijn hand gehad.
Ze zijn minder snel dan die kleintjes, dat rennen en springen vind ik bij die kleinere spinnen het ergst, ze zijn zo onvoorspelbaar dat ik niet eens ga proberen om ze te vangen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:03

Negerzoen schreef:
Ayasha schreef:

Wij hadden op een gegeven moment een tarantula in de voortuin. Die was van de buren en die was ontsnapt. Ik stond in de opening van de voordeur en toen kwam ie zo op een meter afstand van mij over een randje geklommen :=

Daar is de ellende begonnen :')

Of ik nog zo heldhaftig zou zijn als ik ze in mijn voortuin zou tegen komen zonder baasje betwijfel ik dan weer. :') Maar met baasje in een omgeving waaraan ik me er aan kan verwachten zou ik daar nog net mee kunnen leven denk ik...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:13

Hier ook ervaring met spinnebeesten :D Ik woon in een oude boerderij dus de kalibers die wij hier al binnen hebben gehad waren minstens zo groot als mijn handpalm (sóms ook kleiner hoor :P). 1 keer echt een GIGAexemplaar in de badkamer gehad. Was zéker meer dan 10 cm diameter, ik gok zo'n 12 à 13. Toen durfde ik er niet eens langs om de stofzuiger te halen dus het wapen werd het wiskundeboek van vriendlief.
Van grote spinnen weet ik dus alles :D

Een tijd lang vrijwel wekelijks zo'n beest binnen gehad, ook eens eentje over mijn bed gehad (ik was nog slaapdronken en vriendlief veranderde in een ninja toen hij het zag dus ik heb er zelf weinig van meegekregen), sindsdien trek ik m'n lakens altijd OP het bed :') Elke avond doe ik vrijwel standaard een spinnencheck. Ook al allerhande dingen geprobeerd om ze buiten te houden maar dat is nog niet zo eenvoudig. Momenteel zit het 'deurtje'/'gaatje' waar ze uit komen volledig dichtgetapet en dat lijkt te werken *houdt hout vast*
Als ze er toch zitten worden ze dus gewoon gestofzuigerd, vergast met insectenspray (terwijl de stofzuiger nog loopt in de buis spuiten) en vervolgens wordt de buis recht omhoog gezet en gaat er een plastic zakje in x)

Ohja, en voor zover ik weet is er een groot verschil tussen binnen- en buitenspinnen, dus een binnenspin buiten zetten is echt niet zo humaan als iedereen lijkt te denken en 'redt' het beest helemaal nergens van. Die dingen zijn niet gemaakt om buiten te leven en zullen dus altijd terugkeren naar (een) huis. Als je ze toch zo zielig vindt, laat ze dan gewoon zitten ipv ze buiten te gooien.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:30

Het is niet het zien van een spin wat zo eng is, het wordt pas eng als hij er niet meer zit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:53

Leffroi schreef:
Het is niet het zien van een spin wat zo eng is, het wordt pas eng als hij er niet meer zit!

_O- _O- :j :j

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 12:54

Leffroi schreef:

:') :') :') :') _/-\o_

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:56

Oh ik heb ook zo'n vies verhaal!

Ik had als klein meisje tekeningetjes gemaakt van mijn huisdieren en die boven mijn bed, recht boven mijn hoofd gehangen. Die tekeningen hingen er al jaaaren en op een avond lag ik in bed en hoorde steeds weer: krrbgschiblkrrr.

Licht aan: niets te zien, verder slapen. Weer het zelfde geluid. Ik hoorde dat het van boven me kwam. Licht weer aan, geluid weg en niets te zien. Derde keer luisterde ik heel goed van waar het kwam, licht aan en ik zag een hoekje van een tekeningetje los hangen. Ik dacht dus dat het met wat wind aan het klapperen was tegen het plafond. Ik mijn moeder geroepen om te helpen het er af te halen(ja midden in de nacht, ik kon echt niet slapen als ik niet wist wat het was :+ ) en dat tekeningetje er af gehaald en er kwam zo'n hele dikke vette spin met giga achterlijf van onder!

Man man man, was ik blij dat ik niet gewacht had tot de dag erna, zo'n dikke spin recht op mijn hoofd of mond, ik moet het echt niet weten!