Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

A ja
469 (83%)
B nee
37 (6%)
C misschien
46 (8%)
D nu niet
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 561

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:47

ShamalArabs schreef:
Ik vroeg me zo ineens even af of jullie eigenlijk wel beseffen dat 1 op de 4 mensen vreemdgaat.

Van de mensen hier dus niet.. ik denk ook dat het wel meer is :j

Ach, er zijn ergere dingen (zonder het te bagataliseren natuurlijk, ieder heeft recht op zn problemen)

Geryon

Re: Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:03

Nou wie van de laatste 4 bokkers die gepost hebben is vreemd gegaan _O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:05

ShamalArabs schreef:
Ik vroeg me zo ineens even af of jullie eigenlijk wel beseffen dat 1 op de 4 mensen vreemdgaat.

Ja en ik ben blij dat ik me niet in dat soort kringen begeef.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:10

ShamalArabs schreef:

Afhankelijk van hoe dit gemeten is, kan dit schokkend zijn of niet.
Ik ben in het verleden ook wel eens niet trouw geweest bij een ex, ik was toen ook nog een stukje jonger. Toen ik zelf goed gekwetst was door een vreemdgaande ex, heb ik mezelf voorgenomen om iemand nooit op zo'n manier te kwetsen. Sinds ik een relatie heb met mijn vriend, is mijn vriend ook de enige man waar ik mee zoen, etc.

Als 1 op de 4 mensen ooit is vreemdgegaan, hoor ik bij de 25% vreemdgangers. Mocht het onderzoek gedaan zijn op mensen die ooit vreemd zijn gegaan, denk ik dat het een groter percentage zou moeten zijn.
Als het gaat om de relatie waarin mensen op dat moment zitten, hoor ik bij de 3 van de 4 die wél trouw zijn aan hun partner.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:12

smurffie schreef:
ShamalArabs schreef:

Wat bedoel je daarmee? :)
Ik denk dat vreemdgaan iets is wat in alle lagen of kringen van de samenleving wel voor komt. Ik denk wel dat de ene persoon gevoeliger is voor verleiding dan de andere persoon, maar niet dat dit per se bij één bevolkings- of beroepsgroep hoort.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:13

ShamalArabs schreef:

Dat is wel een heel ruim begrip he... ik ben in een grijs verleden bij een ex ook wel eens vreemd gegaan (zoenen dan) tel ik dan ook mee? Ik heb geen idee waar het cijfer vandaan komt en is vreemdgaan zoenen, seks of een affaire hebben?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:15

sallandval schreef:
ShamalArabs schreef:

Dat is wel een heel ruim begrip he... ik ben in een grijs verleden bij een ex ook wel eens vreemd gegaan (zoenen dan) tel ik dan ook mee? Ik heb geen idee waar het cijfer vandaan komt en is vreemdgaan zoenen, seks of een affaire hebben?

Volgens mij is vreemd gaan gewoon iets intiems doen met een ander terwijl de afspraken in de relatie zo zijn dat dat niet is 'toegestaan'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:17

Als mijn vriend vreemd gaat of aan een ander zit wil ik dat wel graag weten ja. En of hij dat dan zelf vertelt of ik dat van een ander moet horen maakt me dan weinig uit, want ook al roept een ander het, dan vraag ik het vervolgens zelf wel na voordat ik herrie ga schoppen en dan zien we wel wat we daar verder mee doen.
Maar wel altijd navragen, want inderdaad, t moet wel maar net waar zijn.

In TS haar geval vind ik het wel correct dat ze het heeft afgekapt, maar ik vind het ook ontzettend verkeerd dat je het wel hebt gedaan, ondanks dat je wist dat ie een vriendin had. Incident of niet, je dient daar buiten te blijven.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:18

Geryon schreef:
Volgens mij is vreemd gaan gewoon iets intiems doen met een ander terwijl de afspraken in de relatie zo zijn dat dat niet is 'toegestaan'?

Ja ok, maar dat is in elke relatie anders toch? Dus kun je er ook moeilijk een cijfer aan hangen. Als mijn man in een (... vul maar in) bui met een andere vrouw zoent zou ik daar niet wakker van liggen dus hoef ik het ook niet te weten. Ik zie het hem niet doen hoor, maar stél.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:23

sallandval schreef:
Geryon schreef:

Ja ok, maar dat is in elke relatie anders toch? Dus kun je er ook moeilijk een cijfer aan hangen. Als mijn man in een (... vul maar in) bui met een andere vrouw zoent zou ik daar niet wakker van liggen dus hoef ik het ook niet te weten. Ik zie het hem niet doen hoor, maar stél.

Ja, ik vraag me ook af waar dat onderzoek dan op is gebaseerd. Ik denk dat ze met vreemdgaan seks bedoelen. Die woorden lees ik vaak in hetzelfde artikel. Al vind ik zelf heel intiem praten met iemand (vertellen wat je er allemaal mee wilt doen enzo) ook al vreemdgaan.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:36

Cer schreef:
Vrouwen...ze zijn ook bijna allemaal hetzelfde ... :')
Degene die fout is, is die met de relatie..en niet anders..
"klappen vallen"??? Serieus? Vechten om zoiets? :n

Meestal komen de mannen prima weg met zo'n geintje, die waren dronken, geil, grappig, wisten t even niet etc etc en de vrouwen waar ze bij horen vergeven bijna altijd. Hun vrienden vinden t vaak stoer en zijn misschien jaloers zelfs ;-)

Vrouwen daarentegen, ook al zijn ze single, zijn een slet, prutsmuts, sloerie, zullen aangepakt worden en worden uitgekotst en bespot. Dat zal altijd zo blijven :j

Ts, streep onder zetten en wat anders gaan doen. Zeker niet vertellen want zij gelooft je niet en hij gaat t ontkennen en jij bent de pispaal, laat t ze zelf uitzoeken :)

Helemaal mee eens!

Ik heb zelf ook in zo'n soort situatie gezeten, alleen had 'hij' mij niet verteld dat hij een relatie had. Ik was in de veronderstelling dat hij single was. Zijn beste vriend loog ook vrolijk mee, tot dat die beste vriend mij een half jaar later vertelde dat 'hij' al een vriendin had... tsja en toen was ik al tot over mijn oren verliefd op hem en hij bleef maar liegen en ontkennen etc.

Ik ben nu echt allergisch voor mannen die al een relatie hebben en moet daar echt helemaal niets van hebben. Geloof me, je trekt altijd aan het kortste eind en ja eens een vreemdganger altijd een vreemdganger!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:37

@ais

Citaat:
Het meest recente (serieuze) onderzoek naar vreemdgaan in Nederland, werd uitgevoerd door psycholoog Henk Noort. Hij onderzocht 1700 heteroseksuele mannen en vrouwen tussen 20 en 45 jaar. Uit dit onderzoek blijkt dat 25 procent van de Nederlanders vreemdgaat. Dit cijfer lijkt aan de lage kant. Uit het jaarlijkse seksonderzoek van Durex blijkt dat 31 procent van de Nederlanders vreemdgaat. Wereldwijd is dat (volgens Durex) 22 procent.

Uit ander onderzoek blijkt dat de kans dat je tijdens een vaste relatie te maken krijgt met overspel, ergens tussen de 40 en 76 procent ligt. Overspel wordt trouwens door ongeveer 30 procent van de stellen genoemd als belangrijkste oorzaak voor het beeeindigen van de relatie.

Datingsites
Door alle datingsites op internet is vreemdgaan de laatste jaren een stuk makkelijker geworden. Relatieplanet schat dat ongeveer 1 op de 3 leden van datingsites een relatie heeft. Daarbij lijkt er amper verschil tussen mannen en vrouwen.
Verschil tussen mannen en vrouwen is er wel: single vrouwen hebben vaker een relatie met een man die al een relatie heeft als omgekeerd. Verder blijkt het gevaar voor het voortbestaan van de relatie groter te zijn wanneer de vrouw vreemdgaat. Vrouwen lijken vaker op zoek te zijn naar een zielsverwant, terwijl mannen vooral gewoon plezier willen hebben.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:43

Een mens is van naturen ook geen homogaam dier

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:46

ais schreef:
smurffie schreef:

Wat bedoel je daarmee? :)
Ik denk dat vreemdgaan iets is wat in alle lagen of kringen van de samenleving wel voor komt. Ik denk wel dat de ene persoon gevoeliger is voor verleiding dan de andere persoon, maar niet dat dit per se bij één bevolkings- of beroepsgroep hoort.

Ik denk dat vreemdgaan te maken heeft met normen en waarden. De normen en waarden binnen een bepaalde kring kunnen anders zijn dan in andere.
Hier wordt je echt vies aangekeken als je vreemdgegaan bent, en terecht imo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:46

1 op 4??? Dan ga ik het nog erger maken, ik ken heeeel veel mensen waarvan ik zeker weet dat ze niet vreemdgaan, mijn man heeft 4 broers en 1 zus en die zijn allemaal gelukkig getrouwd. Mijn man en ik gaan ook niet vreemd, dat zijn dus al 12 personen die niet vreemd gaan….Dus ik denk dat we nog meer Bokkers moeten vragen wie vreemdgaan dan de laatste 4 die gepost hebben :D _O- _O-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:52

Kinke schreef:
1 op 4??? Dan ga ik het nog erger maken, ik ken heeeel veel mensen waarvan ik zeker weet dat ze niet vreemdgaan, mijn man heeft 4 broers en 1 zus en die zijn allemaal gelukkig getrouwd. Mijn man en ik gaan ook niet vreemd, dat zijn dus al 12 personen die niet vreemd gaan….Dus ik denk dat we nog meer Bokkers moeten vragen wie vreemdgaan dan de laatste 4 die gepost hebben :D _O- _O-

jij gaat er zelf van uit dat ze niet vreemdgaan :7 dat zijn aannames.....

zekerheid en zeker weten is wat anders....

vreemdgaan gebeurd niet voor niets stiekem, mensen zijn heel gehaaid en slim <<)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:56

Listiglistje@ ik denk eerder dat de mensen die vreemdgaan niet zo slim en gehaaid zijn.
Als je geen vermogen hebt tot abstract denken en hypothetisch handelen ben je niet zo heel snugger over het algemeen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:57

Het schijnt dat 75% van de mannen correct vermoed/doorziet/whatever dat zijn vrouw vreemdgaat tegenover 41% van de vrouwen. Mannen komen er dus meer mee weg ;)

hmmz, ok, bij gebrek aan betere omschrijving van dit hoop ik dat jullie dit snappen dan :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:00

smurffie schreef:
Listiglistje@ ik denk eerder dat de mensen die vreemdgaan niet zo slim en gehaaid zijn.
Als je geen vermogen hebt tot abstract denken en hypothetisch handelen ben je niet zo heel snugger over het algemeen.

mah, ik ben het niet met je eens. Feit is dat als je de regels van vreemdgaan volgt je er gewoon makkelijker mee wegkomt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:04

Kinke schreef:

Topic aanmaken _O-

Maar inderdaad, dat van die 12 mensen zijn aannames.. Veel mensen vertellen echt niet dat ze vreemd zijn gegaan. Ik kan me voorstellen dat je niet snel toegeeft dat je zoiets walgelijks hebt gedaan. :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:05

Ben ik het ook niet mee eens..komt overal voor in 'alle kringen'.
Ik denk ze ook niet te kennen, toch als je de cijfers moet geloven, ken ik ze ook alleen loopt wrs niemand ermee te koop.
Bizarre gedachte hè?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:05

smurffie schreef:

Maar jeuk is erg :7

Intelligent is wat anders als slim en gehaaid....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:10

IMJ schreef:
Ben ik het ook niet mee eens..komt overal voor in 'alle kringen'.
Ik denk ze ook niet te kennen, toch als je de cijfers moet geloven, ken ik ze ook alleen loopt wrs niemand ermee te koop.
Bizarre gedachte hè?

Ik vind de gedachte dat je het juist weet bizarder. Kennis van mijn ouders heeft allerlei affaires. Zijn vrouw had vermoedens, maar heeft gezegd dat ze er niets vanaf wil weten (ze houdt zichzelf voor dat hij trouw is, echt zielig).. En dat stel zie je dan regelmatig, vier je sinterklaas mee. Bizar!! :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:31

Ceriadwen schreef:

Ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij bedoel je monogaam...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:35

xx_Horsiex schreef:
Ceriadwen schreef:

Ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij bedoel je monogaam...

my bad, ik wist toen ik het schreef dat het niet goed was, maar ik kon de vinger er niet op leggen. Toen dacht ik, gewoon posten en er is vast wel een bokker die het corrigeert voor me.