Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:08

kimberley82 schreef:
Zo hebben wij 1 keer een klant gehad (of eigenlijk stel) die zelfs beweerde dat onze camerabeelden niet klopten.
Je kan bij ons ook geld bijpinnen. In eerste instantie belde die vrouw kwaad op: Jaaaa hoe kan dat, mijn man
heeft alleen maar een scooter en toch 60 euro afgeschreven, stelletje dieven!! Schreeuw schreeuw.
Zij de tijd en datum genoemd en wij dus op zoek naar het bonnetje (ook zo'n leuk klusje).
Bleek dus: 50 euro bijgepind.
Wij netjes terug bellen: Haar man had dat niet gedaaaaan!!! Want die deed dat nooit.
En ook die man beweren dat hij dat geld nooit heeft ontvangen. Hij wist van niks zei hij.
Dus wij camerabeelden nagezocht en hun uitgenodigd om ze te komen bekijken.
Komen ze op hoge poten binnen, gelijk verder bléren en dreigen: wij willen dat geld terug.
Je zag op de beelden.duidelijk die man pinnen en mijn collega hem dat geld overhandigen.
En nóg klopte het volgens hun niet en hebben we ze uiteindelijk resoluut het pand uit moeten zetten.
Na een hoop stampij. Toen was er toch ook wel een einde gekomen aan mijn klantvriendelijkheid :')
Die mensen spoorden werkelijk waar van geen kant.

50 euro, daarmee kun je toch een uurtje naar een prostituee? Misschien dat die man het daarom ontkende :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:51

kusvoorjou schreef:
Ik werk bij de deka markt, daar moet het fruit Door de klant gewogen worden. Heel irritant als ze dat niet hebben gedaan. Roep je iemand om, om te wegen.. worden ze meteen chagrijnig dat het lang duurt

Ik snap eigenlijk ook niet dat er nog supermarkten zijn zonder weegkassa? Ik koop meestal mijn boodschappen bij de albert heijn (en daar werkte ik ook) dus als ik naar de C1000 ga hier vergeet ik de helft van de tijd te wegen :o? . Ik moet ook altijd aan dit filmpje denken :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:17

kusvoorjou schreef:
Inderdaad de kleine bedragen betalen met 50 of 100 (!!)

Of bijvoorbeeld 25 cent bij vragen en de klant dan meteen nee schreeuwen.. met wissel geld terug geven zien dat ze heel veel klein geld hebben

Ik werk bij de deka markt, daar moet het fruit Door de klant gewogen worden. Heel irritant als ze dat niet hebben gedaan. Roep je iemand om, om te wegen.. worden ze meteen chagrijnig dat het lang duurt

Volgens mij is dat dan de enige winkel waar je nog zelf moet wegen :? Hier hoeft dat nergens, gebeurt allemaal bij de kassa. Dus vind het niet zo raar dat klanten dat niet doen. Zou het ook niet doen :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:29

Jumbo en C1000 hier ook :j (zelf wegen)

Aulaantje_x

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:13

Ik werd gisteren ook nog uitgescholden omdat ik iemand van 23 (die al jaaaaaaaaaren zijn legitimatie niet meer hoefde te laten zien natuurlijk >;) ) om zijn legitimatie vroeg bij het kopen van een pakje sigaretten. -O-
Het ergste vind ik dan dat ze gaan roepen: denk je dat ik 16 ben ofzo? Nee meneer, maar de wetgeving is aangepast en we moeten nu legitimatie vragen tot 25.
Ronduit verschrikkelijk dat soort mensen, ze snappen echt niet dat wij ook maar ons werk doen. Net of wij het leuk vinden om 7x per uur te horen: Zo, dat is lang geleden dat ze me dat gevraagd hebben... :x

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:21

Hier gisteren ook eentje. Die was met twee jongere vrienden en kwam sigaretten halen. Allemaal legitimeren dus. Zegt ie denk je dat ik geen 16 ben. Nee hoor dat denk ik niet, dan kan je 30 zijn, als ik vind dat je je moet legitimeren moet je je legitimeren (snap sowieso niet dat jongeren hun ID niet bij zich hebben haha). Nou meneer was 22 en had niets bij zich... Toedeledokie :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:22

Bij winkels met zelfscan moet je ook zelf weer wegen :j

Zelfscan is overigens wel goed voor het personeels humeur ;) geen lastige klanten aan je balie, af en toe een steekproefje of leeftijdscheck maar verder geen klantcontact :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:56

Ik vraag me nu eigenlijk af he.. Die zelfscan, hoe werkt dat met alcohol?
Wij hebben dat niet en ik hem 'm eigenlijk nog nooit ergens gebruikt(overal waar wij boodschappen doen hebben ze die dingen niet), dus zou niet weten hoe dat nu werkt. Als je dan een krat bier oid scant, kan je dat zo meenemen als 15 jarige of wat dan ook?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:59

Konstantine schreef:
Een tijdje terug stond ik bij de Action in de rij bij de pinkassa en de chagrijnige oude taart voor me had dat nog niet gezien. Toen ze hoorde van de klant voor haar begon ze een hele klaagzang tegen haar man over dat 'die griet daar' vast weer 'zo'n domme koe die niet kan rekenen' was en dat het toch schandaaaalig was dat klanten daar de dupe van moesten zijn... Op zo'n volume dat de caissière dat ongetwijfeld allemaal verstond. :=

Toen wees een andere klant mevrouw er even vriendelijk op dat niet kunnen rekenen veel minder erg is dan niet kunnen lezen, intussen wijzend op het behoorlijk opvallende "U kunt hier alleen pinnen!"-bordje. :')

Die moet ik onthouden. _/-\o_

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:00

SuperAssie schreef:
Wij hebben dat niet en ik hem 'm eigenlijk nog nooit ergens gebruikt(overal waar wij boodschappen doen hebben ze die dingen niet), dus zou niet weten hoe dat nu werkt. Als je dan een krat bier oid scant, kan je dat zo meenemen als 15 jarige of wat dan ook?

Bij de AH gaat er dan bij het afrekenen een alarm af en dan komt er een medewerker die controleert of je het mee mag nemen, daarna kun je pas afrekenen :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:04

verootjoo schreef:
SuperAssie schreef:

Bij de AH gaat er dan bij het afrekenen een alarm af en dan komt er een medewerker die controleert of je het mee mag nemen, daarna kun je pas afrekenen :)

Weer wat geleerd :)
Maar ook dan moet je uiteraard je ID laten zien en anders is het jammer maar helaas neem ik aan.
Dus je komt er toch niet onderuit, zelfscan of niet :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:21

Waarom denken een aantal meiden hier dat ze er ook maar iéts mee te maken hebben wat er in de portemonnee van de klant zit?

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:34

Vooropgesteld dat ik er nog niet over heb lopen klagen, maar vind dat je mensen best mag vragen of ze kleiner hebben hoor.
Ik leg mensen (die dan lekker kattig reageren) altijd vriendelijk uit dat wij voor onze veiligheid niet zo heel veel geld in onze la hebben.
Toch als soort ontmoedigingsbeleid.
Vertel ze dat je een keer een pistool op je hoofd heb gehad en ze hebben dan toch wel iets meer begrip kan ik je vertellen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:43

Tuurlijk mag je erom vragen, deed ik ook altijd. Maar niet gaan zitten zeuren "en je ziet het gewoon in de portemonnee zitten"...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:51

LadyMadonna schreef:
Waarom denken een aantal meiden hier dat ze er ook maar iéts mee te maken hebben wat er in de portemonnee van de klant zit?

Viel mij inderdaad ook op dat sommige dan zeggen "en je ziet het zitten". Dat is jouw zaak niet en je zou dus eigenlijk helemaal niet in de portemonnee moeten kijken.
Maar als ze dat klein geld nu net voor een parkeerautomaat willen behouden zijn dat jouw zaken niet. Ik vind dat niet kunnen hoor. Dat je er om vraagt is wat anders maar je beklag doen omdat ze het er wel in hebben zitten.

Wat me ook al een aantal keer is op gevallen is dat je het soms ook nooit goed kan doen. De ene klaagt over het kleingeld en de andere over het groot geld. Zo wordt het wel lastig.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:07

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ken dr ook nog een paar.

Werk al jaren in een Primera(als er bokkers op Texel zijn kom dan eens gedag zeggen in De Koog :D ). En ja de legitimatieplicht is altijd een dingetje. Valt me wel op trouwens dat het altijd de mensen zijn die net 16/17 zijn die er een probleem van maken. Nooit de mensen van 20+.

En mensen die als ik vraag of ze nog een voorkeur hebben voor het eindcijfer van hun staatslot, zeggen: De winnende! Joh die ken ik echt nog niet %)

Een keer heb ik gehad dat iemand me niet klantvriendelijk vond. Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar ik was het dus niet volgens die klant. Kwam dus ook nog het "klant is koning" verhaal erbij. Die vrouw heb ik haarfijn uitgelegd dat de klant zeker koning is, maar echt geen God. Die dacht echt dat ze alles kon maken.

En ja de mensen die denken dat je een hond bent zijn er ook heel veel bij mij. Terwijl ik toch denk dat die mensen vakantie hebben als ze bij ons komen en dus een beetje vrolijk zijn.

Of mensen die binnen komen en regelrecht naar de toonbank komen en vragen: Waar staat dat? Je kan eerst ook zelf even kijken en als je t dan niet vind help ik je met alle liefde.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:10

Ik vind dat je daar best over mag klagen tegen een anoniem forumpubliek eigenlijk. Zolang je het niet tegen de klant zelf zegt. Al is het nog zo'n onredelijke klacht of gedachte, ik dacht ook weleens "Jeetje geef mij dat kleingeld nou eens, muts". Ik snap ook wel dat mensen een reden hebben om dat dan niet te doen maar dat betekent niet dat je het niet jammer mag vinden :P

Edit: Ik ben weleens in de Primera in de Koog geweest :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 17:27

Sommige mensen hier moeten zich echt eens afvragen of ze wel de juiste baan hebben :=

Als ik betaal met 50 euro, kan ik het niet kleiner. Ook niet als ik een tientje nog in mijn portemonnee heb zitten. Die is dan bijvoorbeeld voor de markt, schoolkantine, etc. En waarom kijk jij überhaupt in mijn portemonnee??

Ik werk zelf met gasten. En tuurlijk, er staat me echt wel eens wat tegen. En dan wil ik ook wel eens lekker klagen :D Maar sommigen hier zijn zó negatief, dat ik er stiekem om moet lachen :=

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:15

Ik erger me zo aan de vaders die vragen of ik met zijn zoon op date wil.... :')
Het is schamend voor mij en voor die jongen, Mn collega's kunnen er wel altijd hard om lachen :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:16

Toen ik nog bij de mac werkte stond ik ook wel eens aan de kassa, dan vroeg ik ook kleingeld erbij en soms zie je dan wel kleingeld zitten. Niet iedereen kijkt subtiel of ze iets bij kunnen geven, maar als ze dan nee zeggen ga ik niet zeuren. Ik probeer het te vragen maar bij nee stopt het. Dan kwam het wel eens voor dat ik naar achter naar de manager bij de kluis moest voor kleingeld maar vaak kon ik ff snel bij mijn college naast me waar de lade toevallig net openging even wisselen. Mocht eigenlijk niet op die manier maar omdat ik crewtrainer was, werd het toegestaan. Dus dat iedereen hier zegt: en ik zie het zitten, prima. Maar de klant hoeft niet uit te leggen waarom ze het niet geven.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:29

Ja inderdaad, als ik het zie zitten(of hoor rammelen), vraag ik het wel, maar nee is uiteraard ook nee.
Ik heb zelf ook vaak kleingeld of een briefje van 5/10 in mijn beurs, maar dat is dan voor bijvoorbeeld in de kantine op stal een chocomel of tosti te kunnen halen :')
Ik kijk overigens wel of ik nog wat heb waarmee ik het kan passen, maar ik pin 90% van de tijd dus als ik eens contact betaal is het 9/10 keer al gepast haha

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:46

Ik vraag het soms wel eens als ik mensen zie twijfelen om het te vragen. Verder boeit het mij niet zo, mocht ik te weinig briefjes hebben dan kan ik er zo bij krijgen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:49

Ach weet je, en dan heb je kleingeld en dan bied je het aan, en dan zeggen ze nee, en dan hebben ze moeite met terugtellen :D

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:05

Waar ik me gruwelijk aan irriteer is dat mensen niet luisteren. Ik werk in het kruidvat en wij hebben behoorlijk wat vragen aan onze klanten. "heeft u de voordeelkaart? , heeft u nog vragen over het geneesmiddel? Leest u altijd even de bijsluiter ivb met de risico's".

En dat de klanten midden in een vraag zelf iets vragen of gewoon "ja/nee" antwoorden.
Dan antwoorden ze gewoon "ja" op de geneesmiddel vraag en dus vraag ik wat ze willen weten. Dan kijken ze je geïrriteerd aan en zeggen "ik heb geen vragen"..
Grrrr.. Of als ik vraag of de spullen zo meegaan, ze antwoorden "ja" en blijven vervolgens staan wachten. Als ik dan gedag zeg en doorga met mijn volgende klant snauwen ze ineens "krijg ik geen zakje?!"

Dan zou ik het liefste me omdraaien en weglopen.. En deze situaties komen dus echt bij 8 van de 10 klanten voor.. En dan moet je maar vriendelijk en geduldig blijven..

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:18

Nouja ik heb wel eens net al het kleingeld bij elkaar gezocht, en dan komen ze nog vragen of ik er wat bij wil :'). Vaak zeg ik dan nog ja ook uit automatisme en dan kan ik alles weer terugleggen.