Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:36

Bij de Plus 2 keer gedoe met eurocenten. Die wilden namelijk niet afronden bij bedragen in het voordeel van de klant. 1 keer kreeg ik 2 en 1 ct terug op een bedrag dat eindigde op 7ct (helaas had ik dat pas later door), en een andere keer vroeg ze zelfs of ik die 2 cent erbij had! Ja doei! (En 1 keer kan toeval zijn, de tweede keer leek het me beleid.)
't Is me ook nooit opgevallen dat ze die moeite ook deden bij bedragen van bv 0,98.

Dus die winkel vermijd ik in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:38

Shadow0 schreef:
Bij de Plus 2 keer gedoe met eurocenten. Die wilden namelijk niet afronden bij bedragen in het voordeel van de klant. 1 keer kreeg ik 2 en 1 ct terug op een bedrag dat eindigde op 7ct (helaas had ik dat pas later door), en een andere keer vroeg ze zelfs of ik die 2 cent erbij had! Ja doei! (En 1 keer kan toeval zijn, de tweede keer leek het me beleid.)
't Is me ook nooit opgevallen dat ze die moeite ook deden bij bedragen van bv 0,98.

Dus die winkel vermijd ik in elk geval.

Bedoel je dat ze wel afronden in eigen voordeel?
Bij ons word automatisch afgerond, wij werken niet met 1 of 2 cent, heel af en toe wel een klant die 1 cent terug eist maar wij ronden alles af, die 1cent terug kan dus ook niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:43

Dees_daan: precies. Bedragen eindigend op 8ct werden gewoon afgerond (in hun voordeel dus), bij bedragen op 7ct gaven ze 3ct terug ipv 5, of vroegen om er zelf losse centen bij te geven. Echt totaal absurd.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:54

Mijn vriend ziet er heel jong uit +/- 23, maar is 27, verdient goed en had al veel gespaard.
Voor ons half jaar samen zijn gingen we een auto voor mij kopen (althans hij voor mij). Hij wilde perse een nieuwe zodat je zeker weet dat je iets goeds koopt.
Wij naar een autodealer toe en die deed me daar een partij onbeschoft. Het begon met "de occasions staan buiten" , dus vriend zegt dat we een nieuwe willen en verkoper begint te gniffelen en vraagt wat ons budget is en dat we terug konden komen met onze ouders.. Omdat ik persee de uitgebreide versie wilde van dat merk konden we niet naar een andere dealer en hebben we de gehele auto vooruit moeten betalen (wat normaal nooit zo is, maar ze vertrouwden ons niet).
Die man begon ook over een betaalregeling ed. Totdat mijn vriend geïrriteerd reageerde dat hij wilde pinnen.
Die kop van de verkoper was onbetaalbaar.

Garage is nu failliet en ik begrijp waarom, wat een slechte service. Iedereen verklaart ons voor gek dat we de auto toch daar hebben gekocht!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:58

had ik niet zelf maar de werkgever van mijn broer.
Die liep in z'n werkkloffie de Mercedes dealer binnen (en dan een dealer die naast auto's ook de busjes en vrachtwagens etc heeft).
De auto verkopers zaten met z'n alle aan de tafel wat koffie te drinken en te praten.
Na 10 minuutjes daar rond gelopen te hebben, maar gevraagd of ze hem konden helpen. Ja ze kwamen zo bij hem, en dan echt zo lekker neerbuigend zonder hem een blik waardig te gunnen.
Na nog eens 15 minuten gewacht te hebben is hij maar weg gegaan en naar de overkant bij Scania naar binnen gelopen en daar een nieuwe vrachtauto besteld.
Toen hij weer terug liep naar z'n auto die nog bij de Mercedes dealer op het pad stond, stond een van de verkopers buiten en sprak hem aan. Zo even lekker overal rond gekeken, alles is duur he! En dan op z'n lekkere minachtige toon.
Waarop hij zei "ach hoefde weinig rond te kijken en te vergelijken aangezien jullie niet de moeite namen om mij te helpen bij het uitzoeken van een nieuwe vrachtauto".

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:12

Shadow0 schreef:
Dees_daan: precies. Bedragen eindigend op 8ct werden gewoon afgerond (in hun voordeel dus), bij bedragen op 7ct gaven ze 3ct terug ipv 5, of vroegen om er zelf losse centen bij te geven. Echt totaal absurd.

Zo stond ik dus heel raar te kijken toen ik bij de Appie 5 cent terugkreeg want in België is het wel overal gewoon met 1 en 2 cent. (exact afgerond dus)
Maar ik heb ook al in een Nederlandse winkel gehad dat ik er niet mee mocht betalen. Ja mijn reet, graag of niet, dan mag je van mij kiezen of je het aanpakt of dat ik alleen het briefgeld geef. Het is gewoon een betaalmiddel hoor! Toen hebben ze het met een heel moeilijk gezicht toch aangepakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:19

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:41

Wij nemen ze gewoon aan en als iemand mij 6 cent geeft wanneer ik 5 bijvraag geef ik die ene cent ook gewoon terug hoor. :+

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:49

Ik heb een discussie gehad over het wel/niet geldig zijn van de totaalplanbonnen van de hans anders. Ik wist 99% zeker dat ik ze nog niet had gebruikt en mevrouw aan de balie beweerde dat ze wel waren gebruikt. De afscheurdingetjes zaten er wel nog aan en ik zei ook iets in de trant van: "Er is in ieder geval iets mis gegaan, of ik heb ze wel gebruikt (ik denk zelf van niet, maar dat kan best) en ze afscheurdingetjes zijn niet ingenomen, want blijkbaar moeten die verzameld worden op het kantoor, OF ik heb ze niet gebruikt (waar ik van uit ga!) en het staat in de computer verkeerd. Mevrouw was erg onbeschoft en bleef bij hoog en laag beweren dat ik toch echt dom was en het gewoon had gebruikt. En ik ben rustig gebleven en was overtuigd van mijn gelijk. Wel ging ze het voor me uitzoeken. Even later belde ze op met excuses dat er een fout was geweest bij het kantoor en dat de bonnen ingeleverd konden worden. Prima, excuses aanvaard. Maar nu kom ik daar voor mijn lenzen eens in het half jaar en dan doet ze zoooo kruiperig, heel onderdanig. Dat vind ik wel super vervelend! :( Doe gewoon normaal, jij hebt je excuses aangeboden en dan is het ook klaar.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:20

Laatst een kwetsende opmerking gehoord. Ene cassiere tegen de ander:

'Mijn kassa is gehandicapt, de stoel is stuk en de prullenbak is stuk en de scanner is eigenlijk ook stuk'

... Mijn mond viel open van verbazing. Vooral omdat ik ook gehandicapt ben maar NIET stuk. Ik draai op mijn eigen manier mee in de maatschappij. Dus toen braaf melding gedaan bij de balie. Vond dat niet kunnen, omdat luidkeels door de winkel te roepen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:22

LhinnOlijf schreef:

'Mijn kassa is gehandicapt, de stoel is stuk en de prullenbak is stuk en de scanner is eigenlijk ook stuk'

... Mijn mond viel open van verbazing. Vooral omdat ik ook gehandicapt ben maar NIET stuk. Ik draai op mijn eigen manier mee in de maatschappij. Dus toen braaf melding gedaan bij de balie. Vond dat niet kunnen, omdat luidkeels door de winkel te roepen.

Ik snap eigenlijk niet wat hier erg aan is :? Behalve het schreeuwen door de winkel, dat vind ik altijd raar bij ons bij de aldi :+

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:24

verootjoo schreef:
LhinnOlijf schreef:

Ik snap eigenlijk niet wat hier erg aan is :? Behalve het schreeuwen door de winkel, dat vind ik altijd raar bij ons bij de aldi :+

Dat je een gehandicapt persoon vergelijkt met iets dat stuk is

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:27

Dat zegt ze toch niet? De kassa is gehandicapt en de stoel, scanner en prullenbak stuk. Zijn twee veerschillende dingen imo en zoals zij het zegt ook :P

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:32

verootjoo schreef:
Dat zegt ze toch niet? De kassa is gehandicapt en de stoel, scanner en prullenbak stuk. Zijn twee veerschillende dingen imo en zoals zij het zegt ook :P

De context was iets anders... Als in "het is gehandicapt door dit en dit'. Je had eigenlijk de situatie erbij moeten zien. Wanneer je wel gehandicapt bent, voel je je best aangesproken door zo'n knullige uitspraak.

En ja ik ben zichtbaar gehandicapt, maar draai dankzij aanpassingen wel 'gewoon' mee in de maatschappij. Mijn inziens had ze het anders kunnen verwoorden ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:36

Ik sta bij een benzinepomp, en vraag altijd of de klant het bonnetje wil.
Soms ja, soms nee maar soms ook: "ben je gek?'.
Mijn standaard-reactie: "ja, soms wel" ;)

Bij de aldi, moest iets betalen wat op 8ct eindigde, de 1 en 2 centjes gaan in mijn dochter's spaarpot.
Ik geef 10ct en wacht op m'n wisselgeld, zegt dat grietje: "moet je die 2ct?!" Uh ja, jullie rekenen nog met centen dus dan wil ik inderdaad mijn wisselgeld terug.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:38

Shadow0 schreef:
Hmmm, die eurocenten zijn nu al zolang uit de running (9 jaar minimaal) dat ik vind dat dat wel gewoon geaccepteerd is. Wiki zegt ook dat winkeliers het mogen weigeren: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wettig_betaalmiddel

Ja, maar er staat ook dat het duidelijk aangegeven moet zijn.

Dus als er op jouw kassa niet staat dat jij 1ct, 2 ct en 200 en 500 niet aanneemt, moet je dat gewoon doen.
Heul simpel.

Verder heb ik geen stomme opmerkingen gemaakt of gekregen, maar ik weet dat mijn collega's in de winkel het wel al gehad hebben.
Er waren twee Canadese dames in de winkel, voor lingerie. (Logisch, lingeriewinkel).
Blijkbaar deden deze heel moeilijk, want de twee collega's waren in het Nederlands tegen elkaar aan't praten over hoe moeilijk ze deden, terwijl de Canadese dames in't Frans geholpen werden.
Wat bleek, ene collega moest 's avonds naar een trouwfeest, waren die dames daar ook.
En die konden Nederlands begrijpen, en hadden die middag dus alles gehoord.

Dan sta je daar ook van fiets zeg.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:56

Ach ja die centen ... dat is soms wel lachen.
Heb eens de opmerking gekregen dat ze ze niet konden accepteren omdat er geen vakje voor was in de kassalade :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:00

LhinnOlijf schreef:
verootjoo schreef:

De context was iets anders... Als in "het is gehandicapt door dit en dit'. Je had eigenlijk de situatie erbij moeten zien. Wanneer je wel gehandicapt bent, voel je je best aangesproken door zo'n knullige uitspraak.

En ja ik ben zichtbaar gehandicapt, maar draai dankzij aanpassingen wel 'gewoon' mee in de maatschappij. Mijn inziens had ze het anders kunnen verwoorden ;)

Dat is dan hoe je het persoonlijk opvat.
Mijn zoon is autistisch, maar ik voel het niet persoonlijk aangesproken als iemand voor de grap tegen een ander zegt: doe niet zou autistisch.

Ik ben soms ook beperkt in dingen en ik noem mijzelf ook "stuk".
Mijn rug is stuk, mijn bekken is stuk enz.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:11

Vorig weekend waren mijn vader en ik bij de Dirk boodschappen aan het doen.
In de winkel zelf stond er een bordje met dat een bepaald wasverzachter 2 + 2 gratis is. We komen bij de kassa, we rekenen alles af, mijn vader controleert de bon nog een keer. Hij ziet dat ie 4 flessen wasverzachter heeft afgerekend ipv 2. Hij gaat terug naar binnen, de kassierster komt dan met de melding dat dat een aanbieding was van de week ervoor, ze zijn het bordje vergeten weg te halen. Mn vader neemt die flessen dan ook nog mee, ik had ze eerder laten staan en mn geld teruggevraagd.

Ooh, ipv 100.00 euro typte ze 100 in waardoor de klant dan zogezegd 1 euro had betaald ipv 100.00. Ze vroeg aan iemand anders van de supermarkt hoe dat dat komt. Zegt die andere: dat heb ik je nou al 5 keer uitgelegd. :o?

Is de supermarkt dan niet verplicht om je die flessen mee te geven aan die actie die er op dat moment nog hing?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:14

FNews schreef:
Vorig weekend waren mijn vader en ik bij de Dirk boodschappen aan het doen.
In de winkel zelf stond er een bordje met dat een bepaald wasverzachter 2 + 2 gratis is. We komen bij de kassa, we rekenen alles af, mijn vader controleert de bon nog een keer. Hij ziet dat ie 4 flessen wasverzachter heeft afgerekend ipv 2. Hij gaat terug naar binnen, de kassierster komt dan met de melding dat dat een aanbieding was van de week ervoor, ze zijn het bordje vergeten weg te halen. Mn vader neemt die flessen dan ook nog mee, ik had ze eerder laten staan en mn geld teruggevraagd.

Ooh, ipv 100.00 euro typte ze 100 in waardoor de klant dan zogezegd 1 euro had betaald ipv 100.00. Ze vroeg aan iemand anders van de supermarkt hoe dat dat komt. Zegt die andere: dat heb ik je nou al 5 keer uitgelegd. :o?

Is de supermarkt dan niet verplicht om je die flessen mee te geven aan die actie die er op dat moment nog hing?

Ik had ook mijn geld terug gevraagd. Het is de verantwoordelijkheid van de supermarkt om er voor te zorgen dat de bordjes zijn opgeruimd!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:14

FNews, jawel, dat zijn ze wel: de aanbieding die er hangt, geldt.
De AH handelde dat netter af, ik had een boel biovlees in de bonus gevonden, maar dat ging er niet automatisch af omdat het van de vorige week bleek te zijn. Klantenservice gaf mij zonder meer het geld terug met een 'excuses voor het ongemak'. En zo hoort het ook :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:16

En zeker bij een duurder product zoals wasverzachter! Kijk voor een rol koekjes denk ik ook van oh laat maar, maar of je voor 2 of voor 4 wasverzachter betaalt vind ik nogal een verschil.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:18

Shadow0, Dat dacht ik ook. Helaas dacht mijn vader dat ze dat niet verplicht zijn en was ik niet mee binnen. Hij vroeg wel om het bedrag terug te krijgen van die 2 flessen maar die vrouw zei dat dat niet kon.

Wat ik op school heb geleerd is dat de winkel het aan die prijs moeten verkopen die er staat, ook al is dat niet de juiste.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:23

Vaak staat bij aanbiedingen de weeknummer en of datum bij wanneer het geldig is.
Daarbuiten hoeven ze de korting niet te geven.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:32

Ik heb daar bij Action wel eens discussie over gehad en uiteindelijk het product ook laten liggen, niet omdat die 2 euro prijsverschil nou zo'n probleem was, maar gewoon uit principe.

Als een klant bij ons zegt dat er een bordje bij hangt terwijl dat niet hoort gaat mijn leidinggevende kijken en als het zo is neemt 'ie het bordje meteen mee weg. De betreffende klant krijgt dan nog wel de korting en een bedankje voor de oplettendheid. :)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 19-12-13 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt