Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shadow0 schreef:Bij de Plus 2 keer gedoe met eurocenten. Die wilden namelijk niet afronden bij bedragen in het voordeel van de klant. 1 keer kreeg ik 2 en 1 ct terug op een bedrag dat eindigde op 7ct (helaas had ik dat pas later door), en een andere keer vroeg ze zelfs of ik die 2 cent erbij had! Ja doei! (En 1 keer kan toeval zijn, de tweede keer leek het me beleid.)
't Is me ook nooit opgevallen dat ze die moeite ook deden bij bedragen van bv 0,98.
Dus die winkel vermijd ik in elk geval.

Shadow0 schreef:Dees_daan: precies. Bedragen eindigend op 8ct werden gewoon afgerond (in hun voordeel dus), bij bedragen op 7ct gaven ze 3ct terug ipv 5, of vroegen om er zelf losse centen bij te geven. Echt totaal absurd.
Doe gewoon normaal, jij hebt je excuses aangeboden en dan is het ook klaar. LhinnOlijf schreef:Laatst een kwetsende opmerking gehoord. Ene cassiere tegen de ander:
'Mijn kassa is gehandicapt, de stoel is stuk en de prullenbak is stuk en de scanner is eigenlijk ook stuk'
... Mijn mond viel open van verbazing. Vooral omdat ik ook gehandicapt ben maar NIET stuk. Ik draai op mijn eigen manier mee in de maatschappij. Dus toen braaf melding gedaan bij de balie. Vond dat niet kunnen, omdat luidkeels door de winkel te roepen.
Behalve het schreeuwen door de winkel, dat vind ik altijd raar bij ons bij de aldi
verootjoo schreef:LhinnOlijf schreef:Laatst een kwetsende opmerking gehoord. Ene cassiere tegen de ander:
'Mijn kassa is gehandicapt, de stoel is stuk en de prullenbak is stuk en de scanner is eigenlijk ook stuk'
... Mijn mond viel open van verbazing. Vooral omdat ik ook gehandicapt ben maar NIET stuk. Ik draai op mijn eigen manier mee in de maatschappij. Dus toen braaf melding gedaan bij de balie. Vond dat niet kunnen, omdat luidkeels door de winkel te roepen.
Ik snap eigenlijk niet wat hier erg aan isBehalve het schreeuwen door de winkel, dat vind ik altijd raar bij ons bij de aldi
verootjoo schreef:Dat zegt ze toch niet? De kassa is gehandicapt en de stoel, scanner en prullenbak stuk. Zijn twee veerschillende dingen imo en zoals zij het zegt ook

Shadow0 schreef:Hmmm, die eurocenten zijn nu al zolang uit de running (9 jaar minimaal) dat ik vind dat dat wel gewoon geaccepteerd is. Wiki zegt ook dat winkeliers het mogen weigeren: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wettig_betaalmiddel
LhinnOlijf schreef:verootjoo schreef:Dat zegt ze toch niet? De kassa is gehandicapt en de stoel, scanner en prullenbak stuk. Zijn twee veerschillende dingen imo en zoals zij het zegt ook
De context was iets anders... Als in "het is gehandicapt door dit en dit'. Je had eigenlijk de situatie erbij moeten zien. Wanneer je wel gehandicapt bent, voel je je best aangesproken door zo'n knullige uitspraak.
En ja ik ben zichtbaar gehandicapt, maar draai dankzij aanpassingen wel 'gewoon' mee in de maatschappij. Mijn inziens had ze het anders kunnen verwoorden
FNews schreef:Vorig weekend waren mijn vader en ik bij de Dirk boodschappen aan het doen.
In de winkel zelf stond er een bordje met dat een bepaald wasverzachter 2 + 2 gratis is. We komen bij de kassa, we rekenen alles af, mijn vader controleert de bon nog een keer. Hij ziet dat ie 4 flessen wasverzachter heeft afgerekend ipv 2. Hij gaat terug naar binnen, de kassierster komt dan met de melding dat dat een aanbieding was van de week ervoor, ze zijn het bordje vergeten weg te halen. Mn vader neemt die flessen dan ook nog mee, ik had ze eerder laten staan en mn geld teruggevraagd.
Ooh, ipv 100.00 euro typte ze 100 in waardoor de klant dan zogezegd 1 euro had betaald ipv 100.00. Ze vroeg aan iemand anders van de supermarkt hoe dat dat komt. Zegt die andere: dat heb ik je nou al 5 keer uitgelegd.![]()
Is de supermarkt dan niet verplicht om je die flessen mee te geven aan die actie die er op dat moment nog hing?