Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:17

Ceriadwen schreef:
En inderdaad, kind gaat voor werk, dus werk opzeggen en voor je kind kiezen en die zelf naar school brengen en bezuinigen op de dagelijkse dingen zodat je de kosten van het vervoeren zelf kan dragen net zoals iedereen anders dit moet doen?

Sommige hebben hun baan nodig.
Je hebt ook veel 1 ouder gezinnen, die moeten nu eenmaal werken.

En je hebt mensen die het 2de salaris nu eenmaal nodig hebben om rond te komen.
Daarnaast is dan de 2de auto het eerste wat er uit moet gaan als bezuiniging en ja, dan kunnen ze de kids nog niet wegbrengen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:17

_Nadia_ schreef:
Ja, want verhuizen is natuurlijk ook heel eenvoudig, je bent je koophuis zo kwijt..

Evt de mogelijkheden bekijken voor een baan in de regio van de school van je kind? Regelingen treffen met ouders dat ze omstebeurt rijden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:19

quera schreef:
Ik werk zelf in Nootdorp. 40 km verderop.

In de auto 30-45 minuten maar met OV. Al ruim 1.5 uur :( geen doen dus.

Maar dan noem je ook wel echt een dorp :+ Ik heb vrienden daar wonen en ben met de fiets sneller dan met het OV vanuit Delft, en fiets echt niet zo snel hoor := Dat stukje is inderdaad niet zo sterk qua OV, ook naar Zoetermeer ofzo... Vreselijk onhandig allemaal.

Maar goed, correct me if I'm wrong, maar volgens mij liggen de meeste speciale scholen centraler dan dat.

Anoniem

Resistance schreef:
Zijn er meer ouders in de buurt die dit probleem hebben? Misschien kunnen jullie afspreken dat jullie voor elkaar "taxiën". De ene dag breng jij de kinderen weg, de andere dag een ander.

Ik quote mezelf even, aangezien daar volgens mij overheen werd gelezen.

quera

eilleen333 schreef:
quera schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Ik reis 2 uur (enkele reis) naar mijn universiteit... Niet leuk, niet handig, t kost een hoop geld en omdat ik zoveel reistijd heb kan ik minder werken, maar het is niet anders....
Ik ben in de week dus 16-20 uur kwijt met reizen, als ik geen vertraging heb... Studie is full time en dan werk ik daarnaast ook nog 20-30 uur om alles te betalen. Twee full time banen naast elkaar en nog geen rooie rotcent... En overigens ook geen compensatie...

Jij ja, maar jij hebt geen beperking :)
Voor iemand met een beperking is dat geen doen bedoelde ik :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:20

eilleen333 schreef:
_Nadia_ schreef:
Ja, want verhuizen is natuurlijk ook heel eenvoudig, je bent je koophuis zo kwijt..

Evt de mogelijkheden bekijken voor een baan in de regio van de school van je kind? Regelingen treffen met ouders dat ze omstebeurt rijden?

Dan moet die baan precies aansluiten aan de schooltijden, ook zit je met vrije dagen/vakantie en opvang van evt broertjes/zusjes.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:20

En zoals in mijn geval, 2 kinderen op verschillende scholen, ieder 25 km de andere richting uit, 1 persoon met rijbewijs (en de ander ivm medische problemen niet in de mogelijkheid deze te behalen) en nog 2 (bijna 3) kinderen thuis. OV ging er niet vanuit ons dorp naar die scholen (ja, 4 keer overstappen en 2 uur onderweg enkele reis, dat is dus 8 uur op een dag) dus wij hadden dit schooljaar echt een probleem gehad als we niet naar het buitenland waren vertrokken.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:21

quera schreef:
Uhh. Nee maar dan blijft er iig nog geld over om de boodschappen ed te doen. :) als je je baan opzegt heb je gewoon geen geld meer..

En als ik nog meer belasting moet betalen om dit soort voorzieningen in stand te houden kan ik ook geen boodschappen meer doen, en dan maak ik niet eens gebruik van wat voor een voorziening dan ook.

Brainless

Resistance schreef:
Resistance schreef:
Zijn er meer ouders in de buurt die dit probleem hebben? Misschien kunnen jullie afspreken dat jullie voor elkaar "taxiën". De ene dag breng jij de kinderen weg, de andere dag een ander.

Dan moet je a: een tweede auto hebben, b: als moeder niet werken c: opvang regelen voor de andere kinderen.

_Nadia_

eilleen333 schreef:
_Nadia_ schreef:

Ja want banen liggen ook voor het oprapen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:22

Brainless schreef:
Resistance schreef:

Dan moet je a: een tweede auto hebben, b: als moeder niet werken c: opvang regelen voor de andere kinderen.

Dat bedoel ik niet, misschien zijn er meer mensen in de buurt waarvan hun kind op dezelfde school zitten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:22

Resistance schreef:
Resistance schreef:

Ik meen gelezen te hebben dat die ouders er niet zijn...

Baan hoeft trouwens niet per se aan te sluiten op schooltijden hoor. De paar keren dat ik naar school ben gebracht door m'n moeder bleef ik gewoon wachten tot ze me op kon halen uit haar werk. Ook als ik om 1u al klaar was, ja dan zat ik tot 5u huiswerk te maken, prima toch, is dat ook gelijk gebeurd :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:23

_Nadia_ schreef:
En zoals in mijn geval, 2 kinderen op verschillende scholen, ieder 25 km de andere richting uit, 1 persoon met rijbewijs (en de ander ivm medische problemen niet in de mogelijkheid deze te behalen) en nog 2 (bijna 3) kinderen thuis. OV ging er niet vanuit ons dorp naar die scholen (ja, 4 keer overstappen en 2 uur onderweg enkele reis, dat is dus 8 uur op een dag) dus wij hadden dit schooljaar echt een probleem gehad als we niet naar het buitenland waren vertrokken.

Ook een oplossing, zo zie je maar oplossingen zijn er wel en deze zijn ook nog eens haalbaar want het is vast niet zo dat Nadia een toevallige, gelukstreffer is met een engeltje op haar schouder. Nadia heeft gewoon de stappen ondernomen om het voor haar wel haalbaar en betaalbaar te maken.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:23

Brainless schreef:
Resistance schreef:

ja, ja en ja! en het probleem hiermee is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:24

Magrathea schreef:
Resistance schreef:

Ik meen gelezen te hebben dat die ouders er niet zijn...

Baan hoeft trouwens niet per se aan te sluiten op schooltijden hoor. De paar keren dat ik naar school ben gebracht door m'n moeder bleef ik gewoon wachten tot ze me op kon halen uit haar werk. Ook als ik om 1u al klaar was, ja dan zat ik tot 5u huiswerk te maken, prima toch, is dat ook gelijk gebeurd :)

Dat dacht ik dus ook :)

Als het een school is die dus de nodige ervaring heeft en deze zullen dat denk ik dus prima kunnen opvangen :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:24

quera schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="quera"

Dat ben ik niet met je eens. Ik reis 2 uur (enkele reis) naar mijn universiteit... Niet leuk, niet handig, t kost een hoop geld en omdat ik zoveel reistijd heb kan ik minder werken, maar het is niet anders....
Ik ben in de week dus 16-20 uur kwijt met reizen, als ik geen vertraging heb... Studie is full time en dan werk ik daarnaast ook nog 20-30 uur om alles te betalen. Twee full time banen naast elkaar en nog geen rooie rotcent... En overigens ook geen compensatie...

Jij ja, maar jij hebt geen beperking :)
Voor iemand met een beperking is dat geen doen bedoelde ik :)[/quote]

Hoe weet jij of ik geen beperking heb? ;) Overigens vind ik dat er niet toe doen. Dat zou ik namelijk beter wel een beperking kunnen hebben, want dan wordt ik wel gecompenseerd in dit ongerief.... Een beperking hebben is niet leuk, dat zeg ik niet, maar dit is natuurlijk niet helemaal eerlijk.. Ik werk me uit de naad om mijn eigen onkosten te vergoeden waardoor ik weing tijd over hou voor mezelf, en dan betaal ik ook nog dike belasting om dat voor iemand anders te doen waardoor ik geen geld overhou voor mezelf, omdat die de lasten zelf niet kunnen dragen... Dat vind ik krom.

Maar ik heb hier ook al het verhaal van een vriend van mij aangehaald, met beperking, maar die wel met het OV en de auto reist, velen uren per dag, omdat dat zijn enige kans is om iets leuks te doen. Het heeft veel tijd en moeite gekost, maar hij heeft het iig geprobeerd en is blijven proberen na tegenslagen. Ik zeg niet dat dat voor iedereen geld, maar ik vind wel dat mensen het moeten blijven proberen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:25

Magrathea schreef:
Ook als ik om 1u al klaar was, ja dan zat ik tot 5u huiswerk te maken, prima toch, is dat ook gelijk gebeurd :)

Dat werkt dus (vaak) niet bij een (geestelijk) gehandicapte.
Vaak gaan ze niet echt naar school, maar is het een soort van dagopvang waar ze naast "schoolwerk" praktische zaken leren.
Zij hebben dan ook geen huiswerk, en school is verantwoordelijk voor ze totdat ze zijn opgehaald.
Er zitten kinderen bij die je niet zomaar alleen kan laten zitten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:26

_Nadia_ schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="_Nadia_"

Ja want banen liggen ook voor het oprapen...[/quote]

Wat een pessimisme zeg! Als je niet eens de moeite neemt om iets te proberen over overdenken dan gaat het je zeker niet lukken nee...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:26

Ceriadwen schreef:
_Nadia_ schreef:

Ook een oplossing, zo zie je maar oplossingen zijn er wel en deze zijn ook nog eens haalbaar want het is vast niet zo dat Nadia een toevallige, gelukstreffer is met een engeltje op haar schouder. Nadia heeft gewoon de stappen ondernomen om het voor haar wel haalbaar en betaalbaar te maken.

Tuurlijk, maar het is toch van de zotte dat ik moet emigreren om mijn kinderen de kans op onderwijs te geven? Ik liet verder niets achter in Nederland, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil of kan (je moet maar net een baan kunnen vinden in een ander land, want ook hier liggen ze niet voor het oprapen)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:27

Ceriadwen schreef:

Dat er net werd gezegd dat moeders (of een vader) maar thuis moest blijven om te zorgen voor het betreffende kind en maar wat moesten bezuinigen.
Dat gaat dus lang niet altijd.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:28

eilleen333 schreef:
Wat een pessimisme zeg! Als je niet eens de moeite neemt om iets te proberen over overdenken dan gaat het je zeker niet lukken nee...

Vertel dat mijn stiefvader maar die al 3 jaar thuis zit, terwijl hij alles aan wil pakken dat er is, hij vindt gewoon geen baan, en ja hij solliciteert op alles.

Mijn man kon in Nederland ook geen baan vinden nadat zijn eigen bedrijf aan de grond stond, wij zijn dan ook vertrokken naar het buitenland waar hij wel werk kon vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:28

_Nadia_ schreef:
Ceriadwen schreef:

Tuurlijk, maar het is toch van de zotte dat ik moet emigreren om mijn kinderen de kans op onderwijs te geven? Ik liet verder niets achter in Nederland, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil of kan (je moet maar net een baan kunnen vinden in een ander land, want ook hier liggen ze niet voor het oprapen)

Maar wat is het alternatief? Snap echt wel dat het vervelend is, maar we kunnen wel als burgers nog meer belasting gaan betalen bijvoorbeeld, maar dan belemmer je de gewone burgers misschien wel in hun doen en laten en raken zij ook weer 'beperkt' in hun ontwikkeling. Welliswaar beperkt voor de leuke dingen, maar zijn ook dingen waar zij ook heel hard voor werken.

Banen en huizen liggen nergens voor het oprapen, maar geld ook niet..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:30

Brainless schreef:
Magrathea schreef:
Ook als ik om 1u al klaar was, ja dan zat ik tot 5u huiswerk te maken, prima toch, is dat ook gelijk gebeurd :)

Dat werkt dus (vaak) niet bij een (geestelijk) gehandicapte.
Vaak gaan ze niet echt naar school, maar is het een soort van dagopvang waar ze naast "schoolwerk" praktische zaken leren.
Zij hebben dan ook geen huiswerk, en school is verantwoordelijk voor ze totdat ze zijn opgehaald.
Er zitten kinderen bij die je niet zomaar alleen kan laten zitten.

TS haar kind zit op een cluster 2 school.

Citaat:
Op een cluster 2 school wordt zo veel mogelijk het lesprogramma van een gewone school doorlopen.

Daaruit concludeer ik dat je dus wel de gewone vakken krijgt die je op een 'normale' school ook krijgt. Inclusief huiswerk, neem ik aan.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:30

Dan moeten ze in Nederland de mogelijkheid tot thuisonderwijs geven, onze leerplichtambtenaar wilde daar absoluut niet aan mee werken en dus zou ik een gigantische boete krijgen (die ik niet kon betalen want minimuminkomen) als ik mijn kinderen niet naar school zou brengen. Ik had mijn kinderen graag zelf les willen geven, en de overheid dus heel veel kosten kunnen besparen, maar nee, dat kon niet volgens de leerplichtambtenaar.
Nu krijgen ze alsnog thuis les en gaat het hartstikke goed met ze.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:31

Brainless schreef:
Ceriadwen schreef:

Dat er net werd gezegd dat moeders (of een vader) maar thuis moest blijven om te zorgen voor het betreffende kind en maar wat moesten bezuinigen.
Dat gaat dus lang niet altijd.

Dus de rest van Nederland moet maar bezuinigen om dit soort voorzieningen te blijven aanbieden?