Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806

Sammie

Re: Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:33

Dit gaat een beetje een cirkeltje worden dit topic. Ik taai af.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:34

Lieveli: oh nee, ik ga zeker niet provoceren, ga er ook geen punt van maken. Ik ga gewoon niet naar binnen.

Sammie: dergelijke topics worden altijd cirkeltjes

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:34

En nou nog eens wat anders. Je gaat trouwen, en je aanstaande en jij hebben werkelijk een bloed- en bloedhekel aan al die sketches en goedbedoelde valse liedjes met kromme aangepaste songteksten. Dus je hebt gezegd dat je dat niet wilt.

Toch zijn er een paar flauwe collega's aanwezig, die een microfoon regelen en wat gaan opvoeren.

Hoe voel je je dan als bruidspaar? Moet je dat maar pikken op je trouwdag, want iedereen doet dat en het is toch leu-heuk? En je andere gasten vinden het wel prachtig, en anders hebben je collega's geen plezier? En het is toch ook hun feestje?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:36

Ibbel: er is toch een verschil tussen een hekel hebben aan iets, en iets principieels niet willen eten, door morele redenen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:37

Bhriseis schreef:
Ibbel: er is toch een verschil tussen een hekel hebben aan iets, en iets principieels niet willen eten, door morele redenen?

Maakt me niet uit. Het gaat om de wens van het paar, niet vanwege welke overtuiging die wens er is. Al ben je principieel tegen muziek maken omdat alleen vogeltjes kunnen fluiten, zal mij een zorg zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:38

Hoe mensen met verrassingen omgaan is verschillend.

Je kunt ze stoppen op het moment dat ze willen beginnen, of weglopen, of gewoon vriendelijk glimachen en het over je heen laten komen....
En er nog jaren over kankeren... :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:39

Maar wat vinden jullie? Moet zo'n wens wel gerespecteerd worden of niet?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:41

Ja, als het bruidspaar dat echt niet wilt hoor je daar gewoon rekening mee te houden, het is hun dag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:41

Mocht ik voorheen aangegeven hebben zoiets écht niet te willen, wegens dat ik het voor randdebielen vind en er ook echt niet om kan lachen... Dan zou ik dat niet leuk vinden, en vooral niet onbeleefd.

Ik zou ze wel laten doen, omdat ik dat dan weer elementaire beleefdheid vind - hoewel zij dan wel onbeleefd zijn. Maar dat kan ook aan mijn Belgische gereserveerdheid liggen :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:42

Ibbel schreef:

Wij hadden geregeld met de ceremoniemeester dat wij absoluut geen stukjes wilde en dat wij weg zouden lopen als iemand wel dacht "leuk" te zijn.
Ook de band/dj/zaalbeheerder was hiervan op de hoogte.

edit:
Er was 1 uitzondering, mijn halfzusje (bruidsmeisje, 9 jaar) heeft een zelf geschreven gedicht voorgelezen.
Maar dat had ze zelf heel lief gevraagd of ze dat mocht doen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 05-12-13 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:43

Ibbel schreef:

Licht er aan hoe serieus die wens is. Als diegene er echt een hekel hebt, als in het echt erg vinden dan wel. Dan vind ik het ook onbeleefd om het wel te doen. Als je het gewoon irritant vind en ze bedoelen het als grapje, dan kan ik er eigenlijk wel om lachen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:44

Ik zou het niet stoppen, daar zou ik me vervelend over voelen. Maar ik zou wel even naar de WC gaan denk ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:46

Ik zou mijn ceremoniemeester daarop af sturen. Mocht ik ook gaan trouwen komt dat ook heel duidelijk op de uitnodiging te staan...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:46

Lusitana schreef:
Je kunt zoveel. Maar je hoeft niet.

Dat lijkt me sowieso het geval. Maar toch ben ik er als gast niet erg van gecharmeerd als er geen rekening wordt gehouden met het feit dat ik geen vegetariër ben. Waarom zou ik dan van een ander verlangen dat hij zich wel moet schikken naar mij? (dit is geen vraag aan jou, maar in het algemeen)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:47

Esmeej333 schreef:
Ja, als het bruidspaar dat echt niet wilt hoor je daar gewoon rekening mee te houden, het is hun dag.

En bij geen vlees serveren niet? Niet dat jij dat zegt hoor, ik pak jouw quote even omdat die dus ook mijn mening weergeeft. Je doet wat het bruidspaar wil op zo'n dag. En als dat geen grappen en grollen is, geen vlees, en geen alcohol, dan is dat zo.

En meestal zijn de mensen die je ook voor het eten uitnodigt natuurlijk sowieso de betere vrienden en je familie. Die zouden je dus goed moeten kennen en moeten weten hoe belangrijk het voor je is....

Ik zou tenminste geen buffet willen voorzetten aan alle vage kennissen en collega's, die komen maar mooi alleen op de receptie/bij het feest na afloop.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:47

En waarom moet men wel rekening houden met jou, maar jij niet met een ander?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:49

Ibbel schreef:
Esmeej333 schreef:

En bij geen vlees serveren niet? Niet dat jij dat zegt hoor, ik pak jouw quote even omdat die dus ook mijn mening weergeeft. Je doet wat het bruidspaar wil op zo'n dag. En als dat geen grappen en grollen is, geen vlees, en geen alcohol, dan is dat zo.

En meestal zijn de mensen die je ook voor het eten uitnodigt natuurlijk sowieso de betere vrienden en je familie. Die zouden je dus goed moeten kennen en moeten weten hoe belangrijk het voor je is....

Ik zou tenminste geen buffet willen voorzetten aan alle vage kennissen en collega's, die komen maar mooi alleen op de receptie/bij het feest na afloop.

Ben ik helemaal met je eens.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:50

Ik zou het niet respectvol naar de gasten vinden. Ik vind altijd dat zowel vegetarisch als niet-vegetarisch gewoon rekening kan houden met de ander. Dus als een niet-vegetarier een bruiloft geeft moet er ook voldoende vegetarisch zijn - maar andersom ook. Hoeft niet te betekenen dat het halve buffet vlees en vis is, maar het zou het bruidspaar sieren om in ieder geval wel wat aan te bieden. :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:51

El75 schreef:
Olympia96 schreef:

Inderdaad. Zo zie ik het ook! In mijn huis is geen vlees te vinden (ook al is vriend wel vleeseter), op wat kattenvlees na dan :-)

Júíst voor mensen als je vader zou het goed zijn. Kunnen ze eindelijk zien dat vegetarisch eten meer is dan een groentenquiche!

Ik ben geen vegatarier dus misschien is het iets normaals, maar waarom krijgt de kat wel kattenvlees? Daar zijn toch ook dieren voor geslacht? Of is het anders omdat het afvalvlees is?
Vriendlief krijgt geen vlees, maar de kat wel? Komt op mij vreemd over.

Sjemig, zomaar 13 pagina's verder, maar zal toch nog even reageren. Ik vind dat ik van mijn dier niet kan vragen (dat zou bepalen voor mijn katten zijn) om als carnivoor geen vlees meer te eten.

Mijn vriend kan zelf bepalen of hij mee gaat in mijn vleesloze bestaan of niet. Ik verplicht hem tot niets (behalve dan dat ik wel eis dat hij áls hij vlees eet, biologisch kiest).

Het enige is dat ik nooit vlees koop en het ook niet zal klaarmaken. Als hij vlees wil eten, dan moet hij het zelf klaarmaken. Maar dat is in de afgelopen 5 jaar nog nooit gebeurd :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:51

Dus als je geen sketches wilt, moet je wel toestaan dat twee mensen tóch wat opvoeren? Want tja, dat vinden zij zo leuk om te doen? Jij gruwelt ervan, maar zij kunnen niet zonder een flauw liedje?
Even chargeren :D

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:53

LadyMadonna schreef:
En waarom moet men wel rekening houden met jou, maar jij niet met een ander?

Ik vind geen vlees serveren geen kwestie van rekening houden met iemand. Het is niet zo dat je niks anders kan eten. En ja ik vind dat het bruidspaar het middelpunt is van die dag, en dat mogen vieren zoals ze willen. Het ene bruidspaar wilt daarin rekening houden met iedereen en alles en een ander viert hun dag precies zoals zij dat willen en nodigen daarbij hun geliefden uit. Het staat je vrij om daaraan mee te doen als gast of niet. Kun jij als gast niet genieten van de bruiloft omdat je een avondje geen vlees kunt eten, blijf je lekker thuis. Ik zou daarvoor geen bruiloft willen missen. Ik als vegetariër maak het vaak genoeg mee, dat er niet speciaal is voor mij. Dan blijft het bij salade friet en brood. Jammer dan, ik heb alsnog een leuke avond hoor.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:53

Ibbel schreef:
Dus als je geen sketches wilt, moet je wel toestaan dat twee mensen tóch wat opvoeren? Want tja, dat vinden zij zo leuk om te doen? Jij gruwelt ervan, maar zij kunnen niet zonder een flauw liedje?
Even chargeren :D

Dat is appels met peren vergelijken. Wel of geen vlees eten is een levenswijze. Een stukje opvoeren niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:57

Polivy schreef:
Dat is appels met peren vergelijken. Wel of geen vlees eten is een levenswijze. Een stukje opvoeren niet.

Nee, het is een principekwestie: heeft het bruidspaar alle recht om de regels op te stellen of niet.

Ik kan net zo goed stellen dat ik principieel tegen amateurlolbroeken ben, en dat mijn levenswijze bestaat uit het vermijden van grappen en grollen. Dat bepaal ik helemaal zelf, of dat een principe is of niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:00

Wij hadden gasten die principieel tegen muziek (op bruiloften) waren, deze zijn toen de muziek begon ook weggegaan.
Hadden we daar dan ook rekening mee moeten houden?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:02

Nee, lijkt mij niet. Omgekeerd, zou je niet naar hun bruiloft gaan omdat je weet dat er geen muziek zal zijn?