Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:49

Janine1990 schreef:
vuurneon schreef:
Ik haat boodschappen doen :') 'meneer:mevrouw (en vooral lang persoon :') )? Kunt u dat pakken daar op die plank?'
Dan is het toch wel een beetje handig om een kerel te hebben die een kop groter is :D maar ja, ik ga ook wel alleen boodschappen doen haha en sla de bovenste plank soms over }>
'Oeps vergeten mee te nemen lief!' O:)

(Als een man kleiner is dan ik ben, dan is ie rond de 1.60. Dus dat is ook gewoon echt klein voor een man. Maar ook voor de gemiddelde vrouw ben ik al klein haha)

Ik vind boodschappen doen ook heel erg vervelend. Vooral als er kleine oude vrouwtjes zijn. Die vragen mij dan: "Goh, jij, jij bent wel lang he?" *no oliebol* "Zou je voor mij dat en dat wel willen pakken van de bovenste plank?"
Tuurlijk doe je dat.

Vervolgens wordt je door iedereen in de winkel lachend aangekeken. Eeeeenig... :\ Niet dat ze je uitlachen ofzo. Ze lachen je vooral heel vriendelijk toe, want ja, dat was wel heel erg aardig. En tegelijk hebben ze medelijden met je, in de ogen te lezen.

Sorry voor alle kleinere mensen :o Maar vraag mij de volgende keer aub niet!!!

Ik vraag me af in hoeverre jij je dit inbeeld en in hoeverre mensen dit echt denken hoor. Je moet medelijden met ons kleine mensen hebben! Wij kunnen er gvd niet zelf bij ^)
(Overigens klim ik altijd gewoon de stelling in, heb geen hulp nodig ^) )

Lang zijn is alleen in het vliegtuig poedersuiker :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:56

Knoffer schreef:
Ik vraag me af in hoeverre jij je dit inbeeld en in hoeverre mensen dit echt denken hoor. Je moet medelijden met ons kleine mensen hebben! Wij kunnen er gvd niet zelf bij ^)
(Overigens klim ik altijd gewoon de stelling in, heb geen hulp nodig ^) )

Lang zijn is alleen in het vliegtuig poedersuiker :P

Nou, dan zijn we er toch?

Kleinere mensen zouden liever langer zijn, en grotere mensen zouden toch vaak wat kleiner willen zijn.
Of je nu een stuk langer of een stuk kleiner dan gemiddeld bent, het is beide keren niet leuk, maar je hebt het maar te accepteren.

Alleen is het (naar mijn idee) meer geaccepteerd dat mensen vinden dat ze te klein zijn, dan dat mensen vinden dat ze te lang zijn. Terwijl je aan dat eerste een stuk makkelijker iets kan doen :D

Janine1990

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:56

Ohja, dat vliegtuig is me maar al te bekend... :\

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 22:14

Weet je wat het ook is bij lange dames (althans, bij mij dan).. Mijn hele leven heb ik het idee op te vallen vanwege mijn lengte. Vroeger was ik er extreem onzeker over, probeerde mezelf altijd kleiner te maken en daardoor viel ik nog meer op.

Pas sinds een paar jaar heb ik mezelf geaccepteerd zoals ik ben, en ben nu best blij met mezelf. 1.83m is lang, maar ook weer niet reusachtig. Ik ben slank gebleven, heb toch vrouwelijke vormen ontwikkeld en heb - al zeg ik het zelf - best een goeie kop. Aandacht van mannen, zowel lange als kleine, krijg ik genoeg. Maar doordat ik van nature niet wil opvallen, en pas na 20 / 21 jaar mezelf eindelijk heb kunnen accepteren, voel ik er weinig voor om ook weer als stel op te vallen door langer te zijn dan mijn evt. vriend.

Het is gewoon nog steeds een stuk onzekerheid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:21

Bellona_K schreef:
Weet je wat het ook is bij lange dames (althans, bij mij dan).. Mijn hele leven heb ik het idee op te vallen vanwege mijn lengte. Vroeger was ik er extreem onzeker over, probeerde mezelf altijd kleiner te maken en daardoor viel ik nog meer op.

Pas sinds een paar jaar heb ik mezelf geaccepteerd zoals ik ben, en ben nu best blij met mezelf. 1.83m is lang, maar ook weer niet reusachtig. Ik ben slank gebleven, heb toch vrouwelijke vormen ontwikkeld en heb - al zeg ik het zelf - best een goeie kop. Aandacht van mannen, zowel lange als kleine, krijg ik genoeg. Maar doordat ik van nature niet wil opvallen, en pas na 20 / 21 jaar mezelf eindelijk heb kunnen accepteren, voel ik er weinig voor om ook weer als stel op te vallen door langer te zijn dan mijn evt. vriend.

Het is gewoon nog steeds een stuk onzekerheid.

Same here hoor!!
Maar de meeste mensen die dit probleem niet ervaren, willen er niets van weten.
Toen ik 16 was kwam ik ergens op kantoor werken, allemaal mensen die me toeriepen dat ik zo mooi lang was. Zulke mooie lange benen. En dan vroeg ik ze of ze een stukje wilden hebben. Of "zullen we het verschil delen?" En dan konden ze maar niet begrijpen dat je er niet gelukkig mee was.

Inmiddels zijn we 7 jaar verder en heb ik mijn lengte en de bijkomende ongelukkigheden (kleding kopen etc.) geaccepteerd.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet meer vervelend vindt dat mensen altijd tegen me op moeten kijken en al die andere dingen.

Opvallen durf ik alleen in bekend gezelschap. Of het moet ergens een enorme drukte zijn dat één persoon die gek doet niet opvalt.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:29

hier spreekt het ukkie van de fammilie... bij ons is iedereen 1.75+ en ik ben blijven haken op 1.68 (staat leuk op de familiefoto) :Y)

mijn lover is ook 1.68 dus eigenlijk zijn we precies even groot alleen heb ik een hele grote liefde voor hele hoge hakken...

ik weet dat mijn vriendje het niet leuk vind dus meestal loop ik in de goot en hij op de stoep.... maar dat vind hij ook niet zo leuk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:31

Ik ben 1.73 en mijn vriend 1.65. Ik draag gerust pumps van 12 centimeter. Hebben er geen last van.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:33

Maar dan zit het dus in onzekerheid. Die onzekerheid ken ik niet. Voor mij heeft het veel meer te maken met praktische overwegingen. Groter zijn is in de meeste gevallen praktischer, behalve in het vliegtuig. Voor mij roept het geen verdere gevoelens op, behalve praktische. Ik heb verder nooit moeite gehad met mijn 'kleinheid'.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:40

Ik heb het precies andersom; altijd vriendjes gehad die kleiner waren dan ik of bijna even groot (op 1 na, maar die mag niet tot mijn vriendjes gerekend worden vind ik, dat was een creep) en nu heb ik sinds kort een vriend waarbij ik voor het eerst kleiner ben. Zelf ben ik 1.86 dus dat vind je ook niet zo snel.

Ik vind het zelf, nu ik eindelijk echt iemand heb de langer is, echt heerlijk. Eindelijk je geborgen kunnen voelen, lekker tegen zijn borst leunen ipv dat hij met zn wang tegen jouw schouder leunt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:58

Knoffer schreef:
Maar dan zit het dus in onzekerheid. Die onzekerheid ken ik niet. Voor mij heeft het veel meer te maken met praktische overwegingen. Groter zijn is in de meeste gevallen praktischer, behalve in het vliegtuig. Voor mij roept het geen verdere gevoelens op, behalve praktische. Ik heb verder nooit moeite gehad met mijn 'kleinheid'.

Voor lange vrouwen (voornamelijk vrouwen) is het ook praktischer om kleiner te zijn hoor... :+

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:13

Hoezo dan? (Serieuze vraag, niet om flauw te doen)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:21

Wat andere mensen doen maakt me niet uit, ik zie het vaker.

Maar ik zelf niet hoor. Voel me dan zó niet vrouwelijk :')
Ik ben 1,78 dus moet wel een lange hebben :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:22

Knoffer schreef:

Ik herken die onzekerheid ook totaal niet en vind om om hulp te vragen als ik ergens niet bij kan echt niet schaamtevol of vervelend. T is pas vervelend als er niemand is en je er echt niet bij kan :Y) (ben ook wel handig in klimmen, maar als het om een stelling glaswerk gaat doe ik dat echt niet :D ).

Maar... Ik zit altijd ruim in het vliegtuig.

Wat dat betreft is een kleinere vriend voordeliger, wij moeten altijd bij betalen voor extra beenruimte.

Ik zou ook niet onzeker zijn als hij wel klein was geweest, maar t trekt mij niet aan. Net als mannen met baarden en snorren, daar word ik niet warm van.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:25

Stellingkast glas wordt spannend idd :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:34

Hier een klein iemand (1.57). Ik vind het leuk om lange dames te zien met een (iets) kleinere vriend en er schijt aan hebben dat mensen ze raar aan kijken.
:D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:37

Poiuytrewq schreef:
Hier een klein iemand (1.57). Ik vind het leuk om lange dames te zien met een (iets) kleinere vriend en er schijt aan hebben dat mensen ze raar aan kijken.
:D

Vind ik ook!

Heb ook vaak het idee dat mannen die gewoon met een langere vrouw wat zelfverzekerder kunnen zijn.
Omdat vooral van die kleine macho mannetjes snel onder de indruk zijn, en zich dan niet meer 'the man' voelen met een langere vriendin.

En als ik dan een wat kleinere man zie met een langere vriendin, zie ik ze meer heel trots lopen van ''kijk wat ik hier heb :D ''

Dat is mijn idee waar ik een keer over na heb gedacht.. :))

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:42

Hahahaha :') Zeker waar :')

Er stond bij mijn vorige stal ook een vrouw met een man die een kop kleiner was. Die vrouw had een dochter van 20 en de moeder leek wel een oudere zus (om even lekker te overdrijven). En dat echt een knappe vrouw voor haar leeftijd en die man was ook heeeeel blij mee volgens mij :D Ook een beetje een machotypetje. Maar ook echt leuke mensen :)
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 20-11-13 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:45

Knoffer schreef:

Ik zou er echt heel wat voor over kunnen om de tijd terug te laten draaien en groeiremmers te nemen. En dat is best een dingetje, die groeiremmers.
Want...

Dan zou ik naar een gewone kledingwinkel kunnen, om een standaardmaat jeans te nemen. Zo eentje waar geen lengtemaat aan hangt. En ach, al hangt er een lengtemaat aan. Lengtemaat 34 is toch te kort.
Dat geldt overigens ook voor shirts, het meeste zit niet mooi omdat ik te breed over de schouders ben, m'n borsten te groot zijn. En ik heb 'maar' een Dtje. Wat overigens wel zo mooi staat in combinatie met mijn lengte.
Kortere jurkjes zijn altijd TE kort.

Ik wil gewoon ook al mijn kleding bij de Vero Moda/Lady Sting etc. kunnen kopen. En soms kan het hoor, maar meestal is het gewoon niet mooi en kom ik weer uit bij Miss Etam.

Ik kan niet op elk paard. Het verpest mijn houding, zorgt er voor dat ik last van m'n rug krijgt etc. Paard moet minimaal 1.67m zijn.

En dan in het kader van paardrijden... Heel leuk hoor, die lengtematen in jasjes. Maar ze zijn toch altijd te kort en zitten niet goed! Dus kom je bij maatwerk jasjes uit. Kaching... :$

Rijlaarzen kan ik alleen krijgen in maatwerk, gelukkig heb ik kleine voeten (maat 40/41).

Ik heb een grote auto nodig. Mijn eerste auto was een Ford Ka. Ford staat bekend om ruime auto's. Maar had altijd moeite met instappen. Ik kreeg m'n been namelijk niet onder het stuur door en zat onder het rijden altijd met m'n benen tegen het stuur.

Uit het vliegtuig komen is natuurlijk een drama als je ergens halverwege zit. :7
Of vier uur in het vliegtuig te krap zitten terwijl er voor je een peuter op de stoel zit te stuiteren. Vervolgens zit je 10 dagen in het buitenland met vreselijke pijn aan je knieën.

Zo kom ik dagelijks nog veel meer dingen tegen, zoals een trap op mijn werk waar ik m'n hoofd moet buigen omdat ik anders tegen de verdieping aan knal.
In de supermarkt loop ik vaak tegen hangende advertentieborden aan.

En het is natuurlijk heel vervelend dat mensen zulke dingen niet serieus nemen omdat ze het probleem niet begrijpen. Want naast een discussie is zo'n topic, kom je het natuurlijk ook altijd op straat tegen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:52

Janine1990 schreef:
Lusitana schreef:
Ik sta steeds weer versteld als die vraag naar boven komt (of andersom vanuit een jongen). Waarom is het zo´n punt? Gaat ook alleen maar op bij heteros.
Het komt mij zelfs vrouwonvriendelijk over dat de man groter (superieur) zou moeten zijn.

Van mij part is de gozer die ik date een halve meter kleiner. Ik ben 1.65m.
Als het een zak is, is het een zak en als ie leuk is, is ie leuk, of ie nou 1.40m is of 1.80m.

Misschien even de reacties van lange mensen doorlezen :D
Heeft niets met superioriteit of vrouwonvriendelijkheid te maken :D

Wat kan mij de reacties schelen? Er is geen enkel steekhoudend argument te vinden om iemand af te wijzen op lengte. Als Johnny Depp (1.78m) voor de deur staat wil ik nog maar zien of die lange dames hem afwijzen.
Als je iemand laat lopen om zijn geringe lengte ben je gewoon iemand die nog heel veel moet leren.

Sorry, ik ben daar heel kattig in en ga verder ook niet in discussie.
Ik kwam alleen in het topic om mijn verbazing te uiten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:04

Janine1990 schreef:
Knoffer schreef:

Ik zou er echt heel wat voor over kunnen om de tijd terug te laten draaien en groeiremmers te nemen. En dat is best een dingetje, die groeiremmers.
Want...

Dan zou ik naar een gewone kledingwinkel kunnen, om een standaardmaat jeans te nemen. Zo eentje waar geen lengtemaat aan hangt. En ach, al hangt er een lengtemaat aan. Lengtemaat 34 is toch te kort.
Dat geldt overigens ook voor shirts, het meeste zit niet mooi omdat ik te breed over de schouders ben, m'n borsten te groot zijn. En ik heb 'maar' een Dtje. Wat overigens wel zo mooi staat in combinatie met mijn lengte.
Kortere jurkjes zijn altijd TE kort.

Ik wil gewoon ook al mijn kleding bij de Vero Moda/Lady Sting etc. kunnen kopen. En soms kan het hoor, maar meestal is het gewoon niet mooi en kom ik weer uit bij Miss Etam.

Ik kan niet op elk paard. Het verpest mijn houding, zorgt er voor dat ik last van m'n rug krijgt etc. Paard moet minimaal 1.67m zijn.

En dan in het kader van paardrijden... Heel leuk hoor, die lengtematen in jasjes. Maar ze zijn toch altijd te kort en zitten niet goed! Dus kom je bij maatwerk jasjes uit. Kaching... :$

Rijlaarzen kan ik alleen krijgen in maatwerk, gelukkig heb ik kleine voeten (maat 40/41).

Ik heb een grote auto nodig. Mijn eerste auto was een Ford Ka. Ford staat bekend om ruime auto's. Maar had altijd moeite met instappen. Ik kreeg m'n been namelijk niet onder het stuur door en zat onder het rijden altijd met m'n benen tegen het stuur.

Uit het vliegtuig komen is natuurlijk een drama als je ergens halverwege zit. :7
Of vier uur in het vliegtuig te krap zitten terwijl er voor je een peuter op de stoel zit te stuiteren. Vervolgens zit je 10 dagen in het buitenland met vreselijke pijn aan je knieën.

Zo kom ik dagelijks nog veel meer dingen tegen, zoals een trap op mijn werk waar ik m'n hoofd moet buigen omdat ik anders tegen de verdieping aan knal.
In de supermarkt loop ik vaak tegen hangende advertentieborden aan.

En het is natuurlijk heel vervelend dat mensen zulke dingen niet serieus nemen omdat ze het probleem niet begrijpen. Want naast een discussie is zo'n topic, kom je het natuurlijk ook altijd op straat tegen.

True! Vooral dat kledinggedeelte. Vreselijk. Broeken zijn altijd te kort, shirtjes ook, ik wil altijd kopen bij een heel leuke webshop die ik ken, maar al koop je XL, dat gaat alleen maar in de breedte -O- heb een 85D, soms E, wat heel mooi staat maar praktisch is het dus niet.
Mijn voeten zijn helaas net te groot, 43, meeste leuke laarzen gaan maar tot 42. Ik draag nu vooral mannenschoenen en ik heb een paar unisex kisten. Werkt prima :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:09

Schoenen heb ik inderdaad ook last van.
En iedereen ziet mij deels door mijn grootte altijd als de stoerie, die ene die alles wel aan kan.
En op een of andere manier kan ik me nu eindelijk bij mijn vriend (ontopic) eens klein voelen, eens keer dat hij ergens voor zorgt ipv dat ik alles altijd moet regelen omdat dat van me verwacht wordt.

Echt enorm fijn.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:12

Heb met kleding eigenlijk helemaal niet zoveel problemen.

Het ergste vind ik eigenlijk dat jongens gewoon vaak op een lange lengte afknappen. Als je tenminste langer bent dan hun en dat heb ik bijna altijd wel.
En met uitgaan voel ik me soms wel eens ongemakkelijk in die drukte steek ik overal bovenuit. :=

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:18

Het valt mij op dat vooral dames die kleiner zijn er minder moeite mee schijnen te hebben dan de langere dames(>1.80).
Ik kan dat wel begrijpen, de kans dat je als vrouw van 1.63 een langere man dan jijzelf tegenkomt is in Nederland vrij groot. Wanneer je >1.80 bent, is die kans al aanzienlijk kleiner. Ik kijk toch even net iets beter als een mooie lange man in mijn vizier verschijnt, omdat ik het minder vaak tegenkom. :)*

Ik voel me als lange vrouw (>1.80 )vaak lomp, slungelig en heel groot. Ik kijk bijna altijd naar beneden als ik met iemand in gesprek ben. Naast een man van 1.70 lopen voelt voor mij heel ongemakkelijk, omdat ik me dan een gigantische reus voel. Niet charmant, niet vrouwelijk. Als je rond de 1.60 bent, ken je dat gevoel veel minder snel.

Voor mij voelt het als lang persoon heel fijn om een nóg langer persoon tegen te komen. Ook eens het idee dat je lekker in iemand weg kunt kruipen.
Misschien klinkt het oppervlakkig, maar voor mij voelt dat niet zo.
Laatst bijgewerkt door Toogfilosoof op 21-11-13 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:19

Ik vind het leuk als een jongen langer is, wat niet zo moeilijk is want ik ben 160.
Maar ik laat de liefde van mijn leven niet lopen omdat hij kleiner zou zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:23

Ik weet niet wie er veel moet leren. Maar volgens mij is het Lusitana die niet de moeite neemt om lange vrouwen issues te lezen. Ik zou zeggen, neem een voorbeeld aan Knoffer, die zich er oprecht in verdiept.

Johnny Depp gaat aan mijn deur voorbij. Te iel. Maar daar is mijn hart ook nog nooit van op hol geslagen. Vind het verder wel een hele goede acteur.