Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:54

Hier wel flinke windstoten maar tussendoor redelijk rustig. Vanmorgen met de hond aan de fiets naar de wei gegaan, hond had minder last van de wind dan ik :+
Paarden staan in de wei omringd met bomen, hebben wel een schuilstal maar daar gaan ze met dit weer echt niet in. Ze hebben plek genoeg om weg te komen mocht er een boom omwaaien dus daar ben ik eigenlijk niet zo bang voor, zal niet de eerste keer zijn dat er een boom vol in de wei valt.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:55

Eigenlijk kan ik niet wachten om op de fiets te stappen.. Lijkt me best grappig :')

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:57

Waait hier flink,maar tot nu toe valt het mij mee.
Ik woon in julianadorp overigens.

SAKKIA

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:00

Hier flinke wind maar met auto rijden niet echt veel last van gehad. Er hadden wel veel mensen het idee wat vroeger dan normaal op pad te gaan :+ Was wat langer onderweg.

Er is idd code rood afgegeven, ook voor de provincie Groningen := Ik ga kijken hoe en wat vandaag. Ik ga in elk geval naar huis rijden als het nog licht is en dus voor de spitst. Dat uurtje haal ik dan a.s. vrijdag wel weer in.

Ben er vannacht nog uit geweest omdat ik glasgerinkel hoorde. Kon het bij ons zelf niet ontdekken en de katten lagen in diepe rust dus ben er zelf maar vanuit gegaan dat er bij ons niks aan de hand was.
Onze kat is wel naar buiten gegaan vanmorgen, maar daar maak ik me niet heel erg druk over. Die redt zich wel en zal wel op me wachten als ik thuis kom.
Als ik heel eerlijk ben, ben ik liever gewoon thuis want dan kan ik alles een beetje in de gaten houden, als de dakpannen dan van plan zijn naar beneden te komen ben ik er in elk geval bij :+

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:03

Ik zit hier redelijk in de zenuwen. Ik zou mijn paard het liefst nu op het weiland zetten, ivm de bomen, maar dat kan niet omdat hij boxrust heeft. In zijn geval een paddock met afdak, direct naast/ onder een rij bomen... Stresss ;(
Heb er de afgelopen dagen al over na zitten denken, maar verplaatsen omdat het gaat waaien is geen optie...
Nouja, het komt vast goed, zeker aangezien de stal in de luwte ligt...en als de wind vanuit zuid-west komt zou het goed moeten komen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:03

het gaat hier steeds harder waaien..

ook hier in noord holland code rood..ben benieuwd :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:04

karuna schreef:
Was het net nog vlagerig, de wind trekt duidelijk aan nu. Wonen wel oostelijk maar aan een rivier waar het toch ook aardig kan waaien. De bomen in de tuin zijn stoem veilig, en de risicobomen van de gemeente staan afwinds gelukkig. Alleen de schutting van de buren is niet stormveilig. Die zwiept altijd flink heen en weer met storm. Alleen nog steeds twijfel of ik de kipjes loslaat in de tuin of laat zitten in hun nachtverblijf voor hun eigen veiligheid.

Wandelen op een boulevard, op visite aan de kust en wegwaaien?

Zou ze binnen laten, mijn kippen kunnen kiezen buiten of binnen maar met deze storm blijven ze uit zichzelf binnen!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:08

Ik zag net een fietser een poging doen om onze dijk over te fietsen.
1 windvlaag en hij stond stil, terwijl hij toch vol op de trappers stond. :')
Dit is echt geen fietsweer: er vliegt hier van alles door de lucht, echt gevaarlijk.
Pony's staan lekker op stal met een berg hooi, ik vertrouw een boom aan de zijkant van de bak niet.
Vanmiddag wordt het minder en als de boom dan nog staat, gaan ze alsnog lekker naar buiten.

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:09

hier in groningen waait het aardig hard af en toe wat regen enzo ... Hoop dat het niet erger word ....

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:10

Net uit de nachtdienst en het was erg druk op de weg, terwijl het normaal redelijk doorrijden is. Op de weg viel het met waaien nog wel mee, NU gaat het erg tekeer. straks de kinderen maar met de auto naar school brengen. het tussen de weilanden doorfietsen zie ik nu niet zitten met 5 kleine kinderen.
hier is Veluwe.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:12

Ik moet om half 11 van zuid Holland kustgebied naar Brabant rijden ben benieuwd dan moet de storm op zn ergst zijn

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:12

Ik waai hier ook uit m'n onderbroek :7 Zo eerst naar verzorgpaard, maar zit te twijfelen of ik lopend of fietsend zal gaan...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 09:15

xBerber schreef:
Eigenlijk kan ik niet wachten om op de fiets te stappen.. Lijkt me best grappig :')

Windje mee. Dan ga je hard!!! _/-\o_ _/-\o_ :') _/-\o_

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:15

Maar windje tegen kom je niet aan op bestemming :')

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:17

Net bij de paardjes geweest, stonden rustig in de schuilstal. Alles was nog heel volgens mij, alleen me dazenval is aan diggelen.. ach das maar materiaal... Bomen stonden nog, lagen hier en daar wat takken in weiland, maar niet heel ernstig, terwijl het hier ook behoorlijk waait en heeft gewaaid..

Ik moet zo op de fiets en volgens mij heb ik wind mee :D :D :D *\o/* *\o/* *\o/*
Ik hoop alleen dan mijn trein ook wind mee heeft :')
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 28-10-13 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:17

Ik ben dus bang dat ik niet op school ga aankomen vandaag :+

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:18

ik knijp hem hier best wel.. (provincie Utrecht) het ergste verwachten ze tussen 10 en 2..
Vorig jaar trauma opgelopen aan zulk weer.
Boom (een hele grote dikke met omvang van zo'n 2 meter) omgevallen in mijn weiland waar zowel ik als de paarden stonden, boom viel op de plek waar ik stond met mijn mini.. Ook mijn merrie heeft er een trauma aan overgehouden, nou hebben ze rondom mijn weiland bijna alle bomen omgezaagd (worden over 2 weken nieuwe geplaatst) maar er staan er nog meer dan zat.
1 in mijn weiland en dat is echt aftellen wanneer die om gaat vallen.. En er staan er zo'n 8 langs mijn weiland waar regelmatig dikke grote takken vanaf komen in mijn weiland. Gister avond al 1 dikke lange tak van mijn omheining afgehaald.. Maar een dagje in de wei zitten word het denk ik maar..

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:20

Ik ben eerder bang of ik nog wel thuis ga komen, heen is vaak niet z'n probleem, maar terug.. Ik zei al tegen me ma, kom je me wel ophalen als ik vast zit in Nijmegen :P

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:23

Moderatoropmerking:
Houd er rekening mee dat dit topic uitsluitend is bedoeld voor de aankomende storm. Andere berichten m.b.t. het weer kun je plaatsen in het algemene weertopic: [LZP] Het Weertopic #30!!

BianCatjeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:25

Ik hoef gelukkig niet te fietsen maar met de wind van nu zou ik ook niet graag op de fiets willen stappen :+ alleen als ik wind mee heb..

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:26

Ben net aan t mesten... en waai zo wat weg met kruiwagen en al :+ . Dus mijn jongens lekker op stal vandaag. Gelukkig hebben wij n nieuw dak, verwacht niet dat ie wegwaait. Wei is me echt te gevaarlijk. And de overkant van de weg staan grote oude bomen...en de wind komt net van de verkeerde kant. als er een omwaait is de omheining naar de knoppen en ik mag me echt niet bedenken dat de paarden dan op de wandel gaan...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:27

Angeliquee18 schreef:
Ik heb ook gelijk gereden in de storm toen tijdje terug.
Vond het wel lekker, gelijk alle weer situaties meegemaakt.
Nu kan ik gewoon de weg op haha !

Hier is het gewoon nog steeds rustig.. wel wat wind maar niet dramatisch :)

ik denk dat ik dan toch van m'n scootertje word geblazen :=

ontopic: gister toen ik op buien radar keek was de wolk te groot om op dat schermpje te passen.. Als ik dit zo zie vraag ik me af hoe het in Engeland gaat..

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:28

ik vond het hier wel meevallen. ben net van eindhoven nr oosterhout gereden!
richting eidhoven was het extreem druk op de weg.
richting breda totaal niet.. ook niet veel last van de wind gehad

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:30

Volgens mij is het hier ver over, het waait stevig maar totaal niet zoals vannacht.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:32

Bij mij (Belgenlandje) waait het al de hele nacht vreselijk hard, tegen 100 km/uur.xD