Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:08

Niet van mezelf maar van vriendlief. Hij ging laatst pannenkoeken bakken. Doet hij altijd als we die eten. Dus hij is aan het bakken, ik zit al met dochterlief aan tafel te eten opeens een kabaal, ik loop naar de keuken staat meneer daar mrt alleen nog de steel in de hand. := kreeg ik ook nog de schuld, want ik had die pan klaargezet. :+ ik snel een andere pan aan het pakken, staat die sukkel de pan op te rapen met de steel en een spatel. :roll: ging natuurlijk niet, ik al 5 keer gezegd pak een ovenhandschoen, maar meneer eigenwijs luisterde niet. Heb hem de nieuwe pan op het fornuis gezet en de kapotte opgepakt met een ovenwand. Mannen ...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:14

sunshine schreef:
en mezelf na een hele tijd afvragen waarom het in hemelsnaam zo lang duurde voordat het gaar was.... maar het is uiteraard ook wel handig om het gas aan te steken

Dit heb ik een keer gehad toen ik zwanger was... De aardappels en groente stonden al 15 minuten op het fornuis en ik me maar af vragen waarom ze niet gingen koken :7

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:04

Prut; ik moet dit topic een schopje geven :o . Vanavond heb ik een heerlijk kippetje gebraden. Een stuk borst en de botjes gebruik ik altijd voor een kippenboullion voor mijn pastasaus met kip. Vandaag iets te weinig water toegevoegd. Resultaat: kneiterharde zwarte kip en aangebakken pan van jewelste. Ik dacht (toen ik boven bezig was) wat ruik ik toch maar toen was het te laat. Het erge was dat mijn kippetje supper lekker en mals was en nu een gruwelijk (culinair) einde heeft gehad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:40

EsBianc schreef:
Ik heb een keer een pasta gemaakt. Zelf saus gemaakt met verse zelf gesneden groenten en zo. Best ff mee bezig geweest. Beetje olie over de pasta. Ik schep dit op een plat bord. Ik wil de keuken uit lopen, dus draai om met het bord in mn hand, en alle spaghetti glijdt zo van mn bord af door de draai die ik maakte.. ik was niet blij..

Eerlijk gezegd had ik het gewoon opgegeten :+

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:53

Mijn zusje die dacht dat ze ovenbroodjes best in de magnetron kon bakken. In de plastic verpakking. :')
Mijn moeder schrok zich dood toen ze de telefoon opnam en alleen maar een hysterisch kind en een brandalarm hoorde. :))

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 03:59

Mijn 1ste 'kookles'... Nou, de nieuwe pannelap had het helaas niet overleefd :=

Pan vastpakken en roeren is ook zoooo moeilijk _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 05:59

De risotto vergeten door een leuk telefoontje van een vriendin en aan laten branden....en goed ook.
De rijst zat zwart aangekoekt in de pan heb de pan weg kunnen gooien. (was ook niet een hele beste pan)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:58

puppy1128 schreef:
Mijn 1ste 'kookles'... Nou, de nieuwe pannelap had het helaas niet overleefd :=

Pan vastpakken en roeren is ook zoooo moeilijk _O-

dat had ik dus ook, allen dan met een ovenhandschoen die in de fik vloog.

het is echt moeilijk, dat roeren

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:11

Ik heb er weer een....

Eten gemaakt, was klaar dus haal het vlees uit de pan en zet pan terug op het fornuis.
Na een hele tijd uitbuiken en een paar uur verder had ik eindelijk zin om op te ruimen, kwam ik erachter dat ik het vuur had aan gelaten en het vet wat in de pan zat heel raar aangebrand was.

Pan heb ik 6x mee laten draaien in de vaatwasser, niet meer schoon te krijgen :+ zeg maar dag tegen je fijne tefal pan, die ligt dus in de kliko.

:')

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:17

Ik heb laatst een 'kant en klaar ovenpizza' laten mislukken door het folietje er niet onderuit te halen. Resultaat: een kleffe, aangebrande bodem van brood en gesmolten plastic. Een dieptepunt in mijn kookcarrière :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:44

@Sunshine: Voor de volgende keer: tijdje de pan op het vuur zetten met cola, op de 1 of andere manier werkt dat super! :)

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:53

xIrlijn schreef:
Ik heb laatst een 'kant en klaar ovenpizza' laten mislukken door het folietje er niet onderuit te halen. Resultaat: een kleffe, aangebrande bodem van brood en gesmolten plastic. Een dieptepunt in mijn kookcarrière :')

Lool _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:41

Sting schreef:
@Sunshine: Voor de volgende keer: tijdje de pan op het vuur zetten met cola, op de 1 of andere manier werkt dat super! :)

Kan je nagaan wat voor een rotzooi het is.

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:41

Ik heb me laatst af laten leiden toen ik boter in de magnetron aan het smelten was. Wist niet dat ook boter kon ontploffen. De magnetron glimt nu wel weer :D

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:46

Ik heb op school een keer perongeluk de verkeerde pot gepakt, toen zat er zout op de appelflappen... Niet zón succes :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:51

Zout met suiker verwarren en dus Griesmeel met 200 gram zout gemaakt ipv suiker. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:21

magda_90 schreef:
Zout met suiker verwarren en dus Griesmeel met 200 gram zout gemaakt ipv suiker. :r

Getvrrr

Geen blunder maar wel weloverwogen.
Met een bedrijfsfeest een collega een glaasje water geven ipv Jonge Jenever }>

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:47

Oscar schreef:
Zo kan ik nootmuskaat en kaneel niet uit elkaar houden.

Jaren geleden waren we gezellig aan het barbecueën en ik had mijn vriend verteld dat ik altijd bananen met kaneel en room in aluminiumfolie tussen de houtskooltjes legde. Zo lekker :9 ! Komt vriendlief op een gegeven moment naar buiten, 'kijk eens, speciaal voor jou gemaakt <3 , bananen met éxtra veel nootmuskaat!'

:')

(Alvast proficiat trouwens, Mo :P :D )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:49

Die nootmuskaat. _O- Of dat water. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:08

Morganlefay schreef:
Sting schreef:

Kan je nagaan wat voor een rotzooi het is.

gewoon water en soda in de pan en even schoonkoken werkt ook (ik heb geen cola in huis :+ )

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:15

Sonja_vR schreef:
Sting schreef:

gewoon water en soda in de pan en even schoonkoken werkt ook (ik heb geen cola in huis :+ )

of biotex :P

grootmoeders middeltjes zijn soms best handig :P

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:56

NatasjavE schreef:
De risotto vergeten door een leuk telefoontje van een vriendin en aan laten branden....en goed ook.
De rijst zat zwart aangekoekt in de pan heb de pan weg kunnen gooien. (was ook niet een hele beste pan)

Mijn aanbak laag was bijna een halve cm :o . Maar 6 kookbeurten met azijn, bicarbonaat en biotex hebben toch geholpen. Hij bakt alleen nu wel veel sneller aan :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:14

Het gas wel aandraaien, maar niet aansteken. En het maar raar vinden dat die pan zo koud bleef. :+

En bij het pannenkoeken bakken gewone melk verwisselen met karnemelk, zure pannenkoeken dus! :r

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:58

Sonja_vR schreef:
Sting schreef:

ik doe altijd gewoon water en een blokje voor in de vaatwasser in de pan. En dan schoon laten koken. Zo maak ik ook de frituurpan schoon, water erin met zo'n blokje en aanzetten maar. Wordt het echt mooi schoon van ;)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:00

dát is nog eens een slim plan, ook voor de frituurpan! wat een drama altijd.. en onze onderdelen kunnen in de vaatwasser, dus opzich zou dit ook moeten kunnen..