Boos op de wereld.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Boos op de wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 01:10

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes. :)
Het is allemaal weer wat afgezwakt. Het was allemaal even tegelijk afgelopen keer dat ik hier postte, maar dat is ook losgelopen.. Het is nog even moeilijk om open te zijn naar mijn ouders..

Wat voor mij en ook voor mijn ouders wel een hele grote overwonnen berg is is dat ik het eindgesprek van mijn jaar heb gehaald. Hierin kwam mijn geschiktheid voor het latere werkveld ter sprake en ondanks alle klotegesprekken die ik gevoerd heb, het gesprek dat mijn SLB'er wilde voeren met mij omdat hij vond dat ik niet geschikt was voor mijn opleiding.. Ik heb alles van me afgeschreven in mijn ontwikkelingsplan en aan de hand hiervan heb ik mijn eindgesprek gevoerd.

Hier heb ik een negen voor gehaald. Het hoogste cijfer van de klas, een grote stap dichter bij mijn P..
Een dikke middelvinger naar mijn SLB'er en naar mijn stagebegeleider die nooit hebben doorgehad wat voor impact dit op mij heeft gehad en nu nog steeds heeft en een dikke duim voor mijn ouders, lieve meisje, eerste SLB'er die altijd in mij is blijven geloven en zich daar ook keihard voor ingezet heeft en mijn eindgesprekassessoren die binnen een half uur mij zo konden doorgronden dat ze zien wat ik in me heb.

Mijn papa is bijna door zijn laatste dipweek heen, afgelopen week is hij naar huis gekomen. Je ziet hem beter worden. Ondanks die dipweek, waarin hij de afgelopen twee keren zo ziek was. Hij heeft afgelopen week een McKroket naar binnen gewerkt, die ik voor hem gemaakt heb om zo zeker te weten dat er geen bacteriën op zouden kunnen komen en ondanks dat we hem niet langer dan anderhalf uur alleen mogen laten is mijn papa weer thuis en niet dat geknakte vogeltje dat een maand geleden thuis in zijn stoel zat..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:19

Wat fijn! Echt fijn! Jeej voor papa's!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:36

Dat klinkt heel fijn Seline! :) Wat zal die Mc Kroket m gesmaakt hebben!
En echt klasse van je gesprek, zo zie je maar weer, als je erin blijft geloven komt het goed. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:34

"Vind ik leuk" :D

Goed nieuws!! Nu de stijgende lijn behouden!! En wat goed dat je zo doorgezet hebt +:)+

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:38

Heel veel sterkte. :(:) Dit verhaal is nog steeds best emotioneel voor me, zo herkenbaar en pijnlijk. Je staat zo machteloos . Ik ben beide ouders verloren aan die rotziekte . Er is hier al een tijdje niets geschreven, ik hoop maar van harte dat het allemaal goed gaat?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 18:42

Haha, wat lief dat je het topic weer omhoog schopt, het was tijdelijk helemaal niet meer in me opgekomen! :P

Bijna een maand later zit papa nog steeds in zijn dipweek.
Het herstel van zijn immuunsysteem gaat heeeel erg langzaam, vandaag heeft hij zijn laatste twee zakken bloed door zijn centrale lijn gekregen. :) En hopelijk gaat het nu weer bergopwaarts! :j

Komende week wordt begonnen met de bestralingen.

Stomme is dat ik er niet bij kan zijn, ik zit met de griep dus kan ik niet naar huis. Het is een te groot risico dat papa het oppikt en met zijn zwakke systeem is dat een groot probleem..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:47

Seline....

Mijn vader zei dat hij lichtgevend sperma kreeg van de bestraling :=

Dikke knuffel lieverd! Dipweken en ellende gaan ooit ook voorbij!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:19

_O- Lee mijn god. :')

Knuffel voor jou Selien. <3

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 02:33

Hoi ik lees dat het langzaam voorruit gaat, mn vriend zit ook in hetzelfde schuitje zijn moeder heeft nu voor de tweede keer binnen een jaar nadat ze schoon is weer een andere vorm terug. Maar ook zij gaat weer voorruit want het slinkt weer. Heel veel sterkte

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:20

Schopje, ik lees al een tijd mee maar wist nooit goed hoe te reageren. Hoe gaat het nu met jou en je papa, maar ook je moeder en je vriendin?

Ik herken die ellendige boosheid, de machteloosheid, en de angst helaas veel te goed. Ook opmerkingen van m'n papa op begrafenissen, à la "Nou, ik ben de volgende" helpen hierin niet bepaald.
Ik hoop dat jullie allemaal een beetje van de zon hebben kunnen genieten de afgelopen dagen! Dikke knuffel in ieder geval.

(En volgens mij helpt een vriendin als Lieveli ook in deze donkere tijden. Haha wat een opmerkingen in dit topic, de goede mix tussen bemoedigend en afleiding-door-humor :)) )

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:16

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het gaat nu? Hoop van harte dat je paps weer bergopwaarts gaat. :(:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 23:36

Dag dames! Wat lief dat jullie aan ons denken! :)

Met papa gaat het goed hier hoor!
Hij is lekker de tuin aan het opknappen (op therapeutische basis :P ) en we zijn gisteren met zijn viertjes uit eten geweest bij de Japanner omdat ik mijn P gehaald heb!

Zijn laatste bestralingen zijn geweest (Jeah! *\o/* ), enige is dat hij vaak nog heel erg moe is..
Vandaag kwam er familie langs (mijn minst favoriete oom, met twee hersencellen waarvan de ene vol zit met *roffel* kranen en shovels en de andere met 'de rakkers van de belastingdienst') waar hij erg moe van werd (ik geef hem groot gelijk, ik had het al gezien toen ik vijf werd, ik mocht nooit met de schaalmodel graafmachines uit zijn vitrinekast spelen. >;) ), maar hij slaat zich er doorheen.

Papa en mama hebben ook besloten dat papa met 'vervroegd' pensioen mag. Hij mocht twee jaar geleden al, maar hij had het zo naar zijn zin dat hij is blijven hangen en in augustus weg zou gaan. Dat wordt dus toch wat vervroegd. Het wordt toch allemaal wat meer korte termijn gericht. Ze zijn ook bezig met de meest rare dingen.
'De tweede auto gaat er over een tijdje uit, want als we allebei met pensioen zijn hebben we er maar één nodig. Dus dan geven we jullie de tweede auto, was de conclusie. :+: Met andere woorden, wij krijgen een hele luxe Aygo met 25.000 kilometer op de teller als starters autotje als we het onderhoud over een tijdje zelf kunnen betalen. 'We zijn aan het opruimen, als we dan uit dit huis verhuizen hoeven we niet zoveel meer uit te zoeken.' Dat soort dingen.. Veel meer gericht op familie, dingen samen doen en niet meer zo om geld, maar ook rare kronkels zoals denken dat je op korte termijn uit huis gaat verhuizen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 01:38

Ja daar had ik het gisteren over met een vriendinnetje, haar moeder is ziek. Dat na en tijdens dat hele gedoe je veel meer filtert en eigenlijk weer herinnert wordt aan de dingen die belangrijk zijn. Ik knuffel mijn ouders ook echt veel meer, vooral mijn vader. We kibbelen minder, hebben het gewoon altijd leuk en ze gaan wat vaker op vakantie.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:58

Jaaa dat heb ij ook echt! Ik waardeer veel meer wat mama voor me doet, geniet veel meer van alles

Fijn dat het nu weer iets beter gaat en gefeliciteerd met je P :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:07

Wat fijn dat het zoveel beter gaat met je vader, wens jullie als gezin sterkte om uit het dal te kruipen
en weer een normaal en gelukkig leven te gaan leven.....enne succes met je studie....

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:12

Wat fijn om te lezen dat het de goede kant weer op gaat, Seline! :) +:)+
Heeft je vader nou uiteindelijk nog een stamceltransplantatie gehad, of was dat niet nodig omdat het alleen in het bloed zat oid?

Idd ook herkenbaar wat je schrijft, genieten van de dingen die er echt nog toe doen en de rest een beetje met een korreltje zout nemen. :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 10:26

Ik kan nu opeens inderdaad veel beter met mijn ouders opschieten! :P
Al vind ik het ook nog wel leuk om me druk te maken over de mensheid en enkele individuen daaruit als ik de kans krijg hoor, soms is het gewoon wel eens lekker om even te vitten op de wereld. :D

Dankjewel Ladybird en Kally! :)

En Marleen, papa heeft er uiteindelijk voor gekozen om de stamceltherapie niet te doen.
Mocht het terugkomen heeft hij niks meer achter de hand, plus dat er de nodige risico's aan hangen..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 10:50

Sinds tijden weer een helaas negatieve update..

Papa ging redelijk goed, tot vorige week. Toen is hij heel benauwd geworden en omdat de hematoloog het niet vertrouwde moest hij direct door naar het ziekenhuis.
Na een aantal testen bleek het een longembolie te zijn..

Tegenslag dus. Komend half jaar moet hij bloedverdunners spuiten en weer op controle bij het ziekenhuis..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:12

sterkte meid :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:15

Hey Slientje, wat rottig nou weer, alsof het niet nog even genoeg was ofzo. Sterkte met je papski en een dikke knuffel.

PS in september kom ik naar je toe, beloofd <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:14

Sterkte....

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:05

Heb heel je verhaal in een keer gelezen, ben er gewoon stil van..

Mag ik vragen hoe het nu gaat?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 23:12

Mijn excuses voor de ontzettend late reactie Sharon, om meteen op je vraag te komen..

Het gaat niet zo goed.
Deze week hebben we het nieuws gekregen dat de linkerkamer van papa zijn hart niet meer goed werkt.
Dit is waarschijnlijk een gevolg van de chemotherapie, wat vaak pas een jaar tot anderhalf jaar later tot uiting komt.
Dit hebben we gehoord van de longarts, van de cardioloog krijgen we deze week het hele verhaal officieel te horen.

Het doet intens veel pijn. Voor mijn gevoel kan dit het begin van het einde zijn, hoe irrationeel dat ook klinkt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:21

upendo schreef:
Mijn excuses voor de ontzettend late reactie Sharon, om meteen op je vraag te komen..

Het gaat niet zo goed.
Deze week hebben we het nieuws gekregen dat de linkerkamer van papa zijn hart niet meer goed werkt.
Dit is waarschijnlijk een gevolg van de chemotherapie, wat vaak pas een jaar tot anderhalf jaar later tot uiting komt.
Dit hebben we gehoord van de longarts, van de cardioloog krijgen we deze week het hele verhaal officieel te horen.

Het doet intens veel pijn. Voor mijn gevoel kan dit het begin van het einde zijn, hoe irrationeel dat ook klinkt.

Bah wat naar meis :(:) Sterkte!!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 06:26

Dat is geen probleem.

Wat ontzettend vervelend, rot en verdrietig :(
Ik wil je heel veel sterkte wensen en mocht je de behoefte hebben om een pb te sturen, mag dat altijd! :(:)