contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:19

WilmaBoy schreef:
Cer schreef:
Ben alleen heel benieuwd of er in dit topic al een opmerking is gemaakt over het onderschrift van TS :D

paar pagina's terug :j

Oh top :')

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:20

Ik kan TS wel volgen in haar punt om externe hulp te zoeken.
Het is niet aan haar om die (al dan niet) onzekerheidspuntjes van haar partner te gaan oplossen/aanpakken. Dat moet uit hemzelf komen. Als zij voor hem de psy moet gaan zijn, wordt hun relatie helemaal uit balans getrokken en eindigen ze vooralsnog elk apart.

Cer

Re: contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:21

Over zoiets als dit naar externe hulp??
Is TS getrouwd met kinderen van deze man?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:22

rea schreef:
Het is niet aan haar om die (al dan niet) onzekerheidspuntjes van haar partner te gaan oplossen/aanpakken. Dat moet uit hemzelf komen. Als zij voor hem de psy moet gaan zijn, wordt hun relatie helemaal uit balans getrokken en eindigen ze vooralsnog elk apart.

N, ik denk niet dat hij een probleem heeft ;-)
maar wel de indruk wilt geven een probleem te hebben.. een beetje aandacht/spanning zoeken zeg maar

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:22

Hij verschuilt zich achter het onzeker zijn want dat is indd helemaal niet het geval.
Hij probeert het goed te praten.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 10:25

Cer schreef:
Over zoiets als dit naar externe hulp??
Is TS getrouwd met kinderen van deze man?

Nope, stond op het punt om te gaan samenwonen, inc mijn zoontje uit eerdere relatie, dus wel degelijk serieus qua relatie.

En ik wil dat als hij dit als een dermate onzekerheid aangeeft dat die er hulp voor zoekt. Ik ben niet degene die hem daarbij kan helpen heeft al gebleken ..

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:25

Waarom zit hij op die site? Hij heeft jou toch?
Daarbij Als je naar (een) andere vrouw(en) kijkt met het doel daar hartstocht bij te voelen/te ontwikkelen, dan is dat al overspel/vreemdgaan.
Misschien niet lichamelijk, maar wel geestelijk.

Het is niet voor niets dat Jezus alleen al het met harstocht KIJKEN naar een ander dan je partner veroordeelde.
Je bent geestelijk al vreemd aan het gaan en de stap naar fysiek is dan nog maar klein en gaat zonder twijfel uiteindelijk ook volgen.

Als je vriend er niet mee wil stoppen (en allemaal excuses verzint waarom hij er mee door moet gaan), dan is het verstandigste voor jou om met hem te stoppen.
Jij houdt er als je doorgaat alleen maar een gebroken hart, veel verdriet en wie weet veel problemen (financieel/praktisch) aan over.

Hou je ogen open en laat je niet verblinden door je verliefdheid!! Dit is een waarschuwingssignaal voor grotere problemen.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:26

FerroSandy schreef:
Hij verschuilt zich achter het onzeker zijn want dat is indd helemaal niet het geval.
Hij probeert het goed te praten.

Net daarom, nu schuift hij onrechtstreeks de verantwoordelijkheid door naar TS, door haar met de "plicht" op te zadelen om hem over zijn "onzekerheidspuntjes" te helpen. En da's niet netjes, dat is zelfs tamelijk gevaarlijk want zo zal zij op het einde van de rit nog het verwijt krijgen : "Ja maar, jij hielp me niet ... bla bla bla"

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:30

WilmaBoy schreef:
rea schreef:

N, ik denk niet dat hij een probleem heeft ;-)
maar wel de indruk wilt geven een probleem te hebben.. een beetje aandacht/spanning zoeken zeg maar

Dat denk ik ook ja, hij zal vast weleens moment hebben dat hij zich geen loverboy voelt, maar dat is echt niet meteen een reden om naar een psycholoog te gaan.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:32

Waarom wil iemand die een vaste relatie heeft en wil gaan samenwonen überhaupt weten hoe hij in de markt ligt? Onzekerheid? man wat een zwak excuus.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:37

Ik denk dat hij er snel achter gaat komen hoe hij in de markt ligt..
Ik had je al een pb gestuurd TS, maar ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:39

Hij kan het mooi vertellen.
Hij zou acteur moeten worden Nelis.
Hij denk zeker dat je dom bent of zo.
Wat een figuur.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 10:39

Iedereen alsnog heel erg bedankt, voor de reactie's en pb's die ik heb mogen ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:39

Caatje87 schreef:
Ik had je al een pb gestuurd TS, maar ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen!

Was precies mijn gedachte. Willen weten hoe je in de markt ligt.. is prima.. dan ga je de markt op.. Althans dat is mijn mening. Buiten de deur snoepen doen we hier niet aan. Mijn vriend is ook wel eens onzeker. Dan praten we erover, dát is bevestiging genoeg, het maakt hem niet uit hoe een ander hem vindt, alleen soms twijfelt ie eraan of ik hem nog wel aantrekkelijk vindt. Dan gaat ie zich ook niet aanmelden op badoo. Van alle sites van de wereld kiest de vriend van TS badoo uit. Als je vriendschappelijke contacten wil, dan ga je toch lekker penpallen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 10:41

chelle_dora schreef:
Caatje87 schreef:

Was precies mijn gedachte. Willen weten hoe je in de markt ligt.. is prima.. dan ga je de markt op.. Althans dat is mijn mening. Buiten de deur snoepen doen we hier niet aan. Mijn vriend is ook wel eens onzeker. Dan praten we erover, dát is bevestiging genoeg, het maakt hem niet uit hoe een ander hem vindt, alleen soms twijfelt ie eraan of ik hem nog wel aantrekkelijk vindt. Dan gaat ie zich ook niet aanmelden op badoo. Van alle sites van de wereld kiest de vriend van TS badoo uit. Als je vriendschappelijke contacten wil, dan ga je toch lekker penpallen.

correctie het was de site twoo

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:44

het lijkt wel dat hij een vaste thuis wil door met de ts te willen samenwonen, maar dat hij toch nog een stok achter de deur wil houden (of eens een pleziertje wilt). De onzekerheid die hij aanhaald is zeker een excuus, hij is dat zeker niet tov vrouwen. Er kan wel een onbewuste onzekerheid zitten over zijn huidige relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:44

nelis schreef:
chelle_dora schreef:

correctie het was de site twoo

Na wat googlen is dat geloof ik ook 1 pot nat.. Hoe je het ook went of keert.. Als hij wil weten hoe hij op de markt ligt.. Of onzeker is, dan lijkt mij de meest normale reactie om erover te praten.
Wat je keuze ook is, ik wens je heel veel sterkte met de situatie en hoe deze zich ontwikkelt, is nu aan jou. Je moet je niet door hem laten sturen.. Jij kan nog zo je best doen, maar de volgende stap moet vanuit hem komen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:45

nelis schreef:
Nope, stond op het punt om te gaan samenwonen, inc mijn zoontje uit eerdere relatie, dus wel degelijk serieus qua relatie.

En ik wil dat als hij dit als een dermate onzekerheid aangeeft dat die er hulp voor zoekt. Ik ben niet degene die hem daarbij kan helpen heeft al gebleken ..

Oh aha.. nou ja dan is het maar net wat je er zelf van vind... niemand kan daar eigenlijk iets over zeggen.. Het is je eigen gevoel wat je moet volgen..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:03

Ik denk dat je gewoon eens even rustig een pas op de plaats moet maken.
Als jij, TS, om zo'n nogal onhandige actie van je vent al een relatie wil beëindigen die voorheen kennelijk goed was.. wat zegt dat over jou en hoe jij erin staat?
En hoe aanspreekbaar of flexibel ben jij bij het eerste de beste probleem wat in een relatie opduikt?Afstraffen door de relatie te verbreken? Da's wel erg zwart-wit of rigide..

Mensen maken fouten, mannen beleven dingen vaak héél anders dan vrouwen. Maar al die grote woorden van exclusiviteit, eeuwige trouw.. het dagelijkse leven bewijst dat dat niet altijd lukt.
Natuurlijk, het is geen excuus maar wel een reden om 's goed met ventlief te communiceren.
En de korte-termijn oplossingen die hier aangedragen worden... meestal door vrouwen... die kunnen je aardig opbreken.

Nu is bokt niet te vergelijken met een dating- of chat site.. maar hoe vindt hij het dat jij hier je problemen bespreekt met wildvreemden en steun zoekt? Is dat niet enigszins vergelijkbaar met wat hij deed?

Neem je tijd, laat de eerste brand 's uitdoven en bepaal dan pas hoe je er in staat en waar je wel of niet mee kunt leven.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 11:06

Jannepauli schreef:
Ik denk dat je gewoon eens even rustig een pas op de plaats moet maken.
Als jij, TS, om zo'n nogal onhandige actie van je vent al een relatie wil beëindigen die voorheen kennelijk goed was.. wat zegt dat over jou en hoe jij erin staat?
En hoe aanspreekbaar of flexibel ben jij bij het eerste de beste probleem wat in een relatie opduikt?Afstraffen door de relatie te verbreken? Da's wel erg zwart-wit of rigide..

Mensen maken fouten, mannen beleven dingen vaak héél anders dan vrouwen. Maar al die grote woorden van exclusiviteit, eeuwige trouw.. het dagelijkse leven bewijst dat dat niet altijd lukt.
Natuurlijk, het is geen excuus maar wel een reden om 's goed met ventlief te communiceren.
En de korte-termijn oplossingen die hier aangedragen worden... meestal door vrouwen... die kunnen je aardig opbreken.

Nu is bokt niet te vergelijken met een dating- of chat site.. maar hoe vindt hij het dat jij hier je problemen bespreekt met wildvreemden en steun zoekt? Is dat niet enigszins vergelijkbaar met wat hij deed?

Neem je tijd, laat de eerste brand 's uitdoven en bepaal dan pas hoe je er in staat en waar je wel of niet mee kunt leven.

Zoals ik al zei.. ik zoek hier idd steun advies, cq luisterend oor, maar ik ben hier niet op zoek naar mannen, als ik ee n relatie heb.

Misschien reageer ik nu inderdaad veel uit emotie maar gezien mijn verleden , waarvan hij op de hoogte is is dat enigsins verklaarbaar.
Hij weet trouwens dat ik dit online heb gezet, dat heb ik hem eerlijk vertelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:07

En tussen je problemen bespreken en ergens aangeven dat je single bent en je vriendin van je foto wegknippen zit een wereld van verschil. Dat vind ik nou niet bepaald te vergelijken met elkaar..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:15

tja jullie kunnen van alles en nog wat zoeken maar misschien is de ts het gewoon net niet en is ie opzoek naar wat beters maar heeft ie nog niks kunnen vinden en hij wil niet alleen achter blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:19

Ik ben van mening, op zoek gaan naar wat beters, moet je ook eerlijk zijn en dan heel direct zijn en niet van twee walletjes eten. Ook niet als je het nog niet zeker weet.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:19

tita schreef:
tja jullie kunnen van alles en nog wat zoeken maar misschien is de ts het gewoon net niet en is ie opzoek naar wat beters maar heeft ie nog niks kunnen vinden en hij wil niet alleen achter blijven

Daar zou je best wel is gelijk in kunnen hebben Tita.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:21

chelle_dora schreef:
Ik ben van mening, op zoek gaan naar wat beters, moet je ook eerlijk zijn en dan heel direct zijn en niet van twee walletjes eten. Ook niet als je het nog niet zeker weet.

hier volg ik. verdoe dan je tijd niet aan iemand alsook de tijd dat een ander in je investeert...
er bestaan betere manieren om je energie op te doen