GamblersCup schreef:De vrouw mag voor de kerel brood smeren als ze de huisvrouw uithangt en geen baan buiten de deur heeft. Als de vrouw ook buitenshuis werkt, dan mag de kerel gewoon zelf z'n brood smeren, hij mankeert toch niks aan z'n klauwen? Dan is het gelijk verdeeld. Ik word er altijd een beetje misselijk van als die kerels het grote kind uithangen. Rot op, tis je moeder niet. Ik vind het niet ouderwets als de vrouw (zoals ik al schreef) huisvrouw is zonder betaalde baan. Dan heeft ze er tijd voor en wordt het op die manier eerlijk verdeeld. Maar brood smeren omdat je nou eenmaal de vrouw bent, of je nou een baan buiten de deur hebt of niet, dan leven ze toch echt in het verkeerde tijdperk hoor, de groeten.
Waarom is dat ouderwets, het hangt toch gewoon van de omstandigheden af? Als een man een erg dik inkomen heeft en de vrouw hoeft niet te werken, waarom zou ze dan iemand inhuren voor het huishouden en de kinderen als ze dat eigenlijk liever zelf doet?
Ik noem dat taakverdeling, nou ben ik niet zo'n vrouwelijk tiep. En ik werk liever dan dat ik het huishouden doe, maar ik vind iemand die liever het huis spic en span maakt en daar gelukkig van wordt echt niet minderwaardig aan mezelf of zo. Ieder zijn ding zou ik denken.

Ik doe al de rest van het huishouden omdat ik dat geen ramp vind om te doen en ik nu eenmaal het meeste tijd heb (gewild of niet het is nu eenmaal zo) zodat hij na een dag hard werken gewoon lekker kan thuis komen, aanschuiven aan tafel en eten want dan is ie lekker ontspannen. Maar ik HAAT boterhammen smeren.
.
Wij smeren ook bijna geen brood, halen altijd broodje onderweg
Mijn moeder heeft het ook nooit voor mijn vader gedaan en ook nooit voor ons, zodra we de leeftijd hadden dat we het zelf konden doen.