brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:38

GamblersCup schreef:
De vrouw mag voor de kerel brood smeren als ze de huisvrouw uithangt en geen baan buiten de deur heeft. Als de vrouw ook buitenshuis werkt, dan mag de kerel gewoon zelf z'n brood smeren, hij mankeert toch niks aan z'n klauwen? Dan is het gelijk verdeeld. Ik word er altijd een beetje misselijk van als die kerels het grote kind uithangen. Rot op, tis je moeder niet. Ik vind het niet ouderwets als de vrouw (zoals ik al schreef) huisvrouw is zonder betaalde baan. Dan heeft ze er tijd voor en wordt het op die manier eerlijk verdeeld. Maar brood smeren omdat je nou eenmaal de vrouw bent, of je nou een baan buiten de deur hebt of niet, dan leven ze toch echt in het verkeerde tijdperk hoor, de groeten.

Waarom is dat ouderwets, het hangt toch gewoon van de omstandigheden af? Als een man een erg dik inkomen heeft en de vrouw hoeft niet te werken, waarom zou ze dan iemand inhuren voor het huishouden en de kinderen als ze dat eigenlijk liever zelf doet?

Ik noem dat taakverdeling, nou ben ik niet zo'n vrouwelijk tiep. En ik werk liever dan dat ik het huishouden doe, maar ik vind iemand die liever het huis spic en span maakt en daar gelukkig van wordt echt niet minderwaardig aan mezelf of zo. Ieder zijn ding zou ik denken.

meikemarieke

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:41

Vriendlief is boer en eet 's middags bij zijn ouders mee :P
Ik werk zelf buitenshuis en moet wel mn eigen boterhammetje smeren 's ochtends....

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:43

wat heb je gewonnen TS ??
maakt hij nu voortaan jou boterhammen ??
Laatst bijgewerkt door Just_Natural op 23-09-13 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:44

op wie heb je het nu just natural?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:45

Ayasha schreef:
Geryon schreef:

Emancipatie wanneer het de vrouw uit komt :P Want er wordt wel gewaardeerd als de mannen weer eens mee helpen met de hekken maken enz.

Wat een kul zeg, ik ben noodgedwongen "huisvrouw" maar ik smeer zijn brood ook niet. Me dunkt dat ik mijn aandeel al draag door voor de rest alles te doen. Zijn bammetjes smeren kan ie zelf.

Het hekwek doe ik trouwens ook zelf en het is dat hij er op stond dat hij de poetsplek mocht maken of ik had die ook zelf in elkaar geknutseld.

Dat is echt geen kul. Is algemeen bekend dat veel vrouwen alleen geemancipeerd zijn als ze het uitkomen :')

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:46

op TS,
ze zat goed met haar 30%............

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:47

Ik smeer vaak wel mijn man zijn brood, maar hij haalt dan de kids uit bed en kleed ze aan. Eerlijk verdeeld dan dus..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:49

Geryon schreef:
Dat is echt geen kul. Is algemeen bekend dat veel vrouwen alleen geemancipeerd zijn als ze het uitkomen :')

Kul ging over dat huisvrouwen maar boterhammen moeten smeren. :+

Ikben in het algemeen een plantrekker. Ik gooi ook rustig zelf de capeau van mijn auto open en doe zelf mijn koelvloeistof en ruitensproeier en de hele zever.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:51

Geryon schreef:

Geëmancipeerd wil niet zeggen dat je geen huisvrouw kan zijn en dat je ook alle "mannendingen" moet doen.
Je hebt (wettelijk gezien) evenveel rechten als een man en je hebt de keuze in wat je doet.

Als ik er bewust voor kies huisvrouw te zijn dan is dat ook heel geëmancipeerd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:51

Ayasha schreef:
Geryon schreef:

Kul ging over dat huisvrouwen maar boterhammen moeten smeren. :+

Ikben in het algemeen een plantrekker. Ik gooi ook rustig zelf de capeau van mijn auto open en doe zelf mijn koelvloeistof en ruitensproeier en de hele zever.

Oh zo :+ Vind dat ook kul, dat huisvrouw zijn gelijk staat aan boterhammen moeten smeren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:53

Brainless schreef:
Geryon schreef:

Geëmancipeerd wil niet zeggen dat je geen huisvrouw kan zijn en dat je ook alle "mannendingen" moet doen.
Je hebt (wettelijk gezien) evenveel rechten als een man en je hebt de keuze in wat je doet.

Als ik er bewust voor kies huisvrouw te zijn dan is dat ook heel geëmancipeerd.

Ja, uh, i know? :+ Ligt eraan waarom je ervoor kiest, of je de emancipatie erbij kan halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:54

Dat bedoel ik. :) Ik doe al de rest van het huishouden omdat ik dat geen ramp vind om te doen en ik nu eenmaal het meeste tijd heb (gewild of niet het is nu eenmaal zo) zodat hij na een dag hard werken gewoon lekker kan thuis komen, aanschuiven aan tafel en eten want dan is ie lekker ontspannen. Maar ik HAAT boterhammen smeren. _O-

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:57

Ik smeer altijd de broodjes voor mijn vriend! (Voor op het werk)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:57

Ik doe dat niet, mijn vriend moet er 1,5 uur eerder uit dan ik dus ik heb geen zin om daarvoor op te staan :+ .
Ik smeer mijn eigen brood en hij doet dat ook :P . In het weekend maakt hij vaak wel ontbijt voor ons samen klaar :j .
Ik heb gewoon een zorgzame vent die liever brood voor mij gaat smeren dan dat hij mij zijn brood laat klaarmaken :P

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:58

Ik pieker er niet over om dat te doen, hij doet dat zelf kan hij op zichzelf mopperen als het niet lekker is

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:00

zn mama doet dat nu nog voor hem, no way dat ik dat ooit ga doen. Sta maar wat eerder op, moet ik ook. Mijn moeder heeft dat ook nooit gedaan voor mijn broer, en met als reden dat haar moeder nog brood stond te smeren voor d'r 30jarige zoon (mijn moeders broer dus).

Ik heb er zo'n hekel aan!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:03

Brood smeren voor een volwassen vent? Ik ben z'n mammie niet zeg!
Hier is vriend jarenlang Huisman geweest. Toen verwachte ik toch ook niet van hem dat hij m'n boterhammen smeerde voor mij om mee te nemen naar mijn werk.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:10

zacharyhill schreef:
Ik pieker er niet over om dat te doen, hij doet dat zelf kan hij op zichzelf mopperen als het niet lekker is

En dat is precies de reden waarom ik het niet doe, echt niet!!
Wat een gedoe, ik weet niet hoeveel hij mee wil hebben, wat hij erop moet, enz.
Straks sta ik nog om 5.30 uur eieren te bakken.... :roll:

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:12

Mijn man smeert mijn brood, ik heb zelf een eetstoornis en ik eet niet fatsoenlijk als ik zelf voor mijn eten moet zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:21

Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, vind dat zo ouderwets.. Daarbij mankeert het hem niet aan zijn handen, dus hij kan dat heel prima zelf :+ Ik doe heel veel voor hem, dus brood smeren mag hij gewoon zelf doen..

Enige uitzondering is als we laat thuis zijn en hij de volgende dag heel vroeg moet beginnen en ik vrij ben. Dan kan hij meteen naar bed en smeer ik zijn brood. Maar dat gebeurt hooguit 1x per jaar ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:24

@Relaxed
Hoezo is het ouderwets en waarom zou (indien ouderwets) het verkeerd zijn om te doen?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:26

Nee nooit eigenlijk :Y) Wij smeren ook bijna geen brood, halen altijd broodje onderweg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:32

Brainless schreef:
@Relaxed
Hoezo is het ouderwets en waarom zou (indien ouderwets) het verkeerd zijn om te doen?

Ik vind het ouderwets en ik zeg nergens dat het verkeerd is om te doen, dat moet iedereen vooral zelf weten.. ;) We leven inmiddels in 2013, we werken allebei fulltime, dus ik zou niet weten waarom ik zijn brood moet smeren :n Mijn moeder heeft het ook nooit voor mijn vader gedaan en ook nooit voor ons, zodra we de leeftijd hadden dat we het zelf konden doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:34

Ik vind het wel schitterend dat zoveel dames direct enorm beginnen te steigeren en een beetje doorslaan over het onderwerp bammetjes smeren voor je man :=

Volgens mij is het heel normaal en zelfs heel erg wenselijk dat je in een relatie graag elkaar een plezier doet en lieve dingetjes voor elkaar doet :j

Of dat dan zijn boterhammetjes smeren of iets anders is dat maakt toch geen flaus aus..... ik zie hier weinig dames die MOETEN van hun man, maar ze doen het gewoon graag omdat hij zelf de moeite niet neemt of het nog drukker heeft of omdat hij nog vroeger op moet dan hen, of gewoon omdat ze hem graag een beetje verwennen omdat hij ook zat lieve dingetjes terug doet :+:

Volgens mij ben je pas ècht geëmancipeerd als je het gewoon leuk vindt om je man een plezier te doen en zijn boterhammetjes DURFT te smeren :P

Gewoon, omdat je het graag wil en omdat je hem graag een plezier doet...hoeveel makkelijker kan het, paar bammen smeren en ze zijn er hartstikke blij mee, inkoppertje toch, kleine moeite - groot plezier en jij hebt je best weer gedaan voor de relatie en kunt (als de geëmancipeerde vrouw die je bent) zonder schuldgevoel genieten van zijn inspanningen voor jou :D
Laatst bijgewerkt door pmarena op 23-09-13 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:36

Relaxed schreef:
Brainless schreef:
@Relaxed

Ik vind het ouderwets en ik zeg nergens dat het verkeerd is om te doen, dat moet iedereen vooral zelf weten.. ;) We leven inmiddels in 2013, we werken allebei fulltime, dus ik zou niet weten waarom ik zijn brood moet smeren :n Mijn moeder heeft het ook nooit voor mijn vader gedaan en ook nooit voor ons, zodra we de leeftijd hadden dat we het zelf konden doen.

Er zijn nog genoeg vrouwen die niet buitenshuis werken en fulltime huisvrouw zijn.
En een deel daarvan zal zeker de boterhammen smeren voor de man en dit net zo gewoon vinden als het eten koken/was doen.
Niet omdat ze moeten van hun man, maar gewoon omdat het zo uitkomt.