Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

piendepien

Re: Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:44

Sorry Spatter, maar ze heeft geen baan, ze kan niet in de ziektewet, niet in de wia en zelfs niet in de ww.
Ze heeft wel een drukke dag en nacht taak.

Ik zou nooit met schoonpapa gaan praten, je loopt je eigen partner voorbij, en als schoonpapa moet kiezen, kiest hij altijd voor zijn eigen kind, die staat dichterbij.
Of met je eigen man of met een vreemde, bv hulpverlener.

Wacht tot je baby er is, probeer te genieten van je zwangerschap, het is ook niet goed voor je kindje om zoveel stress te hebben.
Dit zou eigenlijk een hele fijne intieme tijd moeten zijn voor jou en je vriend, Jee krijgt samen weer een kindje en misschien wel voor de laatste keer.
Omdat je zwanger bent ligt heel je hormonenhuishouden door elkaar , en reageer je heftiger en anders dan dat je niet zwanger bent.
Laat het even allemaal bezinken en doe geen dingen waar je spijt van krijgt.
Bel je moeder, praat met haar.
Als mijn dochter in jouw situatie zou zitten, zou ik meteen in mijn auto springen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:50

Ik heb het een paar pagina's terug al gezegd ga het gesprek aan met je schoonouders of in ieder geval met je schoonmoeder hoe moeilijk dat misschien ook voor je is. Nodig haar uit voor een kop koffie. Als ze goed geluimd is probeer je je problemen aan te kaarten.

Geef haar het idee dat ze heel belangrijk is voor jullie en voor jullie kinderen. Dat je blij bent dat je daar mag wonen zodat je jullie een goede toekomst voor jullie kinderen kunnen opbouwen. Maar ook dat je niet haar zoon van haar af wilt pakken.
Probeer het maken van een eigen wc en badkamer aan te kaarten zo in de trend van dat het een stuk gemakkelijker voor jullie maar ook voor hun is met 4 kinderen heb je gewoon veel de badkamer nodig.
Ook een slot op de deur en een eigen afgesloten tuin ivm de veiligheid voor de kinderen dat dat ook een wens van je is.. Dat je dat niet wilt vanwege hun maar vanwege de veiligheid maar ook dat zij als ze in de tuin zitten recht op privacy hebben. Maar ook dat je bang bent dat ze onder een tractor lopen. Slijm voor mij part zoveel als je wilt.
Ik denk dat als je je schoonmoeder voor je hebt "gewonnen" dat je dan al de halve strijd gewonnen hebt.

Want zoals kiki1976 ook al heeft gezegd denk ik ook een beetje dat je vriend klem zit. Dat hij veel niet durft te doen/ zeggen omdat hij bang is dat zijn moeder hem de deur wijst. Of weg stuurt. Want aan de ene kant kan ik me ook wel voorstellen dat zijn moeder hem van alles naar de voeten gooit zo van je mag ons wel dankbaar zijn, voor alles wat wij voor jullie doen, dankzij ons kan je dit allemaal enz enz.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:09

@TS: Hoe staat het inmiddels? Heb je je vriend nog gesproken hierover?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:46

Jannepauli schreef:
Nou nou Russel, dat is wel erg van 'dik hout zaagt men planken'.. :)
Roepen dat iemand maar gewoon even moet scheiden.. makkelijk zeggen als het jezelf niet betreft.
De TS moet gewoon leren voor zichzelf op te komen, haar zaakjes zelf te regelen en haar mond opendoen ipv hier te mokken. Hoe moeilijk kan het zijn om tegen schoonmoeder eindelijk 's te zeggen dat ze het niet fijn vindt dat schoonma aan haar spullen zit. Enzovoorts..

Ze zegt meerdere malen dat ze weg wil en als haar vriend niet mee gaat, ze toch wil gaan en vraagt wat haar rechten zijn en waar ze op kan rekenen. Niets dus, tenzij je gaat scheiden..
Dus hoezo makkelijker gezegd als je het zelf niet meemaakt? Daar gaat het in dit geval niet om..

Vind het nl slap dat haar vriend nooit eerde voor haar is opgekomen en zorgt dat zij ook een stuk eigen leven heeft. Hij is gewoon lekker thuis met paardenspul e.d., maar neemt niet de verantwoording zijn vrouw een eigen leven te hebben, alleen hij is de scheidsrechter en kan zorgen dat er een paal en perk gesteld wordt..

Hij weet. hoe de situatie is en kan heel makkelijk als zoonlief zijn moeder aanspreken, dat moet misschien 2 keer duidelijk gebeuren en dan is het of over of niet en dan beslis je samen.

Maar ik denk dat het hebben van paarden aan huis voor hem net zo belangrijk is als zijn relatie ....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:40

Ben ook wel benieuwd hoe het nu met TS is :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:21

ik ook :)
hopelijk goed!

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:25

Deze stille meelezer is ook wel benieuwd of er al een gesprek is geweest..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:27

Ja TS ik denk dat je zelf wel weet hoe je er voor staat.

Je woont samen met een man die nog bij zijn ouders woont.
Jullie hebben straks 4 kinderen,maar hij heeft ze niet officieel erkend.
Je hebt een deel van je eigengeld uitgegeven aan het verbouwen van een huis dat niet van jullie is.
En een groot deel van het geld dat je man verdiend gaat op aan zijn dure hobby.
Jij behandeld hem nog steeds als een kleuter net als zijn moeder.
Hij is te moe om mee te helpen om zijn kinderen naar bed te brengen,maar kan wel zijn paarden verzorgen voor hij naar bed gaat :(
En je maakt zelfs na een drukke dag met 3 kinderen en zwanger van nr 4 zijn brood voor de volgende dag klaar. 8)7
Daarnaast wil heel niets officieel regelen voor jou en de kinderen,en jou kosten gaan niet uit het gezinsinkomen maar uit je eigen spaarpotje.

Ik geloof niet dan als iemand je zo behandeld je zijn vrouw bent.maar dat daar een andere naam voor is. :(

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:39

cam schreef:
Ja TS ik denk dat je zelf wel weet hoe je er voor staat.

Je woont samen met een man die nog bij zijn ouders woont.
Jullie hebben straks 4 kinderen,maar hij heeft ze niet officieel erkend.
Je hebt een deel van je eigengeld uitgegeven aan het verbouwen van een huis dat niet van jullie is.
En een groot deel van het geld dat je man verdiend gaat op aan zijn dure hobby.
Jij behandeld hem nog steeds als een kleuter net als zijn moeder.
Hij is te moe om mee te helpen om zijn kinderen naar bed te brengen,maar kan wel zijn paarden verzorgen voor hij naar bed gaat :(
En je maakt zelfs na een drukke dag met 3 kinderen en zwanger van nr 4 zijn brood voor de volgende dag klaar. 8)7
Daarnaast wil heel niets officieel regelen voor jou en de kinderen,en jou kosten gaan niet uit het gezinsinkomen maar uit je eigen spaarpotje.

Ik geloof niet dan als iemand je zo behandeld je zijn vrouw bent.maar dat daar een andere naam voor is. :(

de kinderen zijn wel erkend zoals TS al eerder in dit topic heeft aangegeven..
ook is nummer 4 al erkend vertelde ze, aangezien haar man dat wel op papier wilde maar verder geen moeite wilde doen.
maar dat is ook het enige :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:44

Sccount123 schreef:
Nanda: Hij heeft inderdaad de kinderen erkend, niks papier bij de rechtbank, ook niet over het huis, of samenlevingscontract, dit wil hij allemaal niet, maar tussen ons is er ook niks mis, en dat maakt het zo moeilijk.

Uit dit bericht had ik begrepen dat hij ze wel heeft erkend,maar niet officieel,dus niet op papier.
En zonder dat het op papier staat heb je niets in te brengen.
Maar goed misschien lees ik het niet goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:59

Ts, ik ben heel benieuwd hoe jouw opvoeding is geweest en hoe je ouders op elkaar reageerden want ik vind dat er wel degelijk wat mis is met jullie gezin, je leeft volgens de normen van lang geleden. Vrouwen hadden toen één recht, het aanrecht. Helemaal goed als jij dat prima vind maar ik zou me er niet goed bij voelen. Terwijl bij ons vroeger moeder ook de ondergeschikte rol had, tenminste zo leek het. In werkelijkheid bleek mijn moeder wel degelijk alle touwtjes in handen te hebben en alles, ook financieel te regelen en dat heeft ze heel duidelijk aan haar dochters over gebracht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:27

cam schreef:
Uit dit bericht had ik begrepen dat hij ze wel heeft erkend,maar niet officieel,dus niet op papier.
En zonder dat het op papier staat heb je niets in te brengen.
Maar goed misschien lees ik het niet goed.

Volgens mij zijn de kinderen wel officieel erkend maar ouderlijk gezag staat daar weer los van. Of ze dat ook geregeld hebben weet ik niet.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:51

Ja had alles van TS terug gelezen en zag dat hij ook kind 4 had erkend bij de gemeente.

Maar dan heeft vriend het wel heel goed geregeld...........voor zich zelf.

Hij heeft een baan,een eigen bedrijf met gratis werknemer(TS),4kinderen die hij op kan eisen,een huis als zijn ouders en straks niet meer zijn.

En TS heeft nog een klein beetje spaargeld,4 kinderen die ze niet kan onderhouden,geen eigen inkomen ook al werk ze in het bedrijf van haar partner. En straks geen rechten op pensioen,woning,erfenis,en weduwe uitkering mocht er iets met haar partner gebeuren.
En hij geeft aan dat hij liever geld uit geeft aan zijn paarden dan aan iets wat TS rust geeft,een samenlevingscontract waar alles in wordt afgesproken.

Ik wist het wel,schrijf je zo snel mogelijk in bij een gemeente voor huisvesting.
Sommige gemeente hebben een korte wachtlijst,probeer het daar.
Probeer uit te vinden wat je moet regelen om onafhankelijk op je zelf te gaan wonen.
En als dat allemaal is geregeld zou ik mijn koffers pakken en samen met je kinderen vertrekken.
Ken helaas veel van deze verhalen onder boeren,en als vrouw trek je aan het kortste eind.
Veranderen gaat er niet,en als je nu vertrek kan je zelf nog wat op bouwen,je bent nog jong.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:06

cam schreef:
En TS heeft nog een klein beetje spaargeld,4 kinderen die ze niet kan onderhouden,geen eigen inkomen ook al werk ze in het bedrijf van haar partner. En straks geen rechten op pensioen,woning,erfenis,en weduwe uitkering mocht er iets met haar partner gebeuren.
En hij geeft aan dat hij liever geld uit geeft aan zijn paarden dan aan iets wat TS rust geeft,een samenlevingscontract waar alles in wordt afgesproken.

Nou dat vind ik ook het meest zorgwekkend. TS heeft inderdaad totaal geen recht pensioen later, ze heeft geen eigen woning, geen spaargeld meer, geen recht op een erfenis als haar vriend komt te overlijden en geen weduwepensioen.

Mochten ze uit elkaar gaan dan moet hij wel kinderalimentatie betalen maar dat is het enige. Ze heeft ook geen recht op partneralimentatie.
Ikzelf zou het doodsbenauwd krijgen. Ik zou mezelf nooit in die situatie hebben gewerkt. Mezelf nooit zo afhankelijk gemaakt hebben.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:30

Veel hebben het erover "ik had nooit zo of zus gedaan", maar daar heeft TS nu niks meer aan.
Er zijn veel tips gegeven inmiddels, hoop dat ze er iets mee kan. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:22

En volgens mij is TS daar al meebezig, scheef ze eerder niet iets over een notaris waar ze heen wilde?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:10

IMJ schreef:
En volgens mij is TS daar al meebezig, scheef ze eerder niet iets over een notaris waar ze heen wilde?

Klopt. Ik hoop oprecht voor TS dat alles op zijn pootjes terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:11

Myfairytale schreef:
IMJ schreef:

Klopt. Ik hoop oprecht voor TS dat alles op zijn pootjes terecht komt.

Dat hoop ik ook...

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 10:08

hoihoi,

Ik heb niet iedereen zn berichten gelezen, ik heb het laten rusten tot gisteren, heb er een paar dagen over na gedacht hoe ik het hem wou vertellen, dat ik toch een afspraak had bij de notaris.

Kids waren buiten, en de jongste sliepen, we hadden even 1 op 1, ik vertelde hem dat we er niet meer over hadden gehad maar dat hij mij erg verstandelijk lijkt om toch naar de notaris te gaan, de gezellige sfeer die er was, was even een paar minuten weg.
Ik legde hem uit dat ik geen huis wil, geen paarden en geen schuren.
Maar dat het voor mijn gevoel een fijn idee vond dat er wat op papier staat, stel je komt weg te vallen, je opgebouwde pensioen gaat naar de staat, ipv naar de weduwe, ik krijg geen weduwe geld want wij waren officeel niks van elkaar.
Hoe wil jij dan, dat ik de kinderen ga onderhouden, zonder dat ik geld heb, of de paarden?.

Ik weet dat hij heel gevoelig is om geld buiten zn familie te laten varen dus dat het in de pot beland van de staat.. Vandaar dat ik die reactie even geplaats had bij hem

Ja zegt ie kan je toch beter een overlijdensverzekering afsluiten of akte op laten maken.
Ik zeg wie weet kan dat ook wel.
Maar daarom wil ik graag met jou samen, naar de notaris, voor een vrijblijvend gesprek, kijken wat de mogelijkheden zijn, en kijken wat van ons het beste is.
Het is niet alleen als jij komt weg te vallen, maar ook andersom, straks val ik weg, bijv, tijdens de bevalling of ongeluk, dan geld ook voor jou dat er verder niks geregeld is.

Toen legde ik uit dan mn kennis dan totaal 700 euro weduwe geld krijgt, en 300 pensioengeld, van zn overleden partner, ik zeg het is per gezin verschillend, maar je krijgt wat, of helemaal niks.

Hij draaide naar dat verhaal wel een beetje bij, en zei we kunnen altijd voor een vrijblijvend gesprek heen gaan, kijken we dan wel of we het doen.
Ik zeg oke. Helemaal blij. haha

Toen waren we buiten en hij was druk, en ik was druk, ik gaf aan dat een hek ook wel een optie was, hij gaf daar dat hij dat ook een fijn idee vond maar geen tijd voor had, ik zeg wat vind je er van dat ik het ga doen? desnoods samen met je vader?
Ja kijken we eerst wel wat we willen hebben, wil geen gaas met palen, maar iets in een landelijk stijl met hout ofzo.
We zijn in de avond gaan zoeken op het internet en hebben wat moois gevonden, mn vriend wil van de week de maten even opmeten, het word allemaal van hout.
Dus ook weer schot in de zaak.. :j We komen er wel..
Dit zorgt er voor, als hij een beetje me mij mee praat, dat ik al veel meer kan hebben, ook van zn schoonmoeder, ik ben dan gewoon blij dat het geregeld word, en dat er al is het maar een klein beetje, schot in de zaak zit.
:j

Als er op mijn ideeën normaal gesproken altijd nee te horen krijgt, en hij er niet aan toekomt, ga je je overal aan ergeren. Nu mag ik het dus wel zelf doen, nu hij ziet dat hij er echt niet aan toe komt. Het heeft dan wel bijna 4 jaar geduurd, maar dit maakt een hoop goed.
Laatst bijgewerkt door Sccount123 op 23-09-13 10:16, in het totaal 2 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:13

Super dat je er zo over hebt kunnen praten.
Heel verstandig om samen even te informeren wat de beste manier is om alles voor het gezin zo goed mogelijk geregeld te hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:18

Goedzo meid, gewoon je bekkie open trekken en bekijken hoe je iets dat je wilt, het beste bij hem aan kan kaarten +:)+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:20

Wow, dat is een fijne wending!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:37

Dit klinkt al erg goed! :j
Goed dat je de situatie ook hebt omgedraaid, wat als jij er niet meer bent.
mijn ervaring is ook dat mannen het dan toch beter begrijpen :D

Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Een notaris zal absoluut met je meegaan in dit verhaal, die kijken heel theoretisch naar "wat als en in geval van"..

Goed joh!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:42

Zo zie je maar weer... communicatie is van het grootste belang.
Met redelijk praten met elkaar valt veel op te lossen.
Goed gedaan!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:45

TS ik lees het verhaal wat mee en hoop dat jullie er samen beter uit komen. Dit is al een eerste stap.

Wat me wel goed lijkt op dit moment is je vriend aangeven dat je het prettig vindt hoe hij in deze dingen heeft gereageerd dat hij ook merkt dat je het prettig vindt als er dingen samen besproken kunnen worden. Hij mag natuurlijk altijd nee zeggen als hij het er niet mee eens is, maar dan moet er wel gekeken worden voor een compromis.