Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:55

Ik denk het enige ziekenhuis waar je wel kans van slagen hebt (dat ze je in deze staat de behandeling laten ondergaan) een prive kliniek is.

Ieder ziekenhuis heeft dezelfde soort protocollen en je zal in ieder ziekenhuis toch echt wel de mededeling krijgen dat je eerst af moet vallen alvorens de een dergelijke behandeling durven te starten. Dat heeft niks te maken met het ziekenhuis waar je nu bent geweest, maar met het oog op de gezondheid van jou en je ongeboren kind en daar gaat geen ander ziekenhuis wat aan veranderen. Ja hooguit een prive kliniek maar dan zal je ook die kosten zelf op je moeten nemen.
Je zal ongetwijfeld niet de enige zijn en dus ook niet de enige zijn die deze boodschap heeft gekregen. Maar kan me niet voorstellen dat het ene ziekenhuis zegt dat je de behandeling niet kan ondergaan vanwege de risico's op dit moment en dat het andere ziekenhuis dan doodleuk zegt 'nee hoor kom maar op doen we gewoon'. Nou dan toch even mijn vraagtekens zetten bij het ziekenhuis wat doodleuk zegt "kom maar op".

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:56

Ts, de arts wil jou kans van slagen groter maken. Zou je nu beginnen me iui of ivf dan is de kans zeer klein, zou je afvallen dan vergroot het je kansen. Hij weigert je dus helemaal niet te helpen, hij heeft je in principe al geholpen. Nu is het aan jou. Als jij echt wilt zou de drive om af te vallen nu heel groot moeten zijn. En lukt het je niet geheel zelf informeer eens naar de mogelijkheden ipv de onmogelijkheden te benoemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:57

kyara1989 schreef:
Nou het is meer op het afvallen waar mensen over praten en het was meer de vraag of ik het misschien (omdat ik al met mezelf bezig ben) het bij een ander ziekenhuis kan proberen ofzo? En ervaringen van andere hier mee... Dus of hun dit ook ooit te horen hebben gehad en hoe ze hier mee om gegaan zijn? (kan me niet voorstellen dat ik de enige ben namelijk)

Nee je bent niet de enige, jaren terug nog een bokker. Die is afgevallen en werd toen snel zwanger.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 16:57

Heb van een kennis van me gehoord iemand die dus bezig was met afvallen en 40 tot 50 kilo af moest vallen dus 10 kilo moest afvallen en ze het dan wel wouden doen daarom ook mijn vraag zeg maar....

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:57

Mensen reageren op je beginpost ts, daarin schrijf je dat het ziekenhuis je weigert te helpen, je moet eerst 30 kilo afvallen om geholpen te worden. Dat is in mijn ogen geen weigering. Verder vraag je naar wat anderen zouden doen, heel simpel, daar komen alle tips voor het afvallen vandaan. Je schrijft zelf dat je het aantal kilo's onmogelijk vind, mensen geven hun mening. Hoe het gebracht is in het ziekenhuis weet ik niet, lees ik verder zo snel niet terug in je topic, informatie mag je zeker verwachten. Wanneer je niet genoeg info hebt gekregen, gewoon weer aan de bel trekken bij de betreffende arts. Vraag naar de risico's, het evt verdere verloop wanneer je wel afgevallen zou zijn. Dan heb je een duidelijk beeld en weet je waarvoor je het evt allemaal zou doen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:58

Maar wat wil je bij een ander ziekenhuis horen dan? Ja dat doen we mevrouw, maar met uw overgewicht hebt u wel grote kans op zwangerschapsdiabetis, andere complicaties tijdens de zwangerschap, moet u extra scherp in de gaten gehouden worden, een zeer zware bevalling met een veel grote kans op een keizersnede en een kind dat mogelijk complicaties er aan over houdt of zelfs vijf keer meer kans heeft om te sterven bij de geboorte(bron:http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/zwanger_en_overgewicht.pdf). Wil je echt in je huidige lichamelijke conditie die risico's nemen, gewoon omdat je zwanger wil worden en er toevallig andere mensen met gewichtsproblemen zijn die het ook gelukt is dat te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:00

kyara1989 schreef:
Heb van een kennis van me gehoord iemand die dus bezig was met afvallen en 40 tot 50 kilo af moest vallen dus 10 kilo moest afvallen en ze het dan wel wouden doen daarom ook mijn vraag zeg maar....

Dan is dat nog steeds alleen van horen zeggen natuurlijk.

Gewoon blijven afvallen en spreek desnoods dat je om de zoveel tijd terug komt op controle bij het ziekenhuis om te kijken en na te laten lopen of je lichaam nu wel in staat is om zo'n behandeling aan te gaan. Misschien dat jij dan inderdaad ook al eerder in aanmerking komt ervoor.

Maar al met al denk ik dat je doel toch 30 kilo afvallen moet zijn. En dan niet alleen voor je ongeboren kindje maar dat zou voor je algemene gezondheid ook gewoon zoveel fijner zijn. Je gaat naar het ziekenhuis om er beter van te worden en niet om er zieker van te worden.. Dus houd dat in je achterhoofd. Je bent al kilo's kwijt, als je gewoon op die manier door blijft gaan en op controle blijft gaan in het ziekenhuis dan komt jouw tijd echt wel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:01

Zelfs al zouden ze je in een ander ziekenhuis wel willen helpen, kun jij dat dan verantwoorden richting je kindje TS? Wil jij je kindje opzettelijk en bewust blootstellen aan al die risico's als goede moeder in spe zijnde?

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:03

chelle_dora schreef:
kyara1989 schreef:

Dan is dat nog steeds alleen van horen zeggen natuurlijk.

Gewoon blijven afvallen en spreek desnoods dat je om de zoveel tijd terug komt op controle bij het ziekenhuis om te kijken en na te laten lopen of je lichaam nu wel in staat is om zo'n behandeling aan te gaan. Misschien dat jij dan inderdaad ook al eerder in aanmerking komt ervoor.

Maar al met al denk ik dat je doel toch 30 kilo afvallen moet zijn. En dan niet alleen voor je ongeboren kindje maar dat zou voor je algemene gezondheid ook gewoon zoveel fijner zijn. Je gaat naar het ziekenhuis om er beter van te worden en niet om er zieker van te worden.. Dus houd dat in je achterhoofd. Je bent al kilo's kwijt, als je gewoon op die manier door blijft gaan en op controle blijft gaan in het ziekenhuis dan komt jouw tijd echt wel.

Ja dat is zo i zo de bedoeling het zeker wel doen/proberen die 30 kilo want wil ook zelf van die kilo's af

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:03

Maar TS, nogmaals; wat heeft de arts precies gezegd? Heeft die alleen gezegd dat jij moet afvallen, of heeft hij ook je vriend op zijn slechte gewoonte's gewezen?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:04

volgens mij heb je je antwoord dan al gekregen ts.

waarom ze nee zeiden:
kans op complicaties, minder kans van slagen

anderen ziekenhuizen:
als ik het zo lees niet. misschien een prive kliniek
of in andere ziekenhuizen dat je minder hoeft af te vallen zou kunnen.
maar misschien was dit ook maar een schatting?

verder hoef je geen info begrijp ik. dus volgens mij is het topic klaar.
ik wens je veel succes en hoop dat het jullie gegund is.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:05

Heino schreef:
Zelfs al zouden ze je in een ander ziekenhuis wel willen helpen, kun jij dat dan verantwoorden richting je kindje TS? Wil jij je kindje opzettelijk en bewust blootstellen aan al die risico's als goede moeder in spe zijnde?

Nou omdat ik dus geen uitleg had gekregen over de risico's is dat nogal lastig om dat te zeggen toen ik dit topic opende :)... En nu weet ik dus dat het veel risico is en dan wil ik dat dus zeker niet.... Daarom zeg ik mensen oordelen zonder dat ze het fijne ervan weten ;)

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:05

Ook ik heb in je profiel gekeken en ik denk dat 30 kilo afvallen ook echt reëel is. Ik snap dat het heel raar voor jou klinkt dat jij moet afvallen terwijl het probleem bij jouw vriend/man licht.
Te zwaar zijn is voor jouw en je kindje gevaarlijk maar ook voor het ziekenhuis personeel. Jij maakt zo veel eerder kans op een miskraam of zwangerschapsvergiftiging. Het ziekenhuis personeel kan minder goed op de echo's zien hoe het er voor staat met het kind etc.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:06

anneliesdj schreef:
Maar TS, nogmaals; wat heeft de arts precies gezegd? Heeft die alleen gezegd dat jij moet afvallen, of heeft hij ook je vriend op zijn slechte gewoonte's gewezen?

Nee het was dus echt alleen van mij! En dat is ook niet echt leuk om te horen terwijl we weten dat de zaadjes van mijn vriend ook niet helemaal in orde zijn.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:06

Geloof me meis, als ik 35 kilo kan afvallen kan jij het ook !

Het vergroot inderdaad je kansen om zwanger te raken als je op een gezond gewicht komt , en een zwangerschap is ook niet niets, daar gaat je overgewicht je behoorlijk in belemmeren als zwanger raakt zonder je overtollige kilo's kwijt te raken.

Ik wens je veel sterkte , want makkelijk is het zeker niet ! Maar haalbaar wel , voor iedereen !

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:07

Nu is er een programma op sbs6 op omtrent afvallen en vorig jaar liep er een ander tv programma, ben de namen er even van kwijt. Maar in beide programma's zat er een vrouw met kinderwens die hetzelfde te horen kreeg en er hard voor gingen om de kilo's kwijt te raken. Ik ben bang dat andere klinieken hetzelfde gaan zeggen en dat je toch op afvallen uitkomt. Maar informeer goed naar het hoe en waarom, dan heb je zelf een duidelijk beeld van alle risico's. Je bent ongetwijfeld niet de enige. Maar mag ik vragen waarom je nu direct in aanmerking wilt komen voor de procedure? Een aantal kilo's verliezen duurt geen jaren wanneer je er voor gaat, waarom niet iets langer de tijd nemen en de risico's voor jou en heel belangrijk jullie toekomstige kindje daarmee te verminderen? Dat de wens sterk is begrijp ik, maar een gezond kindje met gezonde moeder is je hele toekomst, niet vergeten!

goeroe

@TS: Heb je zelf al eens serieus informatie gezocht over de risico's van overgewicht tijdens een zwangerschap? Niet alleen voor de moeder, maar ook voor het kind zijn die namelijk aanzienlijk. Met die kennis kan ik mij serieus niet voorstellen dat je je afvraagt of het misschien een goed idee is om naar een ander ziekenhuis te gaan.

Ik heb niet dezelfde ervaring als jij maar kamp wel met serieus overgewicht en voor mij is dat voldoende reden om mijn kinderwens nog even uit te stellen, ook al ben ik een stuk ouder dan jij. Jij hebt zeker nog voldoende tijd om dit goed aan te pakken. Waarom nog meer tijd verspillen met het bedenken van uitvluchten?

Sachet

Oja even een steuntje in de rug: 30 kilo afvallen is niet makkelijk maar wel goed te doen bij (behoorlijk) wat overgewicht en zeker met een goed doel! :D

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:08

kyara1989 schreef:
anneliesdj schreef:

Nee het was dus echt alleen van mij! En dat is ook niet echt leuk om te horen terwijl we weten dat de zaadjes van mijn vriend ook niet helemaal in orde zijn.

Ik denk dat je man er weinig aan kan veranderen dan, vandaar dat het wellicht naar jou toe gedraaid is, maar ook omtrent de conditie van je man mag je om meer duidelijkheid vragen wanneer je nog met vraagtekens zit.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:08

Nou mijn vriend is ook de jongste niet meer vandaar dat we eigenlijk zo iets hadden van nou liever gister als vandaag.... Maar heb me er wel rustig al wat bij neer gelegd eerst even wat afvallen en dan weer verder der voor gaan :)!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:10

Ik ben ook niet zo geduldig hoor :o Maar heel wijs! Nu ik moeder ben, ben ik me ook veel meer bewust van mijn eigen gezondheid, het komt vast allemaal helemaal goed, maar geduld is natuurlijk een moeilijke kwestie :Y)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:11

hoe oud zijn jullie?

ik ben geen expert.. maar 30 kg in 1 jaar moet lukken toch?
tijdens het afvallen lekker blijven `klussen´ (win win situatie dacht ik zo)
wie weet wordt je na het afvallen van 20 kg ook wel zwanger (ja ik weet dat hij niet het top zaad heeft, maar wie weet). of dat je dan al mag starten met de behandeling.

als je 36 kg wilt afvallen, is dat 3 kg per maand. is de overzien dacht ik zo.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:13

Ja indd :) mijn vriend is bijna 32 (weet ik is nog niet heel oud maar hij vind zelf van wel haha) En daarom zei die ook zeker voor mijn 32 ste en hij is daar wel wat harder in als ik helaas. Maar nu wil die het wel wat meer tijd geven.... Maar vandaar dat we dus ook naar het ziekenhuis gegaan zijn

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:13

in welk ziekenhuis loop je?
ik heb in Dijkzicht gelopen.

moet zeggen dat ze altijd vriendelijk waren en alles heel goed uitleggen.
de bloedpriksters waren niet allemaal even vriendelijk, en je gaat ze ook kennen na zoveel jaar [ heb er zo`n 9 jr rondgelopen ]

je moet zeker met de arts die je gaat behandelen goed kunnen praten en je moet elkaar liggen, anders is het niet prettig.

ik had een hele fijne arts :j

edit;
lees net de post hierboven, ik was uiteindelijk zwanger op mijn 32 en mijn man is 9 jr ouder. :D
Laatst bijgewerkt door mirgino op 07-09-13 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 17:14

mirgino schreef:
in welk ziekenhuis loop je?
ik heb in Dijkzicht gelopen.

moet zeggen dat ze altijd vriendelijk waren en alles heel goed uitleggen.
de bloedpriksters waren niet allemaal even vriendelijk, en je gaat ze ook kennen na zoveel jaar [ heb er zo`n 9 jr rondgelopen ]

je moet zeker met de arts die je gaat behandelen goed kunnen praten en je moet elkaar liggen, anders is het niet prettig.

ik had een hele fijne arts :j

Bernhoven in Uden