Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:20

Cassidy schreef:
Nogmaals, we gingen ervan uit: vrouw wil kind, man niet maar moet dan wel dokken.
Wil vrouw geen kind is er zoiets als abortie, hoeft man ook niet te dokken.
Capisce?

Eerlijk is wanneer beiden dezelfde keus hebben. De man heeft dat niet. Snappie?
Inderdaad emancipatie wanneer het de vrouw goed uitkomt. Jaja, die is lekker! ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:21

Sizzle schreef:
Dat HOEFT ze niet meer tegenwoordig weet je wel.

Ga eens even meelopen in een kliniek, kijk even wat voor complicaties er ontstaan bij een zwangerschap. En ja, sterfgevallen komen nog steeds voor bij een zwangerschap en bevalling. Een medisch probleem kan een oorzaak zijn om de zwangerschap in een vroeg stadium af te breken, maar als je wat verder bent is dat niet meer mogelijk. En de gevolgen van keizersnedes of vergiftigingen kunnen dodelijk zijn, of tot levenslange handicaps leiden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:22

sflj schreef:
Eerlijk is wanneer beiden dezelfde keus hebben. De man heeft dat niet. Snappie?
Inderdaad emancipatie wanneer het de vrouw goed uitkomt. Jaja, die is lekker! ;)

De vrouw gaat in geval van zwangerschap en bevalling meer werk verrichten dan een man.
Op het moment dat een man een zwangerschap kan voldragen en een kind kan baren praten we wel weer over emancipatie, goed?

Coloured

_San87_ schreef:
Goed idee. Gewoon geen seks hebben, geen kans op kinderen, de vrouw zet haar leven niet op het spel, de man hoeft geen alimentatie te betalen mocht hij het kind niet willen. Bijkomend voordeel, wereldbevolking wordt teruggedrongen want ongelukjes komen niet voor.

En toen ging de wekker :').

Jouw droomwereld is mijn werkelijkheid. Is dus zeker wel mogelijk. :)
Laatst bijgewerkt door Coloured op 24-08-13 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Cassidy schreef:
cam schreef:
Maar na de daad is er nog maar een die mag beslissen zo blijkt nu.

Idd. Vrouw is baas in eigen buik. Daar mag de staat niet over beslissen en ook geen biologische vader van het kind.

En zo moet het ook. Maar waarom mag de biologische vader dan niet beslissen geen verantwoordelijkheid te willen voor het kind? Waarom is dat enkel voorbehouden aan de moeder?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:23

Cassidy schreef:
Sizzle schreef:

Ga eens even meelopen in een kliniek, kijk even wat voor complicaties er ontstaan bij een zwangerschap. En ja, sterfgevallen komen nog steeds voor bij een zwangerschap en bevalling. Een medisch probleem kan een oorzaak zijn om de zwangerschap in een vroeg stadium af te breken, maar als je wat verder bent is dat niet meer mogelijk. En de gevolgen van keizersnedes of vergiftigingen kunnen dodelijk zijn, of tot levenslange handicaps leiden.

Jeetje, wat een dooddoener. 'Meelopen in een kliniek'. Gelukkig valt het allemaal reuze mee, wij leven wat dat betreft in een mooi land en het aantal vrouwen dat overlijdt aan een zwangerschap of complicaties is gelukkig gering.

cam

Cassidy schreef:
Sizzle schreef:

Nog een rede voor vrouwen om niet zwanger te worden. :D

Urbanus

Coloured schreef:
_San87_ schreef:
Goed idee. Gewoon geen seks hebben, geen kans op kinderen, de vrouw zet haar leven niet op het spel, de man hoeft geen alimentatie te betalen mocht hij het kind niet willen. Bijkomend voordeel, wereldbevolking wordt teruggedrongen want ongelukjes komen niet voor.

En toen ging de wekker :').

Ik benijd jou echt totaal niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:25

cam schreef:

Ik denk dat het fenomeen "kinderen" tezeer wordt opgehemeld en als een vrouw roept ze niet te willen je er heel raar op wordt aangekeken. En menige vrouw gaat je eerlijk zeggen dat, als ze het nog eens over zouden kunnen doen, er geen kinderen zouden komen :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:25

Coloured schreef:

Het is niet mijn droomwereld, ik beschrijf een utopie, iets dat nooit zal gebeuren, iets dat onmogelijk is. Een wereld zonder seks is mijn ergste nachtmerrie, zelfs.

Cassidy schreef:
Sizzle schreef:

Waarom zou je als vrouw in godsnaam nog zwanger willen worden... Als je jou zo hoort sterven er dagelijks 1000'enden vrouwen in Nederland in het kraambed en heeft iedere vrouw last van ernstige complicaties bij de zwangerschap.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:26

Ayasha schreef:
maar om het feit dat de man in deze geen keuze heeft, geen enkel recht, en de vrouw alle keuze en alle recht. Hoe debiel is dat?

Deze man heeft nu geen keuze meer maar heeft wel een keuze gehad om niet in deze situatie terecht te komen. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Hij weet toch dat dit het risico is en dat hij niet voor de moeder kan beslissen? Voor mij is het gewoon spelen met vuur en als je je dan brandt, gaan zitten janken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:27

Cassidy schreef:
cam schreef:

Ik denk dat het fenomeen "kinderen" tezeer wordt opgehemeld en als een vrouw roept ze niet te willen je er heel raar op wordt aangekeken. En menige vrouw gaat je eerlijk zeggen dat, als ze het nog eens over zouden kunnen doen, er geen kinderen zouden komen :D

Ga je ons nu weer vertellen dat je zo gelukkig bent, kinderloos in je flat in Purmerend?

_San87_

Coloured schreef:
Ayasha schreef:
maar om het feit dat de man in deze geen keuze heeft, geen enkel recht, en de vrouw alle keuze en alle recht. Hoe debiel is dat?

Deze man heeft nu geen keuze meer maar heeft wel een keuze gehad om niet in deze situatie terecht te komen. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Hij weet toch dat dit het risico is en dat hij niet voor de moeder kan beslissen? Voor mij is het gewoon spelen met vuur en als je je dan brandt, gaan zitten janken.

Mag ik hieruit concluderen dat jij ook tegen abortus bent? Excuses wanneer je dat al eerder hebt verteld en ik dat gemist heb.

Cassidy

lieveli schreef:
Jeetje, wat een dooddoener. 'Meelopen in een kliniek'. Gelukkig valt het allemaal reuze mee, wij leven wat dat betreft in een mooi land en het aantal vrouwen dat overlijdt aan een zwangerschap of complicaties is gelukkig gering.

Je loopt het risico. Dat de gezondheidszorg tegenwoordig zodanig is dat er goede controle is en er op tijd ingegrepen kan worden als het mis dreigt te gaan doet daar geen afbreuk aan.

Bovendien, we hadden het nu over het risico van de vrouw. Al eens aan het kind gedacht? Er kan genoeg misgaan bij de bevalling dat je een kind hebt met een handicap. En ik spreek uit ervaring, dat kan je leven beperken in ogen van sommigen zelfs ruineren.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:29

Cassidy schreef:
lieveli schreef:

Je loopt het risico. Dat de gezonheidszorg tegenwoordig zodanig is dat er goede controle is en er op tijd ingegrepen kan worden als het mis dreigt te gaan doet daar geen afbreuk aan.

Bovendien, we hadden het nu over het risico van de vrouw. Al eens aan het kind gedacht? Er kan genoeg misgaan bij de bevalling dat je een kind hebt met een handicap. En ik spreek uit ervaring, dat kan je leven beperken in ogen van sommigen zelfs ruineren.

Ja we weten het cassidy. Je hebt een zware jeugd gehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:29

Cassidy schreef:
lieveli schreef:

Je loopt het risico. Dat de gezonheidszorg tegenwoordig zodanig is dat er goede controle is en er op tijd ingegrepen kan worden als het mis dreigt te gaan doet daar geen afbreuk aan.

Ja hoor, ik heb daar aan gedacht. Maar wat is je punt? Dit is toch common knowlegde als je een kind krijgt? Daar kies je toch voor?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:30

lieveli schreef:
Ja hoor, ik heb daar aan gedacht. Maar wat is je punt? Dit is toch common knowlegde als je een kind krijgt? Daar kies je toch voor?

Wat is de reden dat jij denkt dat mensen dat weten en daar bewust voor kiezen?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:30

Het leven is risicovol.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:31

_San87_ schreef:
Mag ik hieruit concluderen dat jij ook tegen abortus bent? Excuses wanneer je dat al eerder hebt verteld en ik dat gemist heb.

Ik had het al eerder gezegd inderdaad: ja, ik ben in principe tegen abortus.

Mungbean

Cassidy schreef:
cam schreef:
Maar na de daad is er nog maar een die mag beslissen zo blijkt nu.

Idd. Vrouw is baas in eigen buik. Daar mag de staat niet over beslissen en ook geen biologische vader van het kind.

Precies, omgekeerde discriminatie dus onder het mom van dat arme hulpeloze wezentje dat vrouw heet -O-

Sommige mensen doen hier maar net of vrouwen zielige wezentjes zijn. Beetje jammer.

Als de man alle zorg gaat overnemen omdat de vrouw het kind niet wilde ivm karriere maar het wel uitgedragen heeft voor wat voor reden dan ook.
Krijgt die man (die dan dus alle zorgkosten heeft) dan alimentatie van de vrouw? (Ik heb echt geen idee namelijk).

Cassidi: je hebt wel heel veel signalen gemist van je lichaam als je niet binnen 20 weken weet dat je zwanger bent.
De risico's van een bewust uitgedragen zwangerschap zijn voor de rekening van degene die de keuze maakt: de vrouw dus.
Andere kun je alle kanten op argumenteren: de man moet meer geld verdienen, stapt dus iedere dag in de auto voor die goede baan en loopt daarmee risico om in het verkeer te overlijden voor het onderhouden van het kind.

Urbanus

Cassidy schreef:
lieveli schreef:

Again, stick to the topic. Niemand zit op jouw levensverhaal te wachten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:32

cam schreef:

Dat is een aanname. Ik heb een hele fijne jeugd gehad maar van dichtbij mee mogen maken wat een gehandicapt kind in de familie voor beperkingen kan geven, en de impact die het in je leven kan hebben.

_San87_

Cassidy schreef:
lieveli schreef:

Wacht, ben je serieus met deze vraag ;(?

Coloured schreef:
_San87_ schreef:

Ik had het al eerder gezegd inderdaad: ja, ik ben in principe tegen abortus.

Oké. Dan heb ik dat gemist.

Urbanus

Cassidy schreef:
cam schreef:

Dat is een aanname. Ik heb een hele fijne jeugd gehad maar van dichtbij mee mogen maken wat een gehandicapt kind in de familie voor beperkingen kan geven, en de impact die het in je leven kan hebben.

Oke.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:33

lieveli schreef:
Cassidy schreef:

Again, stick to the topic. Niemand zit op jouw levensverhaal te wachten.

Aangezien jij persoonlijk werd, is mijn vraag aan jouw persoonlijk. Je kunt ervoor kiezen om die niet te beantwoorden, alle begrip voor.