mistid schreef:Ik ben de laatste tijd wel veel in Friesland te vinden, mijn vriend woont in Ureterp. Ik zou er ook best kunnen wonen. Het Fries verstaan gaat me ook heel goed af, kan het alleen niet terug praten dus ik praat gewoon in het Nederlands terug.
Laatst waren we op verjaardag bij iemand uit mijn vriend zijn vriendenkring, en toen zagen die vrienden mij dus voor het eerst. Een van die vrienden sprak de hele tijd Nederlands tegen mij, en die werd echt uitgelachen door de rest dat hij maar Nederlands bleef praten, terwijl ik al een paar keer had aangegeven dat ik Fries wel kan volgen. Vond dat best sneu voor die jongen dat ze hem allemaal uitlachten terwijl hij zo zijn best deed.
Ik zou denk ik best in Friesland kunnen wonen, maar toch hoop ik dat ik en mijn vriend later een huis in de kop van Drenthe kunnen kopen, maar dat ligt meer eraan dat mijn vriend zijn bedrijf in Groningen stad zit, en ik nogal veel bij het bloemencorso in Eelde ben.
Hha zo gaat het hier ook inderdaad!
Ze praten altijd Nederlands terwijl ik het gewoon kan verstaan.
Mijn vriend woonde toevallig ook in Ureterp, maar wonen nu saampjes in Frieschepalen, ligt daar vlakbij