RoosG schreef:Maar Bello, is dat hele "op je kamer zitten" gedoe niet iets wat de laatste jaren steeds meer terug komt? Kinderen krijgen laptops, speel computers en tv's op hun eigen kamers. Als hun interesses meer daar liggen dan bij het onderhouden van sociale contacten, hoeft dat toch niet gelijk te betekenen dat het kind gepest wordt?
Natuurlijk zijn er kinderen die niet zo'n goede band hebben met hun ouder(s), die trekken zich misschien liever terug of draaien de situatie om, ze zijn juist veel bij vrienden. Maar dan zijn ze nog niet direct gelukkiger. Dat cliché zinnetje van "Verschuilen achter een glimlach" of hoe dat ook gaat, dat gaat juist op voor mensen/kinderen/jongeren die altijd vrolijk en gelukkig doen, maar diep van binnen dat niet zijn. Of dat nou door pesten of door iets anders komt. Echt niet elke ouder prikt daar door heen, of het nou een ouder met een goede band met een kind is of niet.
Maar stel dat ik een meisje van 15 ben, zit op de middelbare school en wordt al jaren gepest. Heb geen overgewicht, draag geen bril, stotter niet, slis niet, draag geen beugel, kortom, ik ben een standaard meisje dat niets verkeerd doet. Ik heb alleen wel altijd geleerd dat je pesters niet met pesten verslaat, dus ik pest niet terug. Wat zou ik dan volgens jou moeten doen?
Misschien is het wel handig dat je sommige dingen iets anders verwoordt. Dat het jouw mening is, prima, daarvoor zijn we in Nederland, maar als de meeste meelezers/posters in de topic niet zo goed begrijpen waar je het over hebt, zou je je misschien achter je oren moeten krabben.
In dit geval, Practice what you preach
kinderen horen buiten te spelen, vind ik;)
hoe creeer ik depressiviteit he
zoals mijn eerdere posts, je moet de 'leider' flink te grazen nemen dan zijn de pesterijen over. maar ook is er al vaker gezegd niet iedereen durft dat. daar heb ik weer zo mijn meningen over. ik zou zeggen, lees eens alles wat ik heb gezegd. dan heb je antwoord op je verhaal wat je hierboven het getypt
KoudbloedKim schreef:Hopelijk komt er toch nog een FIJNE en VRIENDELIJKE discussie
voor alle anderen. 
De fijne discussiepartner gaat en de eigenwijze, vervelende blijven..
Bello, je bent echt vervelend, weet je dat? je kunt tegen iedereen wel roepen dat zij goed moeten lezen, maar doe zelf eens wat meer moeite ipv lekker overal maling aan te hebben en gwn je eigen ding te doen.
Gepeste kinderen moeten zich aanpassen, Kiss My ass. Jij mag je ook wel eens aanpassen. Is het zoveel moeite om 2x na te denken voordat je weer iets hards post?
Waarschijnlijk lig je nu dubbel om mijn post, gezien je dit topic hilarisch vindt. Ik *zie* je nogal vaak lachen om de reacties. Inlevingsvermogen van een stoelpoot. Wacht, die heeft meer inlevingsvermogen.
Dus. tot 100 tellen en dan eens iets anders formuleren? er is nog weinig tot niks vriendelijks uit je mond gekomen hoor..[/quote]
dat is ook wat ik al vaker zei, het is maar hoe je het opvat;)
dus ik moet veranderen voor jullie, omdat jullie er niet tegen kunnen hoe ik mijn verhaal verwoord ?
uuhm nee dus, als ik moet veranderen ben ik mezelf niet meer.
en waar staat dat ik zeg dat gepeste kinderen zich moeten aanpassen?
en inderdaad je laatste zin maakt me alweer aan het lachen;)