'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:44

Wendy1978 schreef:
:n gelukkig niet maar hij ligt wel op de begraafplaats hiernaast
wellicht dat dat toch hoop rust gaf? :')

lichaam ligt wellicht op de begraafplaats, geest van de overledene kan rondspoken :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:44

dipstaartje schreef:
:') zou het

Dat hoop ik maar :j :x

Ketaki schreef:
Wendy1978 schreef:
:n gelukkig niet maar hij ligt wel op de begraafplaats hiernaast
wellicht dat dat toch hoop rust gaf? :')

lichaam ligt wellicht op de begraafplaats, geest van de overledene kan rondspoken :)

Ja klopt idd... lichaam is idd hiernaast begraven
Maar vooralsnog spookt hij hier niet rond :n
we merken er iig niets van :n

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:11

Lusitana schreef:
Sabinee__ schreef:
Jup, denk dat op elke vierkante meter in de wereld wel iemand ooit eens is gestorven :') .

Dat is wel heel uit overbevolkt land gedacht. Er zijn nog plekken op de wereld waar nooit mensen zijn geweest of zo zelden dat je er zeker van kunt zijn dat er ook niemand is gestorven. En dan gaat het om honderden hectaren op alle continenten.

Maar als je uitgaat van waar huizen staan, ja daar is de kans wel groter.

Ja, zo letterlijk is het ook niet bedoeld. Maar als je er ruwweg van uit gaat de mens rond 50.000 voor Christus al bestond, dan hebben er in totaal zo’n 107 miljard mensen voet gezet op de planeet. Dus ook 107 miljard mensen die overleden zijn.
Zijn een boel spoken. :D

Waarvan zoals jij zegt, de negatieve manier van overlijden in acht moet worden genomen.. Hoewel dat ook weer bepaald is per eeuw/periode.
(Nu doodgeknuppeld worden is verschrikkelijk, maar tijdenis de holbewoners iets 'normaler'. Zouden Holbewoners ook spoken? Of waren die te simpel om zeer negatief dood te gaan?)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:49

Ketaki schreef:
Poess91 schreef:

Waaaa super gaaf!!
En zo'n huis wil ik wel is een nachtje slapen

ik zou daar ook wel willen slapen. :) :) :)

Ik zou het ook wel durven maar dan wel daar omdat ik deels de omgevingsgeluiden ken! Denk alleen niet dat mijn baas het zo geslaagd vind :p

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:07

Sabinee__ schreef:
Ja, zo letterlijk is het ook niet bedoeld. Maar als je er ruwweg van uit gaat de mens rond 50.000 voor Christus al bestond, dan hebben er in totaal zo’n 107 miljard mensen voet gezet op de planeet. Dus ook 107 miljard mensen die overleden zijn.

Waarvan zoals jij zegt, de negatieve manier van overlijden in acht moet worden genomen.. Hoewel dat ook weer bepaald is per eeuw/periode.
(Nu doodgeknuppeld worden is verschrikkelijk, maar tijdenis de holbewoners iets 'normaler'. Zouden Holbewoners ook spoken? Of waren die te simpel om zeer negatief dood te gaan?)

Uit elke eeuw zijn er wat. Vandaar de spookhuizen. En zelfs niet elke persoon die met iets negatiefs in verband wordt gebracht blijft op een hinderlijke manier achter.

Van de 107 miljard zijn er nog steeds plenty die nooit een voet in afgelegen gebieden hebben gezet. Mensen hebben altijd de neiging gehad om bij elkaar te kruipen en daarbij zag het land er verder heel anders uit.
Geesten nemen verder geen echte ruimte in, dus er kunnen er nog miljarden bij. :D

Lieffiefi

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:47

Ik moet ineens denken aan een "dood-moment-tijdsbesteding-terwijl-het-lijkt-alsof-ik-keihard-werk!"

Het is een soort huis met een verhaal...
Maar ik blijf er ver vandaan.

Ik zocht vaak op haunted asylum.
Maar vooral de tbc asylums zijn vaak haunted.
Daar kun je ook veel vreemde dingen tegen komen. Zeker omdat er nog veel geexperimenteerd werd om de tbc "uit te roeien".
Zeer interessant om over te lezen... met name het "Waverly Hills Sanatorium".

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:44

Waverly Hills Sanatorium, de docu heb ik half jaar geleden gekeken, vond het wel zeer interessant en een beeetje, eng, en ik ben niet snel bang

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 03:24

Het interessantste aan zulke topics vind ik persoonlijk hoeveel mensen blijkbaar nog in spoken en geesten geloven.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 04:31

Kuggur schreef:
Het interessantste aan zulke topics vind ik persoonlijk hoeveel mensen blijkbaar nog in spoken en geesten geloven.

denk niet zo zeer in spoken, maar wel in geesten. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:56

Sabinee__ schreef:

Dat heb ik ook al eens eerder vermeld in een geestentopic. Dat de geesten die komen spoken ook altijd redelijk recent zijn. De wereldoorlogen komen vaak voor en dan nog een paar geesten van nog iets daarvoor, maar veel verder gaat het niet.
Men zal nooit een Romeinse soldaat zien opduiken, een middeleeuwse boer of een Spaanse kolonist. In dat topic werd mij verteld dat ik dan de verkeerde verhalen las, want dat dat wel voorkwam.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:55

Haha slim.
Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en keek even via google naar plaatjes van het Waverly Hills sanatorium. Gaat ineens de telefoon keihard naast me. Vloog ongeveer tegen het plafon :=

Neeeee hoor ik geloof echt niet in geesten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:08

Gini schreef:
Dat heb ik ook al eens eerder vermeld in een geestentopic. Dat de geesten die komen spoken ook altijd redelijk recent zijn. De wereldoorlogen komen vaak voor en dan nog een paar geesten van nog iets daarvoor, maar veel verder gaat het niet.
Men zal nooit een Romeinse soldaat zien opduiken, een middeleeuwse boer of een Spaanse kolonist. In dat topic werd mij verteld dat ik dan de verkeerde verhalen las, want dat dat wel voorkwam.

Zeker. Ligt er erg aan waar je zit.
De Verenigde Staten hebben feitelijk maar een jonge geschiedenis bv. De natives hadden goede rituelen rond hun doden, dus die blijven niet zo hangen, ondanks de verhalen rond begraafplaatsten van indianen.

In Mexico en de Amerikaanse staten daarboven zul je echt wel Spaanse kolonisten tegenkomen.

Middeleeuwse figuren ook zat, maar natuurlijk niet op nederlandse polder, wat toen nog water was.... de landkaart zag er toen bepaald anders uit en dat geldt voor een heleboel periodes.

Het grootste probleem is dat een geest niet altijd te identificeren valt. Er is niet altijd een verschijning en er zijn niet altijd herkenbare kleren bv.
Waarbij dat wel het geval is krijg je dus dat mensen kostuums of typische kledij herkennen en die krijgen dus makkelijker een naam als zijnde uit een bepaalde periode en krijgen ook de meeste media aandacht.
Dat wil niet zeggen dat er geen uit andere periodes ZIJN.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:13

Weet iemand toevallig wanneer en welke mensen van die witte kragen droegen?
Als ieman weet wat ik bedoel... Haha
Uit welke tijd was dat...
Heb namelijk ooit zo iemand op de foto gekregen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:29

BarbaLala schreef:
Ik woon in zo'n huis.
Pand is uit eind 1800 en in de oorlog is hier veel gevochten, in en om het huis (Slag om Arnhem o.a.).

Ben van mening dat het prima kan maar dat je jezelf er wel op in moet stellen.
Hier gebeuren ook wel eens dingen die niet te plaatsen zijn, maar dat hoort er bij. :)

Had bovenstaand bericht hier al eerder gepost.
Ben hier best nuchter in en niet snel bang voor dit soort zaken.
Echter heb ik vannacht amper geslapen door "iets".

Ik had tot vorig jaar een Chihuahua en een grote blauwe kater.
Wij wonen in een gelijkvloers mini appartementje van circa 50 m2, pal aan het bos dus er loopt nog wel eens een vos oid door de tuin, of je hoort ze in het bos ritselen.
Vorig jaar is mijn kater doodgereden voor het huis, daar was ik helemaal stuk van.
Een paar dagen na zijn overlijden heb ik 's nachts een paar keer gehoord hoe er binnen in huis uit het voerbakje brokjes werden gegeten terwijl de hond bij mij op bed lag. Ik heb het destijds toegeschreven aan een muis, ondanks dat je het echt hoorde smakken, net als bij een hond of kat die eet.

Gisteravond ben ik om 11 uur naar bed gegaan maar ik kon niet slapen en lag spelletjes te spelen op mijn telefoon.
Rond 00.00 uur hoorde ik hetzelfde als vorig jaar, schuivende voerbakjes en het eten van brokjes.
Tot een paar keer toe, en ik hoorde ook pootjes over de vloer lopen. (Op afstand van max. 5 meter, daar staan de bakjes.)
Het waren geen muizenvoetstappen, echt van iets groters. Ik heb een houten vloer dus stappen kan je goed horen.
Hondjes (inmiddels 2 Chihuahua's) lagen op bed en 1 van hen sloeg ook aan richting het geluid (ander slaat sowieso niet aan).
Ik heb hard op gevraagd of het weg wilde gaan en ons met rust wilde laten.
Om een lang verhaal kort te maken, het geluid bleef. Soms een half uur niet, en dan binnen een paar minuten een aantal keer aanhoudend.
Heb om 3 uur mijn moeder gebeld want ik begon er naar van te worden en ik werd bang.
Die is gelijk gekomen met de grote hond en het kruis van mijn oma.
Alle lampen aan gedaan en gekeken overal, niks te vinden natuurlijk.

Mn moeder heeft de grote hond hier gelaten en die heeft gewaakt.
Ik heb alleen nog wat horen lopen en toen is ze ook gaan brommen en blaffen, van het bed gesprongen.
Later vannacht nog 1 keer aangeslagen toen ik al sliep en toen was het over. (Was rond de tijd dat het licht werd buiten.)

Call me stupid, insane or whatever, het geluid was er echt.
En om het nog aparter te maken: Ik kan de bakjes niet eens hebben horen schuiven want ze stonden opgestapeld, en er zat voor ik naar bed ging al geen eten meer in en er lag ook niks naast.

Zelf denk ik dus dat het mijn overleden kater is.
Aangezien het rond dezelfde tijd als vorig jaar gebeurt, en qua geluiden klinkt het ook als een mogelijke kat.
Ik heb alleen geen idee waarom hij het zou doen, want ondanks het verdriet en gemis heb ik zijn dood geaccepteerd.
Ik snap alleen zelf niet waarom ik het eng vind.
Ben vanmorgen met de honden langs zijn graf gelopen en daar nog eens gezegd dat hij zich geen zorgen hoeft te maken en me niet hoeft te laten merken dat hij er is, dat ik weet dat hij over me waakt.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 19-08-13 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:32

Gadver BarbaLala, wat eng! :\

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:34

Hee jij ook hier! (Van het Chihuahua-topic toch? :) )

Ik vond het heel onprettig ja en was ook best wel bang vannacht :=

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:35

Een vriendin van mijn zus woont ook in een beetje spookhuis. in hun huis zijn vroeger veel mensen overleden op niet echt fijne manier. ze gaan hun kelder niet in, met reden, er is geen licht en de kelder was een martel kamer vroeger, de kettingen waar ze met hun handen in zaten enzo hangen nog aan de muur.
Bij hun gebeurd ook vanalles in dat huis wat niet echt te verklaren valt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:39

Wat is het verhaal rond ''Waverly Hills Sanatorium''? Ik werd er niet veel wijzer van op google, behalve dat er dode patienten rond dollen ofzo?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:42

Zo had ik een paar jaar geleden twee honden waarvan een echt heel erg aan me gehecht was (die had ik vanuit nederland meegenomen) en zo af en toe duwde hij met zijn snoet tegen mijn hand.
En zo plots voelde ik bij een wandeling de snoet tegen mijn hand, en wilde hem aaien, maar besefte toen plots dat hij er helemaal niet meer was omdat ik hem in had moeten laten slapen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:43

BarbaLala schreef:
Hee jij ook hier! (Van het Chihuahua-topic toch? :) )

Ik vond het heel onprettig ja en was ook best wel bang vannacht :=

Haha, ja :)

Ik geloof goed dat je bang was! Eigenlijk geloof ik er allemaal niet in maar ik denk dat dat zo is omdat ik het niet wíl geloven := Als ik dan zo'n verhaal hoor ga ik er toch wel weer over nadenken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:43

Ik hoor ook soms mijn hond, terwijl die dan net wandelen is ofzo.
Mijn konijn hoor ik ook soms hooi knabbelen of de tanden over elkaar wrijven, terwijl die al jaren dood is. Ik wijt dat aan het feit dat dat van die kleine geluidjes zijn die je jarenlang iedere dag hoort, dus dat dat inderdaad ergens goed opgeslagen zit in het geheugen en naar boven kan komen.
Dat de honden aanslaan komt door jezelf. Ik heb eergisterenavond nog de proef op de som genomen. Hond en ik waren alleen thuis en alles was rustig en kalm. Ineens doe ik alsof ik iets hoor, doe de tv uit en ga heel gespannen mij focussen op een punt. De hond -die aan het slapen was- licht eerst de kop op en kijkt naar mij. Dan naar het punt waar ik op fixeer. Ik zorg ervoor dat ik bang wordt door mezelf in te beelden dat er ineens een hoofd in de spiegel verschijnt en ik praat mezelf nog meer van die enge dingen aan. Ondertussen blijf ik stil gespannen zitten en fixeer ik mijn ogen op bepaalde punten. Mijn hond begint te grommen en uiteindelijk ook tussendoor te blaffen, heel gespannen. Toen vond ik het wel welletjes en werd ik terug ontspannen, begon tegen haar te praten en te zeggen dat er niets was, dat ik het met opzet deed. Nog geen 2 minuten later lagen we allebei terug rustig en volledig ontspannen naar de tv te kijken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:58

Is ook zo. Zelfde effect zorgt dat paarden aan de kletter gaan of op een andere manier verzet plegen. Dieren zijn gevoelig voor de spanningen.

Nou ja, mensen ook. Ga elkaar maar spookverhalen vertellen...
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 19-08-13 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:58

Nou Gini, echt niet hoor. Ik snap ook wel dat als je jezelf zo opstelt en gedraagd als jij zegt, dat je hond dat overneemt/ oppikt inderdaad. Maar daar was geen sprake van vannacht. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:59

Het is ook wel eens andersom. Een dier pikt iets op en de mens gaat kijken waar hij nu naar kijkt...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:06

BarbaLala schreef:
Nou Gini, echt niet hoor. Ik snap ook wel dat als je jezelf zo opstelt en gedraagd als jij zegt, dat je hond dat overneemt/ oppikt inderdaad. Maar daar was geen sprake van vannacht. :)

Maar hoe kan je daar nu zo zeker van zijn?
Menselijk geheugen doet gewoon veel met een mens. Ik merk het al als hier in dit topic een plaats genoemd wordt en ik ga googelen daarnaar, dat ik al een heel eng gevoel krijg. Dat ik mezelf wil laten griezelen, liefst klik ik dan ook nog eens de engste foto's aan.
Maar dat is net zoiets als je een filmpje aanklikt waarbij je weet dat het dierenmishandeling gaat, dan heb je al een bepaald ieks-gevoel nog voordat je weet waar het over gaat.