Wendy1978 schreef:gelukkig niet maar hij ligt wel op de begraafplaats hiernaast
wellicht dat dat toch hoop rust gaf?
lichaam ligt wellicht op de begraafplaats, geest van de overledene kan rondspoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dipstaartje schreef:zou het
Ketaki schreef:Wendy1978 schreef:gelukkig niet maar hij ligt wel op de begraafplaats hiernaast
wellicht dat dat toch hoop rust gaf?
lichaam ligt wellicht op de begraafplaats, geest van de overledene kan rondspoken
Lusitana schreef:Sabinee__ schreef:Jup, denk dat op elke vierkante meter in de wereld wel iemand ooit eens is gestorven.
Dat is wel heel uit overbevolkt land gedacht. Er zijn nog plekken op de wereld waar nooit mensen zijn geweest of zo zelden dat je er zeker van kunt zijn dat er ook niemand is gestorven. En dan gaat het om honderden hectaren op alle continenten.
Maar als je uitgaat van waar huizen staan, ja daar is de kans wel groter.
Sabinee__ schreef:Ja, zo letterlijk is het ook niet bedoeld. Maar als je er ruwweg van uit gaat de mens rond 50.000 voor Christus al bestond, dan hebben er in totaal zo’n 107 miljard mensen voet gezet op de planeet. Dus ook 107 miljard mensen die overleden zijn.
Zijn een boel spoken.![]()
Waarvan zoals jij zegt, de negatieve manier van overlijden in acht moet worden genomen.. Hoewel dat ook weer bepaald is per eeuw/periode.
(Nu doodgeknuppeld worden is verschrikkelijk, maar tijdenis de holbewoners iets 'normaler'. Zouden Holbewoners ook spoken? Of waren die te simpel om zeer negatief dood te gaan?)
Sabinee__ schreef:Ja, zo letterlijk is het ook niet bedoeld. Maar als je er ruwweg van uit gaat de mens rond 50.000 voor Christus al bestond, dan hebben er in totaal zo’n 107 miljard mensen voet gezet op de planeet. Dus ook 107 miljard mensen die overleden zijn.
Zijn een boel spoken.![]()
Waarvan zoals jij zegt, de negatieve manier van overlijden in acht moet worden genomen.. Hoewel dat ook weer bepaald is per eeuw/periode.
(Nu doodgeknuppeld worden is verschrikkelijk, maar tijdenis de holbewoners iets 'normaler'. Zouden Holbewoners ook spoken? Of waren die te simpel om zeer negatief dood te gaan?)
Gini schreef:Dat heb ik ook al eens eerder vermeld in een geestentopic. Dat de geesten die komen spoken ook altijd redelijk recent zijn. De wereldoorlogen komen vaak voor en dan nog een paar geesten van nog iets daarvoor, maar veel verder gaat het niet.
Men zal nooit een Romeinse soldaat zien opduiken, een middeleeuwse boer of een Spaanse kolonist. In dat topic werd mij verteld dat ik dan de verkeerde verhalen las, want dat dat wel voorkwam.
BarbaLala schreef:Ik woon in zo'n huis.
Pand is uit eind 1800 en in de oorlog is hier veel gevochten, in en om het huis (Slag om Arnhem o.a.).
Ben van mening dat het prima kan maar dat je jezelf er wel op in moet stellen.
Hier gebeuren ook wel eens dingen die niet te plaatsen zijn, maar dat hoort er bij.
BarbaLala schreef:Hee jij ook hier! (Van het Chihuahua-topic toch?)
Ik vond het heel onprettig ja en was ook best wel bang vannacht
BarbaLala schreef:Nou Gini, echt niet hoor. Ik snap ook wel dat als je jezelf zo opstelt en gedraagd als jij zegt, dat je hond dat overneemt/ oppikt inderdaad. Maar daar was geen sprake van vannacht.