Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Konstantine schreef:Ik ben 20 en heb omdat in deze regio in de winter echt geen werk is een paar maandjes een jongerenuitkering gehad, maar het is echt NIKS (220 euro geloof ik, maar daar houden ze van alles op in, dus uiteindelijk 200 of zo) en in onze gemeente laten ze je er nog 32 uur per week werk op debielenniveau voor doen ook.
Geloof me maar dat als je in díe situatie zit je alles aanpakt, Rianne.
Ik werk nu ook bij een supermarkt en nee, dat vind ik niet leuk, maar het betaalt! Als ik hier 32 uur per week zou werken zou ik per maand ongeveer 4-5 keer die uitkering verdienen. Nu wil ik hier absoluut geen 32 uur werken, dan is mijn rug op voor ik 30 ben namelijk, maar voor straks naast m'n studie (ik ga wel weer studeren) is het toch mooi meegenomen, dus ik hoop wel op contractverlenging.
Apart trouwens dat er hier zoveel mensen zitten die thuis wonen en "geen vaste lasten hebben". Ik mocht willen dat mijn zorgverzekering, telefoonabonnement, collegegeld, shampoo/deo/tampons en alles voor mij betaald werden!
LisaYaeli schreef:Konstantine schreef:Ik ben 20 en heb omdat in deze regio in de winter echt geen werk is een paar maandjes een jongerenuitkering gehad, maar het is echt NIKS (220 euro geloof ik, maar daar houden ze van alles op in, dus uiteindelijk 200 of zo) en in onze gemeente laten ze je er nog 32 uur per week werk op debielenniveau voor doen ook.
Geloof me maar dat als je in díe situatie zit je alles aanpakt, Rianne.
Ik werk nu ook bij een supermarkt en nee, dat vind ik niet leuk, maar het betaalt! Als ik hier 32 uur per week zou werken zou ik per maand ongeveer 4-5 keer die uitkering verdienen. Nu wil ik hier absoluut geen 32 uur werken, dan is mijn rug op voor ik 30 ben namelijk, maar voor straks naast m'n studie (ik ga wel weer studeren) is het toch mooi meegenomen, dus ik hoop wel op contractverlenging.
Apart trouwens dat er hier zoveel mensen zitten die thuis wonen en "geen vaste lasten hebben". Ik mocht willen dat mijn zorgverzekering, telefoonabonnement, collegegeld, shampoo/deo/tampons en alles voor mij betaald werden!
Dat vraag ik mij dus ook af, ik ken mensen die geen baan hebben en zijn al 20.
Gaan vaker uit dan ik en hebben een abonnement op de bios. Dan kijk ik toch met een scheef hoofd.
lor1_1984 schreef:LisaYaeli schreef:
Dat vraag ik mij dus ook af, ik ken mensen die geen baan hebben en zijn al 20.
Gaan vaker uit dan ik en hebben een abonnement op de bios. Dan kijk ik toch met een scheef hoofd.
Als je vaak naar de bios gaat is dat nog het voordeligst.
Bij Pathé heb je een abonnement (de Pathé Unlimited) van €19,- en als je 2x een film pakt heb je de kosten van je abonnement er al uit.
Je betaald hooguit een kleine toeslag voor 3D en Imac etc, maar omdat je ook 10% korting krijgt op hapjes en drankjes heb je de toeslag er ook zo weer uit.
flicka schreef:Leven op bijstandsniveau of leven van de bijstand zijn echt 2 verschillende dingen.
Als je langere tijd in de bijstand zit zijn de reserves weg, auto weg, paard meestal ook weg en inderdaad geen vakanties, bioscoopjes e.d.
Volgens mijn gemeente zou iedereen in de bijstand 5% moeten kunnen sparen. Dat is een nobele gedachte maar er wordt vergeten dat er noodzakelijke apparaten kapot kunnen gaan en vervangen moeten worden.
Hier wordt er gezegd (gemeente dus): probeer het eerst bij familie, kringloopwinkel en als dat niet lukt kun je een lening bij de gemeentelijke kredietbank proberen.
Dan blijf je dus echt aanmodderen.
Leven op bijstandsniveau omdat je moet, of leven op bijstandsniveau met een flinke reserve achter de hand zijn echt twee verschillende dingen.
flicka schreef:Leven op bijstandsniveau of leven van de bijstand zijn echt 2 verschillende dingen.
Als je langere tijd in de bijstand zit zijn de reserves weg, auto weg, paard meestal ook weg en inderdaad geen vakanties, bioscoopjes e.d.
Volgens mijn gemeente zou iedereen in de bijstand 5% moeten kunnen sparen. Dat is een nobele gedachte maar er wordt vergeten dat er noodzakelijke apparaten kapot kunnen gaan en vervangen moeten worden.
Hier wordt er gezegd (gemeente dus): probeer het eerst bij familie, kringloopwinkel en als dat niet lukt kun je een lening bij de gemeentelijke kredietbank proberen.
Dan blijf je dus echt aanmodderen.
Leven op bijstandsniveau omdat je moet, of leven op bijstandsniveau met een flinke reserve achter de hand zijn echt twee verschillende dingen.
Liezel1 schreef:Ik snap echt niet dat mensen dat kunnen... met zn 2en boodschappen voor 35 euro?!
Ik kom niet onder de 100 euro uit. De wederhelft wil namelijk elke dag vlees en eet geen restjes uit de koelkast/vriezer, dus elke dag vers koken. Als hij avond of nachtdienst heeft, eet hij 2 warme maaltijden en daarnaast snaait hij bijna elke avond (gemiddeld 3000-4000 kcal per dag, voor 2 meter hoog en 70kg). Daarnaast 3 katten en 1 hond.
vuurneon schreef:Liezel1 schreef:Ik snap echt niet dat mensen dat kunnen... met zn 2en boodschappen voor 35 euro?!
Ik kom niet onder de 100 euro uit. De wederhelft wil namelijk elke dag vlees en eet geen restjes uit de koelkast/vriezer, dus elke dag vers koken. Als hij avond of nachtdienst heeft, eet hij 2 warme maaltijden en daarnaast snaait hij bijna elke avond (gemiddeld 3000-4000 kcal per dag, voor 2 meter hoog en 70kg). Daarnaast 3 katten en 1 hond.
Heel eerlijk? Ik ga wel voor de kiloknallers. Ja ik houd de industrie in stand daarmee, maar het is betaalbaar. En natuurlijk kopen wat in het seizoen is qua groente. Koop vlees in aanbieding en vries het gelijk in. Als mijn kerel wil snaaien, dan pakt hij maar broodkliekjes hebben wij ook zelden, meneer eet alles op.
flicka schreef:Rutte wil helemaal niet dat mensen gaan potten. Mensen met een fatsoenlijk inkomen moeten het uitgeven in het belang van de economie. Dus gewoon een nieuwe auto, mega tv, dure telefoons e.d. kopen. Dat je daarnaast van 50€ in de week probeert rond te komen is lovenswaardig
Air schreef:flicka schreef:Rutte wil helemaal niet dat mensen gaan potten. Mensen met een fatsoenlijk inkomen moeten het uitgeven in het belang van de economie. Dus gewoon een nieuwe auto, mega tv, dure telefoons e.d. kopen. Dat je daarnaast van 50€ in de week probeert rond te komen is lovenswaardig
Ik denk dat daar ook o.a. het probleem zit, mensen die de hand op de knip houden terwijl ze het wel kunnen uitgeven maar bang zijn... waareoor er daardoor juist weer winkels ed. hun failissement aan moeten vragen waardoor er weer meer mensen zonder baan komen te zitten.. vicieuze cirkel.