Sababber schreef:Dat is dus dat stukje waar mensen die niet geloven antwoord op willen en waarbij mensen die geloven erop vertrouwen dat wat in de bijbel staat waar is. Ik wijs je er alleen op dat niet alle gevoelens goed zijn. Waarbij ik niet de conclusie trek dat homosexualiteit slecht is. ik vond je opmerking gewoon erg ondoordacht en slecht onderbouwd. Nog zón eeuwige discussie over wanneer je goed gelooft. Ieder heeft zijn manier van geloven en of dat goed is of niet dat weet je niet tot je boven aan de poort staat.
Hm, tja - ik geloof. De bijbel speelt *een* rol in mijn leven (hoe precies, dat is wat ingewikkeld, want een spoorboekje is het uiteraard niet).
Dat de bijbel waarheid spreekt, daar kan ik mee uit te voeten.
Maar: dat mooie gedicht over die schepping in 7 dagen (6 dagen werken en 1 dag rust) spreekt wat mij betreft niet over zaken als natuurkunde of biologie. (Op dag 1 verschijnt het licht, op dag 4 zon en maan. Een logische verklaring daarvoor luidt, dat dit gedicht ontstaan is in de babylonische ballingschap en een soort van spotgedicht is op de almachtige plaatselijek zonne/ maangodheid.)
Wat ik ook mooi vind in dit gedicht: dieren zijn geschapen "naar hun aard" - wij mensen in al onze veelkleurigheid zijn geschapen naar G-ds "beeld en gelijkenis".
("Dat geeft veel ruimte!")

....