Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:26

_O-!

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:05

Een jaar geleden ongeveer droomde ik dat mijn cavia dood was gegaan en twee dagen later was hij dus ook inderdaad overleden. Heb door die droom wel nog een soort van afscheid kunnen nemen, want toen merkte ik dat hij zich die dagen niet echt goed voelde en het wel eens het einde zou kunnen zijn. Toch een beetje vreemd.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:08

Ik zat het liedje Flappie te luisteren en liep toen naar boven om mijn cavia te gaan voeren. Kom ik boven, ligt mn cavia daar koud en stijf in de kooi. Was wel heel apart. Nu kan ik er wel om lachen, toen niet.

Samy24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:05

2 jaar geleden 2 weken voor kerstmis vertelde mijn nichtje (toen 6 jaar) uit het niets dat ze bang was dat hun huis ooit zou afbranden, iedereen haar gerust stellen want dat zou nooit gebeuren natuurlijk.. de week erna hoor ik bij ons in de straat ( zij woonden enkele straten verder) brandweersirenes, en enkele minuten erna kreeg ik telefoon met de vraag of ze bij ons konden logeren,, hun huis was afgebrand..

kinderen + paarden zijn veilig buiten geraakt maar het was toch schrikken !

xMaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:50

Ik had net dit topic gelezen en ik ging mn rijbroek aandoen ( :') ) opeens kreeg ik echt vet erge jeuk aan mn benen, k whatsappte dat aan mn vriendin, zegt ze: whooo dat had ik ook net :oo

En zo voel ik op één of andere manier wel meer dingen aan.
Ik moest een keer om 14.00 uur opeens huilen, ik wist echt niet waarom, toen whatsappte ik voor de grap naar 2 mensen, moest jij toevallig om 14.00 uur huilen? En toen zeiden ze allebei ja...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:17

Waarom vraag jij dat soort dingen aan anderen? :')

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:10

Geryon schreef:
Waarom vraag jij dat soort dingen aan anderen? :')

tjjaaaa dat is voor haar een weet en voor ons een vraag :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:36

Heb 2x iets bizars gehad.
Ik werd rond 3.00 uur 's nachts wakker met enorme buikpijn. Maar dan ook echt onwijs, zodat ik bijna een paniekaanval kreeg.
De volgende ochtend las ik op facebook dat mijn zus een ongeluk had gehad en haar enkel had gebroken. Ongeluk was rond 3.00 uur 'snachts gebeurt.

Nog een keer werd ik ook ergens 's nachts wakker, weer met enorme buikpijn. Toen ik de volgende ochtend weer wakker werd, kreeg ik te horen dat een goede kennis van ons die nacht was overleden ten gevolgen van kanker.

Toen ik eens nadacht over die nachten vond ik het wel bijzonder, alsof ik het voelde..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:08

Ik zag mijn buurman 'smiddags rijden in zijn auto en dacht; wat ziet hij er toch al oud uit (niet zo fit)...
Diezelfde avond hoor ik allemaal ambulances en politie's die stoppen bij mijn buurman en buurvrouw voor de deur. Wat blijkt later; hij heeft een hartaanval gehad en is overleden die avond.

Ditzelfde ook bij de kat van ons meegemaakt. Op een dag hadden we het erover dat ze slomer werd en misschien langs de dierenarts moesten, diezelfde avond werd ze doodgereden...

Ik vind het zo bizar :\

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:51

Harmonie6 schreef:
Dit is ongeveer 15 jaar geleden gebeurd , maar ben het nooit vergeten .

Wij woonde in een klein dorp op het platteland , en hadden op die dag in een in de buurt gelegen stadje wat boodschappen gedaan .
Toen wij terug reden over de smalle landwegen kwam er met een noodgang een auto voorbij scheuren , echt heel aso voor deze wegen en wij doken echt de kant in .
Toen wij weer doorreden zagen wij enkele honderden meters verder en stuiptrekkende kat op de weg liggen , duidelijk net aangereden en wij legde de link met de roekeloze chauffeur .

Dier opgepakt en dat was eigelijk meteen dood , hebben hem toen in de berm gelegd en omdat er maar een paar huizen stonden in de buurt zijn we gaan aanbellen , of hen mogelijk hun kat was , het voelde zo triest .
Bij geen van de huizen werd opengedaan en wij zijn toen doorgereden naar huis , ca 2 km verderop .

Eenmaal thuis , boodschappen uitgepakt , even koffie gezet , en toen voelde/hoorde ik een soort zachte vrouwenstem stem over mij komen er werd mij gezegd ga terug , je moet meer mensen waarschuwen dat die poes daar ligt het is belangrijk.
Ik was helemaal uit mijn doen door de heftige emotie die er bij dit gebeuren los kwam .

Heb dit tegen mijn man gezegd en die zei , oké ik rij wel mee terug , samen hebben wij die kat uit de berm gehaald en zijn toen naar wat huizen verder gelopen , de poes hadden wij niet mee die hadden we dichter bij de huizen in de berm laten liggen .
( vond het zo luguber om met een dode poes aan een deur te gaan staan )

Toen wij aanbelde bij een huis , deed een huilende man open en op de achtergrond zagen wij allemaal huilende mensen , daar bleek de moeder/ vrouw gestorven te zijn na een langziekbed .
De kist stond daar in huis en de mensen waren daar om afscheid te nemen .
Wij schrokken toch wel van wat wij zagen en wilde weglopen .

Toen de man vroeg , waar kwamen jullie voor ? , vertelde wij van de poes , en dat wij wilde weten bij wie die hoorde .
Toen begonnen bijna alle mensen hartverscheurend te huilen , wat bleek het was de kat van die vrouw geweest , hij heeft haar gehele ziekte bed bij haar op bed gelegen en is tot het laatste uur bij haar geweest .

De man liep met ons mee en we hebben hem de poes gegeven , dit was zo verschrikkelijk verdrietig ik heb erbij staan huilen .
Alle zeiden hij heeft met haar meegewild , bij zijn vrouwtje blijven in alles.
De poes is meegegaan de kist in neergelegd op het plekje naast haar waar ie ook op haar ziekbed altijd lag en is zo bij haar gebleven .

Nooit heb ik die mensen durven vertellen dat ik een vrouwenstem heb gehoord die mij terug gestuurd heeft om te gaan zoeken van wie die kat is .
Maar ben dit nooit meer vergeten , dit was zo heftig .

Prachtig,echt prachtig... kippenvel over mijn armen!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:03

Dus.... Het was zeker die vrouw die jou terugstuurde.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:31

Traantjes van jou verhaal, snik!

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:38

Als 15 jarige mocht ik een nieuw manegepaard "testrijden". In de hoek kreeg ik een soort gedachteflits dat we vielen. Precies toen ik weer in die hoek was struikelde het paard en lagen we op de grond ... Dat voelde heel raar.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:41

Mijn vriend heeft sinds een paar dagen een ''nieuwe'' auto gekocht :). In zijn kenteken staan mijn initialen (op een letter na dan :D) en de cijfers spellen mijn geboortedatum :'). Meant to be?

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:43

'Alles gebeurt met een reden' heeft een wijs iemand mij ooit verteld. Daar geliof ik heilig in. Dus toeval ? Naah ! Wel heb ik vaker van die vage dingen.

*Sta met een vriendin bij de kluisjes te praten, hebben we het over een meisje waar we ruzie mee hebben, roept mijn vriendin die.naam wat harder. Jaah hoor loop toos langs, moet het natuurlijk gaan melden en ik kan een week nablijven.bij de afdelingsleider

* Hetzelfde paar keer met een docent, sta ik bijv. huiswerk over te schrijven kijkt meneer even mee. ALTIJD
of ik noteer voor iemand uit andere klas de vragen van de toets die ik al gehad heb zeg ik: Als nu mevrouw ... langs loopt en over mn schouder kijkt... Wie loopt r langs ? Mevrouw ...

* Een paar weken geleden droomde ik iets, ik weet niet wat maar iets waardoor ik moest huilen. Gisteren hondje van buren overleden

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:49

Jij hebt helaas heel veel ongeluks "toevals" :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:06

Mijn opa die ik nooit heb mogen kennen overleed in een verzorgingstehuis aan een geknapte hals slag ader , toen waren we eens aan het praten met mijn zus haar schoonmoeder en zij bleek in haar stage tijd hem afgelegd en zijn kamer schoon te hebben gemaakt. . Zo apart ..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:54

Mijn opa is twee jaar geleden overleden. Hij was helemaal klaar met het leven en was aan het wachten tot hij dood ging. Hij wilde dat er weinig aandacht werd geschonken aan zijn begrafenis. Alleen ons gezin en het gezin van mijn oom was op de begrafenis.
Toen wij op de begraafplaats naar het graf liepen, was het droog.
We kwamen aan bij het graf en toen de begrafenis ondernemer zijn praatje begon te houden, begon het keihard te regenen. We hadden allemaal onze paraplu's op en konden door de regen niks verstaan van wat de begrafenis ondernemer zei.
Zodra hij klaar was met praten en we wegliepen van het graf, brak meteen de zon door en begonnen er vogels te fluiten. Ik vond dat zo bijzonder. Net alsof mijn opa, die geen aandacht wilde voor zijn begrafenis, dat zo had bedacht.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:19

Ik heb niet hele bijzondere verhalen maar wil ze wel delen.

Ik woonde nog bij mijn ouders en in 22 jaar hadden we nog nooit een doodgereden kat gehad. Toen werd er 1 dood gereden. Ongeveer een maand later wilde de andere poes naar buiten en zei ik meer voor de grap, nou ik knuffel haar nog maar even want je weet maar nooit. Mijn moeder zei nog, doe niet zo raar. Nou je raad het al. De volgende dag lag ze dood in de berm.

Een aantal jaar geleden kondigde mijn veearts, die ik al jaaaaaaren had, om per 1 januari te stoppen. Ik had toen een pony van 32 die hij veel behandeld had voor cushing en hoefbevangenheid. Het was een bijzonder mens met echt hart voor de dieren. Ik vroeg hem toen( beetje voor de grap) of hij niet 1 euthanasie spuit voor die pony wilde bewaren voor als het nodig was omdat hij er altijd voor die pony geweest was. Hij zei nog dat dat niet kon omdat hij zijn bevoegdheid kwijt is.
Nou achteraf was het niet nodig, want de pony lag 31 dec dood in zijn stal.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 06:44

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:34

Hmm dat ging niet helemaal goed.. maar als je erop klikt zie je de foto die ik wilde posten.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:05

Een paar van de rare toevalligheden:

Ik studeerde toen nog en mijn fiets werd gestolen. Heel vervelend natuurlijk; deed alles lopend. Het politiebureau (dit was voor de digitale revolutie) was 6-7 km ver. Daarom kwam mijn moeder een dag of vijf later langs om mij op te pikken, zodat ik aangifte kon doen. Na ongeveer 1 kilometer zagen we een groepje mensen met fietsen. Ik meende de sticker te herkennen die ik op mijn achterspatbord had geplakt, maar vond dat zo onwaarschijnlijk dat ik tegen mijn moeder zei 'rijd maar door, dat kan het niet zijn'. Gelukkig stopte ze en reed achteruit. Het was een echtpaar en ze hadden mijn fiets aan de hand. Ze waren onderweg naar het politiebureau om mijn fiets in te leveren, omdat ze daar eerder geen tijd voor hadden gehad. Ze hadden hem in de struiken gevonden. Fiets was licht beschadigd, maar ik had hem terug!

Ander voorval: met twee vrienden zou ik een weekend naar Brussel. Ik maakte me een beetje zorgen dat we een tante van mij zouden tegen komen die in Brussel woonde. We zagen haar zelden en omdat we maar twee dagen in Brussel zouden zijn wilde ik niet echt op familiebezoek (met twee voor haar onbekenden al helemaal niet). Ik had het er een paar keer over en mijn vrienden zeiden dat ik erover op moest houden, dat Brussel groot is en dat we haar niet zouden ontmoeten.
OKay. In Brussel hebben we onze spullen in ons minuscule hotelkamertje gepropt en zijn na de lange reis het dichtstbijzijnde café ingelopen om wat te drinken. We zitten nog geen 5 minuten aan tafel of er komt een man naar mij toe die zegt: 'Zijt gij da, ***?!' Het was de nieuwe vriend van mijn tante, die ik maar een keer had gezien. Toen draaide mijn tante zich om (ze zat met de rug naar ons toe en had me niet gezien) ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:12

Ik liep net naar de wei, en dacht: goh, zal je zien net als ik een keer een buitenrit wil gaan maken ligt er een hoefijzer af ofzo. Niet echt naar gekeken, loop de wei uit op de stenen en hoor klik klik klik slof. Ik kijk en ja hoor, hoefijzer eraf...
Ze zitten er net 5 dagen op. GRRRRR.