Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raponsje schreef:Dat stemmetje heb ik juist alleen als ik het niet nodig heb.
"Zal ik kwarttaart of appeltaart maken?"
stemmetje: "VEEL TE VEEL WERK, NEEM EEN ZAK CHIPS".
Als het God is die mij dat influistert dan denk ik dat hij niet de juiste prioriteiten heeft.
Napie schreef:Ik geloof (en dat is ook aangetoont) dat een mens een religieuze knobbel in de hersenen heeft die wordt geactiveerd door bijvoorbeeld je omgeving waarin je opgroeit of zelf door een tumor of een bloeding teveel geactiveerd kan worden. Dat maakt dat de ene mens gevoeliger is voor religie als de andere (en sommige er in ddoordraaien)
Wanneer je sterft krijgen je hersenen zuurstof gebrek waardoor je gaat hallucineren wat kan verklaren dat mensen met een bijna dood ervaring de hemel denken te hebben gezien.
Loesje88 schreef:verootjoo schreef:God laat zich juist erg vaak zien, het probleem is dat de mensen hem niet kunnen of willen zien door al het kwaad dat op de wereld is. De wereld waar we nu op leven is niet de wereld zoals God het bedoelt heeft, die wereld komt nog, aan het eind der tijden. Daarom zitten we nu nog in de gebakken peren in de wereld van het kwaad wat de mens zichzelf aandoet door zich niet aan de geboden van God te houden. Je hoeft niet ver te kijken om te zien dat nu het kwaad regeertGods wereld komt nog, als je het offer wat Jezus voor je heeft gebracht aanvaard.
Gods wereld ís duurzaam maar wij verpesten de aarde. Gods wereld komt nogverootjoo schreef:God wil geen marionetjes, God wil mensen die vrijwillig voor hem kiezen. Want zeg nou zelf, kies jij vrienden die verplicht moeten doen wat jij zegt? Of heb je liever vrienden die vrijwillig je vriend zijn
Verootje, ik vind het mooi hoe jij 100% zeker bent van je geloof.
Maar hoe kan je over een God praten die je niet kent?
Of laat ik het zo stellen, op zoveel vragen kan geen concreet antwoord worden gegeven (ik bedoel 'het is Gods wil' is niet echt concreet).
Maar hoe kan je dan nu wel vertellen wat God wel en niet wil? Is dat niet een interpretatie van hoe gelovigen God graag willen zien?
verootjoo schreef:Ik ken God doordat Hij zich aan mij laat kennen. God is bij je vanaf het moment dat je oprecht aan hem vraagt of hij bij je wil zijn. Dat voel je.
Hoe je weet wat Hij wel of niet wil, daarvoor is de Bijbel. Daarin staat dat precies
En voor degene die vroeg hoe ik God kan zien. Ik zie het vooral door de mooie dingen die ik mag ervaren. Ik heb meerdere malen een wonderbaarlijke genezing van dichtbij mogen meemaken. De goede dingen die ik in mijn leven ervaar, weet ik dat ze gegeven zijn door God. Ik leef mijn leven met God en leg mijn leven in zijn handen, zodat ik weet dat Hij zal doen wat het beste voor mij is.
Salsa schreef:Vjestagirl schreef:Ik ben een agnostische atheïst, ik geloof niet in god omdat ik vind dat er te weinig (lees: geen) wetenschappelijk bewijs voor is.
Als mensen me gewoonlijk naar mijn geloof vragen zeg ik dat ik lid ben van de kerk van het FSM (Flying Spaghetti Monster), en dus Pastafari ben. Het is een geloof wat voor mij erg logisch is en veel meer betekend dan een regulier geloof.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster
Veeg mezelf op aan gaat zich ook aanmelden voor de FMS kerk. Nog nooit van gehoord
Saskia9 schreef:Allereerste,ik heb respect voor iedereen die gelooft. Het lijkt me mooi als je uit je geloof veel kracht kan halen.
Toch vraag ik mij 1 ding af en dat is ;
Als er een God bestaat,waarom gaan er dan onschuldige kinderen dood? Steeds meer en meer hoor en zie ik om me heen dat kleine kinderen sterven.
Overigens vraag ik me dat ook af aan de *gewone* mens,maar kleine kinderen hebben nog geen zonde begaan dus vraag ik me dat meer af..
ivy_power89 schreef:Ik heb eigenlijk nooit antwoord gehad op mijn vraag, als ik die stelde aan iemand die gelooft in God.
Hoe kun je in iets geloven, wat er niet is?
En aan mensen die hun geloof hebben door gekregen, geloof je omdat je gelooft in god, of geloof je omdat je ouders geloven in god en dit aan jou hebben door gegeven?