AmyII schreef:Zelf geen wielrenner hier, maar ik heb inmiddels zo'n vijftien keer van Koedijk naar Amsterdam gefietst en 's avonds dan weer terug; ik moet de echte renners nageven: het remmen voor domme acties van recreatiefietsers op het fietspad is heel irritant. MAAR! Dat hoort erbij, je bent tenslotte op de openbare weg aan het rondtouren.
In elke tak van het verkeer heb je aso's, ik erger me meer groen en geel aan de 'zondagsrijders' op de Amsterdamse ring, dan aan de wielrenners in de polders van Amsterdam Noord, Landsmeer, Durgerdam, etc.
Één keer heb ik de neiging gehad om een renner eens flink van zijn fiets te trappen, dit was nadat hij mijn pony een schop in zijn buik had gegeven. Ja, pony hoort in de berm maar destijds liep ik op advies van de hoefsmid op het harde. Ik liep uiterst rechts met de ponyman (hij stapte achter mij aan) en ik moet bekennen: ik schrok me wild op het moment dat mijn pony ineens in mijn nek hing van paniek.
Dit gebeurde NIET op een smal fietspad, dit was langs een polderweg, waar elke weggebruiker over hetzelfde wegdek moet. De renner kon makkelijk langs mij rijden, daar er geen tegenliggend verkeer aan kwam. En toch vond meneer het nodig om mijn pony te schoppen.
Ik heb me dan ook stuk gelachen toen dezelfde meneer in een dorp verderop van zijn fiets werd gestompt door een hondeneigenaar.
Verder geen hele nare ervaringen met renners, misschien ook wel omdat ik me kan inleven in hun frustraties.
De mensen die zonder remmen door de binnenstad crossen derentegen, zijn géén wielrenners en ze zijn absoluut levensmoe.
Heel eerlijk? Degene die het in mijn hoofd haalt om mijn pony te trappen is levensmoe. Die gaat zelf minimaal onderuit en daar ben ik heel hard in ja.
Ze horen met hun poten van je dieren af te blijven.
Maar daarin maak ik geen onderscheid hoe hard of op welke fiets iemand fietst hoor
.