Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:07

c_alsemgeest schreef:
Ik heb meestal meer ellende met mountainbikers... die mafketels komen gewoon in volle vaart de hoek op knallen op een ruiterpad. 8)7

Daar heb ik dan weer nooit last van, zelfs begrijpende reacties gehad toen mijn paard ineens allevier de voeten in de grond groef en de mountainbikers van de fiets afvielen. En toen hadden ze alle reden om op me te mopperen :P

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:49

Urielle schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik heb meestal meer ellende met mountainbikers... die mafketels komen gewoon in volle vaart de hoek op knallen op een ruiterpad. 8)7

Daar heb ik dan weer nooit last van, zelfs begrijpende reacties gehad toen mijn paard ineens allevier de voeten in de grond groef en de mountainbikers van de fiets afvielen. En toen hadden ze alle reden om op me te mopperen :P

Op het ruiterpad?
Daar hebben ze niks te mopperen want daar mogen ze niet komen..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:53

AmyII schreef:
Zelf geen wielrenner hier, maar ik heb inmiddels zo'n vijftien keer van Koedijk naar Amsterdam gefietst en 's avonds dan weer terug; ik moet de echte renners nageven: het remmen voor domme acties van recreatiefietsers op het fietspad is heel irritant. MAAR! Dat hoort erbij, je bent tenslotte op de openbare weg aan het rondtouren.

In elke tak van het verkeer heb je aso's, ik erger me meer groen en geel aan de 'zondagsrijders' op de Amsterdamse ring, dan aan de wielrenners in de polders van Amsterdam Noord, Landsmeer, Durgerdam, etc.

Één keer heb ik de neiging gehad om een renner eens flink van zijn fiets te trappen, dit was nadat hij mijn pony een schop in zijn buik had gegeven. Ja, pony hoort in de berm maar destijds liep ik op advies van de hoefsmid op het harde. Ik liep uiterst rechts met de ponyman (hij stapte achter mij aan) en ik moet bekennen: ik schrok me wild op het moment dat mijn pony ineens in mijn nek hing van paniek.
Dit gebeurde NIET op een smal fietspad, dit was langs een polderweg, waar elke weggebruiker over hetzelfde wegdek moet. De renner kon makkelijk langs mij rijden, daar er geen tegenliggend verkeer aan kwam. En toch vond meneer het nodig om mijn pony te schoppen.
Ik heb me dan ook stuk gelachen toen dezelfde meneer in een dorp verderop van zijn fiets werd gestompt door een hondeneigenaar.

Verder geen hele nare ervaringen met renners, misschien ook wel omdat ik me kan inleven in hun frustraties.
De mensen die zonder remmen door de binnenstad crossen derentegen, zijn géén wielrenners en ze zijn absoluut levensmoe.

Heel eerlijk? Degene die het in mijn hoofd haalt om mijn pony te trappen is levensmoe. Die gaat zelf minimaal onderuit en daar ben ik heel hard in ja.
Ze horen met hun poten van je dieren af te blijven.
Maar daarin maak ik geen onderscheid hoe hard of op welke fiets iemand fietst hoor :).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:15

smurffie schreef:
Op het ruiterpad?

Ja wel... mogen ze helaas wel, iig in onze gemeente. -O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:34

smurffie schreef:
Op het ruiterpad?

Het was op de gewone openbare weg, ik reed aan de kant van de weg en zij reden achter mij. Maar tenzij apart opgenomen in de besluiten mag alle andere verkeer gewoon het ruiterpad op hoor, mountainbikers, wandelaars, joggers,... mensen mogen zelfs gewoon op het ruiterpad gaan zitten, ook al kan iedereen zelf wel bedenken dat het geen handige zet is.

Rennie89

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:50

Hier in Noordwijkerhout hebben de mountainbikers een eigen "trail" waar ze op mogen. Wél kruist dit met regelmaat ruiterpaden en kan dit best link zijn omdat het onoverzichtelijk is en je dus zo op een mountainbiker kan rijden

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:51

Hier is het toch echt verboden om op het ruiterpad te komen :+ evenals het verboden is om te brommen op een fietspad of auto te rijden op een bromfietspad.

Staat toch zeer duidelijk bij de borden en in de auto theorie boeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:52

lifaya schreef:
Hier in Noordwijkerhout hebben de mountainbikers een eigen "trail" waar ze op mogen. Wél kruist dit met regelmaat ruiterpaden en kan dit best link zijn omdat het onoverzichtelijk is en je dus zo op een mountainbiker kan rijden

Hier ook, plus een wandelpad. Voor ik het doorhad liep ik op het ruiterpad :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:56

smurffie schreef:
Heel eerlijk? Degene die het in mijn hoofd haalt om mijn pony te trappen is levensmoe. Die gaat zelf minimaal onderuit en daar ben ik heel hard in ja.
Maar daarin maak ik geen onderscheid hoe hard of op welke fiets iemand fietst hoor :).

Dat zijn mensen die, die van mij trappen in principe ook. Het is alleen jammer dat ik geen 30/35km per uur ren met een shet aan de hand ;). En zie dan zo'n dikke draak op een veel te klein fietsje maar te pakken te krijgen he.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 11:45

smurffie schreef:

Ik geef je groot gelijk hoor. Wat dat betreft ben ik gezegend met een draver die niet vies is van hard gaan. Ik zou denk ik er achteraan gaan mijn zweep tussen zn spaken proppen, als iemand mijn paard slaat of iets sloopt en wegfietst. Dan kan ie twee meter breed of groot zijn maar aan mijn (een) dier kom je gewoon niet!!
Daar heb ik wel een gebroken zweep voor over

Net als expres afsnijden, die krijgt ie dus drie keer zo hard terug als ik te scooter ben. dan gaat ie maar op zijn muil, eigen schuld.

En dan maakt het inderdaad niet uit of het een scholier is of een wieler of een scooter. Sommige capriolen moet je gewoon niet uithalen alleen veel mensen durven niets te zeggen ervan.

Dat iedereen zich op een ruiterpad mogen bevinden vind ik heel erg raar. Paarden mogen hier in de omgeving (delft, den haag, zoetermer, rotterdam/bleiswijk) absoluut niet buiten de ruiterpaden. Is dat bij 'jullie' net zo dan? Raar hoor :o??

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:01

ik doe allebei en moet toegeven dat ik ook een hekel heb aan recreatiefietsers op 'mijn' weg :+ (geintje natuurlijk)

Er zijn geen afgezette routes voor racefietsers, hooguit een baan van 1,5 km maar zet geen zode aan de dijk als je moet trainen voor de 240.. Ik probeer altijd op rustige tijden te gaan, vroeg in de ochtend van de weekenden of savonds wat later door de weeks. Dat scheelt echt alles! Daarbij fiets ik nooit in grote groepen, levensgevaarlijk. Maar de samenwerking tussen de verschillende soorten fietsers blijft lastig..

Wat mij opvalt is dat mensen niet zien, beseffen, begrijpen hoe hard het gaat. Van het weekend hadden we onder begeleiding van politie parcour afgezet voor WK cross triathlon. Die gasten sprongen van het duin af met hun fiets, de weg over en de volgende duinen in.. Mensen denken dat even snel tussendoor te kunnen! Ze negeren de aanwijzingen en stoptekens volledig, want het is een openbare weg. Het is 2x voor mn ogen gebeurd dat ze onder een fietser kwamen; dat doet echt pijn! In alle eerlijkheid vind ik je dan gewoon een volslage idioot!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:27

Dat is ook zo.
Maar anderzijds heb ik ondertussen al twee keer gehad dat ik voor een wielerkoers een paar uur zou moeten wachten voor ik erdoor kon (anders kon ik het erf niet af, en ik moest zelf ook naar wedstrijd met de paarden). Dan denk ik 'Ja halloooo, leuk hoor dat jij je hobby hebt, maar mag ik op zijn minst zelf de dam afkunnen om MIJN hobby te gaan beoefenen?'

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:05

Dat is gewoon slechte organisatie Urielle.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:07

mee eens!! paar uur is echt belachelijk!!!

Het is gewoon even een kijkje nemen in elkaars belevingswereld, dan valt het allemaal wel mee. Ik weet hoe irritant mountainbikers op het ruiterpad zijn, ik weet hoe aso wielrenners overkomen. Maar ken ook de andere kant van het verhaal.

Veel mensen beredeneren alles alleen vanuit hun invalshoek, ja dan word het lastig elkaar te vinden in een discussie :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:14

Josien_ schreef:
Dat is gewoon slechte organisatie Urielle.

Inderdaad, even een seintje van hoe laat tot hoe laat de weg is afgesloten moet kunnen.
(Hoewel ik het zelf ook wel eens heb gehad, maar toen moest ik een kwartiertje wachten)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:47

Seintje of niet (ze vermeldden het in het plaatselijk krantje blijkbaar maar dat lees ik nooit omdat er doorgaans niets boeienders instaat dan nieuws van de plaatselijke bloemschikclub), ik vind het niet normaal dat je een halve dag je eigen erf niet af kunt vanwege iemand anders' hobby (ik woon ook nog eens aan een grote doorgaande weg trouwens, dus ook voor de mensen die naar de Nederlandse grens willen of juist van Nederland Belgie in is het heel vervelend want er zijn geen alternatieven behalve lange omwegen door de plaatselijke outback).
Ik zat midden in het wielertraject dus ik kon niet eens omrijden ofzo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:10

Tja, ben blij dat ik niet in Nijmegen woon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:56

Urielle schreef:
Dat is ook zo.
Maar anderzijds heb ik ondertussen al twee keer gehad dat ik voor een wielerkoers een paar uur zou moeten wachten voor ik erdoor kon (anders kon ik het erf niet af, en ik moest zelf ook naar wedstrijd met de paarden). Dan denk ik 'Ja halloooo, leuk hoor dat jij je hobby hebt, maar mag ik op zijn minst zelf de dam afkunnen om MIJN hobby te gaan beoefenen?'

Flink jongen die mij mijn erf niet af laat met mijn paarden als ik ergens moet zijn....

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:17

Ayasha schreef:
Urielle schreef:
Dat is ook zo.

Flink jongen die mij mijn erf niet af laat met mijn paarden als ik ergens moet zijn....

Nou inderdaad... Je zal een spoedgeval hebben, maar sowieso, mensen hun eigen erf niet af laten gaan gaat gewoon veel te ver. Helemaal als het zonder overleg is.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:25

Toen jaren terug de tour de france door Nederland kwam gebeurde er een ernstig ongeluk in een parcours.
De ziekenwagen deed er een kwartier extra over om er te komen omdat ze niet door dat traject mochten.
Fijn.

Als mijn huis afgesloten zou worden dan zou ik de trut zijn die dan juist er door moest.
Niet als het in netjes overleg was gegaan, wel als ze het zomaar doen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:31

Wat ik altijd wel grappig aan deze discussie vind is dat de meeste wielrenners het hele jaar door op de fiets te vinden zijn. Toch zijn ze maar drie weken per jaar een probleem, namelijk als het mooi weer is en de rest van Nederland ook buiten gaat recreëren. Zou het dan niet logisch zijn om eens naar het gedrag van die andere recreanten te kijken?

Ja, er bestaan asociale wielrenners, ne zoals er asociale ruiters, recreatiefietsers, motorrijders, autorijders en ga maar door zijn. Maar net zoals bij die andere groepen is dat een minderheid. Als je alleen maar vier man dik rijdende, asociale groepen renners ziet, die anderen van de fiets afbeuken, dan heb je gewoon gigantische oogkleppen op en wil je de rest niet zien.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:45

Ahum, hier zijn ze het hele jaar ergerlijk hoor.
Elke zondag komen er hier grote groepen voorbij, behalve in de winter als het glad is niet :)

Natuurlijk zijn er ook nette, maar om daar en topic over te openen is ook zo wat, niet? :+

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:53

Kan ook wel een boekje open doen over andere asociale weggebruikers als ik rond de 30 km/u fiets, netjes bel en schijnbaar het lastig is om aan de kant te gaan. Gelukkig heb ik een mountainbike, dus kan nog wel wat manoeuvres uithalen.
Dus nee, dat asociale zit bij elke groep weggebruikers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:58

Daarom zei ik ook, het kan me niet schelen of het wielrenners, recreanten, bejaarden, electrische fietsers, auto's, paarden etc zijn.. regels zijn regels en daar moet iedereen zich aan houden :) En doet iemand dat niet, dan erger ik mij er aan en zal ik dat ook laten merken, zoals gisteren ook op de weg: ik ben netjes uitgevoegd voor linksaf, schiet ineens een auto schuin voor me langs om vooral even rechts in te halen en vlak voor mij de snelweg op te schieten. Houdt zich dus niet aan de regels = ergerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:00

Ik vind de hoge snelheid op de fietspaden wel heeel erg link. Je verwacht ze niet, ze zijn er ineens. Misschien gewoon binnen de bebouwde kom een maximumsnelheid hanteren op de fietspaden (30 km/h?), die dan zowel voor brommers etc als ook voor racefietsers geldt. Gaan ze maar lekker buiten de bebouwde kom harder fietsen dan dat.