Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:45

Ik werk in een sportwinkel, en het komt best vaak voor dat mensen een (in mijn ogen) niet fijn luchtje met zich mee brengen. Ik vind hygiëne toch wel erg belangrijk... Dus ik douche/en poets mijn tanden lekker 2 keer per dag, en als ik last heb van droge huid neem ik gewoon wat voedende lotion...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:52

Urielle schreef:
Nou, ik kom heel veel mensen tegen die stinken, niet altijd zweetlucht hoor, maar ook een vieze lichaamsgeur of mensen die uit hun mond ruiken.

Maar een lichaamsgeur (niet zweetlucht zoals je aangeeft) die jij onaangenaam vind kunnen mensen toch niet zoveel aan doen?
Of bedoel je bijvoorbeeld mensen die een paarden/dierengeur met zich meedragen, dan snap ik het wel.

Mensen die uit hun mond ruiken vind ik iets anders, dat heeft niets met douchen te maken. Ik denk dat veel mensen die twee
keer per dag tandenpoetsen nog weleens uit hun mond ruiken, gelukkig doet kauwgum of een pepermuntje wonderen (jammer
genoeg dan weer niet wanneer het om iets als uitjes of knoflook gaat..). :D

Urielle

Re: Wanneer douchen de bokkers zich?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:56

Volgens mij heeft een echt zware lichaamsgeur toch ook wel te maken met hygiëne. Na het douchen is die veel minder aanwezig en als iemands lichaamsgeur je bijna overstelpt als je er maar langsloopt dan is dat volgens mij toch ook wat anders dan zomaar voeding/aanleg/.. oid.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:01

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:07

Urielle schreef:
Volgens mij heeft een echt zware lichaamsgeur toch ook wel te maken met hygiëne. Na het douchen is die veel minder aanwezig en als iemands lichaamsgeur je bijna overstelpt als je er maar langsloopt dan is dat volgens mij toch ook wat anders dan zomaar voeding/aanleg/.. oid.

Aannames... Ik ken iemand, en als die gedoucht heeft (en hij slaat echt geen dag over) is dat daarna zelfs in de badkamer te ruiken. En op hemzelf ruik je ook direct na het douchen gewoon zijn eigen geur. En zijn vader had hetzelfde. Dus gewoon erfelijk een sterke lichaamsgeur.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:08

Jeetje wat stink ik nu naar zweet en paarden! Ik ga nu douchen :evaw:

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:08

Ik douche 1 à 2 x per dag! 'S avonds altijd uitgebreid omdat ik om 8 uur al moet werken en ik dan geen tijd heb voor haren föhnen ed. Dus dat doe ik 's avonds. In de ochtend wel even gauw spoelen omdat ik in de zomer nogal zweet in bed dus dat vind ik wel fris.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:09

Ik douche om de dag normaal, doe dan ook meteen mijn haren. Hoewel voor het ideale ik ze eigenlijk om de 3 dagen zou moeten doen maar dan moet ik weer een keer extra douchen en vind ik zoveel werk haha.
Nu doe ik niet aan sport, mijn werk is niet bepaald iets waarvan je gaat zweten en heb geen paard meer. Ik douche meestal overdag, ik werk in de ochtend tot 10 en heb dan vanaf 4 uur nog een dienst en daartussen heb ik lekker de tijd om te douchen. Was wel iedere ochtend uiteraard mijn gezicht en wanneer nodig ook mijn oksels. Nu met dit weer spring ik nog wel eens tussendoor in de douche of was met een washandje.

Handdoeken gebruik ik 1 keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:52

Ik vind mijn vriend niet eens lekker ruiken als hij gedoucht heeft met douchegel. Na een paar uur ruikt hij wel weer lekker. Helemaal in combinatie met een subtiel geurtje. Maar zo vind hij altijd mijn shampoo stinken.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:55

Urielle schreef:
Bij mijn vriend is het geen of/of kwestie := Shirts zijn na een hele dag gewoon zo ranzig dat je ze gelijk in het wasmachine moet stoppen, anders meurt heel de keuken naar oud zweet. Dus dat is ook meerdere keren per dag wisselen, maar bij het wisselen ook even netjes wassen, hetzij onder de douche hetzij zeer grondig met een washand en zeep. Anders ruik je onder het verse shirt alsnog de zweetlucht.

Jeetje, wat rot voor je vriend.( En voor jou!) Wel fijn om te horen dat hij er zoveel aan doet om vieze luchtjes en dergelijke te voorkomen, maar het lijkt me echt een rot situatie.

Heb zelf een aantal jaar in een kledingwinkel gewerkt en soms kon je met je ogen dicht ruiken waar iemand had gelopen, echt ontzettend goor.
Schrik eerlijk gezegd ook best van sommige verhalen hier. Hoe grote moeite is het om even onder de douche te stappen, te soppen en je weer aan te kleden..

edit; En ja, bij mij ruikt alles nou eenmaal fris en chemisch. Als ik in mijn bed ( +/- een week) geen wasmiddel meer ruik gaat het de was in.
Laatst bijgewerkt door missRosanne op 16-07-13 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:56

Ik douche elke dag,eigenlijk altijd 's avonds omdat ik ook meestal 's avonds sport en paardrij.

Enkele keer nog weleens extra hoor,vooral als je een leuk afspraakje verwacht ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:16

Ik was op vakantie met 4 vriendinnen, 3 daarvan waren net als ik; 's ochtends douchen voor we naar het strand gingen én 's avonds douchen na het strand/voor het uitgaan. Wij trokken elke dag schone shirts aan. We wisselden onze pyama shirts ook allemaal minstens 1x, nummer 4 sliep de hele week in hetzelfde. Wij roken altijd fris (ok nou ja na een dag zon/zee/strand ook niet echt maar dan gingen we douchen). vriendin nummer 4 douchte 's ochtends niet en zij stonk ook echt ontzettend.. zij ruikt zichzelf niet.
Haar hele slaapkamer van het appartement rook naar haar zweet, zij sliep dus ook alleen in een bed, niemand wilde met haar een bed delen..
in de rij van het vliegveld werd er gelachen en gewezen omdat ze zo stonk. Ik schaamde me ontzettend, was écht bang dat mensen zouden denken dat ik misschien wel die stinker was..
nu zweet ik gelukkig bijna niet maar kom op, zoiets is toch te gênant voor woorden? dat wil je toch voorkomen? :+ Daarom douche ik elke ochtend als ik uit bed kom. Ik zweet heel erg weinig gelukkig en heb geen sterkte lichaamsgeur maar ik wil het ook gewoon echt voorkomen dat ik stinkend op school zit o.i.d.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:27

Urielle schreef:

Heb je je wel eens bedacht dat die sterke lichaamsgeur alleen maar versterkt wordt door te vaak douchen?
Iedere keer na het douchen moet je huid herstellen, op het moment dat dat vaak is maakt de huid veel meer talg ed. aan dan op het moment dat je je niet iedere dag squeeky clean wast.

Daarom heben mensen die hun haar iedere dag met shampoo wassen ook last van haar waardoor ze hun haar dan weer willen wassen, maar daardoor eigenlijk in een vicieuze cirkel zitten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:30

Rebeccaa schreef:
Ik was op vakantie met 4 vriendinnen, 3 daarvan waren net als ik; 's ochtends douchen voor we naar het strand gingen én 's avonds douchen na het strand/voor het uitgaan. Wij trokken elke dag schone shirts aan. We wisselden onze pyama shirts ook allemaal minstens 1x, nummer 4 sliep de hele week in hetzelfde. Wij roken altijd fris (ok nou ja na een dag zon/zee/strand ook niet echt maar dan gingen we douchen). vriendin nummer 4 douchte 's ochtends niet en zij stonk ook echt ontzettend.. zij ruikt zichzelf niet.
Haar hele slaapkamer van het appartement rook naar haar zweet, zij sliep dus ook alleen in een bed, niemand wilde met haar een bed delen..
in de rij van het vliegveld werd er gelachen en gewezen omdat ze zo stonk. Ik schaamde me ontzettend, was écht bang dat mensen zouden denken dat ik misschien wel die stinker was..
nu zweet ik gelukkig bijna niet maar kom op, zoiets is toch te gênant voor woorden? dat wil je toch voorkomen? :+ Daarom douche ik elke ochtend als ik uit bed kom. Ik zweet heel erg weinig gelukkig en heb geen sterkte lichaamsgeur maar ik wil het ook gewoon echt voorkomen dat ik stinkend op school zit o.i.d.

En jij noemt je een vriendin? :=

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:31

Rebeccaa schreef:

Hadden jullie dat meisje dan niet subtiel kunnen vertellen dat ze niet zo fris rook?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:34

Nu elke 's dag met dit weer. En tot vorige week nog 2 keer per dag ivm een operatie die ik heb gehad. Alleen was ik mijn haar dan 3 keer per week.
Was mijn moeder niet zo blij mee dat ik 2 keer moest douchen, allemaal handoeken wassen.

Nadat ik heb hardgelopen ga ik meteen in douche. Ik hoor soms wel mensen die dan eerst even gaan eten ofzo, moet er niet aan denken om bezweet aan tafel te gaan zitten :+
Bij mijn opleiding gingen de meesten niet eens douchen na het sporten, zo vies.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:47

Rebeccaa schreef:

Jeeetje lekkere vriendin ben je dan! Had het gewoon gezegd, niets is vervelender als vies ruiken (en niemand zegt er wat van)!! En dan achter haar rug zo praten...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:51

Ik hoop dat mijn vriendinnen ook wat aardiger voor me zullen zijn...ik heb onderweg en op mn werk ook altijd deo mee,ik vind het ook super vervelend!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:52

Nou bokkers, tijd om van jullie stoel te vallen: ik kan mij soms niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst heb gedoucht en vroeger deelden wij het badwater met het hele gezin. %) :D Douche periodes ook wel dagelijks, maar m'n huid wordt daar nooit blijer van.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:54

Is je geheugen slecht of douche wel eens 5 dagen niet? :=
Badwater delen deden wij vroeger als kind ook altijd. Maar moet er nu echt niet aan denken hoor. Bah. Behalve als ik als eerste zou gaan :')

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:57

Ik vind mensen die niet dagelijks douchen toch minder vies dan mensen die hun bad- bedden- en ondergoed altijd alleen maar op 30 ipv minstens 60 graden uitwassen O:)
Want dan kun je wel een schone handdoek van de stapel nemen maar denk maar niet dat die bacteriën er dan uit zijn hoor :D
(Net als van die laf uitgewrongen washandjes en vaatdoeken die dan ergens liggen te broeien :r )

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:58

Veel mensen hebben wel last van hun huid door douchen, lees ik. Toch gewoon een kwestie van je na het douchen insmeren? Dan is je huid echt niet schraal. Ik heb nog nooit van mijn leven problemen met mijn huid gehad terwijl ik dus twee keer per dag douche. As we speak: mijn badje staat lekker aan, dus huppetee, in het warme water!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:03

Air schreef:
Heb je je wel eens bedacht dat die sterke lichaamsgeur alleen maar versterkt wordt door te vaak douchen?
Iedere keer na het douchen moet je huid herstellen, op het moment dat dat vaak is maakt de huid veel meer talg ed. aan dan op het moment dat je je niet iedere dag squeeky clean wast.

Dan zou je dus theoretisch een vette huid krijgen van douchen maar dat is juist het omgekeerde, hij droogt uit.
Maar goed, ik ben dus die hard-douchefanaat en ik heb geen vette of te droge huid en ook geen sterke lichaamsgeur. Mijn grootste probleem is stresszweten maar dat heeft volgens mij niks met de douche te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:04

Air schreef:
Rebeccaa schreef:

En jij noemt je een vriendin? :=

tja, eigenlijk was zij niet echt 'mijn' vriendin maar was ze wel bevriend met de andere 3 meiden.
En ja, ze stonk gewoon echt heel erg en dat zeg ik ook gewoon rustig over mijn vriendinnen, hoor.. ze gaan niet minder stinken als ze wel of niet m'n vriendinnen zijn.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:05

Klijntje schreef:
Ik vind mensen die niet dagelijks douchen toch minder vies dan mensen die hun bad- bedden- en ondergoed altijd alleen maar op 30 ipv minstens 60 graden uitwassen O:)
Want dan kun je wel een schone handdoek van de stapel nemen maar denk maar niet dat die bacteriën er dan uit zijn hoor :D
(Net als van die laf uitgewrongen washandjes en vaatdoeken die dan ergens liggen te broeien :r )

als je goed wasmiddel gebruikt is het allemaal echt schoon hoor

en ik heb geen zin om iedere week nieuw ondergoed te kopen omdat het gekrompen is of het kant verknald is door de hoge temperatuur