Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:18

Beb_bokt schreef:
Ik begrijp wat _San87_ bedoelt. In de volksbuurten waar ik heb gewoond, los je het zelf op met elkaar en bel je de politie niet. Ts: jij koopt gewoon een leuk huis waar je een heerlijk leven wil opbouwen voor jezelf maar de buurt wil zich niet aanpassen naar een enkele bewoner. Daarom is het ook zo belangrijk dat je in een buurt past. Zou je vader kunnen bemiddelen of iemand anders die stevig in de schoenen staat maar toch goed een gesprek kan leiden?

Mijn vader heeft een spraakgebrek, dus die vlieger gaat niet op. Ik ga er ook niet meer zelf naar toe, heb geen zin om uit gescholden te worden voor vanalles en nog wat. De enige manier waarop ik nog met ze wil praten is met een wijkagent oid er bij.
Heb geprobeerd om het zelf op te lossen, maar ik ben gekke henkie niet en ga niet élke zaterdag aanbellen of het zachter kan.

BigOne

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:21

Dat geld dan van twee kanten, leven en laten leven als buren zijnde. Ts heeft haar best gedaan en de buren reageren asociaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:22

Beb_bokt schreef:
Ik begrijp wat _San87_ bedoelt. In de volksbuurten waar ik heb gewoond, los je het zelf op met elkaar en bel je de politie niet. Ts: jij koopt gewoon een leuk huis waar je een heerlijk leven wil opbouwen voor jezelf maar de buurt wil zich niet aanpassen naar een enkele bewoner. Daarom is het ook zo belangrijk dat je in een buurt past. Zou je vader kunnen bemiddelen of iemand anders die stevig in de schoenen staat maar toch goed een gesprek kan leiden?

Dat is inderdaad hoe het werkt, vaak :). Met de politie haal je bij dat soort mensen veel meer narigheid op de hals dan wanneer je het zelf zou oplossen. Hoewel ik ook heel goed snap dat TS geen zin heeft om iedere zaterdag aan de deur te moeten staan, het is wel een keer goed geweest.

Niets ten nadele van jou verder, TS, maar als je niet wilt deelnemen aan de sociale contacten in een volksbuurt, waarom ga je er dan wonen? Puur uit interesse en niet bedoeld als aanval of wat dan ook :).

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:22

Liselot schreef:
FlyAway: je bent welkom om even met de buren te komen praten, dan post je dat soort dingen ook niet meer.

bengels: Ik heb niet direct de politie gebeld, daar zijn eerst 3 gesprekken aan vooraf gegaan. Dit soort dingen, met een buurman die mij zo ongeveer bedreigt en mijn eigendom vernield, zijn niet op te lossen met een paar woorden en een kopje koffie. Ik heb inmiddels al 8x overlast van deze mensen gehad op zaterdagavond tot diep in de nacht, en volgens jou moet ik dat dus maar gewoon pikken als ze geen gehoor geven aan wat we hebben afgesproken? Sorry hoor, maar in wat voor wereld leef jij??

Ik leef in een wereld waarin ik respect heb voor de medemens. Jij komt potverdorie net daar wonen en stuurt meteen de politie op mensen af. Hoe zou jij het vinden als je nieuwe buren hebt en na 2 weken staat de politie aan de deur om dat de buurvrouw heeft geklaagd dat er muziek gedraaid wordt. En aan je felle reactie te merken vraag ik me af hoe dat die gesprekken geweest zijn toen je bij ze langs geweest bent? Maar we geven maar adviezen om je leefomgeving wat prettiger te maken maar de sla je allemaalin de wind. je kunt mensen ook nog wel eens herinderen aan de gemaakte afspraken. Het komt op mij een beetje over van mijn wil is wet! Succes!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:23

Beb_bokt schreef:

Maar dan moet er wel iets op te lossen zijn.

TS is al langs geweest, en de buren hebben ingestemd met 'om half elf gaat de muziek zachter'. Als ze daar zo'n moeite mee hadden, hadden ze die toezegging ook niet moeten doen. Nu hebben ze die toezegging wél gedaan, en nog houden ze zich er niet aan. Wat moet je dan verder nog?

Daarbij is de regel gewoon 'na 22.00 uur geen herrie meer'. Als vragen niet helpt, wat dan?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:23

Liselot schreef:
Beb_bokt schreef:

Mijn vader heeft een spraakgebrek, dus die vlieger gaat niet op. Ik ga er ook niet meer zelf naar toe, heb geen zin om uit gescholden te worden voor vanalles en nog wat. De enige manier waarop ik nog met ze wil praten is met een wijkagent oid er bij.
Heb geprobeerd om het zelf op te lossen, maar ik ben gekke henkie niet en ga niet élke zaterdag aanbellen of het zachter kan.

Dat is jammer want het praat voor je buren misschien anders met iemand van hun eigen generatie (ga ik even vanuit) dan met iemand die een stuk jonger is. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je gelijk hebt maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit veel en dat is vooral een lange adem en vele maanden...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:25

_San87_ schreef:
Beb_bokt schreef:

Dat is inderdaad hoe het werkt, vaak :). Met de politie haal je bij dat soort mensen veel meer narigheid op de hals dan wanneer je het zelf zou oplossen. Hoewel ik ook heel goed snap dat TS geen zin heeft om iedere zaterdag aan de deur te moeten staan, het is wel een keer goed geweest.

Niets ten nadele van jou verder, TS, maar als je niet wilt deelnemen aan de sociale contacten in een volksbuurt, waarom ga je er dan wonen? Puur uit interesse en niet bedoeld als aanval of wat dan ook :).

Haha! Dat is een goeie. Nu kan ik niet in de portomonnee van TS kijken, maar ze heeft in haar eentje een huis gekocht. Kan me zo voorstellen dat er dan geen vrijstaand huis op het platteland aan zit.

Ik ben ook niet van de sociale contacten met mijn buren. Met 1 buuf heb ik goed contact maar we lopen de deur niet plat, alsjeblieft zeg. En toch heb ook ik een huis met buren links én rechts notabene!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:27

Als ik 'aangevallen' werd op bokt zou ik ook fel reageren. Dat zegt niets over hoe TS in persoon heeft gesproken met haar buren. Maar als je na een paar keer vriendelijk vragen geen reactie krijgt zou ik ook de politie bellen. Die geven de mensen meestal wat meer motivatie om te luisteren. Sterker nog TS vertelde dat ze bij de tweede keer (geloof ik) al bedreigd is. Zelfs als je de kant van TS niet begrijpt lijkt t me geen normale gang van zaken. En dan nu ook nog kinderachtig de ramen bevuilen. Politie is dan ook mijn beste vriend hoor.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:28

3bengels schreef:
Liselot schreef:
FlyAway: je bent welkom om even met de buren te komen praten, dan post je dat soort dingen ook niet meer.

bengels: Ik heb niet direct de politie gebeld, daar zijn eerst 3 gesprekken aan vooraf gegaan. Dit soort dingen, met een buurman die mij zo ongeveer bedreigt en mijn eigendom vernield, zijn niet op te lossen met een paar woorden en een kopje koffie. Ik heb inmiddels al 8x overlast van deze mensen gehad op zaterdagavond tot diep in de nacht, en volgens jou moet ik dat dus maar gewoon pikken als ze geen gehoor geven aan wat we hebben afgesproken? Sorry hoor, maar in wat voor wereld leef jij??

Ik leef in een wereld waarin ik respect heb voor de medemens. Jij komt potverdorie net daar wonen en stuurt meteen de politie op mensen af. Hoe zou jij het vinden als je nieuwe buren hebt en na 2 weken staat de politie aan de deur om dat de buurvrouw heeft geklaagd dat er muziek gedraaid wordt. En aan je felle reactie te merken vraag ik me af hoe dat die gesprekken geweest zijn toen je bij ze langs geweest bent? Maar we geven maar adviezen om je leefomgeving wat prettiger te maken maar de sla je allemaalin de wind. je kunt mensen ook nog wel eens herinderen aan de gemaakte afspraken. Het komt op mij een beetje over van mijn wil is wet! Succes!!

Ik lees het topic al vanaf begin mee, maar heb niet gereageerd. Maar hier wil ik toch even op reageren. Jij vind het belachelijk hoe TS de zaak afhandelt, maar ik vind het belachelijk hoe jij hier reageert. Zo te lezen valt er gewoon níét te praten met deze mensen, omdat ze heel kinderachtig reageren. En zoals hierboven staat: de buren moeten niet eerst instemmen met half 11 muziek uit en vervolgens tot diep in de nacht de muziek aan laten staan en gaan dreigen als TS vraagt of de muziek zachter mag. Het is toch sociaal dat je probeert rekening met elkaar te houden? Gezelligheid heeft echt niks te maken met hoe hard de muziek staat...
En ik vind juist dat TS goed nadenkt over de adviezen die gegeven worden en dat ze zelf acties onderneemt om het op te kunnen lossen. ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:29

dus omdat mensen in volksbuurten wonen mogen mensen zo maar even bepalen hoe de regels er dan uit zien?

vind dat toch van de zotte.. al woonde er een complete kamp familie / oh oh cherso volk / andere aso's. dat die daar al 40 jaar wonen en leven betekend niet dat de wetgeving ineens in hun handen mag liggen.

na half 11 geen geluidsoverlast. imo een bekende regel.

ts heeft vaak genoeg contact opgenomen maar er word toch niets aan gedaan. ik hoop dat ts straks toch van haar rust kan gaan genieten als er bemiddeld word (al denk ik niet dat er met die mensen valt te praten) dan politie ingrijpen. maar vind dit gewoon niet normaal hoor..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:29

Omdat in de vorige buurten waar ik woonde het niet zo veel uitmaakte of je meedeed op sociaal vlak. Daar was het gewoon leven en laten leven. Gewoon netjes hoi en doei en een paar praatjes waren daar meer dan genoeg en mensen hielden ook gewoon rekening met elkaar. Mijn huidige buren doen dat IMO totaal niet, want dan was het absoluut niet zo uit de hand gelopen.

Ik vind dit huis heel mooi, ruim en het is betaalbaar, dat zijn voor mij toch wel heel belangrijke punten.

Vind het jammer dat ik nu word afgeschilderd als de persoon die niet wil integreren en aanpassen terwijl daar niets van waar is. Ik hoef er alleen niet bij te zitten. Ze mogen van mij zoveel muziek draaien als ze maar willen en overdag zullen ze van mij niets horen. Maar als ik er om half 6 uit moet op zondag wil ik gewoon kunnen slapen, wat ook zou moeten kunnen in je eigen huis. Volksbuurt of niet...

Bengels: zou je misschien gewoon normaal kunnen reageren? dat doe ik immers ook ;) Ik stuur helemaal niet direct de politie op hun af. Er zijn gesprekken geweest en afspraken gemaakt. Als daar dan na een tijdje niet aan gehouden wordt en ik tot half 2 wakker word gehouden terwijl ik er om half 6 uit moet vind ik dat geen respect tonen.
Deze gesprekken zijn op een hele normale manier verlopen en ben altijd bijzonder netjes en amicaal gebleven.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:30

Voordat ik de verkeerde indruk wek; TS heeft wat mij betreft absoluut gelijk dat ze niet hoeft te accepteren dat ze in de geluidsoverlast zit. Maar er is een belangrijk verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En ik vraag mij in alle eerlijkheid af of de gekozen manier van gelijk krijgen nou wel de verstandigste is.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:30

Amaris: je kan aan een buurt zien of horen (wanneer je simpelweg even aanbelt en ernaar vraagt) of het een meer een buurtje is waar de mensen op zichzelf zijn of waar veel sociale controle is. Een volksbuurtje pik je er vaak ook wel uit. Zo moet je mij niet in een buurt op stand zetten, dat taaltje spreek ik niet. Vooraf kun je al een beetje zien of je hoogstwaarschijnlijk in een buurt kan aarden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:32

FlyAway schreef:
Voordat ik de verkeerde indruk wek; TS heeft wat mij betreft absoluut gelijk dat ze niet hoeft te accepteren dat ze in de geluidsoverlast zit. Maar er is een belangrijk verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En ik vraag mij in alle eerlijkheid af of de gekozen manier van gelijk krijgen nou wel de verstandigste is.

Tja, maar ja, als gesprekken blijkbaar niet helpen sta ik toch machteloos? Ik ga ook niet even een bezoekje brengen met een honkbalknuppel, wil dit namelijk via de juiste wegen oplossen. Anders ben ik net zo fout bezig als hun

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:33

En volgens mij vergeet 3bengels voor het gemak ook maar even dat de buurman met zijn bezopen kop al scheldend en dreigend bij TS aan de deur heeft gestaan. Dan zou jij er evengoed nog gezellig een kopje koffie gaan drinken om er rustig over te praten???

Volksbuurt of niet, respect en rekening houden met elkaar hoort overal. Ik vind dat TS groot gelijk heeft en het prima aanpakt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:33

Ik zie het ook gewoon als dat TS een vriendelijk verzoekje indient of het volume iets lager kan. Lijkt mij niet een onmogelijke vraag. Ik snap ook niet dat ze geen rekening houden met mensen die niet zo lang op willen blijven als hun. En een beetje sociaal gedrag is toch wel: "goh het is nu later op de avond, ik zal de muziek eens zachter zetten". Nu is het gewoon kleutergedrag: "ik krijg me zihiiiin nieehieeeet, dus ik ga maar luidruchtig doen en ramen vervuilen!"

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:34

Amaris schreef:
_San87_ schreef:

Haha! Dat is een goeie. Nu kan ik niet in de portomonnee van TS kijken, maar ze heeft in haar eentje een huis gekocht. Kan me zo voorstellen dat er dan geen vrijstaand huis op het platteland aan zit.

Ik ben ook niet van de sociale contacten met mijn buren. Met 1 buuf heb ik goed contact maar we lopen de deur niet plat, alsjeblieft zeg. En toch heb ook ik een huis met buren links én rechts notabene!

Er is nogal en verschil tussen een woonwijk en een volksbuurt ;). Dat heeft verder niks met geldelijke middelen te maken, maar is een bewuste keuze, ik bedoel er ook verder niks mee, ik was puur nieuwsgierig waar die keuze vandaan komt omdat de sociale controle in dat soort wijken heel hoog ligt (ik gok dat de overige bewoners in de wijk prima weten wie je ramen heeft ondergespoten, TS ;) ).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:35

Oh maar dat weet ik ook wel hoor San ;) Buurman is schilder, dus die link is niet zo moeilijk te leggen

EDIT: het heeft voor mij trouwens wel met geldelijke middelen betalen. Dit huis was gewoon goedkoop, spotgoedkoop eigenlijk voor wat je krijgt. En had in eerste instantie niet verwacht dat ik problemen met de buren zou krijgen toen ik daar tijdens het klussen een paar keer mee gesproken had
Laatst bijgewerkt door Liselot op 19-08-13 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:36

4EverHobbes schreef:
En volgens mij vergeet 3bengels voor het gemak ook maar even dat de buurman met zijn bezopen kop al scheldend en dreigend bij TS aan de deur heeft gestaan. Dan zou jij er evengoed nog gezellig een kopje koffie gaan drinken om er rustig over te praten???

Volksbuurt of niet, respect en rekening houden met elkaar hoort overal. Ik vind dat TS groot gelijk heeft en het prima aanpakt.

Natuurlijk heb je gelijk, echter is de politie bellen in dit soort buurten in de eerste instantie geen goed idee :). Het zal niet de eerste keer zijn dat het van kwaad tot erger escaleert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:37

Liselot schreef:
Oh maar dat weet ik ook wel hoor San ;) Buurman is schilder, dus die link is niet zo moeilijk te leggen

Als in, zij zouden voor je kunnen getuigen. Echter, ga er maar vanuit dat ze dat niet doen, helaas...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:38

Nee, maar het scheelt dat TS dat niet in eerste instantie gedaan heeft. Ze heeft het keurig zelf getracht op te lossen. Als je dan geen resultaat behaalt, dan heb je weinig keus. Ongeacht de buurt waar je woont.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:38

_San87_ schreef:
4EverHobbes schreef:

Natuurlijk heb je gelijk, echter is de politie bellen in dit soort buurten in de eerste instantie geen goed idee :). Het zal niet de eerste keer zijn dat het van kwaad tot erger escaleert.

Ja maar zoals ik al zei, wat moet je dan? Eindeloos blijven aanbellen in je pyjama op zaterdagavond? Elke keer maar hopen dat ze nu wel een keer de radio zachter zetten? Want die ging na het aanbellen nog steeds niet zachter.
Steeds maar gesprekken aanknopen en hopen dat ze het een keer gaan snappen? Sorry hoor, maar voor mij is de maat een keer vol

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:46

Ik vraag me ook wel af wat TS dan nog had moeten doen. Hadden al die bokkers die de politie een slecht plan vinden dan tot in den treure blijven aanbellen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:48

Liselot schreef:
_San87_ schreef:

Ja maar zoals ik al zei, wat moet je dan? Eindeloos blijven aanbellen in je pyjama op zaterdagavond? Elke keer maar hopen dat ze nu wel een keer de radio zachter zetten? Want die ging na het aanbellen nog steeds niet zachter.
Steeds maar gesprekken aanknopen en hopen dat ze het een keer gaan snappen? Sorry hoor, maar voor mij is de maat een keer vol

Het klinkt klote, maar, ja. Dat is inderdaad de enige oplossing en zo zou het niet moeten zijn, maar zo werkt het met een bepaald slag volk wel. En ik snap helemaal dat voor jou de maat een keer vol is, dat zou het voor iedereen zijn, echter heeft je belletje naar de politie het momenteel wel erger gemaakt (ik geef je hier overigens niet de schuld van, mocht je dat zo opvatten) en de kans is aanwezig dat het alleen maar erger wordt met meer politiebemoeienis.

Heb je iemand die stevig in zijn of haar schoenen staat en welke bereid is met jou en de buren in gesprek te gaan? Heb je iemand in de wijk met wie je goed contact hebt en welke zou kunnen bemiddelen?

Amaris schreef:
Ik vraag me ook wel af wat TS dan nog had moeten doen. Hadden al die bokkers die de politie een slecht plan vinden dan tot in den treure blijven aanbellen?

Ik zou het proberen op te lossen met een onafhankelijk persoon als bemiddelaar. Dat is stukken minder intimiderend dan de politie bellen en hen het op laten lossen :). Hoewel ik de keuze helemaal snap, begrijp me niet verkeerd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:50

Zoals ik al gezegd heb wil ik ook graag een gesprek met de wijkagent erbij als bemiddelaar