Geweerd van het terras vanwege adhd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Geweerd van het terras vanwege adhd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:55

Jilletje: misschien had je beter dan vluchtig door kunnen lezen, want het is echt niet nodig om de TS nog eens fijntjes voor dorpsgek uit te maken. ;-)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:57

Ik zeg geloof ik niet dat ze een dorpsgek is, alleen wat mijn gevoel is ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:59

nee, want dat komt zooooveel beter aan :?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:11

Shiloh schreef:
Dat is exact mijn punt. We vullen altijd van alles in. Door een oordeel klaar te hebben, heb je het eigenlijk al ingevuld. Het verschil is dat jij uit gaat van "ze zal wel niet willen" en ik uit ga van het voordeel van de twijfel dat ze het vast graag wel wil. En daar zullen we het wel nooit over eens worden inderdaad. Vind ik wel jammer overigens, het zou mooi zijn als iedereen altijd het voordeel van de twijfel zou krijgen. Maar goed, als ik zou denken dat dat zou kunnen zou ik veel te naïef zijn.

Waar haal je dát nou weer vandaan? :? Over invullen gesproken!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:11

Ik mag geloof ik in nederland mijn mening uiten, dan kan ik wel allemaal moeilijke woorden gebruiken omdat het mooi staat........of gewoon in jip en janneke taal. Maakt het uit?

Hoe iets op mij overkomt hebben jullie geen invloed op.
Daarbij geef ik de ts juist een tip ipv het afkraken wat er aldoor in dit topic word gedaan

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:18

Mear schreef:
Shiloh schreef:
Dat is exact mijn punt. We vullen altijd van alles in. Door een oordeel klaar te hebben, heb je het eigenlijk al ingevuld. Het verschil is dat jij uit gaat van "ze zal wel niet willen" en ik uit ga van het voordeel van de twijfel dat ze het vast graag wel wil. En daar zullen we het wel nooit over eens worden inderdaad. Vind ik wel jammer overigens, het zou mooi zijn als iedereen altijd het voordeel van de twijfel zou krijgen. Maar goed, als ik zou denken dat dat zou kunnen zou ik veel te naïef zijn.

Waar haal je dát nou weer vandaan? :? Over invullen gesproken!

Waar ik dat vandaan haal? Uit alles dat je zegt! Zo ingewikkeld is dat niet.

Jij geeft aan, aan de hand van de bitter weinig informatie die ze geeft dat ze 'dus niet wil, want ze gaat door" dat vul jij in, want ze zegt helemaal niet dat ze door gaat. Dus jij vult zelf in voor haar, en trekt je conclusie dat ze niet wilt. Ik vul het anders in, vanuit een 'ze zal vast wel willen' perspectief, met als invulling dat ze mogelijk niet is doorgegaan na vertellen dat ze adhd heeft.

Dat wij haar in twee verschillende categoriën scharen, zegt toch al genoeg over dat we andere mogelijkheden zien en andere conclusies trekken. Sorry hoor, maar snap echt niet waarom je nou zo verbaasd bent.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:19

Jilletje schreef:
Ik mag geloof ik in nederland mijn mening uiten, dan kan ik wel allemaal moeilijke woorden gebruiken omdat het mooi staat........of gewoon in jip en janneke taal. Maakt het uit?

Hoe iets op mij overkomt hebben jullie geen invloed op.
Daarbij geef ik de ts juist een tip ipv het afkraken wat er aldoor in dit topic word gedaan

Sorry hoor, maar tips geef je echt anders. Tips geeft je door puur de tip te geven, niet door eerst te vertellen dat je denkt dat ze een idioot is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:22

Ik zeg dat soort dingen ook niet hard op hoor ;)
Maar af en toe.... denk ik het wel eens bij bepaalde mensen.

Ik heb in de tijd dat ik Franka sprak ook wel eens gedacht : in godsnaam waarom bel je me steeds.. k ben je vriendin niet ofzo...

En ja.. Dan krijgen mensen soms zo'n mening.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:33

Shiloh schreef:
Waar ik dat vandaan haal? Uit alles dat je zegt! Zo ingewikkeld is dat niet.

Jij geeft aan, aan de hand van de bitter weinig informatie die ze geeft dat ze 'dus niet wil, want ze gaat door" dat vul jij in, want ze zegt helemaal niet dat ze door gaat. Dus jij vult zelf in voor haar, en trekt je conclusie dat ze niet wilt. Ik vul het anders in, vanuit een 'ze zal vast wel willen' perspectief, met als invulling dat ze mogelijk niet is doorgegaan na vertellen dat ze adhd heeft.

Dat wij haar in twee verschillende categoriën scharen, zegt toch al genoeg over dat we andere mogelijkheden zien en andere conclusies trekken. Sorry hoor, maar snap echt niet waarom je nou zo verbaasd bent.

Ze geeft zelf aan dat ze die signalen niet snapt, dus ze begrijpt niet als iemand zoiets zegt dat ze dan moet stoppen met praten. Dat is iets wat de TS heeft gezegd.

Ik ga verder geen discussie meer met je aan, want je hebt hele vreemde aannames. Op die manier kan er ook geen discussie worden gevoerd, want je komt met dingen aanzetten die ik absoluut niet heb gezegd :n

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:38

Ik zeg enkel dingen die je wel zelf gezegd hebt, misschien moet je eens terug lezen. Of niet? Ook prima. Heb zelf geen zin om het terug te zoeken.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:19

Je moet echt beter lezen, shiloh.
Ik heb nergens gezegd dat de ts een idioot is........je trekt het wel lekker uit het verband.
Ik heb enken mijn gevoel uitgesproken, en zeker geen beschuldeging gemaakt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:20

En inmiddels laat dit topic prachtig zien dat TS niet de enige is die sociaal wat onhandig kan zijn :-)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:24

Shiloh schreef:
Ik zeg enkel dingen die je wel zelf gezegd hebt, misschien moet je eens terug lezen. Of niet? Ook prima. Heb zelf geen zin om het terug te zoeken.

`

Ze spreekt een gevoel uit... ze legt geen stempel op franka.

Jij moet beter lezen denk ik. :)

Zwerte schreef:
En inmiddels laat dit topic prachtig zien dat TS niet de enige is die sociaal wat onhandig kan zijn :-)

heeft iedereen wel eens last van toch? :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:33

idioot, dorpsgek, 1 pot nat. Dat is toch niet leuk om recht tegen iemands gezicht te zeggen! Je mag denken wat je wilt, maar zeg je nou eenmaal niet hardop. Wie is er nou sociaal onkundig.

Die quote die jij aanhaalt Jolliegirl slaat op Mear. Ik zeg dat zij er vanuit gaat dat TS "niet wil" en dat zegt ze ook, ze valt volgens haar namelijk in de categorie mensen met een etiketje die het als excuus gebruiken. Ik zeg dat ik er vanuit ga dat ze wel graag wil verbeteren en het niet op die manier gebruikt, ik heb er namelijk in die categorie geschaard. Dat is echt EXACT wat ze vorige pagina gezegd heeft. Wie leest er nou niet goed :?

Makkelijk hoor, om maar met sociaal onkundig en weet ik wat te gaan gooien, als je er zelf niet meer uit komt. Bravo. *mompelt iets over potten en ketels*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:37

Heb liever dat ze het tegen me zeggen, dan achter mn rug om l*llen ;)

Oh oke, dan had ik die quote verkeerd begrepen ;)

Ik begrijp iig de mening wel dat mensen dit soort dingen tegen Franka zeggen op een terras...
Ik denk nou eenmaal dat Franka soms ietwat onhandig uit de hoek komt met haar enthousiasme.
En jep... sommige mensen bestempelen je dan als de dorpsgek o.i.d...

Ik hoop dat ze wat doet met de tips die in dit topic gegeven zijn.

Jilletje

Kijk en zo ontstaat dus het probleem........door dingen niet te zegen in iemands gezicht.......
Zo krijg je juist het gezeur achter iemands rug om.....dus over onkundigheid gesproken.

Jij moet gewoon beter lezen

Mear

Als iemand zijn etiketje als excuus gebruikt, betekend niet direct dat ik dan zeg dat iemand niet wil. Iemand die continue aanhaalt wat ze hebben als weerwoord op iets betekend niet dat ze passief zijn in actie ondernemen. Jammer dat je die aanname doet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:39

Tevens, als Franka dit in Drenthe zou doen, zomaar willekeurige mensen aanspreken, dan zit ze de rest van de middag gezellig te beppen! :D

Het is ook net de mentaliteit wáár je vandaan komt...
Ik zeg in Den Haag ook geen hoi tegen iedereen... In Drenthe bij iedereen die voorbij loopt/fietst... Dat is normaal.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:40

Dat jij het verschil niet begrijp in tegen iemands gezicht zeggen: "je doet dit niet handig, misschien kun je het beter zo doen" of "ik heb liever niet dat je tegen me praat" of zelfs "ik mag jou niet" en te zeggen "volgens mij ben jij de dorpsgek", zegt echt heel meer over jou dan over mij.

Mijn hemeltje, over onfatsoenlijk gesproken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:41

Zullen we ff normaal tegen elkaar doen? :=

Om idd over onfatsoenlijk te spreken. Ga geen sneren naar elkaar smijten.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:41

Dat heeft ook te maken met de toon van de berichten.
Maar vergeet niet dat we spreken via geschreven teksten, hier door kan de toon uit een bericht heel anders zijn dan bedoeld is.

Mensen hebben van mij ook wel eens een verkeerde indruk door de toon van een bericht, dat ik dan idioot lijk betekend niet dat ik ook idioot ben ;)
Maar dat mag wel tegen mij gezegd worden, dan kan ik er tenminste wat mee!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:44

Mear schreef:
Maar als ik op een terras zit en iemand komt tegen me praten en ik geeft aan: "Je praat wel veel hè.." en als antwoord komt er: "Ja ik heb ADHD en..." *gaat door met praten*...

Luister; ik geef aan dat je wel veel praat.. jij geeft de reden waarom de dat doet en gaat gewoon door.

Het als excuus gebruiken en gewoon doorgaan (categorie, excuus gebruikers) is toch exact hetzelfde als "passief zijn in actie ondernemen"

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:46

Jilletje schreef:
Dat heeft ook te maken met de toon van de berichten.
Maar vergeet niet dat we spreken via geschreven teksten, hier door kan de toon uit een bericht heel anders zijn dan bedoeld is.

Mensen hebben van mij ook wel eens een verkeerde indruk door de toon van een bericht, dat ik dan idioot lijk betekend niet dat ik ook idioot ben ;)
Maar dat mag wel tegen mij gezegd worden, dan kan ik er tenminste wat mee!

Ach, jij BENT gewoon idioot ;)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:52

Shiloh schreef:
Mear schreef:
Maar als ik op een terras zit en iemand komt tegen me praten en ik geeft aan: "Je praat wel veel hè.." en als antwoord komt er: "Ja ik heb ADHD en..." *gaat door met praten*...

Luister; ik geef aan dat je wel veel praat.. jij geeft de reden waarom de dat doet en gaat gewoon door.

Het als excuus gebruiken en gewoon doorgaan (categorie, excuus gebruikers) is toch exact hetzelfde als "passief zijn in actie ondernemen"

Nee, want je weet niet of iemand er wel of geen hulp voor krijgt. Dus ook die aanname kan je niet doen. Dus iemand in mijn categorie 'excuusjes gebruiker' en op dat moment dus misschien wel doorgaat met praten hoeft dus NIET te betekenen dat die niet wil.

Is het nou genoeg uitgekauwd? Of heb je nog meer aannames? Want ik vind het belachelijk dat ik mijzelf zo moet verdedigen omdat jij me als compleet iemand anders hier neerzet met dingen aanhalen die niet gezegd zijn.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:58

whatever, wij zijn duidelijk uitgepraat. Achteraf je bedoelingen en woorden verdraaien maakt het wel erg ingewikkeld om te praten.