Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:17

Maaike, sorry hoor maar je doet net alsof wij je allemaal persoonlijk aanvallen alleen maar omdat je bij de NS werkt? Kom op zeg .. Als je alleen discussie komt voeren over het 'wel' of 'niet' kunnen van situaties hoeft dat niet in dit topic.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:18

" Dames en heren er is ergens voorin de trein een brand... iedereen onmiddellijk naar de laatste coupes en daar de trein verlaten. "

Lekker is dat.. ik had een hele belangrijke herkansing.. maar toch wel een beetje geschrokken naar de laatste coupe gesneld. Hier werden de deuren opengezet en moesten we naar buiten springen :roll: ( wat behoorlijk hoog is uit zo'n trein springen ). Gelukkig stonden er een paar mannen <<) om de rest op te vangen. En liepen we met de hele stoet uit de trein naar het station. nadat we een kwartier lang langs het spoor waggelde naar het station werden we gefotografeerd en behoorlijk raar aangekeken. Een jong kindje dacht dat we zigeuners waren :') Uiteindelijk ben ik op school heel hard uitgelachen om dit verhaal en mocht ik mijn herkansing in eerste instantie niet opnieuw doen.. totdat ze eind van de middag hoorden dat het echt gebeurt was. Achteraf was het een heel avontuur. :j

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:22

@ maaike Uhm volgens mij stond dat ook in het originele bericht. Dat ze de machinist naast de trein naar de achterkant toe zag lopen en de trein dus 'achteruit' ging.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:27

Niet echt een vertragingsverhaal, maar ik zal nooit vergeten hoe ik koninginnedag 2001 'gevierd' heb, moest het jaartal even terugzoeken ervoor lol.

Ik was samen met een aantal vrienden vroeg naar Amsterdam gegaan voor de vrijmarkt maar na een aantal uur hadden we het gezien en wilden de rest van de dag in Leiden (onze woonplaats) doorbrengen.
Op Amsterdam CS was het echter extreem druk, net nadat wij het station binnengingen werd het dan ook afgesloten. Door de mensenmassa heenwringend... ellebogenwerk, stonden wij uiteindelijk netjes op het juiste perron te wachten toen door begon te dringen dat er eigenlijk amper nog treinen reden en dat de situatie enorm uit de hand aan het lopen was.

Na wat onderling overleg besloten we te nemen wat aangereden kwam, we hadden allemaal zoiets van 'als we dit station maar uit zijn'.
Wij waren echter niet de enigen die er zo over dachten.
In de verte zagen we een trein naderen en de hele meute ging in noodtempo... over de hoofden heen ongeveer, de trap af en de trap weer op hopende dat je op het juiste perron stond voor juist die trein.
Helaas... we stonden 1 perron te ver.

20 min later... poging 2, er kwam weer een trein aan, weer de trappen af, over de beveiliging heengesprongen, tegen de roltraprichting ingerend het perron ernaast op. Uiteindelijk haalden we het... als haringen in een ton opgesloten in de trein hebben we nog 30 min moeten wachten voor deze zich ook in beweging zette.

Uiteindelijk ging de grootste meute er op Schiphol uit en ons groepje besloot door te gaan naar Hoofddorp aangezien ik daar familie in de buurt had wonen en daar maar even wilden crashen tot het treinverkeer een beetje op gang was gekomen.
Later op tv zagen we pas wat er nu eigenlijk aan de hand was, waardoor het zo'n chaos was geworden, waardoor er niets meer reed, en waren we hoogstgelukkig daar weggekomen te zijn want de rellen liepen enorm uit de hand.
Bleek dat we ongeveer de laatste trein te pakken hadden gehad.
De volgende dag zijn we pas naar Leiden toegegaan.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:55

Jee, mensen voelen zich aangevallen... Kom op zeg :')

Ik had ook eens dat ik in de trein van Utrecht naar Leiden zat. Bleek er bij Alphen aan den Rijn een wisselstoring te zijn. Prima, kan gebeuren, ware het niet dat de trein dus ook niet meer verder reed dan Alphen en dat werd nergens gemeld. Ik met mijn flintstone-telefoon had geen internet dus het was maar afwachten waarom we zo lang stilstonden. Moest ik van andere reizigers horen dat er dus een wisselstoring was en de trein weer terug zou rijden naar Utrecht. Heb ik 1 minuut vóór vertrek nog kunnen uitstappen, maarja, dan sta je daar in Alphen en ik moest toch echt naar Leiden. De NS was dan wel zo netjes geweest om vervangende bussen te regelen, maar ook dat werd nergens gemeld, ik liep er bij toeval tegenaan maar het heeft bijna een half uur geduurd voor iedereen hiervan op de hoogte was :') Lekker bezig...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:03

Inoterry schreef:
Door rood rijden is een erg gevoelig onderwerp op het spoor. Het levert een hele berg problemen op voor de machinist in kwestie en dat geval in Amsterdam heeft iedere spoorman en vrouw echt heel erg geraakt. Daarom is het totaal geen goed voorbeeld om te vergelijken met achteruit rijden van treinen of iets dergelijks

Mij heeft het ook geraakt, ik vond het vreselijke beelden.

Daarnaast ging de discussie, althans in de vorm waarop ik reageerde, over het rijden door rood, niet over het wel of niet achteruit rijden. De quote van maaike waar ik op reageer ging over het rijden door ROOD, zonder verdere toevoegingen. Daarom heb ik gereageerd: om aan te geven dat dat dus wel degelijk wel voorkomt, hoewel maaike poneerde van niet.

Natuurlijk begrijp ik dat het niet de bedoeling is om door rood te rijden. Of je dat nou met een trein doet of met een ander vervoersmiddel. Maar maaike, hou nou eens alsjeblieft op met doen alsof machinisten geen fouten maken. Fouten maken is menselijk. Daarom komen ze ook voor. Dat is wat ik bedoel. Jij kunt wel heel stellig beweren dat machinisten niet door rood rijden maar we weten allemaal dat dat niet waar is :)

Zo'n veiligheidssysteem zou fijn zijn. Tot die tijd maar gewoon een zonnebril op bij laagstaande zon? 8-)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:09

Ik voel me absoluut niet aangevallen, waarom zou ik?
Er worden alleen appels met peren vergeleken, en dingen vermeld wat gewoon niet klopt.
Als er aan mij een voorbeeld gevraagd word, en ik dat geef en vervolgens word het ongeluk aangesneden wat idd onder ns personeel, betrokkenen en slachtoffers heel gevoelig ligt.
Als ik aangeef dat dit niet te vergelijken is mbt vreemde vertragingen etc voel ik mij aangevallen omdat ik dat zeg?

Sommige vertragingen zijn gewoon vreemd, raar en komisch ik zal de laatste zijn die dat tegenspreekt.

En aangevallen nee hoor totaal niet, ik heb zelf ook rare dingen meegemaakt.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:11

Koper schreef:
Inoterry schreef:
Door rood rijden is een erg gevoelig onderwerp op het spoor. Het levert een hele berg problemen op voor de machinist in kwestie en dat geval in Amsterdam heeft iedere spoorman en vrouw echt heel erg geraakt. Daarom is het totaal geen goed voorbeeld om te vergelijken met achteruit rijden van treinen of iets dergelijks

Mij heeft het ook geraakt, ik vond het vreselijke beelden.

Daarnaast ging de discussie, althans in de vorm waarop ik reageerde, over het rijden door rood, niet over het wel of niet achteruit rijden. De quote van maaike waar ik op reageer ging over het rijden door ROOD, zonder verdere toevoegingen. Daarom heb ik gereageerd: om aan te geven dat dat dus wel degelijk wel voorkomt, hoewel maaike poneerde van niet.

Natuurlijk begrijp ik dat het niet de bedoeling is om door rood te rijden. Of je dat nou met een trein doet of met een ander vervoersmiddel. Maar maaike, hou nou eens alsjeblieft op met doen alsof machinisten geen fouten maken. Fouten maken is menselijk. Daarom komen ze ook voor. Dat is wat ik bedoel. Jij kunt wel heel stellig beweren dat machinisten niet door rood rijden maar we weten allemaal dat dat niet waar is :)

Zo'n veiligheidssysteem zou fijn zijn. Tot die tijd maar gewoon een zonnebril op bij laagstaande zon? 8-)

Dan zou ik even goed mijn bericht nalezen, daar staat in dat een mcn geen risico neemt mbt rode seinen wel dat ze fouten maken en dat dat menselijk is.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:14

Tijdje terug ging ik van Den Bosch naar Best met de sprinter. Ik en de pasagiers moesten er allemaal uit in Boxtel vanwege iets, maar die sprinter rijd wel gewoon richting Eindhoven? :roll: Of n klasgenootje van mij, op dezelfde dag, die zat in de IC naar Eindhoven en die moest in Boxtel terug naar Den Bosch en die mensen lieten ze niet uit stappen?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:14

Als ik het bericht van Maaike teruglees gaat het over het achteruitrijden van treinen door een verkeerd liggende wissel, wat volgens sommige, wel eens voorkomt. Dat gebeurt niet en dat is datgene wat Maaike schrijft. Ik kan nergens uit haar bericht halen dat ze beweert dat er nooit door rood word gereden.
En de meeste machinisten hebben standaard een zonnebril bij, maar zelfs dan is altijd niet alles heel fijn zichtbaar. Vooral LED verlichting is met zon heel moeilijk tot slecht te zien. Vandaar dat die ook niet meer opnieuw gebruikt mogen worden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:16

maaike5581 schreef:
Ik voel me absoluut niet aangevallen, waarom zou ik?
Er worden alleen appels met peren vergeleken, en dingen vermeld wat gewoon niet klopt.
Als er aan mij een voorbeeld gevraagd word, en ik dat geef en vervolgens word het ongeluk aangesneden wat idd onder ns personeel, betrokkenen en slachtoffers heel gevoelig ligt.
Als ik aangeef dat dit niet te vergelijken is mbt vreemde vertragingen etc voel ik mij aangevallen omdat ik dat zeg?

Sommige vertragingen zijn gewoon vreemd, raar en komisch ik zal de laatste zijn die dat tegenspreekt.

En aangevallen nee hoor totaal niet, ik heb zelf ook rare dingen meegemaakt.

Ik vind het persoonlijk wel overkomen alsof je je aangevallen voelt, dit komt doordat je reacties op mij nogal fel overkomen. Je reageerde op sommige verhalen met 'onzin' en 'dat gebeurt niet' en ik geloof gewoon niet dat hier zoveel broodje aap verhalen tussen staan. Niemand zegt dat er aan de lopende band van alles fout gaat bij de NS maar dit is een humortopic en bedoeld om grappige ervaringen te delen. Ik snap best dat je wil uitleggen hoe het zit en dat bepaalde dingen niet kunnen, maar zoals gezegd gaan overal dingen fout (wat helemaal niks uitmaakt) en deze discussie voegt m.i. dan ook niet zoveel toe aan het topic.

Overigens vond ik de vergelijking met dat ongeluk in Amsterdam ook een beetje hard, maar ik snap wel waarom het werd aangehaald.

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:17

bom melding -O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:18

Kirsha schreef:
, maar ik snap wel waarom het werd aangehaald.

Ik absoluut niet. Dat is nu echt het toonbeeld van appels met peren vergelijken

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:20

Kunnen we deze discussie staken? Die is niet relevant voor het topic en ik vind het erg jammer van een topic met zo'n leuke sfeer. Als jullie willen discussiëren over of machinisten fouten maken of niet kan je daar een ander topic van maken en anders stuur je elkaar toch een pbtje ofzo?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:28

Ik hoef hier geen discussie of pbtjes over, ik geef aan dat ik mij niet aangevallen voel en ik reageer op dingen die gevraagd werden.

Zoals ik ook al zei, er zijn genoeg rare, vreemde en in sommige gevallen zelfs komische vertragingen en daar gaat het om.
Het enige wat ik verder aangeef is dat er een aantal dingen in staan wat niet kan, thats it.
Maar om dan meteen te zeggen dat ik mij aangevallen voel?
Nope ik vind het verder een vermakelijk topic en vind het leuk om de dingen ook te horen van de andere kant (reizigers kant).

Daarbij vind ik het ook vermakelijk om te lezen hoe collega's bepaalde dingen verklaren richting reizigers.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:29

Gekke oorzaken van vertragingen ben ik nog niet tegengekomen. Wel met regelmaat omwegstoring, wisselstoring, kapotte bovenleiding, op last van politie, diverse oorzaken. (gouda - alphen, drama stuk :j )

wel op Amsterdam Holendrecht (perron 5) een uur staan wachten, 1 trein uitgevallen, andere vertraging (onbekende reden). Werd niets omgeroepen, drukte waar je U tegen zeg. Dus op naar de praatpaal.. Die wisten niets.
Nou daar kwam de trein, reed het perron voorbij... Stopte aan het einde voor rood sein en toen pas gingen de lampjes branden {:}
ook dat was niet de goede sprinter.. deze was leeg -O-
Inmiddels staat er aan het andere spoor een sprinter? werd er toen pas omgeroepen dat er binnen ENKELE minuten een sprinter op perron 2 kwam (Die er dus al stond :+ ) iedereen als een malle rennen --> trap af --> lopen --> trap op.. kom je boven gaan de deuren al dicht -:(- |o wat is iedereen toen kwaad geweest :x

Zitten hier wel hele mooie verhalen tussen :j

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:31

Maar goed om topic, 1 van mijn vreemde vertragingen.

Mcn gaat vol in de remmen op t traject tussen ut-ledn, reden overstekende zwaan met jongen.
Vertraging was maar een paar minuten.. Beestje liep niet zo hard.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:34

Lekker gezellig zow -O-

Heb ook vele uren vertraging gehad, zowel met de NS als Syntus.
4 jaar lang dagelijks van Tiel naar Nijmegen.
En zal je zeggen station Elst is heeeeeeeel koud in de winter :brr:
En Nijmegen is ook geen pretje om 2 uur te zitten wachten op een trein die wel richting Elst of Arnhem rijdt.
Maar Syntus was ook niet altijd alles.
1 keer waren we +/- 500 meter voorbij station Elst, stop die trein, met geen mogelijkheid meer in beweging te krijgen.
Maar stonden dus ook op de verbinding Nijmegen-Arnhem, met een mooie intercity achter ons die niet verder kon.
Na ruim een uur mochten de eerste treinen langs ons (stapelt goed op op dat stukje) dus van Arnhem naar Nijmegen over het spoor van Nijmegen naar Arnhem.
De deuren mochten gelukkig open aan 1 kant, zodat mensen die wouden roken bij 1 deur konden roken, en mensen die frisse lucht wouden bij de andere deur konden staan (treintje had maar 2 deuren over de volle lengte)
Na anderhalf uur kregen we de melding dat we naar Arnhem gesleept zouden worden, maar uiteindelijk zijn we na ruim 2 uur stilstaan naar Tiel gesleept.
Schoot ook niet echt op, maar ik was eindelijk thuis.

En heb wel eens in Geldermalsen gehad dat mijn trein een verkeerde wissel had, gingen toen naar Den Bosch ipv Tiel :o
Maar deze trein ging echt niet in zn achteruit.
Ruim een uur stilgestaan.

Verder wel veel kleine vertragingen gehad, maar ja, als er 1 vertraagd is tussen Arnhem en Nijmegen dan was de volgende ook al snel vertraagd in de spits, en overvolle treinen naar Nijmegen.
En ook hier een keer een station overgeslagen :+
Diensten waren aangepast, zodat er een grotere trein van Elst naar Nijmegen zou rijden, maar deze moest ook ineens op Nijmegen Lent stoppen, de eerste keer was die dat vergeten.
Werd de melding gemaakt dat de trein in Nijmegen welke naar Lent zou gaan wel even zou wachten op de mensen die naar Lent wouden, en voor de mensen die daar nog stonden...
Over 15 min kwam er weer 1. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:36

Ja de Syntus.. daar wil ik het niet eens over hebben :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:36

Jans schreef:
Ja de Syntus.. daar wil ik het niet eens over hebben :D

_O- _O- _O-

Waren echt wel leuke treintjes.
Voordeel was dat ze vaak te laat waren, en dus te laat weg gingen in Tiel in de ochtend, en ik daardoor de trein niet vaker dan 2 keer per week miste :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:42

Ik heb echt zo vaak op Arnhem gestaan dat ik mijn pa kon bellen "joh ik kom wel naar Dieren ipv Doetinchem want ze rijden toch weer niet" _O-

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:44

Je kon er toen de klok op gelijk zetten dat bijna iedere dag dat traject van Syntus wel verstoord was :')
Mijn hemel. Wat hebben ze daar gefixt waardoor het nu ineens weer normaal rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:45

Arriva is er gaan rijden :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:56

Jans schreef:
Arriva is er gaan rijden :')

:') Tiel-Arnhem ook, maar ga nooit meer met de trein, dus geen idee of het bij ons ook beter is geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:56

Ik ben er laatst nog een keer met de trein geweest, naar Doetinchem. het reed op tijd, alleen die treinen hebben een extreem hoge irritante harde piep bij het deuren sluiten. Die mag ook wel uit van mij :')