Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gelukkig ben ik zelf al ver in de 20 en kan ik dus zeggen dat een gat op die leeftijd richting de 30 niet zoveel uitmaakt. Maar iemand van 16 met 28... dat is andere koek. Maar ook dat hoeft niet per se iets te zeggen. ietjelover schreef:Ik was 13 toen ik een vriend van 21 kreeg,
Het is nu al 3 jaar aan en nooit problemen echt super leuk met zk, tweetjes.
Ik ben nu 16 en hij 24. We schelen 8 jaar dus die paar jaartjes zullen niet echt een verschil maken. Ik ben er heel blij mee en vindt een wat oudere jongen wel fijn.
Als het uit zou raken zou ik zeker weer een wat oudere jongen willen.
DarkShines schreef:Hebben jullie vandaag dr. Phil gekeken? Moest meteen aan dit topic denken. Ging over een vrouw van 30 die een relatie had met een jongen van 17. Hij vond het kort gezegd geen gezonde relatie.
ietjelover schreef:Ik was 13 toen ik een vriend van 21 kreeg
Geryon schreef:ietjelover schreef:Ik was 13 toen ik een vriend van 21 kreeg,
Het is nu al 3 jaar aan en nooit problemen echt super leuk met zk, tweetjes.
Ik ben nu 16 en hij 24. We schelen 8 jaar dus die paar jaartjes zullen niet echt een verschil maken. Ik ben er heel blij mee en vindt een wat oudere jongen wel fijn.
Als het uit zou raken zou ik zeker weer een wat oudere jongen willen.
Ik krijg toch wel gruwels als ik lees dat een 21 jarige valt op een 13 jarige. Ja, OOK als die er ouder uit ziet.
Simoonzel schreef:ietjelover schreef:Ik was 13 toen ik een vriend van 21 kreeg
Dat vind ik gewoon ranzig, hoor. Als een volwassen man (seksuele?) gevoelens heeft voor een meisje dat net van de basisschool af komt dan is dat gewoon pedofilie. Als ik een dochter zou hebben van die leeftijd zou ik eens een heel hartig woordje met haar gaan spreken over kind zijn en daar zo lang mogelijk van genieten.
Ontwikkeling houdt je niet tegen met bepaald gedrag op gaan leggen...
Lusitana schreef:Simoonzel schreef:....
Nee, dat is niet "gewoon pedofilie" . Dat KAN het zijn, als hij alleen maar gevoelens ontwikkeld voor jonge meiden, en het gevoel niet wederzijds is.
Zodra je het hebt over liefde en verkering gaat het over wederzijdse gevoelens en dan heeft het niets met pedofilie te maken.
Lusitana schreef:Ook al weet je totaal niet wat liefde is dan wil dat nog niet zeggen dat je niet verliefd wordt en sex wilt en dat je dus toestemming geeft, ipv wat bij pedo´s aan de hand is waar je slachtoffer bent omdat zij zo nodig moeten.... Daar ging het even om.
Ik zeg niet dat het verstandig is en ik weet ook dat de puberhersenen nog onderontwikkeld zijn zodat ze gevolgen niet kunnen overzien, maar ik gun gewoon ieder waar zij zich prettig invoelen.
Ik zie niet waarom ze altijd AANGEVALLEN moeten worden. Dat gaat voor beide partijen. De oudere is meteen een viezerik en de jongere niet goed bij het hoofd...
Je kunt best wijzen op bepaalde punten, maar het gaat zo vaak met zoveel venijn of walging op niks af.
Lusitana schreef:Sommigen hebben alle weekeinden een ander. Het is hun lijf, hun leven. En zo lang ze het doen omdat ZIJ het willen en niet omdat het opgedrongen wordt (wat helaas ook nog vaak gebeurd, met name bij de meer timide meisjes die totaal niet voorbereid worden omdat sex taboe is thuis....), en het veilig gebeurt, zie ik het probleem niet.
Ik ben 21, hij 32. Gaat prima! Zitten wat betreft 'levensfase' heel goed op 1 lijn. Callisto04 schreef:Sorry, maar nu ga je wel behoorlijk uit de bocht vind ik. Een pedo is niet noodzakelijk iemand die slachtoffers maakt omdat hij zonodig moet. Het gebeurt genoeg dat er eerst een hele band wordt opgebouwd met een kind en dat er steeds verder wordt gegaan. Met of zonder dat dit plan- en doelmatig gebeurt. Tot op een bepaalde hoogte kan dit door het kind ook als prettig worden ervaren. En is er daardoor misschien op impliciete wijze toestemming gegeven. Door er als het ware in te rollen.
Goof schreef:Het is gewoon kopieergedrag.
Lusitana schreef:Lezen jullie gewoon de posts niet van de jonge meiden die er over vertellen vanuit hun standpunt?
Ik weet dat ze later zullen denken van "jee, misschien had ik beter..." maar dat geld zowat voor iedereen.
horseyfries schreef:Ben het wel met je eens Lusitana, men praat er hier over alsof het altijd per definitie iets heel ergs is, terwijl ik me ook best gevallen voor kan stellen waarbij het meisje er ouder uitziet dan ze is, de jongen leert kennen, ze een relatie krijgen, en er dan pas achter komen wat hun leeftijdsverschil is. Is het dan opeens "vies" en pervers omdat er opeens een cijfer op geplakt wordt?
Zolang er niets tegen de wil van het jonge meisje gebeurt is het in mijn ogen niet anders dan de ontdekkingreis die we allemaal maken, de één wat jonger dan de ander. Waarom zou het anders zijn als het bijv. een jongen was van dezelfde leeftijd? Zou het dan wel goed zijn? Of vinden jullie helemaal dat meisjes voor hun achttiende niet aan sex mogen beginnen ofzo?
robesh schreef:Leeftijd is maar een getal als je maar gelukkig bent.
Met mijn ex (7 jaar mee samen gewoond) scheelde ik 16 jaar . Ik was 16 en hij 32. Prima relatie gehad alleen was ik op hem uitgekeken na 7 jaar.Hij dacht dat hij 18 bleef en het leven een groot feest is.Daar was ik klaar mee.
Met mijn huidige man scheel ik 12 jaar . Ik 29 en hij 41. Super relatie getrouwd en een zoontje van 2 . Nee voor mij nooit een man van mijn Eigen leeftijd.
De mannen hiervoor waren ook allemaal stukken ouder dan ik. Val gewoon niet op jongetjes moeten ook mannelijke mannen zijn geen babyface.
Overigens zie ik er ouder uit en al mijn exen stukker jonger dus merkte nooit iemand het grote leeftijdsverschil.
Maar je mannetje ziet er wel jonger uit als 41
xx Geryon schreef:Uh dat lijkt mij vanzelfsprekend he. Dat je elkaar eerst leert kennen voor je er een relatie oid mee begint. En het lijkt mij ook vanzelfsprekend dat je dan achter elkaars leeftijd komt. En meer, zoals de hele fase.
Als je als 21 jarige dan gewoon verder gaat met een 13 jarige..