Kinderjeuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:24

lieveli schreef:
Ik wil ook het liefst een meisje later. Maar een jongetje is natuurlijk net zo leuk, als het maar gezond is en al die cliché's. Ik zie het vanzelf over 5 jaar :=

Ik wilde ook erg graag een meisje, iedereen zei van nou als het maar gezond is toch, nou het bleek toen een jongen te worden en vervolgens was hij ook nog eens niet gezond :')

Zou nu niet meer zonder hem kunnen hoor maar ben gek op roze en ik trek hem dan ook gerust een roze polo aan :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:37

_Friemel schreef:
maar ben gek op roze en ik trek hem dan ook gerust een roze polo aan :')

Achut, een ouder die haar eigen verlangens projecteert op haar kind :') :') :')

rea

Re: Kinderjeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:42

_Friemel, da's ook wat. 'k Hoop dat die gezondheid vooralsnog in orde gekomen is.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:47

Ja hoor, het is nu nog een kleine afwijking die blijft (nierafwijking) ze kunnen tegenwoordig heel veel... eerste dagen waren erg spannend omdat we aan het wachten waren op een plasluier, arme drol moest gelijk aan de antibiotica waar hij ook weer zeer erge spruw van kreeg dus moest hij daar weer medicijnen voor...

Echo hier.. echo daar.. vreselijk als ze aan je newborn zitten..

maareh.. hij doet het verder prima en het is een erg wijs ventje :D

http://i158.photobucket.com/albums/t82/ ... ull-19.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:51

_Friemel schreef:
Ja hoor, het is nu nog een kleine afwijking die blijft (nierafwijking) ze kunnen tegenwoordig heel veel... eerste dagen waren erg spannend omdat we aan het wachten waren op een plasluier, arme drol moest gelijk aan de antibiotica waar hij ook weer zeer erge spruw van kreeg dus moest hij daar weer medicijnen voor...

Echo hier.. echo daar.. vreselijk als ze aan je newborn zitten..

maareh.. hij doet het verder prima en het is een erg wijs ventje :D

http://i158.photobucket.com/albums/t82/ ... ull-19.jpg

Aaaahhhh <3 **rammel**

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 09:31

Owwwwwwwwwwwwwwwwww Friemel, waarom doe je dat nou....... .:')
<3
Wat een droppie zeg.... Kan me voorstellen dat je helemaal debiel wordt als ze aan je kind zitten :o

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:11

pmarena schreef:
Als je zelf niet zo van dat truttige bent heb je over het algemeen een voorkeur voor een jongetje, een leuk stoer ventje om lekker mee rond te rausen.

Nou, ik raus ook lekker met mijn meid om hoor. Ze is ook boxen aan het uitmesten en als de drol van de pony even niet op de schep wil.. ach pakt ze hem gewoon even met d'r handen.. :D
En vlechten, ach als je paar in kan vlechten, dan je kind ook.

En ik ben niet truttig ofzo maar lak wel nagels enzo.. dus dochterlief heeft nu ook roze nagels..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:13

Afgelopen zaterdag was ik met vriend en wat maten naar een basketwedstrijd gaan kijken op nationaal niveau. Uiteraard horen daar cheerleaders bij en wordt er erg vaak muziek gebruikt om sfeer te maken.
Nou zat er vlak bij die cheerleaders die op de grond zaten een klein meisje van pakweg 3 of 4. Gekleed in een wit topje en een knalroze balletrokje met witte schoentjes. Uiteraard met 2 staartjes op d'r hoofd. het was een zwart kindje met een tandpastalach om het geheel compleet te maken.

Ik ben best bestand tegen mijn tikkende klok, maar toen dat kleine ding helemaal vrolijk mee ging ronddansen telkens de muziek aansprong en probeer de cheerleaders te imiteren, toen werd ik toch ook slap vanbinnen. Kers op de taart: vriendlief die meekeek en zei "wat schattig, ik hoop dat de onze ook zo wordt".
Aaaaaaaaaah <3 :')

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:21

_Friemel schreef:
Ik wilde ook erg graag een meisje, iedereen zei van nou als het maar gezond is toch, nou het bleek toen een jongen te worden en vervolgens was hij ook nog eens niet gezond :')

Zou nu niet meer zonder hem kunnen hoor maar ben gek op roze en ik trek hem dan ook gerust een roze polo aan :')

Mijn pukkie deed het in het begin ook niet heel goed, gelukkig ook een gezonde meid geworden. Wij dachten een jongen, waarom weet ik ook niet meer dus mochten toen nog een meisjesnaam gaan verzinnen.

AfbeeldingAfbeelding

Varekaj; Ze beginnen dus wel wat te rammelen?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:43

Ben ik nou zo vreemd als ik zeg dat ik het absoluut geen kind aan wil doen om in deze wereld op te groeien?

Ik weet veel te veel over de energie- en klimaatproblematiek om met mijn geweten overeen te komen er zelf redelijk aan te ontsnappen (aangenomen dat ik rond 2060/2070 overlijd) maar wel een kind hiermee te laten leven. Ze gaan een ontzettend moeilijk bestaan tegemoet, ook al wonen we in Europa.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 12:51

Dirndl..... Ja ik vind je vreemd..... :D
Vooral omdat het helemaal niet gezegd is dat ze een moeilijk bestaan tegemoet gaan :n

Tegen die tijd is alles weer 40 keer veranderd, is er misschien wel iets geniaals uitgevonden en misschien ook niet. Misschien zet jij dat genie wel op de wereld, misschien een ander. Maar als je alles van tevoren zou weten, zou je een behoorlijk vervelend leven hebben denk ik.

En..... als morgen de hemel naar beneden valt, zijn we allemaal dood :o
Live your life to the max!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:58

Nou jah, er valt natuurlijk wel wat voor te zeggen dat er een overbevolking is, de middelen niet eindeloos en dat er een heleboel kinderen op de wereld gezet worden die aandacht, liefde, ouders en weet ik het nodig hebben (en er toch al zijn) en wij in het Westen zetten heel egoïstisch onze eigen kinderen op de wereld, want ja dat is eigen. En wij hebben het hier maar over plannen dit en plannen dat. Dan en dan stoppen met de pil, want dan kan ik voor de zomer bevallen zijn. Maar dan wel verwachten dat je kind een goede wereldburger wordt?

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:01

Nee Dirndl, ik heb ook altijd zo geredeneerd.
Het liep echter anders. En nu vind ik die grote, boze wereld nog best meevallen maar krijg het Spaans benauwd bij het idee dat ik sterfelijk ben en mijn kleintje te vroeg in haar leven zonder moeder zou komen te staan.
"Het kan verkeren", zei Bredero ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:02

Mja, als je graag kinderen wilt en ze kunt krijgen dan is een kind van jezelf toch heel wat makkelijker en betaalbaarder dan een kind uit het buitenland halen :=

En als alleen het suffe volk zich voortplant, en de mensen die wat meer nadenken niet, dan wordt de situatie daar ook niet beter van toch, worden we met zijn allen steeds dommer en onverschilliger :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:06

Pmanara je gaat er nu (imo onterecht) vanuit dat de mensen die zich nu voortplanten slim zijn. Mensen kunnen zo dom niet zijn, maar seks weten ze wel uit te vinden. Imo juist de groep die bovengemiddeld slimmer is (dwz hbo uni ) beginnen niet of later (en dus minder) aan kinderen. (Sterker nog daar zijn zelfs studies naar gedaan := ) Die willen (moeten) eerst carrière maken en zichzelf ontwikkelen. :)

Je gaat er ook vanuit dat mensen in de Derde Wereld dommer zijn dan de mensen hier. Ook dat is onjuist. En eigenlijk ook niet te meten, omdat zij niet dezelfde kansen hebben als wij.

Dat adopteren makkelijker (goedkoper) zou moeten kan ik mij zeker in vinden, want de eisen die sommige landen stellen zijn absurd. Je helpt hen uit brand, maar of je dan wel x weken aaneengesloten door het land reist, zo en zo oud bent en zo en zo veel wil neertellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:08

Nee, jij gaat er onterecht vanuit dat ik er vanuit ga dat...enz. ;)

Je legt me allerlei woorden in de mond, is niet netjes :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:13

Citaat:
En als alleen het suffe volk zich voortplant, en de mensen die wat meer nadenken niet, dan wordt de situatie daar ook niet beter van toch, worden we met zijn allen steeds dommer en onverschilliger
Wat bedoel je hier dan mee?
Als ik aangeef dat daar kinderen in overvloed geboren wordt en jij zegt dat niet alleen het suffe volk zich moet voortplanten dan ben ik wel heel benieuwd wat je wél bedoelt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:33

Guttegut, ik heb mezelf aangeboden om een kraamcadeautje voor een collega te kopen.
Heb afgelopen weekend al staan zwijmelen bij al die kleine kleertjes, alleen het budget is niet zo groot, dus ik moet even creatief zijn :+

Maar goed ik wil graag een jongen en een meisje. Kan ik mooi meisje-meisje dingen doen met mijn dochter, omdat ik daar zo van hou en vriendlief kan lekker met de knul op de vrachtwagen zitten enzo :+

Heb trouwens al wel een naam voor een jongen, maar de meeste meisjes namen vind ik helemaal niks :o

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:40

Sammie schreef:
Nou jah, er valt natuurlijk wel wat voor te zeggen dat er een overbevolking is, de middelen niet eindeloos en dat er een heleboel kinderen op de wereld gezet worden die aandacht, liefde, ouders en weet ik het nodig hebben (en er toch al zijn) en wij in het Westen zetten heel egoïstisch onze eigen kinderen op de wereld, want ja dat is eigen. En wij hebben het hier maar over plannen dit en plannen dat. Dan en dan stoppen met de pil, want dan kan ik voor de zomer bevallen zijn. Maar dan wel verwachten dat je kind een goede wereldburger wordt?

Kun je het verband tussen goede wereldburger en geplande zwangerschap toelichten? Want die snap ik niet helemaal.. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat zwangerschappen over het algemeen ook teveel gepland worden, maar ik ben wel pro-eigen kinderen.

Ik vind het krijgen van kinderen overigens helemaal niet egoistisch. Ik denk dat het bij de meeste mensen (vrouwen) een oergevoel is. Daarnaast kun je simpelweg niet de problematiek van de hele wereld op je schouders nemen en ben ik sowieso voorstander van financiele adoptie ten opzichte van gewone adoptie. Maar dat is een andere discussie. :+ Wij hebben wel afgesproken dat we per 'eigen' kindje een kindje financieel gaan adopteren.

Terug OT: mijn stiefzusje is een aantal weken geleden bevallen van een prachtig mannetje. :+: *RAMMEL

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:44

Dirndl; Je zit NIET in het goede topic, open dan zelf even eentje, het is geen discussie topic over het wel en niet op de wereld zetten van kinderen of dit 'verstandig' is of niet.. :wave:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:49

^^ Ik neem aan (en dat mag ik ergens toch ook wel hopen) dat kinderen tegenwoordig enig natuurbesef en mensenleed wordt geleerd. Dus dat kinderen/mensen het in andere landen best wel slecht hebben. Dat mensen goed voor de natuur moet zorgen bijv. Dat soort werk, zeg maar. Het liefst nog dat ze worden aangespoord om het leed te verzachten in welke vorm dan ook (recyclen, earth hour, fair trade enz. enz.)

Het gaat niet om geplande zwangerschappen. Het gaat erom dat mensen hier (rijke Westen) alles kunnen regelen/plannen,maar vooral de macht hebben om iets te doen, behalve erg hard roepen dat de wereld zo rot in elkaar zit (waar gaat het met de mensheid naar toe). Maar als ze de kans hebben om iets te doen dan is ‘eigen kind’ belangrijker en hoor je kreten als live to the max of de laatste populaire kreet die voorbij komt Yolo. Dat vind ik een beetje tegenstrijdig. Zeker als moeder/vader heb je een verantwoording voor de volgende generatie, dus snap termen als Yolo en dergelijke al helemaal niet. :)

Als iemand hier dus zegt ik kies liever niet voor (eigen) kinderen, want het gaat slecht in de wereld hoeft die persoon er wat mij betreft niet gek of raar op aangekeken worden. Waar ik ook niet mee wil aangeven dat iedereen moet adopteren, maar ik vind het erg jammer dat daar niet wat opener naar gekeken wordt.

Elan_GV schreef:
Dirndl; Je zit NIET in het goede topic, open dan zelf even eentje, het is geen discussie topic over het wel en niet op de wereld zetten van kinderen of dit 'verstandig' is of niet.. :wave:
Deze reactie komt erg naar over icm die smiley.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:04

Oh, op die manier. :j Dan snap ik je!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:08

Is ook jammer dat dat niet makkelijker gaat :j

Maar dat zal vast ook wel weer zijn redenen hebben, het is wel prettig als kinderen niet bij de eerste de beste getikte persoon terechtkomen natuurlijk :=

Alhoewel het soms wel belachelijk ver gaat, wat je zoal hoort :(:) En het kost natuurlijk sowieso veels te veel geld....

Dat was overigens (behalve een beetje een geintje, zie :P smiley ) ook wat ik bedoelde met mijn vorige opmerking: mensen die een beetje verder denken dan hun neus lang is, kunnen juist het verschil maken in de wereld qua hoe we dingen aanpakken. Die leren hun kinderen dat dus ook en dat vind ik best kostbaar :j

Als die kinderen niet geboren worden doordat mensen er teveel over na hebben gedacht als het ware, terwijl de kinderen van mensen die zonder dat verantwoordelijkheidsgevoel voor de volgende generatie (om het zo dan maar te zeggen :) ) wel plompverloren wereldburgers er bij blijven produceren....dan zit je ook op een glijdende schaal natuurlijk.

Verder niet bedoelt om een hele discussie mee te starten trouwens :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:12

Er klappert wel wat ja, maar het is vooral het praktische en planmatige dat mij nog tegenhoudt. Al moet ik bekennen dat ik daar sinds een week ook anders over aan het denken ben gegaan. Vriendje is vandaag weer vertrokken voor 6 weken werk in Australië na 4 maanden thuis geweest te zijn. iets erg uitzonderlijk in zijn sector, dat ze een surveyor zo lang op kantoor laten werken tot het schip klaar is voor het project. Meestal sturen ze hen dan tussendoor ook nog even ergens heen.

Door dat lange werken in eigen land is onze band en liefde alleen maar gegroeid. Hadden het gisteravond al lastig dat we elkaar weer moeten missen volgens het normale regime, vanochtend raakte ik amper uit bed om naar de les te gaan en deze namiddag afscheid op de luchthaven... Er waren toch traantjes toen ik in de trein naar huis zat. Hij vroeg de afgelopen weken een paar keer "ga je op me wachten tot ik weer thuis ben" en ja, dat doet me heel wat. Zo veel dat ik intussen erbij stilsta dat wanneer ik mijn verpleegsterdiploma heb, ik eigenlijk wel 1 of 2 jaar gewoon mee wil naar het buitenland. Door dat diploma kan ik er ook werk zoeken, ik kan misschien aan de slag binnen hetzelfde project (paramedici hebben ze daar ook nodig) en word ik dan zwanger, dan is er geen man overboord en kan ik samen met hem er gewoon volledig van genieten. Alleen zorgen dat we dan in België zijn rond de bevalling weliswaar.

dat is ergens een soort droom die hij ook erg graag wil waarmaken, zijn vriendin/vrouw die mee gaat genieten van het mooie van de wereld. En ik, ik laat het even op me af komen maar ervoor afsluiten doe ik nu niet meer. Dus wie weet?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 16:11

Wat een plannen Varekaj! :oo
Wel gaaf hoor het buitenland.

Maar 6 weken vriendje missen lijkt me dan wel weer vreselijk.... -O-

Gisteren ''De gelukkige huisvrouw''
Het begin is nou niet echt eierstokrammelbevorderend..... :n