Sammie schreef:Nou jah, er valt natuurlijk wel wat voor te zeggen dat er een overbevolking is, de middelen niet eindeloos en dat er een heleboel kinderen op de wereld gezet worden die aandacht, liefde, ouders en weet ik het nodig hebben (en er toch al zijn) en wij in het Westen zetten heel egoïstisch onze eigen kinderen op de wereld, want ja dat is eigen. En wij hebben het hier maar over plannen dit en plannen dat. Dan en dan stoppen met de pil, want dan kan ik voor de zomer bevallen zijn. Maar dan wel verwachten dat je kind een goede wereldburger wordt?
Kun je het verband tussen goede wereldburger en geplande zwangerschap toelichten? Want die snap ik niet helemaal.. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat zwangerschappen over het algemeen ook teveel gepland worden, maar ik ben wel pro-eigen kinderen.
Ik vind het krijgen van kinderen overigens helemaal niet egoistisch. Ik denk dat het bij de meeste mensen (vrouwen) een oergevoel is. Daarnaast kun je simpelweg niet de problematiek van de hele wereld op je schouders nemen en ben ik sowieso voorstander van financiele adoptie ten opzichte van gewone adoptie. Maar dat is een andere discussie.
Wij hebben wel afgesproken dat we per 'eigen' kindje een kindje financieel gaan adopteren.
Terug OT: mijn stiefzusje is een aantal weken geleden bevallen van een prachtig mannetje.
*RAMMEL