Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:38

Ja, die Asta is echt maar een heel klein openingetje, daar steekt denk ik net je grote teen door. Moet nog zien hoor maar denk dat ik dat ook minder zou vinden, ik vind zelf de Claudia wel erg mooi dus hoop dat die lekker zit.
Wat die hakhoogte betreft, da's dus ook mijn ervaring. Ik kan prima op hogere hakken lopen maar voor dansen vind ik hogere hakken nu nog een beetje te risicovol. Ik beheers technieken nog niet voldoende om me dan zeker genoeg te voelen. M'n zilveren schoenen hadden lagere hakken van ongeveer 5 cm. maar dat vond ik al weer aan de lage kant, dan vind ik 't idd al minder 'elegant' worden. Prima voor les maar voor party's vind ik iets hoger mooier.

Tuttebel, niks mis met 'goedkoop', ik dans ook heerlijk op m'n goedkope zwarte dansschoenen, die ben ik nieuw tegen gekomen voor ongeveer 40 euro, lijken op deze: http://www.lightinthebox.com/nl/echt-le ... 13470.html Mijn zilveren kwamen hoogstwaarschijnlijk ook van die site, precies deze had ik in't zilver: http://www.lightinthebox.com/nl/aangepa ... 24104.html
Ik danste er prima op en m.n. de zwarte zaten vanaf dag 1 comfortabel (de zilveren iets minder maar na wat indansen zaten ook die prima). Helaas is het materiaal alleen van dusdanige kwaliteit dat ze het nu gewoon echt opgegeven hebben. Van de zilveren schoenen scheurde het gaas direct langs de gesloten neus finaal door. Van de zwarte zijn de bandjes begin december stuk gegaan, gespje brak volledig van de schoen. M'n zusje heeft de bandjes voor me vervangen en toen hebben we direct de gespjes vervangen voor de haakjes/gespjes van de zilveren, maar nu gaat het materiaal (geen echt leer) bij de neus (daar waar je voet 'knikt' zeg maar) ook scheuren. Hoe duur ze zijn zegt dus niet perse wat over comfort maar wel over duurzaamheid ben ik bang. Maar zolang die goedkope het doen is 't prima toch? Als ik dit nieuwe paar niet van m'n zusje zou krijgen had ik ze ook echt niet gekocht hoor, dan had ik een ander paar van Marktplaats gevist of ik had ook weer van deze goedkope dansschoenen gekocht.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:40

Wow, wat goedkoop! Is dat een betrouwbare shop? Dat is nog best leuk shoppen als je iets maar voor een paar keer nodig hebt.

Francis

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:49

Ik heb de mijne van Marktplaats dus of die shop betrouwbaar is weet ik niet, maar op zich zijn ze idd wel leuk voor 'er bij'. Kwaliteit is wel echt naar de prijs hoor en m'n zilveren schuurden langs de rand waar de glitters zaten, dat was wat scherp, houd daar dus ook rekening mee als je schoenen bestelt die ergens langs randen glitters hebben. Dat is niet echt heel zacht of comfortabel afgewerkt. Ik heb ze uiteindelijk met een vijl bewerkt, uitstekende nylon draadjes moeten afknippen en pleisters op m'n voeten gehad. Ik denk dat ik een stuk of 5 party's, een rustige vrijdansavond en 1 les op die schoenen gedanst heb, toen waren ze al stuk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:57

Hmm... Ik dacht eerst dat het misschien wat kon zijn om te gebruiken tijdens party's, zodat ik mijn goede schoenen een beetje kan sparen. Maar zo te horen kan ik dan beter op mijn goede schoenen blijven dansen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:12

Tja, 't hangt misschien van het model af. Dat gaas is bij deze schoenen zwak, maar als je bijv. een open schoentje neemt met alleen bandjes en van satijn, dan zullen ze waarschijnlijk langer mee gaan.
Een schoentje als deze bijvoorbeeld http://www.lightinthebox.com/nl/aanpass ... 50461.html
Wat ik wel weer rete handig vind hier is dat de meeste schoenen met verschillende kakken te bestellen zijn en deze ook in verschillende breedte maten. Zoiets voor er bij en party's met slechte vloeren bijv. doe ik misschien ook nog wel een keer. Of om es uit te proberen hoe het op een open-teen-schoen danst.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:25

@Francis goede tip ik heb schoenen met een lage hak en een enkelbandje waar ik prima op loop :) Ik ben heel benieuwd! Ik zal even laten weten hoe het was :)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:57

Ik dans op de zilveren sinds midden september en zien er nog als nieuw uit. De zwarte heb ik nu 3 keer aangehad en die moet ik echt nog in dansen. Bij ons op de dansschool hebben nu meerdere er dansschoenen en iedereen is erg tevreden.

@joyce2 ik kwam achter deze site doordat ik op het zusje http://www.miniinthebox.com/nl ooit telefoonhoesjes heb besteld. Daardoor durfde ik een 'duurdere' aankoop aan. Alles is bij mij altijd goed en dubbel verpakt aangekomen. Ze zitten weleens een paar dagen over de levertijd aan maar je kunt je bestelling volgen dus altijd zien hoever het is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:26

En hoe weet je welke maat je moet kiezen? Ik vind dat met schoenen best lastig!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:39

ik heb bij allebei mijn eigen maat genomen en die passen. Maar per paar staat er een maattabel bij dus die kan je er altijd bij gebruiken

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:23

*proest* zie een typfout in in m'n laatste bericht die wel om te grinniken is. Kan't helaas niet meer veranderen :P

Ik heb die twee paar van MP gewoon volgens m'n normale schoenmaat gekocht. Ik begreep van de dame van Flashdance dat je schoenen met open teen een halve maat groter moet kopen om niet over de rand te gaan steken. Of dat zo is gaan we dus wel zien volgende week.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:54

Ik heb ooit rode besteld van salsaschoen.nl, die waren erg prettig. Goede service. Alleen nu ik langer dans en het niveau hoger is merk ik wel dat ze te ruim zitten, maar gelukkig heb ik een handige moeder, die ze afgelopen week iets minder breed heeft gemaakt bij de tenen. Dat schuift niet zo tijdens dubbele draaien :+ , het waren ongeveer deze: http://www.salsaschoen.nl/dames/salsaschoenen-camille alleen dan in het rood en met een minder hoge hak.
Vorig jaar ben ik naar een winkel geweest in Eindhoven, gericht advies gevraagd, toen ben ik met deze thuis gekomen: http://www.dansschoenenwinkel.nl/upload ... 193259.jpg Deze zijn van Top Tanz, naar advies een half maatje kleiner als mijn eigen maat. En ik moet zeggen, ze zijn super! Zitten strak, maar staan als een huis. Ik had alleen de pech dat na een tijdje een van de bandjes scheurde, maar die had de schoenmaker hier in de buurt al snel aan elkaar :D

@Francis, ik had helemaal over die typfout heengelezen, heb de tekst daarna nog 2 keer gelezen voordat ik de fout zag hihi :P Ben niet meer wakker zo te zien

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:26

De zwarte die ik nu heb had ik ook altijd 'zo strak mogelijk' zitten (het bandje dan), nu we het bandje zelf vervangen hebben voor eentje van zachter leer merk ik dat dat wet uit rekt en de schoen idd losser om m'n voet zit. Da's idd niet handig met dingen als een dubbele draai of andere snelle (mn zijwaardse) bewegingen.
Een schoen mag natuurlijk niet knellen of pijn doen maar je moet er wel goed 'snug' in zitten en het bandje echt 'zo strak als nog comfortabel is'. Een half maatje kleiner lijkt me echter echt niet prettig, dat doet dan toch gewoon zeer?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:23

:wow: dansschoenen voor €9
Klinkt te mooi om waar te zijn
Maar misschien wel slim om als les schoenen te gebruiken.

Ik heb nu een paar feestjes op mijn nieuwe schoenen met open teen gedanst en al 3x mijn panty kapot op de teen door dat iemand van een ander koppel op mijn teen staat :x
Merk zeker verschil, draai makkelijker en heb geen vocht meer bij mijn knieën na een avond dansen.

Leuke modellen Francis! Die Claudia is mooi!
Inderdaad lastig met die tenen, ik moest daar ook even aan wennen, maar goede pasvorm (dat de teen er niet overheen komt) is inderdaad heel belangrijk. Lijkt mij ook heel pijnlijk als je teen er overheen komt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:48

Nou, ik heb altijd geleerd (en ervaring leert helaas ook dat het bijna altijd klopt)
"If it sounds too good to be true... it probably is."

Ja, hoewel mijn dansleraar zegt dat echte dansschoenen niet nodig zijn vind ik het toch wel bijna een must hoor. Tenzij je gewoon fijne dansbare gewone schoenen hebt, maar die kan ik niet vinden, gemiddelde schoen met hak heeft een anti-slip zool en dan houd ik echt geen knieën over.
Na de party in Zutphen heb ik echt bijna een week last gehad van m'n knieën en enkels. Leuke party maar gewoon géén vloer beneden. Dat gaat prima zolang je Cubaans danst maar dat danst het gros van de mannen dus niet. Bijna iedereen danst LA-style en dan moet je gewoon kunnen glijden.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:54

Ohh die vloer beneden in Zutphen was echt niet te doen he..
We hadden afgelopen maandag nieuwjaarsborrel waar we ook dit besproken hebben en voor de volgende party(28maart) waarbij ze de bar beneden ook zouden gebruiken ze wat aan die vloer doen..

Mijn dansleraar vind die goedkope van verbazingwekkend goede kwaliteit

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:20

Nee, ik vond 't echt een ramp. Je kon nog beter naast die laminaatvloer dansen, op de plavuisen, maar dan bleef ik weer af en toe met m'n hak in een voeg hangen :P Mijn dansmaatje had de blaren op z'n voeten staan en we zijn allemaal eerder naar huis gegaan omdat onze benen het op gaven. De week er na had ik party in SamSam waar de vloer ook niet super glad is (wel vele malen beter dan Zutphen hoor, gewoon goed dansbaar) en ik merkte echt dat m'n knieën het nog niet echt tof vonden.
Jammer want boven is de vloer wel dansbaar... je zou het bijna omdraaien, salsa boven, kizomba/bachata beneden, maar ja, boven is weer een stuk kleiner dus daarom weer niet handig en de ruimte beneden is wel heel leuk en gezellig. Ik zei ook al tegen Michael (we hadden het er aan't eind van de avond nog even over), zou mooi zijn als hij voor beneden een losse vloer er overheen kon leggen. Misschien de investering waard voor de toekomst.

Wat die goedkope dansschoenen betreft, denk echt dat het uit maakt welke je neemt, satijn kan meer hebben denk ik dan dat nepleer, dat 'breekt' niet op de plekken waar het moet buigen. Qua zool en pasvorm enzo zaten beide goedkope paren me ook zeker lekker hoor, m'n zwarte zaten direct als gegoten en kan ik gewoon echt fijn op dansen en de zool houdt zich ondanks regelmatig borstelen goed. Ik zou bij die goedkope schoenen dus gewoon kiezen voor schoenen van satijn, niet van nepleer, en de modellen waar gaas in de neus verwerkt zit ook mijden, dat gaas kan de druk gewoon niet aan en scheurt te makkelijk. Maar afgezien daarvan waren m'n zilveren ook nog super netjes, baalde ook wel dat het niet te repareren was (ja, had er vast iets op kunnen laten naaien maar dan was de reparatie vele malen duurder geworden dan de schoenen me gekost hebben).

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:27

Ik overweeg toch wel een paar van die €9 schoentjes voor de les, proberen waard
http://www.lightinthebox.com/nl/satijne ... 13008.html

Ik dacht ook voorlopig geen dansschoenen nodig te hebben maar had toch telkens vocht boven mijn knie schijf en nu niet meer.
Plus kan veel stabieler draaien, figuren met 2 tot 4 draaien achter elkaar gaan nu goed 8-)

Jammer, feestjes op niet zo goede locaties. Zijn er geen betere zalen beschikbaar?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:32

Dansen op gewone schoenen vind ik echt niet fijn. Plat is voor mij sowieso een "no go" en mijn schoenen met hak zijn vaak niet stevig genoeg (hoge naaldhak/geen bandje om wreef/net iets te los/etc.), of ze zijn te stroef. Laat mij maar lekker vaart maken 8-)

En wat betreft mensen die op je tenen staan... Dat heb ik echt te vaak gehad! Vroegah had ik altijd pantykousjes aan, maar tegenwoordig ga ik altijd met blote voeten in m'n schoenen. Doet net zo'n pijn als iemand op je teen trapt, maar nu zitten m'n schoenen steviger (dus lekkerder) en ik hoef niet steeds nieuwe kousjes te kopen :D Ik draag alleen nog een panty als ik een rokje/jurkje aan heb, maar in 99% van de gevallen draag ik lekker een lange broek (en met stijldansen droeg ik een lange trainingsrok, dus bleven de benen ook netjes bedekt, haha).

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:24

@Francis Hij wilt de volgende keer de zaal boven betrekken bij beneden (de wand bestaat uit losse panelen) en een soort van battle tussen de dj's houden.. Wat die met de vloer beneden precies wou heeft die niet verteld

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:55

Ja een panty per feestje reken ik :')
Met mijn glow-in-the-dark-benen is zonder echt geen optie vind ik zelf.

Die schoenen van €9 worden incl. verzenden €26,50 :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:57

Maar dans jij dan altijd in jurkje of rok Ethelate?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:15

er zijn ook regelmatig acties van gratis verzenden of helft van de prijs.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:23

Op feestjes jurkjes :j
Met lessen niet.
Dan een zwart kousje (zo een die niet boven een ballarina uit steekt), dan lijkt mijn schoen dicht en zit net wat fijner dan met blote voeten.

Oké, ga ik de gratis verzending acties in de gaten houden, heeft geen haast.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:14

Ik heb ook meestal blote voeten in m'n dansschoenen, draag eigenlijk altijd een broek of pantalon. Met een rok of jurk zou ik nu zeker wel kousen dragen maar 's zomers kan't ook wel zonder (nou ja, de meeste dames kunnen dan zonder, ik zal eerste en zonnebankkuur moeten nemen anders licht ik zo op onder een blacklight :P Maar ik 'ben' sowieso niet van de rokjes en jurkjes, had echt paniek toen ik voor m'n oud en nieuw feest dresscode 'coctail' door kreeg. Uiteindelijk voor het eerst in m'n volwassen leven in het openbaar in een rokje verschenen! Maar heb mezelf voorgenomen dat ik vandezomer voor de salsa een leuk zomerjurkje wil en ook ga dragen (of zo'n jaren 50 jurk, die vind ik wel heel gaaf eigenlijk). Vind 't nu al eng... :P

goed, snel wat te eten maken en douchen, moet over een uurtje al weer weg naar les. Deze cursus nog vroeg maar daarna mag ik naar de intermediate-groep, lekker een uurtje later.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:33

Haha ja zo ben ik ook hoor! Liever een broek aan :D Laatst hadden we een feestje met Gala (maar wel Black&White kleding) thema en toen heb ik een mooie zwarte broek aangetrokken, met een hele mooi sjieke witte top erboven. Kreeg er veel complimenten over en dat terwijl ik dacht dat ik underdressed was. Dus volgende keer ga ik gewoon weer voor een broek ;)