Onzekere vrouwen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:30

Vind het erg knap van je! Vind ik ook van mensen die een open relatie hebben. Zou het zelf echt niet kunnen, veel te onzeker voor. Maar daarnaast zou ik het ook totaal niet willen en walg ik ervan, normen en waarden questie :P Én ik vind dat iedereen iemand verdient die alleen maar diegene wilt. :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:32

Geryon schreef:
Vind het erg knap van je! Vind ik ook van mensen die een open relatie hebben. Zou het zelf echt niet kunnen, veel te onzeker voor. Maar daarnaast zou ik het ook totaal niet willen en walg ik ervan, normen en waarden questie :P Én ik vind dat iedereen iemand verdient die alleen maar diegene wilt. :j

Vind ik ook....

Open relatie zou ik dus nooit kunnen, heb respect voor de mensen die het wel kunnen hoor.... :j

Al geloof ik niet echt in ''de ware''...
Ik denk dat er meerdere mensen perfect bij je karakter kunnen passen....

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:33

_Naomii_ schreef:
Wou dat ik ook zo makkelijk kon denken :')

Nee als hij met mij gaat en ook nog interesse toont voor een ander adios, de groeten en tot ziens maar dan ga je maar lekker met haar..

Tsjaa en ik denk als hij uit is zonder mij en een leuk meisje ziet dan gaat die er toch naar toe als het maar bij eenmalig blijft. :')

Geryon schreef:

Heb ook al best veel negatieve reacties gehoord er over. Denk dat ook wel veel scheelt dat ik niet op zoek ben naar iets serieus en hij ook niet en zolang dat het geval is dan krijg je er ook geen problemen mee :)

_Naomii_

Re: Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:35

Nee open relatie is ook echt niks voor mij! Denk dat ik continu zal controleren of ie met een ander is!
Nee ik wil gewoon een vent die 100% voor me gaat..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:38

_Naomii_ schreef:
Nee open relatie is ook echt niks voor mij! Denk dat ik continu zal controleren of ie met een ander is!
Nee ik wil gewoon een vent die 100% voor me gaat..

Ja maar je kan wel controleren, maar dan kan je het hem niet kwalijk nemen :') Als je een open relatie hebt....

Je hebt ook veel ''open'' relaties waarvan 1 van de twee weet dat het een ''open'' relatie is O:)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:45

Jaa indd.. dat is ook weer zo.. Nee daarom zou dat echt niks voor mij zijn.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:09

Ik volg dit topic en heb ook wel iets gepost in het begin. Ik hoor veel dat jullie onzeker zijn omdat je vriend met een ander meisje appt, of bang bent om dat hij vreemd gaat. Mijn onzekerheid is het tegenovergestelde en ik zit nu gewoon in een heel lastig parket, want ik ben degene die gevoelens heeft voor een ander. Ik ben niet fysiek vreemd gegaan, maar ik app veel en heb echte gevoelens voor diegene. Als je mijn verhaal van een paar pagina's terug leest, dan lees dat wat die ander mij wel geeft, mijn vriend het niet geeft. Ik weet gewoon absoluut niet meer wat ik moet doen. Ik hou veel van mijn vriend, maar hij geeft me gewoon niet wat ik zo verlang. Mijn vriend weet het zelf ook niet en hij twijfelt zelf ook heel erg of hij wel zoveel van me houdt als dat ik van hem hou. Al die twijfels, plus dat er voor mij nog een ander in het spel zit, maakt het zo moeilijk om een juiste keuze te maken. Jullie mogen hier op elke manier op reageren, ik zou heel graag willen weten wat jullie hier echt van denken, houd je alsjeblieft niet in!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:21

Hoe lang heb je al gevoelens voor die ander? Denk dat dat wel belangrijk is om mee te nemen in je beslissing. Als hij 'het' is voor jouw gevoel, hij kan je wel de dingen geven die je huidige vriend je niet kan geven en je weet zeker dat hij er net zo in staat als jij.. Dan was mijn keuze snel gemaakt.

Ik ben geen relatie expert, dus geef je gewoon mijn mening en wat ik denk dat ik zou doen in zo'n situatie.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:21

Rena, ik weet niet hoe oud je bent maar volgens je profiel ben je student en dan ben je dus nog erg jong. Aangezien je zelf vraagt om niet in te houden doe ik dat ook niet. Ik denk dat je niet zozeer van je huidige vriend houdt als wel van de veiligheid van een vaste relatie. Het feit dat je samenwoont gebruik je als excuus om niet te hoeven onderzoeken in hoeverre die relatie de kwaliteit heeft die jij wilt. Als die relatie echt voldoende kwaliteit heeft houdt hij ook stand als je op jezelf gaat wonen (wat volgens mij iedere student zou moeten doen als het ook maar enigszins kan omdat het een verschrikkelijk belangrijke periode is in je ontwikkeling). Als je relatie voornamelijk is gebaseerd op het feit dat jullie toevallig hetzelfde adres hebben is het voor jullie allebei beter om helemaal uit elkaar te gaan. Die ander die in het spel is doet er naar mijn idee niet zoveel toe, jouw gevoelens voor hem zijn eerder een symptoom van wat je thuis mist dan iets anders.
Ga op jezelf wonen en ga je eigen leven leiden. Niets zo goed voor je zelfvertrouwen als je eigen boontjes doppen. Piekeren gaat je niet helpen, actie ondernemen wel. Lukt het om welke reden dan ook niet om op korte termijn op jezelf te gaan wonen, begin dan met in je eentje op vakantie te gaan (minimaal twee weken) of zoek een stage zo ver mogelijk van je eigen bekende omgeving vandaan.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:27

Maura..... Ik heb hier niks aan toe te voegen.
Ben het volledig met je eens :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:33

Ik ben 24. Ik kan altijd terug naar mijn moeder, mocht dat nodig zijn. Ik weet eigenlijk van mezelf dat ik verlatingsangst heb, mijn vader overleed op erg jonge leeftijd. Met mijn ex, dat is inmiddels al heel wat jaren terug, heb ik hetzelfde probleem gehad, ik durfde niet bij hem weg omdat ik dan alleen zou zijn. ook al is dit eigenlijk niet te vergelijken, maar ik heb wel een soort gelijk gevoel. Als ik wegga bij mijn vriend, dan woon ik hier niet meer, dan heb ik niet alles meer wat we hier samen in ons huis hebben. Maar in mijn achterhoofd is dat eigenlijk allemaal materialistisch.
Die ander ken ik al wel 10 jaar, altijd vriendschappelijk en we hadden elkaar al wel 4 of 5 jaar niet gesproken. Nu toevallig elkaar tegengekomen via Facebook en zijn we gaan appen. Eerst heel onschuldig en gewoon meer van, hoe is het nu en wat doe je nu enz. Maar van dat naar hopeloze verliefdheid, ik weet niet hoe het kan. Ik heb hem wel ontmoet en zonder dat we elkaar ook maar aanraakten, genoten we van elkaars aandacht. Hij weet van mijn situatie af en hij denkt er hetzelfde over. Hij is stapel op me en zegt dat ook vaak. Maar hij wil niet stoken in mijn relatie dus over dit soort dingen houdt hij zich wijselijk stil, logisch want als hij kon kiezen dan wist ie het wel.
Het appen met hem duurt nog niet zo lang, maar het gebrek aan gevoelens bij mijn vriend duurt denk ik minstens een half jaar.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:37

Rena ik heb je een PB gestuurd!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:41

Hij houdt zich dus niet wijselijk stil, anders had ie niet gezegd dat hij stapel op je is ;)

Ik zou als ik jou was maar eens een goed gesprek met je vriend aangaan.
Peilen hoe de vlag ervoor staat en wat jullie willen.
Die verlatingsangst, je weet dat je het hebt, je bent 24, dus zet je eroverheen, maar jezelf hard voor een eigen stek.

Je kan eventueel afspraken maken dat je er nog even kan wonen tot je zelf een eigen plek hebt om niet twee keer te hoeven verhuizen.
Ik heb geen verlatingsangst, maar ben wel slecht in alleen zijn.
Sinds kort woon ik ook op mezelf. (na 1,5 jaar weer, moest ook terug naar mijn ouders na beëindiging relatie +-3 jaar samenwonen) Maar ik ben er alleen maar sterker van geworden :) Het geeft een gaaf gevoel dat je het ook alleen kunt. Dus wat Maura zegt klopt, je wordt er wel zekerder van :j

Maar zoals je zelf aangeeft is het gevoel voor je vriend minder geworden.
Nogmaals, goed gesprek voeren, misschien even een tijdelijke break inlassen (met voorwaarden :D ) en even bedenken of dit is wat je wilt.
'Verliefdheid' voor een ander ontwikkelt zich vrij snel en gemakkelijk als je iets mist in je eigen relatie. }:0

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:50

Dat goede gesprek heb ik gisteren gehad, en er kwam eigenlijk uit dat hij twijfelt. En hij niet weet of hij wel zoveel van me houdt. Of hij mij kan geven wat ik verlang. Hij weet het niet, en ik ook niet.
Daar ben ik me heel erg van bewust dat verliefdheid zich snel ontwikkeld, daar ben ik ook heel eerlijk in, zowel tegenover mezelf en ook tegenover die ander. Hij is wel single, en hij is ook ontzettend verliefd op mij. Dat zegt ook wel weer wat denk ik dan.
Ik ben gewoon bang dat als het nu eventjes weer goed gaat, omdat we hebben gepraat, dat die sleur straks weer net zo hard terugkomt. En een korte break heb ik voorgesteld, en tja, hij weet het niet. Om gek van te worden, zoveel weet hij niet.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:54

Je komt op mij over alsof je eigenlijk helemaal niet meer met hem samen wilt zijn en hij komt zoals je verteld over als mijn ex. Durft de knoop niet door te hakken, maar weet eigenlijk wel wat hij wil....

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:58

Ik wil gewoon niet meer in een sleur leven en langs elkaar heen leven. Geen tijd voor elkaar hebben en maken. Ik wil geliefd, bemind en gewaardeerd worden. Hij neemt me vaak als vanzelfsprekend, dat heeft hij zelf gezegd. Dus maw, hij hoeft er niets voor te doen, ik ben er toch wel. Ik kook wel, ik doe het huishouden, en doe de was wel enz. Ik knuffel hem wel en geef hem troost wanneer hij dat nodig heeft. Maar wanneer ik dat nodig heb, loopt hij te klieren, want ach dat vindt hij zo leuk. Maar wat ik wil of wat ik leuk vind, wordt niet vaak aan gedacht...

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:01

En als je dat duidelijk hebt gemaakt en er verandert niks en je kan daar niet mee leven....

Dan moet je ermee kappen

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:07

Misschien heb je ook wel genoeg duidelijke tekenen aan gegeven dat hij je niet 'genoeg' geeft zeg maar.. Je geeft van een teken naar hem want hallo ik heb het even moeilijk, ben er ook eens voor mij!
Misschien is het indd, hoe moeilijk ook, de beste keus om nu gewoon te zeggen, sorry maar we stoppen er mee. Wat ik al in de pb zei je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt.
Een break, tsja lost dat het op? vaak als je die keuze maakt zijn de antwoorden al gauw gegeven toch!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:15

Naomi, dat vind ik dus ook. Na zo'n break belandt je snel weer in hetzelfde schuitje. Pff het is zo moeilijk om die harde waarheid onder ogen te zien.

Heel erg bedankt voor het stukje troost allemaal! Dit had ik wel even nodig. De keuze heb ik nog niet gemaakt, ik moet er zeker nog een aantal nachtjes over slapen...

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:17

Tuurlijk! Zo'n keus kan je ook niet zomaar even maken! Denk er goed over na, volg je gevoel en volg je hart. Hoe moeilijk het ook is, maar je moet wel gelukkig zijn, en zo te horen ben je dat totaal niet met deze jongen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:38

Wat een wijze woorden van tante Kirs *\o/* :j

Volg je gevoel maar gebruik zeker ook je verstand!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:51

Narnia schreef:

:')

Ik heb ook van mijn ''fouten'' geleerd....
Eentje woont om de hoek, de ander is met ''het vreemdgaanobject'' gaan samenwonen en de ander woont in Drenthe _O-
3 maal is scheepsrecht toch? :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:54

Geryon schreef:

Ik zou het ook niet kunnen. Ik moet er niet aan denken dat mijn vriend met een ander ligt te flikflooien. := Idd knap van de mensen die het gewoon kunnen zonder er wakker van te liggen..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:59

Ik heb het totaal niet.
Mijn vriend woont ook 300 km hier vandaan dus ik zou mezelf ook wel gek maken als ik dat zou hebben. :+
Laatst kwam ie op skype, ''morgen ben ik waarschijnlijk laat thuis, dus zie ik je overmorgen? Ik ga met die en die op pad!''.
Ik vond het prima, vroeg ik wat hij ging doen. ''Jaaaa ik ga naar een bikinishow met ******.''
Toen lag ik echt _O- :') achter mijn computer. :D

Zegt hij; ''waarom lach je nou?''
Ehm, misschien omdat mening vrouw er vreselijk jarloers van zou worden? :D
Goedzak, zat hij me echt aan te kijken van: >;) :?

Het is ook echt geen type die overal op duikt trouwens, is hij veel te beschaafd voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:42

Fiebie schreef:
Narnia schreef:

:')

Ik heb ook van mijn ''fouten'' geleerd....
Eentje woont om de hoek, de ander is met ''het vreemdgaanobject'' gaan samenwonen en de ander woont in Drenthe _O-
3 maal is scheepsrecht toch? :+

Wordt gezegd idd... ;)