Gepest, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Gepest, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 14:28

Hey mensen.
Nou gesprek 1 gehad :j
Het ging als volgt. Eerst had ik een slopende gymles. Schop iemand een bal weg en kwam hij (niet expres) bijna tegen mij aan. En de meiden die zaten me gewoon uit te lachen. :\
Na de les had ik het gesprek gehad. Ze vertelde dat ze me momenteel niet kon helpen en enkel een luisterend oor kon zijn. En verder dat ik deze vakantie een lijstje moet maken met het eea erop.

Na de vakantie weer een nieuw gesprek.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:31

waarom kon ze je momenteel niet helpen?????? jij komt met een hulpvraag en zij is degene die daarop zou moeten reageren........

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 14:35

Ze is hiervoor niet opgeleid zei ze.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:37

maar zij is toch een docente? ik ben ook een docente, en dan weet ik dat ik met soortgelijke verhalen in aanraking kan komen, als ik het niet weet ga ik op zoek binnen mijn team naar iemand die het wel weet...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 14:38

Ze had mij wel naar een andere docent verwezen maar helaas kan ik totaal niet met die docent opschieten :=

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:40

en heb je al met ouders gesproken???

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:44

wat zeggen je ouders hier over inderdaad?
ik ben vroeger ook gepest, totdat de pesters van school gingen, daarna ging het gelukkig heel goed.
ben inmiddels wel door dat ik elke keer in de steek gelaten werd door ''vriendinnen'' dat ik niemand meer vertrouw, woon inmiddels in een andere plaats, en iedereen die aardig tegen me doet daar zoek ik van alles achter wat vriendschappen niet makkelijker maakt.
ga met je ouders praten, en ga met je ouders naar school, me meeste scholen reageren amper als ze zelf komt om er over te praten, komen erineens ouders de hoek om gaan ze wel hun best doen.
dus zou toch proberen of je het met je ouders over kunt hebben en die mee nemen naar een gesprek opschool.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:47

Of je nou wel of niet met die docent op kan schieten, ik zou er toch mee gaan praten :) Of die docent je nou wel of niet mag, hij zal toch zijn best moeten doen om je te helpen :) Desnoods vraag je of docent 1 met je mee gaat met dat gesprek, dan kan die er toezicht op houden dat het netjes verloopt?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 15:21

Nee, ik ga dat gesprek niet met hem aan. Ook omdat ik weet dat hij er niks aan doet.
Want hij heeft al meerdere opdrachten gehad. Maar daar heeft hij dus uiteindelijk NIKS mee gedaan. en vervolgens is hij overspannen thuis. Dus nee, dank je ;)

kim_dura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:23

Ahum, lees ik dit goed? :roll: onze school.weer, met onze topdocenten, jippy! :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 15:24

kim_dura schreef:
Ahum, lees ik dit goed? :roll: onze school.weer, met onze topdocenten, jippy! :+

Jep _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:34

Nayomie schreef:
Nee, ik ga dat gesprek niet met hem aan. Ook omdat ik weet dat hij er niks aan doet.
Want hij heeft al meerdere opdrachten gehad. Maar daar heeft hij dus uiteindelijk NIKS mee gedaan. en vervolgens is hij overspannen thuis. Dus nee, dank je ;)

Heb na zijn burn out al weer contact met hem gehad? Je moet hem wel eerst een kans geven en als dat tegenvalt, dan vraag je of iemand ander je kan helpen. Of je bent dapper en geeft dat nu al aan :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:03

Ik vind dat je vooral aan jezelf zult moeten werken. Ik denk niet dat iemand het in je plaats kan gaan doen.
Je moet van die onzekerheid en die verlegenheid af ! Als het jou niet meer raakt dan maak je het hun meteen al een stuk minder leuk.
Iedereen heeft verschillen en niet iedereen krijgt van thuis een grote mond mee en een hoop zelfvertrouwen, maar je kunt er wel aan gaan werken. Als jij meer zelfvertrouwen hebt en gaat uitstralen dan zal het pesten afnemen. Als jij je laat doen of er maar hulpeloos bij zit dan maak je het gewoon heel gemakkelijk. Niemand verdient dit en ik bedoel dus absoluut niet dat je het uitlokt. Ik doel er alleen op dat je aan je persoonlijkheid zult moeten werken en dat geen enkele docent dat in je plaats zal kunnen. Doe desnoods aan gevechts-sport, hiervan kun je ook zelfvertrouwen krijgen.

Zoek een coach die je hierbij kan helpen. praat erover met je vriendin, maar blijf niet bij de pakken zitten. Als jij meer zelfvertrouwen krijgt en spontaner overkomt dan ga je daar heel je leven de vruchten van afplukken en niet alleen tegen het pesten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:53

Docent noemde mij trouwens wel sterk, dat ik niet zomaar wegblijf van school en snapte ook wel dat mijn school eronder lijdt vanwege een consentratieprobleem.
Dat doet me toch wel wat <3

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:57

Maar meid, dat klopt. Je bent hartstikke sterk! Je hebt nu op school om hulp gevraagd en er over gesproken. Dat durfde je twee weken nog niet. Dat is toch iets om trots op te zijn?

Nu is het moment, omdat school aangeeft weinig voor je te kunnen doen, om de volgende stap te zetten, door het ook aan je ouders te vertellen. Je ouders kunnen dan vervolgens de druk op jouw docenten weer opvoeren.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:58

Ja, maar dan kom je weer uit op hetzelfde punt. De docenten. En aangezien ik daar al ben voel ik me niet genoodzaakt om het hen te vertellen :+

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:07

Nayomie schreef:
Ja, maar dan kom je weer uit op hetzelfde punt. De docenten. En aangezien ik daar al ben voel ik me niet genoodzaakt om het hen te vertellen :+

Echt top dat je het verteld hebt op school! +:)+ Maar Marsu heeft wel gelijk hoor! Ouders kunnen beter druk zetten dan jij dat zelf kan. Want natuurlijk kunnen ze wel wat voor je betekenen! Ik ben het met anderen hier eens dat het belangrijk is dat jij aan je eigen zelfvertrouwen werkt, maar dat gaat niet in een week. In de tussentijd kan school best meewerken. En als ouders met docenten praten heeft dat meer impact.

Daarnaast is dit ook gewoon iets wat ouders willen weten. Ik denk dat ze het vreselijk zullen vinden om er later achter te komen dat jij hier doorheen moest zonder hun steun!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:07

Paisano schreef:
Nayomie schreef:

Echt top dat je het verteld hebt op school! +:)+ Maar Marsu heeft wel gelijk hoor! Ouders kunnen beter druk zetten dan jij dat zelf kan. Want natuurlijk kunnen ze wel wat voor je betekenen! Ik ben het met anderen hier eens dat het belangrijk is dat jij aan je eigen zelfvertrouwen werkt, maar dat gaat niet in een week. In de tussentijd kan school best meewerken. En als ouders met docenten praten heeft dat meer impact.

Daarnaast is dit ook gewoon iets wat ouders willen weten. Ik denk dat ze het vreselijk zullen vinden om er later achter te komen dat jij hier doorheen moest zonder hun steun!

daar sluit ik mij ook bij aan...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 18:09

Dat geloof ik zeker. Maar ja. Daar zit nog iets achter :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 18:25

Ik ben momenteel bezig met een mail met informatie die ze graag wil :)
Heb nu een stuk geschreven en laat het nu even rusten want er schiet mij vast wel wat te binnen :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 21:31

Briefje voor mijn ouders is gemaakt. Maar waar haal ik de moed vandaan om deze neer te leggen? :oo ;(

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:34

jawel, die moed heb je wel..........

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:34

en geloof me... als moeder van drie kinderen...... je ouders willen het beste voor je......

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 21:35

Dat weet ik niet. Ben bang dat ze actie ondernemen waar ik op dit moment niet op sta te poppelen :=

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:36

als je allemaal verstandige mensen om je heen hebt, zullen ze echt geen onverstandige acties nemen...
vooral op het gebied van pesten, is het wel noodzakelijk op daar op een verstandige manier mee om te gaan...