Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:12

Ik denk dat er een aantal bokkers hier TS niet echt begrijpen...

Als je werkelijk alles al geprobeerd heb, zoveel gevochten hebt voor relatie en het dan nog niet doorhebben? Ik zit namelijk precies in dezelfde situatie als TS. Mijn man heeft mij beloofd te veranderen, aan onze relatie te gaan werken en hij doet dat idd maar wanneer alleen het hem uitkomt!

Ik voer 'ons' gesprek al meer dan een jaar! Ik wil nog steeds vechten voor onze relatie! Maar het kan niet steeds van 1 kant komen. Of dat het maar tijdelijk goed gaat.

Ik heb alles gedaan waardoor iedere vent mij ter plekken zou pakken! En mijn eigen man: duwt me weg...
En over therapie: mijn man wuifde die gedachte van mij snel weg want wij konden dat zelf wel af...

espiga1984

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 14:47

Ik blijf mezelf de vraag stellen waarom ik niet 1 keer, maar meerdere keren op iemand anders verliefd ben geworden. Ik heb hier nooit iets mee gedaan, maar nu wel en ik besef ook maar al te goed dat dit niet juist is. Maar iedere keer als ik mijn man erover aansprak dat ik meer genegenheid, liefde, aandacht, seks, respect etc nodig had, dan ging het goed voor ff maar dan terug slecht. We hebben ook veel goede momenten samen gehad en dat is ook logisch want ik ben voor een derde van mijn leven bij hem.

Zijn ogen zijn echt geopend nu. hij wil me op allerhande manieren terug maar hij beseft denk ik ook wel dat het van mijn kant over is. ik ben echt op. Ik heb geen energie meer. Misschien maak ik wel een fout door bij hem weg te gaan, misschien ook niet. Maar als ik echt heeeeeeel eerlijk ben met mezelf, wil ik gewoon mijn hart volgen en vertrek ik zo snel mogelijk naar Engeland. Hij heeft me alles gegeven wat ik miste in mijn huwelijk en tjah, ik ben er mij ook van bewust dat ik met mijn hoofd tegen de muur kan lopen en dat het helemaal niks wordt. maar ik zal het mij blijven afvragen als ik het niet probeer. (ik vertrek ook niet morgen hoor). Maar het voelt gewoon alsof ik dat moet doen. hij is niet voor niets op mijn pad gekomen denk ik dan. Misschien enkel om mij te doen inzien wat ik miste, misschien ook omdat ik ervoor moet gaan.

(Mijn man, of moet ik al zeggen exman, heeft net onze vrienden per email verwittigd met de melding dat ik er even tussen uit wil om over onze relatie na te denken wegens al maanden aanslepende gevoelens voor een ander. Dat vind ik nu wel een beetje poedersuiker omdat hij zo de indruk geeft dat dat de enige reden is. Ach ja, zo zullen er nog wel verhalen volgen denk ik)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:53

Fijn dat je toch een beslissing gemaakt hebt TS,
Zowel voor jou als voor je ex man :)

Dat laatste stukje over die mail,
Tja dat is een stukje onmacht denk ik.
Deed mijn vader ook over mijn moeder toen zij wilde scheiden.

Maar als de band met je vrienden sterk is,
Weten ze dat er aan een verhaal 2 kanten zitten en oordelen ze niet zomaar over de situatie en/of jou zonder dat ze ook jouw kant gehoord hebben.

Sterkte komende tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:54

Van zo'n mail zou ik toch een partij kinderachtig worden.. := en er een mail achteraan sturen dat de enige reden dat je gevoelens voor anderen kan ontwikkelen is dat er niets te halen valt binnen je relatie behalve eens per jaar sex en een moederskindje :x

Ik vind dat echt heel laag van je vent.. want hij weet dat dat niet de hoofdreden is. En jij bent er tegen hem notabene open en eerlijk over geweest..

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:58

Stukje onmacht denk ik ja of het voelt voor hem echt zo... Daar kunnen wij niet over speculeren

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:01

Mensen die gekwetst zijn doen rare dingen. Je kunt het gaan vergelden, en dan tegen elkaar gaan opboxen wie het vuilste spelletje kan spelen.
Je kun ook denken "ok, ik heb 'm VET hard gekwetst, onze vrienden zullen als je slim zijn ook verhaal bij mij halen' en het gewoon even laten gaan.

nogmaals, veel success, en happy sailing ;)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:11

Thanks,

Ja ik denk ook dat het eerder uit onmacht is. Een paar vrienden weten ondertussen wel dat er al langer iets aan de hand was dus ja...
Ja ik voel me nog wel rot omdat ik hem zo kwets door hem te verlaten maar ja, ik moet voor mijzelf kiezen denk ik dan. En ja we hebben veel goede momenten samen gehad en het doet ook verdomd veel pijn hoor. Maar ik hoop echt van harte dat hij er over geraakt en geen domme dingen doet enzo. ik heb liever dat hij kwaad wordt dan dat hij zo emotioneel bezig doet in de zin van ik ga echt alles doen en ik wil je niet kwijt enzo..

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:24

Soms moet je gewoon, ookal is het verhaal heel leuk geweest, het boek sluiten. Het een plaatsje geven, een nieuw boek pakken en een nieuw avontuur beginnen. Je hebt het leuk gehad met je man, maar zoals je zelf al aangeeft ben je op. Het is klaar voor jou. Dan heeft het imo geen zin om te blijven bij hem. Ookal is voor hem misschien het boek nog niet uit. Daar zal híj mee om moeten leren gaan. Grof gezegd is het niet jouw probleem. Misschien kan je hem er bij helpen, maar misschien ook niet.

Zoals al vaker is gezegd, probeer niet 'meteen' te vertrekken naar Engeland. Een oude relatie genezen met een nieuwe is meestal niet zo bevorderlijk voor de nieuwe relatie. Dus probeer jezelf te helen voordat je naar Engeland gaat, want het zou toch zonde zijn dat het daarom niet zou werken met je chatman wanneer hij wel bij je blijkt te passen (ook irl).

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 12:01

hoi ,

Nog even een update van mijn kant:
ik ben sinds dinsdag bij een vriendin die nu wel twee weekjes weg is, maar zo kan ik op haar huis en katten letten dus dat is wel ok. Ik voel me goed, opgelucht maar ik heb ook veel pijn. Pijn omdat ik mijn man zo kwets, maar ook pijn omdat ik S. enorm hard mis.
Mijn man stuurt me de hele tijd sms'en, emails, facebook,... ik vind dat ik hem een antwoord verschuldigd ben dus ik antwoord hem wel, maar misschien doe ik het beter niet. hij heeft echt alles voor mij over, wil breken met zn familie, verhuizen,... Maar ik voel de vlam niet meer dus dan is het toch op? Hij denkt dat het nog kan terugkomen, maar we hebben te lang naast elkaar geleefd. Het enige wat ik mij kan verwijten is dat ik er niet genoeg over gepraat heb denk ik dan en dat is ook wat hij mij verwijt.
Ik had veel liever gehad dat we met ruzie uit elkaar gingen want dit is zooooo verdomd moeilijk want ik zie hou van hem, maar niet zoals je in een relatie van iemand hoort te houden....

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:19

Sorry maar jij wilt rust dan moet jou man je ook met rust laten. Als hij alles voor jou over heeft gunt hij jou deze tijd alleen ook en moet hij jou dus met rust laten!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:41

Lastige situatie, maar het is misschien beter dat jullie even geen contact hebben. Je woont dan wel niet meer in hetzelfde huis maar hij is er nog wel door steeds berichten te sturen. Iemand die er is kan je niet missen, pas wanneer de persoon weg is.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:45

Ts ik kan me voorstellen dat hij je het niet makkelijker maakt zo :(:)
Krijg je ook behoorlijk schuldgevoelens van als hij zoveel over heeft om bij je te blijven, maar dat zal in praktijk toch niet zo realistisch zijn en jij hebt blijkbaar ook je keuze gemaakt nu. Volhouden dus.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:37

Ik heb het hele topic gelezen en wat ik het meest apart vind is dat het topic ooit geopend werd waarbij de keuze ging tussen je relatie en jezelf, terwijl er nu ineens een ander in het spel is die ook tot de keuzemogelijkheden behoort.
Het is al meerdere keren gezegd, maar probeer die ander buiten beschouwing te laten in je beslissing. Als ik je laatste posts zo lees dan lijkt het alsof je meer bezig bent met het missen van deze andere man, dan dat je met je gedachten bij (het redden van) je huidige relatie bent. Ben je wel helemaal eerlijk tegen jezelf?

Hoe goed ken je die andere man nu werkelijk? Hebben jullie elkaar al ontmoet?

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:48

Dat je relatie gewoon op was lijkt me vrij duidelijk. Denk dat het goed is dat je voor jezelf hebt gekozen.

Met die liefde voor die chatvriend zou ik een beetje oppassen. Leer mensen eerst maar eens in het echt kennen.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 12:11

ja ik voel mij er nog steeds goed bij dat ik vertrokken ben. helaas kan ik op weinig steun rekenen van mn vader, want die is er van overtuigd dat ik dit doe omdat ik verliefd ben op een ander en dat ik direct naar Engeland verhuis. Maar dat is dus niet zo. En hij is natuurlijk ook bezorgd omwille van de financiële kant. Want het huis moet helaas nog wat afgewerkt worden.

Anderen reageren dan weer positief in de zin van dat ik maar moet profiteren van mn leven.
Praktisch gezien ga ik waarschijnlijk binnenkort terug thuis wonen omdat mn ex dat niet ziet zitten. Waarschijnlijk gaat hij dan terug naar zn ouders maar ik vrees dat hij nog steeds hoop koestert. Ach vandaag stuurde hij weer een mail naar onze vrienden waarin dit stond: Ik geef haar niet wat ze nodig heeft om dat geluk te bereiken... Er is alleszins iemand in haar leven die haar heeft doen nadenken en gegeven wat ze wel nodig heeft qua liefde en aandacht. Dus ja, dat zegt voor mij genoeg dat hij het nog steeds niet snapt. Ik heb voorgesteld om aan onze (seks)problemen te werken (nog voor ik S. kende) en ook voldoende aangegeven dat er dingen moeten veranderen qua zijn gedrag ten opzichte van mij en van zijn ouders. NU pas wil hij alles veranderen nu ik ben vertrokken.

Ben nog steeds blij met mn beslissing

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:06

Je kent het gezegde TS, je weet pas wat je mist als je het al kwijt bent (in dit geval voor je man)

Dat was bij mijn man precies hetzelfde, ineens kon alles en zie nu....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:21

Lijkt mij dat je vent het juist wel snapt?
Je hebt al langer gemis van iets..maar nu door S is dat extra benadrukt.. Ff proeven van groener gras.
En uiteindelijk kan jouw man het je waarschijnlijk ook niet geven?

Denk dat die man van jou meer begrijpt dan je denkt TS!
Misschien ook eens anders naar hem kijken en luisteren dan je nu doet?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:11

Ik denk dat hij nu pas echt beseft dat hij in actie moet komen. En jullie hoeven ook niet gelijk weer samen te wonen oid, je kunt je relatie met je man ook een nieuwe kans geven met even wat meer afstand. Gewoon echt weer even overnieuw beginnen. Enerzijds snap ik wel dat je het bijltje er bij neer wilt gooien, hij is ook wel erg laat, maar anderzijds.. heb je zolang gewild dat hij zou veranderen en nu wil je zelf niet meer!
Ik ben in ieder geval blij dat ik de keuze niet voor je hoef te maken.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:59

Heel goed dat je voor jezelf hebt gekozen... De koek was kennelijk op. Je hebt van alles geprobeerd....

Volg je hart, ik hoop dat het je brengt waar je op hoopt, en zo niet.... hoef je je in ieder geval niet af te vragen wat er mogelijk zou zijn geweest.

Soms doe je mensen pijn met de keuzes die je maakt. Maar om hen de pijn te besparen en de rest van je leven zelf met pijn te lopen gaat ook niet werken ;)

Heel veel geluk!!!!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:31

Nou gisteren ff thuis geweest, zonder dit te laten weten en ik wist ook dat hij niet thuis ging zijn. Wou gewoon ff de dieren zien (mijn pony heeft zomereczeem en mijn paard zijn hoeven moesten gekapt worden).

Ok, ik trek de deur open, wat een stank! En wat een vuilnisbelt! Overal rommel, lege flesjes, vuile was, gewoon vuil op de grond,...WC ben ik ook maar niet opgegaan. Badkamer zag er ronduit smerig uit...
Meneer overleeft blijkbaar op pizza en lasagna, want dat stond in de frigo. Even gedacht het beschimmelde eten uit de frigo te halen, maar toen bedacht ik me toch maar...
Buiten hadden de hond en de paarden geen water (met dit warme weer!) en ik heb ook de hond geborsteld (die hing vol met plukken dode haar) en de paardjes verzorgd. Mijn paard heeft het heel moeilijk met mensen vertrouwen en hij reageerde een beetje afstandelijk.
Goh echt....Dit na 1 week!

Als hij dus zou veranderen zou dit beteken dat hij dit alleen maar zou doen omdat ik niet zou zagen of niet bij hem weg zou gaan. Ik snap dit echt niet hoor. ik weet wel dat mannen alleen wel niet zo op orde gesteld zijn (ik ben mss een beetje extreem), maar dit was gewoon ronduit smerig. Oh ja, ik had twee wasmanden strijk staan toen ik vertrok vorige week. maar nu stonden die er niet meer, dus gegarandeerd heeft zn moeder dit meegenomen om te strijken.

Oh wat ben ik blij dat ik weg ben...Ik ben echt zn meid niet hoor!
De kans is waarschijnlijk groot dat ik terug thuis ga wonen en hij bij zijn ouders. lijkt mij niet zo slecht gezien de toestand met de dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:07

Volgens mij gaat het verkeerde lampje bij jou branden................(niet gemeen bedoeld hoor)

Als ik zo'n puinhoop zou zien dan zou ik mij beseffen dat mijn vent het er allemaal bij laat zitten.
Nergens meer energie voor heeft want het brengt mij niet terug.
Dus laat de boel de boel maar.
Ik zou denken zo'n kerel heeft het emotioneel erg zwaar, die heeft de hoop opgegeven dat jij nog met hem verder wilt.
Ja en dan zijn al die andere dingen niet meer belangrijk zelfs de verzorging van dieren kunnen ze laten verslonzen(en dit klinkt heel naar maar je ziet het wel vaker).

Ik denk dat je man meer van jou houdt dan je zelf inziet. Jullie begrijpen alleen elkaars liefdestaal niet waardoor het niet gaat tussen jullie.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:12

Mijn man heeft een jaar in de ziektewet gezeten toen ik bij 'm wegging. 25 kg afgevallen en kon niet meer functioneren.
Heel poedersuiker, en heeeeeel moeilijk, en ik hoop van harte dat hij z'n boeltje weer bij elkaar kan rapen en over het verlies heen kan komen, want dat is het. een rouwproces.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:22

espiga1984 schreef:
Nou gisteren ff thuis geweest, zonder dit te laten weten en ik wist ook dat hij niet thuis ging zijn. Wou gewoon ff de dieren zien (mijn pony heeft zomereczeem en mijn paard zijn hoeven moesten gekapt worden).

Ok, ik trek de deur open, wat een stank! En wat een vuilnisbelt! Overal rommel, lege flesjes, vuile was, gewoon vuil op de grond,...WC ben ik ook maar niet opgegaan. Badkamer zag er ronduit smerig uit...
Meneer overleeft blijkbaar op pizza en lasagna, want dat stond in de frigo. Even gedacht het beschimmelde eten uit de frigo te halen, maar toen bedacht ik me toch maar...
Buiten hadden de hond en de paarden geen water (met dit warme weer!) en ik heb ook de hond geborsteld (die hing vol met plukken dode haar) en de paardjes verzorgd. Mijn paard heeft het heel moeilijk met mensen vertrouwen en hij reageerde een beetje afstandelijk.
Goh echt....Dit na 1 week!

Als hij dus zou veranderen zou dit beteken dat hij dit alleen maar zou doen omdat ik niet zou zagen of niet bij hem weg zou gaan. Ik snap dit echt niet hoor. ik weet wel dat mannen alleen wel niet zo op orde gesteld zijn (ik ben mss een beetje extreem), maar dit was gewoon ronduit smerig. Oh ja, ik had twee wasmanden strijk staan toen ik vertrok vorige week. maar nu stonden die er niet meer, dus gegarandeerd heeft zn moeder dit meegenomen om te strijken.

Oh wat ben ik blij dat ik weg ben...Ik ben echt zn meid niet hoor!
De kans is waarschijnlijk groot dat ik terug thuis ga wonen en hij bij zijn ouders. lijkt mij niet zo slecht gezien de toestand met de dieren.

Zou het niet zo kunnen zijn dat je ex verschrikkelijk down is door jouw vertrek en daardoor de energie niet heeft om alles bij te houden? Niet om je schuldig te laten voelen maar wel even om jouw harde oordeel wellicht wat bij te sturen? Dat hij het nu niet bijhoud wil niet zeggen dat hij een huishoudster mist natuurlijk.

Los daarvan, ik heb respect voor je keuze en wens je alle wijsheid toe!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:52

Ik vind de conclusie van OsMo wat ver gaan eerlijk gezegd.

Dat ie de boel laat verslonzen zou ik verder geen oordeel over hebben. Zijn leven, zijn probleem.
Als hij je terug wil zal hij iets moeten aanpakken op de punten die jij hebt aangegeven en jou ook moeten laten zien dat hij dat kan en wil veranderen. Geen "andere liefdestaal spreken" door het laten verslonzen van het huis :roll:

Als je nog terug zou stappen (volgens mij ben je dat punt al lang voorbij) dan moet je dat doen omdat je nog toekomst ziet in de relatie, niet omdat je man/ex zo geraakt is door je vertrek. Dat is rot, maar verder niet jouw probleem. Dat is zijn eigen proces en hoe hij daar doorheen gaat en hoe spik en span het huis tijdens dat proces is dat is verder gewoon aan hem.

Kan me wel voorstellen dat je ervoor kiest om daar weer te gaan wonen ivm de dieren die verzorging nodig hebben. Zeker als er voor hem een aantrekkelijk alternatief voorhanden is.

Pas ook goed op jezelf in financiele zin.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:43

Dat laten verslonzen van het huis kan zoveel oorzaken hebben. Er is er maar één die weet hoe en waarom... en dat is de heer des huizes zelf!!

Als ik kijk naar mijn ex... Rouwproces?? Ja op zijn manier misschien, maar ik was slechts "bezit". Hij is nu zichzelf blijkbaar en daar heel happy mee. Als ik zie hoe hij er bij loopt, zich verzorgt en hoe het huis er uit ziet.... Nou, daar word je niet vrolijk van. En dat terwijl ik het nooit schoon genoeg kon houden volgens meneers maatstaven! Hij vindt dat het er erg netjes uitziet, hij zichzelf goed verzorgt en noem maar op. Hij is zelfs trots op zichzelf... Mooi in de waan laten zeg ik dan ;)

Dus, wat ook de oorzaak is van het laten verslonzen, hij moet hier zelf uit zien te komen. Klinkt voor velen misschien erg banketstaaf als ik dit zeg, maar het is niet JOUW probleem ;)

Jij moet je nu op jezelf focussen!! Je eigen zaakjes regelen, en jouw leven op de rit krijgen. Hij mag dat voor zijn eigen gaan doen.....

Kop op!!! ;)