Het vreemste dat je als kind hebt gezien, en je nog weet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Re: Het vreemste dat je als kind hebt gezien, en je nog weet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:28

ik liep een keer met mn ouders in het bos en ik zag ineens van die enorme witte bollen staan. we liepen gewoon door en toen bedacht ik me ineens....hmmm dat is wel vreemd, paaap maaam hebben jullie die ook gezien?? wij terug lopen, waren van die witte boleten(paddestoelen), echt 1 meter hoog minstens en 2 meter doorsnee... mijn ouders stonden helemaal versteld en konden t ook niet geloven. jammer genoeg was dat nog in t tijdperk voor de mobiele telefoon en digitale camera die je nu altijd wel bij je hebt, nog steeds is me dit een groot raadsel hoe die dingen zo enorm konden zijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:28

Toen ik met mijn moeder, zus, de nicht van mijn zus en haar kinderen op vakantie was in Frankrijk (was toen 5 ofzo) heeft mijn achter nicht de sleutels in de auto neergelegd en toen de klep dicht gegooid (per ongeluk)
En boos de nicht van mijn moeder toen was!
Toen kwamen er 2 mannen en die hebben met zo'n ijzerdraadje via het raam de auto deur heel soepeltjes open gemaakt.
Vraag me achteraf wel af waarom ze dat zo goed konden :Y)

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:34

Wat een boel potlootventer verhalen, gelukkig nooit zelf meegemaakt!

Had een keer maandverband in m'n schoenen geplakt omdat ik dacht dat het schoenzooltjes waren _/-\o_

Verder weet ik zo niks meer .

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:38

Ik was denk ik een jaar of 8, 9 en ik was buiten op straat. Mijn buurjongetjes ook en hun vader ook. Hij was de tuin aan het harken en had de hark op de grond gelegd. Toen stapte hij met zijn voet in de hark. Ik weet nu nog hoe hij daar op de grond lag te schreeuwen van de pijn. En tegen de oudste zeggen ( nou ja, schreeuwen) dat hij de hark uit zijn voet moest trekken. Sindsdien leg ik nooit meer een hark op de grond met de pinnen omhoog.

Ik (10, 11 jaar oud of zo) liet mijn konijntje loslopen in de gang en de slaapkamer van mijn oudere broer grensde aan de gang. Met een glazen deur. Die dag was zijn vriendin op bezoek en ze hadden het hartstikke donker in de kamer. Ik keek door het raam, begint mijn broer opeens te schreeuwen: Donder op, -:(- _-:( !!!! Ik heb me maar omgedraaid en ben met nijntje gaan spelen. Ik heb heel lang niet geweten waarom hij zo kwaad werd ... Maar het stomste was nog wel dat ik helemaal niks kon zien, want het was zo donker in de kamer ( en dat overdag :o )

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:39

Ik ben dan pas 14 maar toen ik 8 was ging ik met mijn toen net nieuwe buren naar de macdonalds, we moesten langs het bos,een strandje en blijkbaar was daar ook een naaktstrand, wij fietsen zie ik opeens de bosjes bewegen, staat daar een man poedeltjenaakt te plassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:54

Geweldige verhalen hier zeg :')
Dit zijn er drie die mij te binnen schoten,zou eens nadenken of ik er meer weet.

Ik was een jaar of 8 en ik was met een vriendin aan het skeeleren in het dorp,komen wij op een gegeven moment langs een steegje,waar 2 jongens staan met een blikje. Vroegen ze aan ons of wij ook een snoepje wouden,maar toen hij het bakje open deed kwam er allemaal 'rook' uit. Wij doodsbang weggeskeelerd,we durfden er gelijk noooit meer langs,en nog steeds weten we niet wat er in dat blikje zat :')

Of toen ik ook een jaar of 9 was,woonden we nog in een ander huis,waar we een tuinhuisje hadden (stond het tuingereedschap in) en die ging dan op slot met een hangslot er aan,en de sleutel hing aan het haakje in de schuur,dus ik wou wat uit die schuur halen,had de sleutel al in mn hand en wou eerst afval weggooien,maar toen gooide ik perongeluk het sleuteltje in de container. Ik zoeken tussen al die vuilniszakken (gelukkig allemaal dicht), helemaal in paniek. Sleuteltje is nooit weergevonden,slot is opgengezaagd,en ik heb tot op de dag van vandaag niet durven zeggen dat ik dat sleuteltje weg had gegooid.

En toen ik ook een jaar of 8 was had ik een vriendinnetje die zich niet echt kon gedragen (geen idee hoe ik het anders moet omschrijven),dat meisje kwam op het idee de tuin bij onze achterburen in te sluipen en bij de vijver te gaan kijken. Nou ik vond het al doodeng om de tuin in te sluipen,maar liet me toch overhalen. Al gauw bleek dat zij hele andere plannen had,haalde ze vissen uit de vijver,legde ze ze op de vlonder (heet dat zo?) en keek ze eerst een tijdje toe hoe die beesten naar adem snakten,en daarna stampte ze ze dood. Ik vond het zo zielig en was zo bang dat ik wegrende. Heb die dag het hele verhaal aan mn ouders opgebiecht,die zijn daarvoor naar de buren gegaan,alles verteld en uiteindelijk zijn haar ouders gebeld,hoe het verder afliep weet ik niet meer.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:04

wat een verhalen! :P

Ik weet nog dat ik altijd met andere vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt in een klein bosje aan het spelen was en toen vonden we een kluis! :oo Dus toen waren we helemaal in rep en roer, dus we hadden ons opgesplitst. Sommige bleven bij de kluis en een paar gingen naar huis om het te vertellen, want we vonden het raar. Toen kwamen we terug bij de kluis, kwam er net een chinese man op een damesfiets met kinderzitje achterop, om die kluis te pakken. Hij deed heel lelijk tegen ons en wij waren helemaal beduusd...
Pas daarna kwam de politie. Veel te laat dus, vonden wij. Maar nu bleek dat een eindje verderop ingebroken was, en daar kwam die kluis vandaan. Er zaten waarschijnlijk sieraden in van de pas overleden moeder van het beroofde gezin. Heel sneu :(:) Ook zoiets wat je niet vergeet...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:12

suus_toes schreef:
M'n vader tegen mij; Loop je even naar de coperatie, heb bougie-vonkjes nodig....
:+ die dingen bestaan ja helemaal niet!

ge-ni-aal!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:19

Geweldig topic.

Kan me niet echt rare dingen herinneren die ik gezien heb.
Rare acties daarentegen ten overvloed.

Had een keer gezien hoe mijn moeder een verband rond de pols van mijn broertje deed. Kon ik ook. Kat gegijzeld, rol wc-papier en aan de slag. Kat vond het niet grappig, moeder ook niet.
We hadden toen ook kippen. Vader had me wijsgemaakt dat ik de kippen goed moest voeren en elke ochtend een liedje zingen, anders konden ze geen eieren leggen. Dus ik ging elke ochtend een liedje zingen voor de kippen en daarna ging ik wormpjes vangen voor de kippen. Op een dag vol trots mijn supergrote worm aan moeder getoond. Die ter plekke bijna een hartaanval kreeg. Mijn supergrote worm bleek een echte slang te zijn (gelukkig had ik een dode vast).
Eentje die m'n moeder tot op de dag van vandaag blijft verkondigen is mijn talent voor huishoudelijke taken dat nooit aanwezig geweest is. We verwarmden vroeger deels met een kolenkachel, dus hadden achterom een voorraad kolen liggen. Vond ik leuk om in te spelen. Om vervolgens moeder te 'helpen' bij het binnenhalen van de was (die aan de waslijn hing te drogen).

Een leuke was ook 'het vogeltje'. Soms had de auto wel eens een klein rammelgeluidje of een piepgeluidje. Vader ergerde zich eraan en zei telkens dat er weer een vogeltje in de auto verstopt zat. Uiteindelijk wel beseft dat het geen vogeltjes waren, maar de uitdrukking hielden we er wel in. Jaren later reed ik zelf met de auto en m'n zus zat naast me. Er was ergens een vervelend piepgeluidje in de auto dus ik zei doodleuk dat er een vogeltje in de auto zat. Zuslief heeft bij thuiskomst de hele auto uitgekamd, maar geen vogeltje gevonden (en ze was toen toch al minstens 17 maar zo heerlijk naief) :+ .

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:29

Door de verhalen schieten er mij ook weer enkele binnen.

Mijn moeder had aan mij en m'n zus verteld dat je maandverband in je schoenen deed tegen koude voeten, stonden mijn zus en ik een aantal dagen later die dingen in onze schoenen te proppen in de supermarkt.

Mijn zoontje heeft de maandverband ook wel eens gevonden, en liet trots zien dat hij zulke mooie vliegtuig stickers op de muur had geplakt..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:47

suus_toes schreef:
M'n vader tegen mij; Loop je even naar de coperatie, heb bougie-vonkjes nodig....
:+ die dingen bestaan ja helemaal niet!

Zo ben ik een keertje om vergiet-gaatjes gestuurd.
Bestaan ook niet :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:50

Oh my god Coquette _O-
(hey volgensmij ken ik jou van mm!)

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:51

Haha, over maandverband gesproken.. ik mocht vroeger altijd het boodschappenlijstje voorlezen als ik met m’n moeder boodschappen ging doen. Toen stond er ‘mndvrbnd’, wat dus maandverband is maar mijn moeder blijkbaar niet in z’n geheel op wou schrijven. Toen riep ik in de winkel naar mn moeder: “MAM, WAT IS MNDVRBND?” (want dat woord kende ik natuurlijk echt niet) Dat vond ze niet zo leuk :(:)

En ik weet ook nog goed, dat ik toen ik een jaar of 5 was geen zin meer had in mijn glas melk. Ik heb het toen stiekem door de gootsteen gespoeld. Ik dacht echt dat ik iets super stouts had gedaan en voelde me zo schuldig dat ik het ook maar meteen heb verteld. Blijkbaar ook schuldig genoeg dat ik dat nog weet :+

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:53

Doanique schreef:
Oh my god Coquette _O-
(hey volgensmij ken ik jou van mm!)

Zou goed kunnen! ik werd trouwens altijd om zulk soort dingen gestuurd! Ze wisten toch wel dat ik echt ging :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:57

Gambeltje schreef:
Haha, over maandverband gesproken.. ik mocht vroeger altijd het boodschappenlijstje voorlezen als ik met m’n moeder boodschappen ging doen. Toen stond er ‘mndvrbnd’, wat dus maandverband is maar mijn moeder blijkbaar niet in z’n geheel op wou schrijven. Toen riep ik in de winkel naar mn moeder: “MAM, WAT IS MNDVRBND?” (want dat woord kende ik natuurlijk echt niet) Dat vond ze niet zo leuk :(:)

En ik weet ook nog goed, dat ik toen ik een jaar of 5 was geen zin meer had in mijn glas melk. Ik heb het toen stiekem door de gootsteen gespoeld. Ik dacht echt dat ik iets super stouts had gedaan en voelde me zo schuldig dat ik het ook maar meteen heb verteld. Blijkbaar ook schuldig genoeg dat ik dat nog weet :+

Zo heb ik een keer m'n brood in de bosjes gemieterd, ben wel omgedraaid.. Vond het ook banketstaaf haha.. Heb het toen maar aan de eentjes gevoerd.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:00

er komen er door het lezen van het topic nog een paar in me op.

toen ik jonger was(jaar of 10 ofzo), vond ik jus uit een zakje heel erg lekker. ik kwam op een dag thuis en mijn moeder was er nog niet. toen heb ik in een glas zon zakje jus aangemaakt met koud water en dat wou ik op gaan drinken. maar zonder aardappels vond ik het toch wel heel vies. heb het nooit aan iemand verteld.

en ik heb wel eens mijn moeders pincode door de winkel geroepen haha, mijn moeder had gepint en ik had meegelezen, en ik riep dus heel trots die nummers op. haha dat vond mijn moeder ook niet grappig.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:02

oja, eentje die ik zelf niet meer weet, maar die ik jullie niet wil laten missen :+
ik was een jaar of umm 7/8? en ik had de 'meester jaap' boeken uitgevonden, naja
daar stond ook vanalles omschreven over sex (waarom?) en toen kwam ons moeder dus
's ochtends onder de douche uit, en kleine ik kwam aanrennen, trekt de deur open (zat toen geen slot op :D ) 'MAAAAAAAAAAAAM Hebben jullie ook dit (ga ik maar even niet hier typen ^^) gedaan om ons te maken?' tsjaa, wat zég je dan als moeder? 'wacht maar even leg ik zo uit' dusja, dan kun je even ter plekken een verhaal gaan bedenken wat je je 8-jarige gaat uitleggen XD ik wist dus al vrij vroeg wat het allemaal inhield :+

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:03

Ik was in mijn jonger jaren van het rijmen. Als ik een woord hoorde, verzon ik er (soms niet-bestaande woorden) bij. We waren bij kennissen en hoorde toevallig het woord "peuken". Dus ik in mezelf: Kreuken, sleuken, deuken enz. Dacht dat ik ze allemaal gehad had toen me dr nog 1 inschoot. Dus ik keihard: N.. euken!!

Vonden me ouders niet zo heel fantastisch ...;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:03

Toen ik 6 was had m'n vader me om 6 uur 's ochtends meegenomen naar een bos om een lekker wandelingetje te maken. Hij zat me op te jutten dat er hier wolven rondliepen en dat ik maar goed uit moest kijken! :j
Op een gegeven moment ren ik van 'm vandaan om naar een of andere paddestoel te gaan kijken en opeens staat er een eeeeenorme witte wolfshond voor me. Ik kijk die hond een paar seconde aan en ren hard gillend naar m'n pappie toe. Ik was echt ZO bang :+ Het was een of andere husky denk ik :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 01:54

Ik weet nog dat ik 7 was en ik zat in bad. Opeens kwam mijn moeder de badkamer in en ze had kaarsjes meegenomen en toostjes en kinderchampagne. Heel luxe! Dus ik vroeg me wel af waar ik dat nou aan te danken had. Nou goed, ze vond het tijd worden voor het bloemetjes en bijtjes verhaaltje :') Terwijl ik daar in mijn nakie in bad zat met het schaamrood op mijn kaken.. Dat ga ik ook nooit meer vergeten _O- Thanks mam. (ja, mijn ouders waren er vroeg bij haha) Het ergste was dat ik het allang wist gezien ik mijn ouders wel 100 keer had betrapt :') Dat verhaaltje was echt niet nodig meer.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 02:04

Weet ook nog wel dat ik toen ik klein was een stukje van goede tijden mocht kijken. Eindigde het dat er een slang bij Isabella (dacht ik) in bed zat. Ik kreeg toen volgens mij echt een hartverzakking ofzo, heb wekenlang alleen bij mijn moeder in bed durven slapen omdat ik bang was dat die slang in m'n bed zat :')

En ik herinner me nog dat er een eend in m'n vingers heeft gebeten :Y)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 02:08

Wat een heerlijk topic :D

Ik weet nog wel dat vroeger op een dag mijn broer absoluut niet uit bed wilde om naar school te gaan, toen heeft mijn moeder hem zo in z'n pyjama in de auto gezet en persoonlijk in de klas afgeleverd! Heel de dag heeft hij in z'n pyjama op school gezeten, ooh wat vond ik het erg voor hem :oo

Ook nog iets, ik was vroeger een heel slechte slaper en kon dus ook nooit in slaap vallen, standaard riedeltje elke dag was dat ik weer uit bed kwam en beneden wou komen zitten. Op een gegeven moment waren mijn ouders dat natuurlijk ook zat en werden ze toch echt boos als ik dat steeds weer deed. Ik weet nog wel dat ik toen op een gegeven moment mezelf zo zielig vond dat ik een briefje had geschreven aan m'n moeder, een paar tranen op dat papiertje had laten vallen, de tranen omcirkelde en met pijlen maar heel duidelijk aangegeven had dat het tranen waren! Daarna onder de deur van de trap geschoven haha, maar nooit iets van gehoord.

Een andere keer dat ik niet kon slapen, ik weer naar beneden. Toen kreeg ik twee opties: weer terug naar bed gaan of me aankleden en opblijven. Wauw, ik vond dat laatste geweldig! Dus ik me aangekleed en ik was helemaal blij dat ik niet meer naar bed hoefde. Bleek het die dag 31 december te zijn, en zou ik er sowieso uitgehaald worden als het bijna 12 uur was. Ik had geen idee.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 02:12

Oei ik weet er nog een.. Maar dat gaat over vroeger én nu ahum.
Mijn fantasie was vroeger zeer levendig, en ik ging vaak met mijn stiefpa en moeder in het bos wandelen. Dan kon hij zo op me inpraten dat ik binnen een half uur, 10 kabouters had gezien en 6 poelepetaters (of hoe je dat ook schrijft..!) Deze laatste waren roze of blauw en leken op een lelijke gans.

Op een gegeven moment kom je er vanzelf achter dat kabouters niet bestaan en dus de poelepetaters ook niet. En wat voel je je dan dom...

Dit jaar ben ik met mijn man op huwelijksreis geweest naar Mexico, waar hij tijdens een bezoek aan een park ineens zegt: hey Poelepetaters!
Uuh ik redelijk gepikeerd: oké haha grappig hoor! hebben ze je dat verteld? Jaah ik geloofde alles.

Blijken die beesten dus écht te bestaan.. Welliswaar niet roze en blauw maar toch.. En wat hebben ze gelachen toen ze thuis vernamen dat ik al die jaren heb gedacht dat hun het hadden verzonnen... Grrrrrr :+

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 02:16

Sokje_6 schreef:
Weet ik veel :')
Dan trok ik door en rende ik kéihard weg, en deed dan verder alsof er niks aan de hand was. Wilde ook nooit naar de wc zonder dat er iemand meeliep heeeeel vroeger
Ik zag het echt precies zo voor me dat ik doortrok, en dan kwam hij draaiend met zijn hoofd (echt 360 graden van links via achter naar rechts :+ ) omhoog en begon hij hard te lachen. -O-

Nu kun je me echt oprapen, ga helemaal plat :')

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 02:21

ik heb er ook nog een paar..

als klein kindje joeg ik altijd achter kleine eendjes. Oh, wat wou ik er graag eentje voor thuis!
Dus op een dag, ik weer achter die kleintjes, had ze zelfs weten te scheiden van de moeder. Ik lopen natuurlijk, vliegt die moeder eend zo tegen mijn been en beet ze in mijn broek!
Heb nooit meer achter kleine eendjes gelopen :+

Als kleine meisje kon ik ook als een echte prof uit mijn bedje kruipen, zo'n echt babybedje had ik nog, dus met zo'n houten spijlen. Op een nacht kroop ik er uit om naar de wc te gaan, en ik krijg de bovenste rand zo récht in mijn intieme delen! heb dat hele appartement bijeen gekrijst en mama en broer stonden heeuul snel aan mijn bedje (:

Ik herinner me ook nog dat ik als kleine meisje vaak mee ging kijken naar de rijlessen van mijn nicht. Na de les mocht ik altijd de paarden aaien van mijn nicht, een vriend van haar had ook een eigen paard (pony?)
Op een keer word ik op dat paard gezet, en mocht ik reisje rond de wereld doen. De allereerste keer op een paard, en ik was er heilig van overtuigd dat ik in galop was :')

Ik herinner me ook nog iets heel vreemds.
De toenmalige vriend van mijn moeder kwam mij elke dag halen op speelpleinen in de zomer.
Op een dag hadden we waterspelletjes gedaan.
Dus van die vent moest ik me aankleden en in mijn nakie in de auto gaan zitten. Had geen dekentje of niets, je moest die mensen bij de lichten zien kijken.. Ik was toen 8?
Ben ik blij dat ze ondertussen die vent verlaten heeft (: