Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:14

Lizzle schreef:
Faniek schreef:
Ik geef netjes richting aan naar links, helemaal links is volledig vrij, maar niet even een baantje opschuiven hoor zodat ik niet hoef te remmen.

Juist de mensen die hun knipperlicht al aanzetten als ze een baan willen opschuiven zonder écht te gaan (want in principe kán je nog niet) vind ik het aller aller ergst.
Als bestuurder er links naast weet je niet of degene je wel of niet gezien heeft en dus wel of niet direct opschuift. Schrik me er altijd de blubber van :7

Moet je niet in Duitsland gaan rijden, daar is het de normaalste zaak van de wereld :D In Duitsland noemen ze Nederlanders ook wel NL = Nur links.
Beetje sociaal onderling op de weg door ruimte etc. te bieden door op te letten zie je ook dat een ander klem gereden word. Ik let continue op alle spiegels wat er om me heen gebeurd dus weet ook dat de linkse baan dan vrij is, controle en opzij :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:01

DarkShines schreef:
Huh mis ik iets? Er is in NL helemaal geen inhaalverbod vrachtwagens, behalve dan op sommige wegen (tijdens de spits). Mij lijkt het beter dat de trucks op 90km/h worden begrensd ipv 85 zodat ze iets vlotter kunnen inhalen. Ik erger me trouwens veel meer aan alle mensen die met 100km een sliert vrachtwagens gaan inhalen dan aan de vrachtwagenchauffeurs die gaan inhalen. Zij zijn bezig met hun werk. De automobilist is gewoon ronduit associaal. Linkerbaan? Prima maar gas erop dan. Er wordt je niet voor niets geleerd om vlot in te halen bij je rijlessen. Mijn autootje rijdt heel zuinig maar niet als ik telkens van 130 terug moet naar 110 omdat iemand niet op snelheid langs een vrachtwagen durft.

heeft niks met durven te maken! betaal jij mijn benzine?
Ja ik ga sneller rijden als ik inhaal, maar geen 130, wat overigens ook niet mag ;)
Mijn auto rijd 1 op 21 als ik 100 rijd. Dus tja, die keus is snel gemaakt he.
Heeft niks met asociaal zijn te maken. Waarom moet jij 130 rijden? Waarom zo'n haast?
Haastige mensen, die zijn vaak asociaal, veel te snel rijden, bumperkleven etc.

smurffie

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:07

alle snelwegen zonder ander limiet zijn 130 dus waarom mag dat niet? als er dan iemand met 110 gaat inhalen is dat knap irritant..

Haastige mensen zijn vaak asociaal zeg je, maar mensen die zo langzaam rijden dat het gevaarlijk is? 100 op een 130 weg is 30 km verschil, weet je hoe veel verder je bent in 2 sec met 130 dan met 100? 16 meter ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:09

Smurffie: op de weg zijn diverse verkeersdeelnemers die niet harder mogen dan 80 of 90 (weet de recente regels even niet.) Als je dus al moeite hebt met een gebruikers die 100 rijden, klinkt dat wel zorgwekkend.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:11

Zeer zeker dat ik er problemen mee heb als een normale personen auto zoveel te langzaam rijd.
Vrachtwagens zijn niet voor niks beter verlicht, trailers moeten niet voor niks opvallen ect ect ect.
Wanneer iets opvalt kun je er rekening mee houden, 100 rijden met een gewone personen auto op een 130 weg en het gevaar er niet van inzien vind ik zorgwekkend ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:16

mja, ik rijd altijd op een stuk waar je 120 mag.
Overigens hebben mensen echt wel een kort lontje hoor.
En ja, die heb ik ook gehad. Irriteerde me ook aan mensen die langzaam inhaalden.
Maar wat heb je er uiteindelijk aan? Waarom al die stress? Even een paar seconden iets zachter rijden.
Ik rijd gewoon helemaal niet meer hard.
Weet je hóe relaxed dat is! Geen stress, relaxed rijden, geen gehaast. Wat heb je er nou aan als je íets eerder op je bestemming bent?
Op lange afstand is dat wat langer ja, maar dan ben je een half uur langer onderweg. So what?
Wat win je met dat half uurtje eerder?

Ik houd echt wel rekening met mijn mede bestuurders.
Ik zal nóóit mijn auto naar links invoegen als er een auto aan komt rijden, hij weet immers niet dat ik langzamer rijd.
Doe dat dus alleen als ik daar echt de ruimte voor heb.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:42

Ik vind mensen die zich continu overal aan ergeren een van de gevaarlijkste bestuurders. Vooral als ze dan zelf 0,0 verantwoordelijkheid nemen om de situatie zo veilig mogelijk te houden, want het is immers hun fout niet.

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:54

Heb niet alles gelezen daar was het net iets teveel voor.
Ik ben zelf auto rij-instructrice en ben het met skygirl eens.
Heb aub wat meer tolerantie in het verkeer.
Want vaak de mensen die zich overal aan ergeren zijn juist het gevaarlijkste in het verkeer.
Accepteer dat dat er zoveel verschillende soorten mensen in een auto rijden. Niet iedereen rijd hetzelfde.dat is ook het moeilijke van autorijden anticiperen.
Voorspellen wat een ander gaat doen.
Zie ook zo weinig tolerantie naar een lesauto toe. Soms tot hele gevaarlijke situaties.

Las net wel een stukje over iemand die het fijn vind om achter een vrachtauto terijden op de snelweg, aub probeer dat niet meer te doen.Dat is zo gevaarlijk. Als die vrachtauto het niet meer af kan remmen en er zit een vrachtauto ook nog een achter je dan is de schade niet te overzien.
Maar dat is maar een tip van mij.

Mijn tip probeer de volgende keer als je in de auto zit en je ergert je ergens aan probeer te denken aan de persoon die in de auto zit, misschien een ouder iemand of iemand net zijn rijbewijs heeft of gewoon iemand die autorijden altijd moeilijk zal blijven vinden laten we het veilig houden voor zowel hen als voor jezelf.
Dat zal je tijdens je rit rustiger houder en zul me meer plezier blijven houden in het autorijden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:56

Mamavrend: het is toch gevaarlijker om vlak voor een vrachtwagen te rijden dan erachter? Als je voldoende volgafstand hebt hoeft dat laatste geen enkel probleem te zijn.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:05

Volgens mij bedoelt dat er op niet al te lange afstand nog een andere vrachtwagen volgt. Alleen als je de laatste van het 'treintje' bent met voldoende volgafstand dan hoeft dat volgens mij idd geen probleem te zijn.

En dan ga ik er vanuit dat er ook af en toe in de achteruitkijkspiegel gekeken wordt en diegene het opmerkt als er een vrachtwagen bij een invoegstrook er achteraan sluit.

mamavrend schreef:
Mijn tip probeer de volgende keer als je in de auto zit en je ergert je ergens aan probeer te denken aan de persoon die in de auto zit, misschien een ouder iemand of iemand net zijn rijbewijs heeft of gewoon iemand die autorijden altijd moeilijk zal blijven vinden laten we het veilig houden voor zowel hen als voor jezelf.
Dat zal je tijdens je rit rustiger houder en zul me meer plezier blijven houden in het autorijden.

Dat weet ik dus zo net nog niet. Dan zien ze bijv. dat het een man van middelbare leeftijd in pak is en wordt er gelijk de conclusie getrokken dat diegene al heel wat kilometers heeft gemaakt, gezond is, goede baan heeft (en dus voldoende inzicht heeft in het verkeer) etc. en dat het een ordinaire asociale actie was.

Eigenlijk zou je je daar helemaal niet mee bezig moeten houden imo. Je weet niet waardoor of waarom iemand iets doet, je zal het nooit weten, dus beter houd je je gewoon bezig met hoe je zelf inspeelt op het overige verkeer en houdt je het zo veilig mogelijk voor alle partijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:07

Grootste ergernissen voor mij: mensen die hun knipperlichten niet weten te vinden, mensen die 40 rijden waar je 50 mag (dus niet de toegestane snelheid rijden), onnodig linksrijden terwijl ik graag wil inhalen.

Ik zou het liefst keihard toeteren en gebaren als mensen zulke dingen doen. Of uitstappen en slaan. Maar ik probeer me toch altijd maar rustig te houden. :Y)

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:15

Achter een vrachtauto rijden blijft altijd gevaarlijk. Je ziet zelf ook helemaal niets ook al houd je voldoende afstand.meeste veilige is om te proberen een beetje met de stroom mee terijden en bedoel ik niet achter een vrachtauto haha.
Ja oké skygirl dat klopt maar ook die hebben zo af en toe hun dagen niet.
Weet je het heeft geen zin om je er druk over gaan zitten maken gedane zaken nemen geen keer.
Vaak blijf je zelf met die situatie in je hoofd zitten waar door je zelf waarschijnlijk ook een fout maakt.
Behandel het overige verkeer zoals je zelf ook behandeld wil worden.
En iedereen maakt fouten het is alleen de kunst hoe ga je daar mee om.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:18

Ik irriteerde me gister aan een bumperklever.
Reed echt op 2 meter afstand achter me terwijl het spekglad was. Ik reed stapvoets.

Toen ik door de bocht reed slipte ik, maar kon het prima corrigeren dankzij mijn langzame snelheid. En toen hield hij ineens wel afstand.
Ja eikel.. ik rijd niet voor niets zo langzaam :roll:

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:30

Gisteren reed er ook een 4x4 achter mij op een plek waar je niet kunt inhalen, tsja, kun je gaan bumperkleven, ik ga echt niet harder rijden met mijn Smart van 700 kg op zomerbanden, omdat jij wel harder kunt. Even geduld. :Y)

Ik zei in de auto al tegen m'n vriendin, als ik ergens tegenaan rijd kan 'ie er helemaal niet door. :')

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:43

Irritant is dat hè dat mensen niet kunnen (of willen) inzien dat sommige auto's eerder glijden dan andere..

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:52

Of als je een 2 baans (wat scherpere) bocht hebt en jij wilt gewoon op de linkerbaan die bocht nemen. Dat ze dan vanaf rechtbaan half op de linkerbaan gaan rijden en jou dus gewoon gigantisch afsnijden waardoor jij boven op je rem moet gaan staan om niet klem gereden te worden.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:53

Vandaag met m'n vriend naar het winkelcentrum geweest, maar eromheen is een rondweg en je mag daar maar 1 kant op. Op een gegeven moment rijdt er een auto ons tegemoet (wat dus niet mag), die ook nog eens ging toeteren dat wij maar aan de kant moesten gaan. Dus wij zijn gewoon stil gaan staan (hij kon achteruit terugdraaien een parkeerplaatsje op en de juiste kant op gaan), en gebaren dat hij om moest keren, want als hij door zou rijden zou dat ook gevaarlijk zijn.. mensen gaan er niet van uit dat er een tegenligger komt en het is bij sommige bochten onoverzichtelijk dus voor je het weet is het daar boem.
We hebben daar 5 minuten beide met alarmlichten gestaan, totdat ie erachter kwam dat zijn auto erlangs kon en hij dus met een rotvaart lang ons scheurde.. gek.. :\

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:42

In de file staan en mensen die via een tankstation inhalen.
Zó ontzettend asociaal....!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:07

Zonet weer prachtige acties gezien. Waarom zijn mensen toch zo vreselijk opgefokt? Het is gevaarlijk hier op de weg met heerlijke stuifsneeuw, spekgladde wegen en zelfs snel ontwikkelende sneeuwbergen op de weg. Op de Nweg reed de hele bups 50/60, wat ik hard zat vind met deze wegen. De weg waar je rijd is redelijk schoon, maar alle op- en afritten liggen vol sneeuw dus daar moet je toch echt rekening mee houden. Ik heb ondanks de omstandigheden toch nog vele bumperklevers gezien! Eentje voor me heeft kilometers lang op de trekhaak van zn voorganger gereden, terwijl deze gewoon braaf met de stroom mee reed en dus geen kant op kon! Dan ben je toch gewoon knettergek?

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:24

Mear schreef:
Of als je een 2 baans (wat scherpere) bocht hebt en jij wilt gewoon op de linkerbaan die bocht nemen. Dat ze dan vanaf rechtbaan half op de linkerbaan gaan rijden en jou dus gewoon gigantisch afsnijden waardoor jij boven op je rem moet gaan staan om niet klem gereden te worden.

Waarom rijd je links als de rechterbaan vrij is?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:35

Pien28 schreef:
Mear schreef:

Als ze afgesneden wordt en ze op de rem moet, lijkt het me niet dat de rechterbaan vrij is.

Wij hadden vandaag een extreme bumperklever -O- . Het was file en juist dan is het onvoorspelbaar wat je voorgangers gaan doen. Hij reedt ech op 10 cm achter ons. Toen ze ineens voor ons stil stonden, moesten wij dus ook remmen. Toen stonden ze bijna op onze bumper en hebben wij even boos achterom gekeken (sorry }> ). Je zag hun auto ook echt helemaal met een schok tot stilstand komen. Zo hard moesten ze remmen (hun reactiesnelheid was ook niet al te goed). Maar toen wij even boos keken, konden ze ineens wel afstand houden!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:00

WillemYntJee schreef:
Of verkeerd afgestelde lichten zodat je verblind wordt, mensen die 30 rijden waar je 50 mag ( of 120 waar je 130 mag), geen knipperlichten gebruiken en ga zo nog maar even door!

_/-\o_
Ik rij regelmatig auto, en ik kom dit serieus bijna elk ritje tegen. Brrr!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:11

Pien28 schreef:
Mear schreef:

Die is dus niet vrij anders kan ik niet afgesneden worden :?

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:22

Ik begreep dat je links werd ingehaald omdat je schreef "wilt gewoon op de linkerbaan de bocht nemen"
Sorry.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:41

Kwam er gisteravond achter dat een irritatiepuntje van mij ook beslag heeft genomen van mijn auto. Gisteravond is namelijk mijn rechterlicht kapot gegaan. Direct maar even een afspraak gemaakt bij de garage. Ben in ieder geval wel tot de conclusie gekomen dat je het wel zelf kan zien als je lamp kapot is :D