Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1983

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 00:52

Ja het is echt geld haha al een deeltje uitgegeven ooK! het waren ook spullen voor in discotheken etc heel soms verhuren we ze ook en die man heeft ze nog voor redelijk goedkoop meegekregen ook hij helemaal blij haha

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:46

HTM schreef:
roxiie schreef:
Kijker voor mijn auto was gister mooi op tijd.
Had m gevraagd even te bellen als ie van huis wegreed zodat ik er rekening mee kon houden wanneer hij hier ongeveer was, heeft ie netjes gedaan :)
Hij was heel positief over de auto en hij wou m ook graag kopen. Hij wou de auto dan vrijdagavond op komen halen, maar dan nu al wel vast de kenteken papieren enzo mee..
Nja aangezien ie niet gelijk wou betalen, hebben we nu afgesproken dat ie zaterdagochtend komt om de auto op te halen en over te schrijven, dus het zal mij benieuwen.

Dan ben ik wel benieuwd of ze hem echt komen halen.
Zijn mensen die op die manier "gratis" aan auto's willen komen... -O-

Gelukkig waren dit eerlijke kopers :)
Ze hebben de auto gister opgehaald en betaald.
Wel erg hoor, mijn eerste eigen auto'tje weg; dat doet toch wel zeer :')

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:55

Oww baal zo dacht het iedeale kado voor mijn dochter te hebben gevonden voor weinig Geld wil ze niet verzenden...zo jammer :(

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:00

ship schreef:
Oww baal zo dacht het iedeale kado voor mijn dochter te hebben gevonden voor weinig Geld wil ze niet verzenden...zo jammer :(

Jammer zeg, misschien staat er meer aangeboden?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:20

Samsie schreef:
ship schreef:

Jammer zeg, misschien staat er meer aangeboden?

Jawel maar allemaal Net te duur dit ging om 15 Euro de Rest word aangeboden voor meer als het dubbele...enz ze wil hem zo graag hebben en ja 5 dec is het maar weer zo dus dacht mooi die kan in de zak voor dan.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:47

Nou, vandaag ging mam een stroomklok halen. Afgesproken om 12 uur.
Was om 10 voor 12 daar en heeft 45 minuten gewacht, man is niet op komen dagen en pakt de telefoon niet op.
Moest bij een restaurant wachten ook nog want daar ging hij eten of zoiets.

Wat een asociale man. Zeg dan gewoon sorry ik kan niet of iets dergelijks. Het was ook nog eens voor zijn product.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:45

Ik voelde mij gisteren een rare marktplaats klant :')

M'n vader had al over en weer telefonisch contact gehad met een man, voor een laptop. Uiteindelijk besloten dat ik die laptop graag wilde kopen en op wilde halen. Deze man had 2 laptops, een witte en een zwarte Acer (bij de zwarte moest de accu nog binnenkomen). Eerst dus weer gebeld voor de accu, wanneer deze binnen zou komen. Was ongeveer een weekje, dus geen probleem. Teruggebeld dat we hem zouden ophalen die avond. Was prima, afspraak geregeld. Toen kwam er wat tussen met vervoer en moest ik weer bellen, dat we niet konden komen die avond en dat we dan graag maandag wilden komen, was geen probleem zei de man, bedankt voor het bellen. 10 minuten later, toch vervoer geregeld (moeders was eerder terug), dus weer die man opgebeld dat we toch zouden komen :') (schaamde mij inmiddels :') . Daar aangekomen, had ik toch maar gekozen voor de witte Acer ( was eerst de bedoeling dat ik de zwarte zou nemen ). Man blij, ik blij en nog een heel gezellig gesprek gehad daar..

Maar wat voelde ik mij stom dat ik zovaak moest bellen, wat zal die man wel niet gedacht hebben haha.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:51

Ik zag laatst een leuke deken, op gereageerd en kreeg al snel mailtje terug met foto´s en maten (stonden niet bij ad).
Ik gemailt dat ik alvast 30 euro bood, en wat haar prijs zou zijn.
Ze wou graag 50 euro hebben, ze vroeg of ik hem kwam ophalen, maar ze woont in Zeeland en ik in Friesland dus is mij te ver. :P
Dus ik terug gemaild dat ik akkoord ging met 55 incl verzenden.
Heb nu al sinds donderdag niks meer gehoord -O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:11

En als je normaal doet, wordt je ook vreemd bekeken.
Ik had een singel verkocht, verstuurd, bericht van koper: singel blijkt langer dan aangegeven
Had nog een identieke liggen, ik opmeten: indd 7 cm te lang maar liefst. Lekkere leverancier!
Dus klant gerustgesteld, product voldoet inderdaad niet aan de omschrijving, dus liet ik haar kiezen: ofwel het hele aankoopbedrag incl verzenden aftrekken bij een nieuwe bestelling, ofwel het product terug sturen.
Krijg je dit "goh,mag ik daar eventjes over nadenken?, k ben nogal verrast dat je dit voorstelt"
Bleek dat ze aangenaam verrast was door het feit dat ik een oplossing voorsteld, dat had ze niet verwacht.
Vond het wel schattig :')

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:57

hahah die filmpjes :') volg alle verhalen al sinds deel 1 toen het net begonnen was haha :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:49

Ohh sommige mensen :+
Ik had een rijbroek te koop staan op mp, een bod van 12 euro excl gehad, mee akkoord gegaan en de koper zou het vorige week al overmaken op mijn rekening. Alle adresgegevens waren uitgewisseld en ik zei dat ik de broek op zou sturen als het geld op mijn rekening stond.
Krijg ik vandaag op de advertentie een bod van 12,50, waarop 'mijn koper' zijn bod van 12 euro verwijderd met als reden een hoger bod.. Tsja, als de broek al verkocht is aan jou en je het geld al eeuwen geleden had moeten overmaken ga ik 'm niet zomaar aan een ander verkopen hoor :Z

Maar nu dus wel :evaw:

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:25

haha Aranel :') Die is wel mooi.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:30

jippie ik heb zojuist een andere gevonden via mp die hem wel wil verzenden voor dezelfde prijs ben zo blij..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:51

ship schreef:
jippie ik heb zojuist een andere gevonden via mp die hem wel wil verzenden voor dezelfde prijs ben zo blij..

+:)+

De koper van mijn keuken heeft hem gisteren gedemonteerd en meegenomen. *\o/*
Toch nog 300 euro voor kunnen krijgen, was echt de meest simpele keuken ooit, geen oven of magnetron, geen vaatwasser, alleen een (losse) koelkast en een kookplaat. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:55

Nu heb ik sinds vandaag een relatief oude wasmachine op MP staan.
Voor 100,- op te halen staat er.

Krijg ik een mailtje: 'hallo wat is je bodemprijs'. Mailtje terug, bodemprijs duidelijk gemaakt, 95 euro.
Doodleuk eentje terug: 'voor 50,- euro haal ik hem op'.
En na twee minuten nog een: 'misschien kunnen we wat regelen, zie mijn advertentie (kreeg een link) met parfum. misschien kunnen we wat regelen.'

Tuurlijk, een wasmachine voor parfum. Wie niet?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:00

:')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:14

Ja die gaat ervan uit dat je er geen meer hebt joh, en daar is parfum de oplossing voor _O-

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:36

Nou, ik heb ook weer wat te vertellen...

Ik heb zo af en toe konijntjes te koop uit eigen fok. Nu had ik nog 1 Teddy zitten uit eigen fok en een hangoortje dat ik opgevangen had (lang verhaal, werd anders op straat uitgezet, dus besloten er zelf een huisje voor te vinden). Ik heb met een meisje eeuwenlang zitten mailen (lees=10 dagen) en ik geloofde er al niks meer van dat ze zou komen. Eerst geen hok, toen moest ze vervoer regelen voor het hok, toen was het hok er, moest ze vervoer regelen voor het ophalen, maar toen was het hok er opeens niet meer etc. Dus ik heb gezegd; wie het eerst komt, het eerst maalt voor het konijn (mits een goed thuis). Gelukkig is meneer zaterdag opgehaald door iemand die zich wel aan zijn woord hield.
De Teddy is ook opgehaald uiteindelijk door een hele aardige man die het resterende bedrag wat hij contant niet bij zich had, meteen heeft betaald via internetbankieren :)

En nu het ergste... Donderdag mailde er ook iemand die het hangoortje maandag wilde ophalen. Prima, mailde ik terug, laat me even de tijd weten dan reserveer ik hem. Niets meer gehoord, zoals heeeeel erg vaak gebeurd, dus alweer vergeten en konijn is dus verkocht aan een ander zaterdag.
Gisteren waren we naar stal en kwamen we terug (vriend in bedrijfsauto ik in de eigen auto). Plotseling verdween mijn vriend , hij rijd altijd achter me aan. Bleek toen ie thuiskwam, dat die mensen zomaar langs waren gekomen gisteren. Wij waren niet thuis, dus zijn ze maar naar de buren gegaan (???) die wisten te vertellen dat mijn paard in Kantens stond en ze hebben de bedrijfsauto beschreven. Dus mijn vriend werd achterna gezeten door die mensen! Reden heel dicht achter hem aan, lichten knipperen, gevaarlijke inhaalmanouvres waardoor mijn vriend maar een andere route naar huis koos, maar hij werd dus gevolgd. Uiteindelijk de auto stilgezet en uitgestapt. Hij dacht dat die mensen ruzie zochten ofzo. Bleek dat ze ons waren gaan zoeken (???) en dan ga je maar iemand half van de weg rijden etc. als je iemand denkt te herkennen terwijl je diegene nog nooit hebt gezien. Nou konijn was dus weg, zij pissig (snap ik wel maar dan moet je maar reageren....) en vervolgens kreeg ik gister avond een mail of het konijn wel echt weg was. Ik wil eigenlijk reageren dat ik het behoorlijk ver vind gaan om iemand te achtervolgen.... Maar denk dat ik het hier maar bij laat, rare mensen zeg.

Note: door mijn ervaringen met konijnen verkopen/niet komen opdagen van 90% van de mensen, pak ik dit tegenwoordig zo aan. Ik ga niet meer onnodig weken zitten met konijnen die ik aan mensen beloof die nooit komen....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:07

Ik moet eerlijk zijn, als ik denk dat iets gereserveerd is voor me, dan zou ik ook niet vrolijk worden als het opeens weg is ;) (Ik zou je alleen niet stalkend achtervolgen maar gewoon direct een afspraak hebben gemaakt van "dit weekend tijd, dan en dan, zus en zo laat")

Snap je aan de ene kant ook weer wel... Maarja, de grens wat "fatsoenlijk" is, is lastig... Weken langer daardoor rondlopen met een beestje is ook niet handig...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:24

Ik ga vanmiddag een aquarium ophalen, waar goudvissen in schijnen te zitten. De eigenaar wilde er €45 voor hebben, en ik heb het uiteindelijk voor €20. Ben benieuwd wat voor ellende ik gekocht heb...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:44

Serendip90 schreef:
Ik moet eerlijk zijn, als ik denk dat iets gereserveerd is voor me, dan zou ik ook niet vrolijk worden als het opeens weg is ;) (Ik zou je alleen niet stalkend achtervolgen maar gewoon direct een afspraak hebben gemaakt van "dit weekend tijd, dan en dan, zus en zo laat")

Snap je aan de ene kant ook weer wel... Maarja, de grens wat "fatsoenlijk" is, is lastig... Weken langer daardoor rondlopen met een beestje is ook niet handig...

Maar als iemand dan uitlegt HOE je kan reserveren en je reageert niet moet je niet zeiken als het weg is. Zij kan wel dénken dat ze iets gereserveerd heeft, maar als ze niet normaal antwoord op de vragen van de verkopers heeft ze het dus niet gereserveerd. Ze heeft zelfs niet eens een tijd aangegeven waarop ze zou komen, ze stond gewoon random voor de deur. (Wat sowieso niet kan, ook niet als de deal met een verkoper wel rond is.) Ik snap prima dat Maiska het dier dan aan iemand anders verkoopt. Je kan zo blijven wachten op kopers 'die het misschien een beetje verkeerd begrepen hebben' x) Zou ik ook niet doen :P

@ Maiska: Je buren kunnen overigens erg goed omschrijven als die mensen je vriend ook daadwerkelijk gevonden hebben :P Of hebben ze eerst 5 keer de verkeerde aangehouden? (Zal je dan ook maar overkomen als mens die er niets mee te maken heeft _O-)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:03

xHaithi schreef:
Serendip90 schreef:

Maar als iemand dan uitlegt HOE je kan reserveren en je reageert niet moet je niet zeiken als het weg is. Zij kan wel dénken dat ze iets gereserveerd heeft, maar als ze niet normaal antwoord op de vragen van de verkopers heeft ze het dus niet gereserveerd. Ze heeft zelfs niet eens een tijd aangegeven waarop ze zou komen, ze stond gewoon random voor de deur. (Wat sowieso niet kan, ook niet als de deal met een verkoper wel rond is.) Ik snap prima dat Maiska het dier dan aan iemand anders verkoopt. Je kan zo blijven wachten op kopers 'die het misschien een beetje verkeerd begrepen hebben' x) Zou ik ook niet doen :P

Snap het daarom ook wel :p maar het zijn vaak gewoon domme communicatiefouten die gewoon irritaties opleveren. Snap nooit zo dat mensen gewoon geen concrete afspraken maken of even zeggen hoe het ervoor staat etc.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:40

ik meld me ook weer :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:40

Nou die man van de stroomklok heeft ook gebeld, enorm verveelde stem, zo'n echt niets zeggend type zo van 'ja we hebben gewacht he, je was er niet' Moeder was er al kwartier te vroeg en heeft 45 min gewacht dus dat die niet uit zijn nek gaat kletsen. Zegt hij dan nou betaal maar 25 euro extra dan stuur ik de klok wel.
Wat dacht je van nee?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:14

Alja schreef:
ik meld me ook weer :)

Nog rare mensen meegemaakt?