Ben ik nou echt zó dom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:49

djeez!!! ik lees dit topic vol verbazing. Wat leer je tegenwoordig nog op de basisschool? Blijkbaar niet meer wat een dozijn is? En je kunt slecht zijn in topografie, maar dan weet je toch nog wel globaal wat waar ligt? En niet dat Belgie rechts naast Nederland ligt? Ik zat vroeger op een basisschool met vooral oudere leraren, ze waren streng en je kreeg regelmatig al huiswerk en zeer regelmatig proefwerken e.d. Vroeger baalde ik daarvan maar nu ik dit topic heb gelezen ben ik er blij mee :D Ik kan ook gewoon niet begrijpen dat je nog nooit van Nelson Mandela hebt gehoord, of nog erger...dat je niet weet wat links en rechts is :=

Anoniem

Re: Ben ik nou echt zó dom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:51

Ik denk dat die meiden idd bijna nooit op school waren....

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:07

Vjestagirl schreef:
HolyPope schreef:
@Vjestagirl Je moet ALLES van achteren beoordelen mens, fiets, paard, auto, boot, noem maar op.

Ja. Maar links en rechts wisselen als je je omdraait. Aan jezelf zeg maar. Dus dat Bak en Stuurboord is alleen maar een naam, niet perse een andere benaming voor links en rechts...

euh als ik me omdraai zit mijn linkerhand nog steeds links en mijn rechter rechts????
Dat geld dus ook voor de linker (bakboord) en rechter (stuurboord) kant van een schip of ander voorwerp.....Als je je omdraaid op een schip zal dit ook niet veranderen.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:17

Wie kent Kelly nog?

Vraag van Jensen: ´Hoeveel hoeken heeft een vierkant?´
Kelly: ´....euh 5!?´
Iedereen lachen
Kelly heel verbaasd: ´Anders is het toch een rechthoek?´

Nou dan ga ik dus echt zappen. Dan krijg ik last van plaatsvervangende schaamte.

Edit: Heb het even opgezocht....
http://www.youtube.com/watch?v=YXA8oFBr5NU

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:19

Kinke schreef:
djeez!!! ik lees dit topic vol verbazing. Wat leer je tegenwoordig nog op de basisschool? Blijkbaar niet meer wat een dozijn is? En je kunt slecht zijn in topografie, maar dan weet je toch nog wel globaal wat waar ligt? En niet dat Belgie rechts naast Nederland ligt? Ik zat vroeger op een basisschool met vooral oudere leraren, ze waren streng en je kreeg regelmatig al huiswerk en zeer regelmatig proefwerken e.d. Vroeger baalde ik daarvan maar nu ik dit topic heb gelezen ben ik er blij mee :D Ik kan ook gewoon niet begrijpen dat je nog nooit van Nelson Mandela hebt gehoord, of nog erger...dat je niet weet wat links en rechts is :=

Hmm, ondanks dat ik redelijk wat algemene kennis heb, heb ik toch echt moeite met het verschil tussen links en rechts, en ik heb totaal geen gevoel voor richting wat volgens mij gerelateerd is eraan.
Niet iets wat je 'dom' maakt, hoewel er natuurlijk wel domme acties aan mijn kant door ontstaan lol

Tuurlijk weet ik het verschil tussen links en rechts wel, maar ik heb het gevoel niet, ik moet er altijd over nadenken, als ik een split second decision moet maken tussen links en rechts dan gaat het verkeerd.
Als een bijrijder bij mij in de auto zegt 'hier links' is er een 50% kans dat ik de goede kant op ga, die kans verminderd als de bijrijder dit aangeeft met zijn 'verkeerde' hand, ofwel wapperen met zijn linkerhand dat ik rechts moet.
Daarentegen kan ik wel goed kaartlezen, halleluja, wel met de nodige kaart draaien :)

Aanhakend op de tip, links is waar je duim rechts zit... kreeg ik altijd te horen/zien, de hand waarmee je een L met wijsvinger en duim kan vormen is links...
Tot Annemiekje haar hand omkeerde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:24

Kelly... ik zat naast haar in het vliegtuig nou WAT een drama was dat zeg.
We gingen naar Egypte en zaten dus in het vliegtuig.

'Hallo hier spreekt uw gezagvoerder we vliegen nu over Munchen.'
Kelly: 'Goh denk je dat ik vanaf hier de Eiffeltoren nog kan zien?'

Kelly kijkt uit het raam. 'Kijk nou wat klein die huisjes! O ja want de huisjes in Egypte zijn natuurlijk ook allemaal heel klein!'

...

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:27

Doanique schreef:

Kelly kijkt uit het raam. 'Kijk nou wat klein die huisjes! O ja want de huisjes in Egypte zijn natuurlijk ook allemaal heel klein!'

...

Lekkere vlucht zal dat geweest zijn haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:28

Ik was meneer Jobs heel dankbaar voor zijn uitvinding genaamd de Ipod.

Ik dacht altijd dat ze dat speelde die dommigheid maar nee hoor.
Ik schrok me al kapot toen ik tijger espadrilles maar 46 naast me zag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-12 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:29

Kinke schreef:

Ik heb echt heel veel moeite met oriënteren,kaartlezen en links-rechts. Ik kán dat gewoon niet,als iemand zegt dat ik linksaf moet duurt het bij mij lang voor het kwartje valt wat links is. En daar kunnen ze je jaren op laten trainen,maar het helpt niks. Daarnaast heb ik ook een slechte concentratie en pik ik weinig op. Ik hoor wel eens woorden maar de verbanden kan ik dan niet zo goed onthouden.

Topografie,wiskunde en geschiedenis ben ik enorm slecht in en snap ik geen fiets van,terwijl ik juist wel veel andere dingen weet. Soms zijn het dingen die mijn interesse wekken,of iets wat onlangs in het nieuws was. Maar een groot deel van wat ik op school leer,ben ik al vergeten. Zo had ik op de basisschool na de vakantie vreselijke moeite met rekenen. Dan had ik het 6 weken niet gehad en wist ik niet meer wat delen/vermenigvuldigen was en moest ik alles opnieuw leren. Dit heb ik ook met wiskunde,zodra ik een les mis,is alles weg en snap ik het niet meer. Kan ik een heel hoofdstuk overnieuw maken om het wel te gaan snappen.

Tot slot: ik heb nog nooit gespijbeld en braaf alle uurtjes op school gevolgd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:29

Doanique schreef:

...

aaaah geweldig joh. Lijkt me echt lachen om naast haar te zitten _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:33

Dat zal je tegenvallen :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:37

en weet je ook niet of je links- of rechtshandig bent? Dan kun je dat toch onthouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:38

Ja,ik ben rechtshandig. maar als iemand dan zegt 'hier rechts!' dan moet ik eerst nadenken met welke hand ik schrijf of een ander geheugensteuntje en dat duurt ook best lang :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:38

Hahaha wat een geweldig topic :')
Ik dachr altijd dat die 'knap maar dom' meiden op tv dat speelden, maar nu begin ik toch wrl beetje te twijfelen :')

En met dat links-rechts gezeur: met je linkerhamd kan je een L maken (duim van je vinhers af doen) dus dat is links :D
Zo heb ik mn vroendin het ook geleerd :+

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:41

Kinke schreef:
en weet je ook niet of je links- of rechtshandig bent? Dan kun je dat toch onthouden?

Lol geloof me als je zelf dat probleempje niet hebt kun je het je ook niet voorstellen.
Yup ik ben rechts, weet ook heel goed wat mijn schrijfhand is, maar als iemand in de auto zegt 'hier rechts', dan moet ik dus echt een tussenstap maken door te bedenken wat mijn 'schrijfhand' is voor rechtsaf te slaan, en daar is soms de tijd niet voor of je denkt het 'wel te weten', ondanks 1001 foutpogingen blijf ik er altijd van overtuigd het te weten en ga ik vol overgave de verkeerde kant op

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:41

Ik ken trouwens wrl iemand die echt dom doet/is.
Die dacht dat zeezout (zout wat je op het eten doet) de grond van de zee was :')
En zo nov een paar dingen

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:42

_horselovee_ schreef:
Hahaha wat een geweldig topic :')
Ik dachr altijd dat die 'knap maar dom' meiden op tv dat speelden, maar nu begin ik toch wrl beetje te twijfelen :')

En met dat links-rechts gezeur: met je linkerhamd kan je een L maken (duim van je vinhers af doen) dus dat is links :D
Zo heb ik mn vroendin het ook geleerd :+

tot je hetzelfde probeert terwijl je in je handpalmen kijkt ipv tegen de rug van je hand aankijkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:42

omg die van het zeezout is wel écht heel dom :')

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:44

Jaaaa ik wil hierbij! *\o/*

Mijn algemene kennis is echt belabberd, verder ben ik af en toe wel slim :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:06

Ook een leuke. Wat is familie van de hyena? en niet googlen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:07

cheeta?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:07

Nope :))
althans, je hebt wel deels gelijk
Maar ik had een ander diersoort in gedachte dat nog vreemder is :P
Het zijn iig katachtigen, net zoals de mongoose :j

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-08-12 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:08

Hond?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:09

Dat zou ik echt niet weten.. is een cheetah niet een katachtige?
Laatst bijgewerkt door tante_trien op 18-08-12 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:09

Nee wacht de kat door die oren..