Weten jullie zo snel even uit welke richting ze vannacht komen (rond 2 h).
De meteorenzwerm in december bij de tweelingen is veel groter, maar ook nu waag ik een kansje

Deze nacht wordt helder (dus frisjes
) en ik ga een gokje wagen vannacht! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) en ik ga een gokje wagen vannacht!
franka75 schreef:ja vanuit het sterrenbeeld persuis vlak bij cassiopeija de w
zowel cassiopeia als pereus hebben een speciale betekenis voor mij. Die 2 weet ik naast de grote beer en de zwaan feilloos te vinden.
rina schreef:franka75 schreef:ja vanuit het sterrenbeeld persuis vlak bij cassiopeija de w
Jep weet welke het iszowel cassiopeia als pereus hebben een speciale betekenis voor mij. Die 2 weet ik naast de grote beer en de zwaan feilloos te vinden.
Joaltijd noord oost een beetje. Ze staan (perseus, cassiopeia en zwaan) een beetje in 1 lijn in de melkweg.
Maar noord-oost klopt helemaal! Zal vannacht nog wel wat draaien.. maar het sterrenbeeld staat hoog aan de hemel dus het zal niet veel problemen geven
Crypto schreef:ik snap niks hoor van dat noordoost west etc of te wel richting ik kijk wel gewoon omhoog als k buiten ben haha
daar zie je het sterrenbeeld met 'de w'. Daar in de buurt is de plek waar je ze veelal ziet als ik het goed heb 
Crypto schreef:ik snap niks hoor van dat noordoost west etc of te wel richting ik kijk wel gewoon omhoog als k buiten ben haha
Joaltijd schreef:Crypto schreef:ik snap niks hoor van dat noordoost west etc of te wel richting ik kijk wel gewoon omhoog als k buiten ben haha
Hihi!
Weet je wel waar het noordoosten ligt?
Je kijkt richting het noordoosten en vanuit daar kijk je omhoogdaar zie je het sterrenbeeld met 'de w'. Daar in de buurt is de plek waar je ze veelal ziet als ik het goed heb
Ok, ik heb me voor deze zwerm niet ingelezen
denk toch dat we niet veel zien teveel huizen en lantaarnpalen:( ow k weet t al visueel geheugen is stuk 
franka75 schreef:luister ik snap dat het moeilijk is maar in het westen gaat de zon onder , draai je hoofd 90 graden een kwartslag naar rechts en je kijkt noord dan nog 45 graden halve kwarslag en zoek naar een w sterren in de vorm van een w waarbij de laatste bovenste wat uit de vorm valt.