Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:07

Bij mij lag er wel bestek, voorgerecht was 2 "porties" / "mandjes" stokbrood met kruiden boter (voor 4 mensen).
In mijn ogen had het (ook voor de meiden die alleen met de borden heen en weer liepen) duidelijk te zien moeten zijn.
Voorgerecht snap ik nog, maar hoofdgerecht???

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 23:12

Hoofdgerecht is het al helemaal bizar. Ik heb nog maar 1x meegemaakt dat iemand geen hoofdgerecht nam, maar alleen desert. Voor de rest is het inderdaad gewoon iedereen een hoofdgerecht.
Mijn baas noemt dat "foto's" maken. De tafel scannen en checken. Gerechten aanwezig, friet en groenten, peper en zout, bestek en evt vingerdoekjes. Uiteraard nog drinken indien gewenst.
Dat scannen was duidelijk niet gebeurd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:18

vorige keer was het daar goed bevallen. Maar dit was voor mij nu reden genoeg om er niet meer te gaan eten :n
Zal het nu dus ook niet meer aanraden daar bij anderen... iets essentieels gaat als mis, en dat konden ze zelf niet corrigeren blijkbaar.

Maar Douce, ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik een keer bij een restaurant heb gegeten, beviel super, maar bij de dessert kaart ging het mis... ik kon niet kiezen :o
Uiteindelijk dus maar geen keuze gemaakt en hebben we alleen thee en koffie toe genomen. 2 weken later ben ik met een vriendinnetje terug gegaan en hebben we de hele avond alleen maar nagerechten gegeten :o (1 voor voorgerecht, 2 als hoofdgerecht en 1 als echt nagerecht). Maar! nu hoefde ik niet te kiezen _O-
Dus tja, sommige debielen slaan zowel voor als hoofdgerecht over _O-
Laatst bijgewerkt door Mri op 26-05-12 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:19

Ik erger me niet zo heel snel tijdens uiteten alleen als het druk is met (kleine)kinderen en als je broodjes krijgt, te weinig brood. Het lijkt mij dat je gewoon per persoon een broodje krijgt of zie ik dat verkeerd?

Laatst waren we met z'n achten uiteten kregen we 4 (kleine) broodjes dat vind ik dan weer jammer, want verder was het namelijk allemaal prima.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:20

Ik vind het brood vaak het lekkerste van de hele maaltijd (ben gek op brood) dus echt heel jammer als je weinig krijgt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:21

maar de hoeveelheid die je krijgt ligt in mijn ogen ook vaak aan de hoeveelheid die je besteld....
als je 1 "portie" stokbrood met kruiden boter besteld, moet je niet verwachten dat je genoeg krijgt voor 8 personen zeg maar...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:22

Maar als ze gewoon brood met boter op tafel zetten voor tijdens het wachten, dan moet het zeker genoeg zijn voor de tafel

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:23

Vjestagirl schreef:
Maar als ze gewoon brood met boter op tafel zetten voor tijdens het wachten, dan moet het zeker genoeg zijn voor de tafel

dat wel ja :j

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 23:24

Mri schreef:
vorige keer was het daar goed bevallen. Maar dit was voor mij nu reden genoeg om er niet meer te gaan eten :n
Zal het nu dus ook niet meer aanraden daar bij anderen... iets essentieels gaat als mis, en dat konden ze zelf niet corrigeren blijkbaar.

Maar Douce, ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik een keer bij een restaurant heb gegeten, beviel super, maar bij de dessert kaart ging het mis... ik kon niet kiezen :o
Uiteindelijk dus maar geen keuze gemaakt en hebben we alleen thee en koffie toe genomen. 2 weken later ben ik met een vriendinnetje terug gegaan en hebben we de hele avond alleen maar nagerechten gegeten :o (1 voor voorgerecht, 2 als hoofdgerecht en 1 als echt nagerecht). Maar! nu hoefde ik niet te kiezen _O-
Dus tja, sommige debielen slaan zowel voor als hoofdgerecht over _O-

Haha maar dat zou ik ook niet gek vinden hoor. We hebben heerlijke desserts! Maar de situatie waarover ik het had, was een gezin en alleen de vrouw nam alleen een dessert, de rest nam voor hoofd en nagerecht. Zal de vrouw wel een reden voor hebben gehad en is helemaal prima maar dan twijfel je wel elke keer als je gerechten neerzet. Het is niet "af" voor je gevoel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:38

dat kan ik me heel goed voorstellen. En als je zelf de bestelling hebt opgenomen dan "weet" je in je achterhoofd dat het klopt dat er iets mist.
Maar ach, ik ga gewoon niet meer naar die tent, zoek wel een andere voor de volgende keer ;)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 04:26

Mri, heel vervelend... Ik heb als bediening vorige week mijn eerste echte grote fout gemaakt (voor mijn gevoel).
Tafel van 6 (1 had geen voorgerecht, 1 twee voorgerechten i.p.v. voor en hoofd en er kwam bij hoofd dan nog een kinderplate bij etc etc... beetje lastige bestelling) Ben ik in de drukte 1 hoofdgerecht vergeten aan te slaan. Toen ik het eerste bord uitserveerde en nog niet eens bij die de varkenshaas was, zag ik direct dat ik 1 van de 2 varkenshaas was vergeten, want ik kwam niet uit... Ik voelde me ontzettend banketstaaf, keuken direct geroepen wat ze bij moesten maken. Gelukkig had iemand anders dus hetzelfde besteld (haar man) en waren ze bereid om (met een extra bord natuurlijk) de porties te delen.
Voelde me zo banketstaaf, dat mijn collega heeft ze ook nog een drankje gegeven heeft voor het ongemak (volgens mij, ik mag dat niet zomaar). Gelukkig gingen deze mensen, nadat de tweede portie ook opgediend was, zeer tevreden naar huis...
Soms zijn dit soort problemen lastig op te lossen, varkenshaas wat à la minute gaat, heeft ff tijd nodig, dat kan je moeilijk rauw serveren natuurlijk... Ik had nu dan het geluk dat ik het op deze manier kon oplossen, dat had ik in jouw situatie ook gedaan en dan uiteraard tegen betaling van de 'goedkopere' variant. Mij zou het ook niet snel overkomen dat ik niet merk dat iemand geen eten heeft, lijkt mij. Ik check altijd de borden, als ik niet opgenomen heb, check ik het altijd na bij mijn collega of ze weet of die vrouw niets hoeft en of ik het anders moet navragen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 07:59

Fouten kunnen altijd gemaakt worden! Dat is menselijk, maar inderdaad de manier van oplossen is waar het om gaat.
ach, er hebben weer wat geleerd! Volgende keer gewoon een ander restaurant proberen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:52

Wij hebben dat probleem niet, we werken veel met mixed grills en die krijg je dan gewoon als assorti vlees op je tafel. Maar als er een hoofdgerecht mist zou ik het even vragen aan de gast... 'klopt het dat u niets besteld heeft?' Kan natuurlijk :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:59

Ik heb volgende week een proefdag bij een strandtent en wordt een beetje nerveus van jullie verhalen :+
Het zal allemaal wel meevallen!
Heb al eens eerder in de horeca gewerkt en 2 flinke blunders gehad!
Heb een keer rose over een vrouw met een witte blouse aan gemorst, en 2 borden vol met spaghetti laten vallen, was de ober niet zo blij mee :=

Beleefd zijn, opletten wie er nog wat wilt bestellen etc. was ik meestal wel goed in!

Als ik zelf uit eten ga erger ik me er altijd aan dat het eeuwen duurt voordat een ober ziet dat je iets wilt bestellen of de rekening wilt, vooral op terrasjes.
Dat duurt 'even een terrasje pakken' ineens een uur langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:01

Nog zo'n ergernis moment: je zit ergens, het is druk, je wuift een keer of 5 naar de ober en die blijft je maar straal negeren terwijl hij de tafels rondom jou (die later toegekomen zijn) wel erg vlot gaat bedienen...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:01

Mijn grootouders hebben het een keertje gepresteerd van zonder te betalen weg te lopen.

De rekening gevraagd en na een uur was de ober er nog niet ... sja.
Beetje grof wel, op hun leeftijd (75 à 80) nog anderhalf uur naar huis moet met de auto en liefst niet in de file staat omdat anders de andersvalide dochter van 55 voor de gesloten deur staat, dan snap ik 't wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:28

Pfft als ik het zo hoor zijn wij toch wel een goed restaurant :+ scheelt natuurlijk als je maar 1 shift hebt, dan komt iedereen wel ongeveer tegelijk binnen, en gaan alle gangen ook ongeveer tegelijk uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:36

Hebben wij ook eens gehad Opti. Gingen uit, avondje lekker doorgedronken en we vroegen de rekening. kwam de ober terug "u heeft zonet toch al betaald meneer, het was X euro". Omdat ze steeds nogal onbeschoft waren geweest (maar de drankjes lekker, was cocktailavond) hebben we maar gezegd "ohja, juist" en zijn we vertrokken :P

Bij de MacDo waar ik soms wel eens ga heb ik het echt elke keer dat er wat niet klopt. Ofwel eten teveel ofwel te weinig aangerekend bij de kassa. maal ik ook niet om, moeten ze maar beter opletten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:37

Vragen aan de kinderen of ze nog wat willen drinken, zo slobberen ze zich al voor het serveren van het eten vol met frisdrank, en wordt het eten niet opgegeten.
Eén glas drinken voor het eten is voldoende en dan nog wat tijdens en na het eten.

Ik snap best dat ze omzet willen draaien op de drankjes maar met iets minder drank gaat er na het hoofdgerecht ook nog een dessert in.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:51

Tja ik vind dat de ouders moeten beslissen of de kinderen nog drinken mogen. Ik vraag het gerust, ik heb nog lang geen kinderen, dus heb daar geen verstand van. Het is dan aan de ouders om te zeggen "nee jij moet nog even wachten".

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:33

Ben ik helemaal met Douce eens, je kunt als ouder toch gewoon zeggen "nee jongens, we wachten nu even".

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:37

tiwi1969 schreef:
Vragen aan de kinderen of ze nog wat willen drinken, zo slobberen ze zich al voor het serveren van het eten vol met frisdrank, en wordt het eten niet opgegeten.
Eén glas drinken voor het eten is voldoende en dan nog wat tijdens en na het eten.

Ik snap best dat ze omzet willen draaien op de drankjes maar met iets minder drank gaat er na het hoofdgerecht ook nog een dessert in.

Het was bij mij simpel. Glas leeg? Dan vraag ik of je nog wat wilt. Als ouders niet willen hebben dat hun kinderen drinken dan kunnen ze dat gerust zeggen. Niet iedereen denkt er zo over dat hun kinderen maar 1 glas drinken mogen, wij mochten vroeger zoveel als we wilden. Het zou niet bij me opkomen dat er een limiet zit op hoeveel kinderen mogen drinken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:52

Laatst hadden we een afscheidsetentje van een collega. Waren met 10 man naar de pizzeria gegaan.
Werden we boven geplaatst, bij 3 tafels met een kinderfeestje (oid).
Jeetje wat een paasei, we konden niet eens meer normaal met elkaar praten. Verder was er er erg donker, kon niet eens fatsoenlijk de kaart lezen en bekijken wat er nou op je bord lag. En dat staat bekend als een goede pizzeria in Groningen.

Dat is dus een plek waar ik zelf niet snel weer naartoe zou gaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:56

Vjestagirl schreef:
tiwi1969 schreef:

Het was bij mij simpel. Glas leeg? Dan vraag ik of je nog wat wilt. Als ouders niet willen hebben dat hun kinderen drinken dan kunnen ze dat gerust zeggen. Niet iedereen denkt er zo over dat hun kinderen maar 1 glas drinken mogen, wij mochten vroeger zoveel als we wilden. Het zou niet bij me opkomen dat er een limiet zit op hoeveel kinderen mogen drinken.

Same here, als ik dorst had (heb ;)) mocht ik drinken

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:10

Hebben we overgeslagen worden al gehad?
Toen ik nog niet zo assertief meiske was, had ik een keer heel erg zin in koffie met gebak.
Ik naar een zaakje en besteld. De koffie kwam na vier keer vragen...en het gebak heb ik nooit gezien. Twee stelletjes NA mij hadden al hun koffie & gebak op EN afgerekend voordat ik uit arren moede maar naar de kassa ging..waar die troela mij voor gebak wilde laten betalen :(
Als mij dat nu zou overkomen was ik nadat ik gezien had dat ik overgeslagen was, opgestaan en weggegaan.
Rot op zeg, als je te beroerd bent om voor 1 persoon een bak koffie te zetten, dan hoeft het al niet meer.