Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 00:08

@mavelle ja dat is wel een beetje eng inderdaad.
Het kan trouwens ook heel goed zijn dat de ouders doe jongen hebben aangegeven. Zo van, ouders betrappen stelletje in intieme positie, dochterlief claimt dat het verkrachting was en ouders klagen jongen aan. Of ouders weigeren te geloven dat hun dochter vrijwillig aan seks mee zou werken ('daar is mijn dochter nog niet aan toe hoor!') .
Zoals ik al zei, zo'n verhaal heeft altijd 2 kanten.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 02:50

'Mijn' gevange zit al een aantal jaar met death row en zou eigenlijk al dood moeten zijn, gelukkig is er nog een rechtzaak geweest en hebben ze zich meer in zijn verhaal ingeleefd. Hij heeft het gedaan, heeft hij mij ook verteld, maar het verhaal was anders gemaakt dan het was. Het blijft erg, iemands leven afnemen maar hij was bezig met iets toen een politieagent hem zo in het nauw dreef dat hij in paniek heeft geschoten.. hoe hij nu beter in zijn zaak is gekomen is dat ze ' geloven ' dat hij niet van plan was te schieten omdat hij ook totaal niet zo een voor grond had en het een samenspel van veel dingen was.

Ik heb hem een tijd niet gesproken, van de week weer gemaild. Helaas had ik het een half jaar te druk en heb ik niet eens op zijn laatste brief gereageerd. Voel me er best schuldig over nu.. we waten best goed. Hebben foto's van elkaar, praten over alles en nog wat en ik leerde heel veel van hem en zijn wijze woorden.

Hij is ook is geinterviewd in prison dus ik heb ook een filmpje van hem.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:35

De jongen die ik geschreven heb die nagenoeg niets op zijn profiel heeft zit voor moord. En dan niet een klein beetje, nee, gigantisch, koelbloedig...

Tot je het hele verhaal leest, leest dat het eigenlijk zijn vriendin was, die om een of andere reden een strafvermindering heeft gekregen, en dus nu 2 tot 20 doet, terwijl hij 5 tot 99 doet...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:51

Huh Vjestagirl? Raar verhaal...

Zipporah, hopelijk begrijpt ie het. Jij zal het sowieso leuk vinden om wat van je te horen :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:12

Ik lees ook even mee, heb het al vaker overwogen maar er is toch ergens iets wat me tegenhoud. Ga er nog eens goed over nadenken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:36

BraveSpots schreef:
Ik lees ook even mee, heb het al vaker overwogen maar er is toch ergens iets wat me tegenhoud. Ga er nog eens goed over nadenken.

Wat houd je tegen :)?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:06

Ik heb met 2 gevangenen geschreven die dicht bij mij staan, heel dichtbij zelfs. Het was voor hun een enorme steun. Ik zou denk ik niet zomaar met een vreemde gaan schrijven..je weet maar nooit waar je mee te maken krijgt..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:42

Ik heb ook via writeaprisoner met iemand geschreven. Was echt super en inmiddels is hij vrij en is gelukkig heel goed bezig zijn leven weer op te pakken. We hebben via facebook nog contact. Toen hij vast zat hebben we ook wekelijks zowat gebeld. Ook wel leuk om iemands stem te horen en toen hij vrij was hebben we ook geskyped, kon ik hem eindelijk eens bewegend zien zeg maar.
Het gaf mij een goed gevoel dat ik voor iemand een licht kon zijn in een behoorlijk heftige tijd van zijn leven.
Vaak genoeg zei hij ook dat mijn brieven hem door moeilijke dagen heen hielpen.
Nu spreken we elkaar veel minder, maar als hij zijn ei kwijt wil kan hij altijd bij mij terecht.
Overigens over dat ze je adres hebben. De eerste jaren hebben ze parole, mogen ze de staat niet eens uit, dus die staan echt niet zomaar bij je voor de deur.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 18:50

rockwitch schreef:
Ik heb ook via writeaprisoner met iemand geschreven. Was echt super en inmiddels is hij vrij en is gelukkig heel goed bezig zijn leven weer op te pakken. We hebben via facebook nog contact. Toen hij vast zat hebben we ook wekelijks zowat gebeld. Ook wel leuk om iemands stem te horen en toen hij vrij was hebben we ook geskyped, kon ik hem eindelijk eens bewegend zien zeg maar.
Het gaf mij een goed gevoel dat ik voor iemand een licht kon zijn in een behoorlijk heftige tijd van zijn leven.
Vaak genoeg zei hij ook dat mijn brieven hem door moeilijke dagen heen hielpen.
Nu spreken we elkaar veel minder, maar als hij zijn ei kwijt wil kan hij altijd bij mij terecht.
Overigens over dat ze je adres hebben. De eerste jaren hebben ze parole, mogen ze de staat niet eens uit, dus die staan echt niet zomaar bij je voor de deur.

Aaah, wat leuk om te lezen, en fijn dat hij vrij is ( hoop niet dat hij iets ergs heb gedaan :P )

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:20

Nee hoor hij had geen schokkende dingen gedaan, ingebroken, bezit van marihuana en vluchten voor de politie. Kreeg hij 7 jaar voor, maar hij had als jong ventje al vaker problemen gehad met justitie. Zijn vader zat vast en zijn moeder was drugsverslaafd. Als ventje van 11 is hij toen met verkeerde mensen in contact gekomen en is hij drugs gaan dealen.
Nu heeft ie werk gevonden, hij is zijn studie aan het afmaken die hij gestart was toen hij vast zat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:58

Gaaf Rockwitch, dat ie toch een goed leven op heeft kunnen bouwen :)

Ik ben heel benieuwd naar de volgende brief. En ben ook benieuwd of ik reactie krijg van die jongen die ik wat estuurd heb!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:38

Wat fijn, zo'n happy end Rockwitch!

Zijn dr hier trouwens meer mensen die bellen met hun gevangene?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:03

Ik niet hoor. Veel te duur :\

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:04

Dat sowieso, en daarbij vind ik bellen gewoon eng (met iedereen, niet alleen met de inmates).

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:51

Ik voeg me ook bij dit topic, speelde al sinds December met het idee. Twijfelen, twijfelen, twijfelen. Gezien ik vandaag toch ziek thuis zit kon ik mooi jullie 13 pagina's doorspitten en het besluit genomen te schrijven.

Wel ben ik van het idee afgestapt dead row mensen te schrijven. Ik denk dat ik dat niet ga trekken, ben bang dat ik toch een soort van band opbouw als je dan opeens niets meer hoort van die persoon zal je je toch altijd afvragen of ie geëxecuteerd is of geen ' zin' meer had om te schrijven.

Ik heb nu twee mensen uitgezocht, eentje die nog nooit post heeft ontvangen en toch al vanaf 2001 zit tot minimaal 2014. Hij maakt mooie tekeningen en schilderijen.
En een jongen die vandaag een profiel heeft aangemaakt, zijn profiel sprak me aan en er stond in dat hij niet op zoek was naar ' romance' maar gewoon een pen-pal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:59

Leuk! :) ik ga ook wel een keer tekeningen van mijn hand opsturen naar mijn inmate.
Death row zou ik ook niet zo snel doen. Maar er zijn een hoop anderen die het wel doen dus geen reden om je schuldig te voelen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:03

Pfft ik kan hier echt niet bij met m'n hoofd. Wat mijn inmate heeft gedaan, heeft zelft een naam gekregen: Shaken baby syndrom. Hier in Nederland worden mensen veroordeeld tot 5 jaar max, in sommige gevallen TBS, in sommige gevallen zelfs vrijspraak. De rechtbank is dan milder omdat de ouder in kwestie al levenslang heeft: het kind is overleden door zijn/haar handelen.
Misschien had ik dit niet op moeten zoeken, mijn hertentamens gaan eronder lijden 8)7

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:04

Shaken Baby Syndrome is iets wat nog redelijk recent is, een aantal jaar geleden was hier niets over bekend.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:07

Ja... zoek eens op youtube... ik kan daar met mijn hoofd niet bij, maar dat komt -denk ik- omdat ik zelf moeder ben.

De inmates die ik heb geschreven zijn 2 vrouwen.
De ene zit op death row voor moord (kon via google niets vinden) en de ander voor samenzwering moord, zij moet nog tot 2035 zitten ofzo.

Ik heb bij mijn brieven (over koetjes en kalfjes) wel uitgeprinte foto's meegestuurd :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:22

Ik wil wel graag schrijven, maar ik ben niet goed in de Engelse taal. En om nou brieven te gaan schrijven die vertaald zijn door de vertaalmachine vind ik ook zo onprofessioneel lijken. :')
Dus ik twijfel nog sterk. Ik wil wel graag, maar het zal mij veel moeite kosten.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:37

Wel een kans om het te ontwikkelen hoor! En ik denk dat zij al heel snel begrijpen wat je bedoeld. Daarnaast spreken Nederlanders vergeleken met andere buitenlanders heel erg goed Engels, dus waarschijnlijk is het minder erg dan je denkt!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:43

Ik heb in mijn brieven gezet dat mijn engels niet perfect is, maar dat ze me wel moeten verbeteren omdat ik graag wil leren hoe het wel moet.

Ik heb mijn inmates gegoogled maar kon alleen gegevens van ze vinden op de site van de gevangenis waar ze zaten. Hebben ook niet onwijs schokkende vergrijpen hoor. Witwassen van geld en de ander voor illegaal wapenbezit, maar dan krijg je daar toch gewoon 10 jaar gevangenisstraf, dat krijg je hier nog niet eens altijd voor moord!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:58

Wow ja 10 jaar is best veel. Terwijl je niemand kwaad hebt gedaan in feite, ja okee het mag niet maar ze hebben niemand in elkaar getrimd om het zo maar te zeggen.
Meestal kan je wel een krantenartikel vinden ofzo? Dat kan je vinden door het een beetje te formuleren als een kop: '... found guilty possession weapons', zoiets. Met op de puntjes de naam.

Kan je illegaal wapens bezitten in de VS? 8)7 wist ik niet, je mag toch ook 5 bazooka's in huis hebben pm jezelf te verdedigen :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:05

Magrathea schreef:
Kan je illegaal wapens bezitten in de VS? 8)7 wist ik niet, je mag toch ook 5 bazooka's in huis hebben pm jezelf te verdedigen :j

Nou inderdaad _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:08

Ja stel je voor dat er een Jehova aan de deur komt :=