Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar kan me best voorstellen dat je daar wat extra's insteekt, bijvoorbeeld om wat Nuage aanhaalt. Nuage schreef:Het grote voordeel van een professionele DJ wat mij toen heeft overgehaald was het feit dat als de DJ ziek is of verhinderd om wat voor reden dan ook, er een andere DJ kon worden ingeschakeld. Als je je buurjongen regelt en hij laat je zitten, tja dan laat hij je ook echt zitten.
hanny_jelke schreef:tja je kunt het zo duur maken als je zelf wilt
wij zijn getrouwd voor de wet. (op een dag die gratis was)
hadden een koets en thuis een groot feest met BBQ
waren rond de 1000 euro kwijt.
en dan hadden we vlees, drank, salades, jurk, pak en koets
Saffier schreef:Ik denk dat onze bruiloft uiteindelijk zo'n 15 a 16 duizend euro gaat kosten.
Daarvoor hebben we dan ongeveer 80 avond gasten, en bij de ceremonie en cocktail nog 20 extra.
En de volgende dag nog een brunch met ongeveer 80 man.
Onze kosten (cursief zijn de geschatte kosten):
**Zalen**
-Cocktail: 125€
-Eten/feest: 270€
-Brunch: 135€
**Andere kosten:
Cocktail en eten: ongeveer 95€ p.p
DJ: 430€
Fotograaf: 450€
Ringen: 200€
Jurk: 1800€
Uitnodigingen: 150€
Menu kaarten: 100€
Pak bruidengom: 500€
Kapper / make up / nagels: 250€
Bedankjes: 80€
Decoratie zalen: 200€
Taart: 200€
Schoenen: 100€
We gebruiken onze eigen auto, en mijn boeket regelt mijn moeder (corsages etc doe ik niet aan), huwelijksreis is een cadeau van mijn schoonouders.
Verder betalen wij nog voor de Nederlanders die komen de overnachting van zaterdag op zondag (ongeveer 500€)
De zalen die wij hebben zitten bij een hotel/restaurant zij zorgen dus ook voor drank en eten, en zelfs de decoratie die ik gekocht heb "instaleren" zij zoals ik wil. Verder hebben wij ook geen omkijken naar opruimen of schoonmaken.
Edit: Vergeten erbij te zetten, schoonouders betalen hun deel van de gasten (en vriendje zijn gasten), denk dat wij uiteindelijk zelf zo,n 7000€ betalen.

!
Ffortuna schreef:Romeo, wij hebben het juist andersom gedaan; ik heb een ring van edelstaal laten maken maar dan wel met diamanten erin. Edelstaal heb ik om meerdere redenen gekozen: ik ben erg onhandig en wil een stevige ring (mijn zilveren ringen buigen allemaal, en witgoud of ander spul vind ik te duur) en ik vind het een mooiere kleur wit (grijzer) dan bijv. witgoud of zilver.
Wij zijn trouwens gewoon langsgegaan bij een juwelier en die heeft e.e.a. laten zien, en in combinatie met de prijzen erbij zijn we uitgekomen op prachtige ringen. We hebben geloof ik 750 euro betaald voor 2 ringen incl. diamantjes (ik heb er 6 in mijn ring, die zijn op plaatsen gezet die ik heb aangegeven), incl. gravure aan de buitenkant en incl. het graveren van onze namen en de datum aan de binnenkant.
Reminds me - mijn bruiloft is niet doorgegaan volgend jaar omdat mijn moeder ernstig ziek was (lag op de IC in het buitenland), dus ik moet nog een nieuwe datum in de ringen laten zetten.... overigens is onze nieuwe datum 10-11-12 om 13 uur
en nu gaat het weer een stuk beter, gelukkig... in elk geval goed genoeg dat ze erbij kan zijn! Dat maakt het extra feestelijk (maar zal wel een bijzondere dag worden, met veel gejank... haha).