Wat kostte de trouwerij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: Wat kostte de trouwerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:49

Ik wil ook graag veel van de wereld zien. Helaas is dat hier, net als trouwen, bij mijn bf helaas niet het geval.. :+

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:04

Het grote voordeel van een professionele DJ wat mij toen heeft overgehaald was het feit dat als de DJ ziek is of verhinderd om wat voor reden dan ook, er een andere DJ kon worden ingeschakeld. Als je je buurjongen regelt en hij laat je zitten, tja dan laat hij je ook echt zitten.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:07

Wij hebben geen feest en ook geen dansvloer, gewoon achtergrond muziek dus :) Maar kan me best voorstellen dat je daar wat extra's insteekt, bijvoorbeeld om wat Nuage aanhaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:19

Nuage schreef:
Het grote voordeel van een professionele DJ wat mij toen heeft overgehaald was het feit dat als de DJ ziek is of verhinderd om wat voor reden dan ook, er een andere DJ kon worden ingeschakeld. Als je je buurjongen regelt en hij laat je zitten, tja dan laat hij je ook echt zitten.

Klopt, dat had ik dus ook. Plus dat het met lichten erbij enzo heel sfeervol is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:14

hanny_jelke schreef:
tja je kunt het zo duur maken als je zelf wilt

wij zijn getrouwd voor de wet. (op een dag die gratis was)
hadden een koets en thuis een groot feest met BBQ
waren rond de 1000 euro kwijt.
en dan hadden we vlees, drank, salades, jurk, pak en koets

Kijk het is dus wel mogelijk.

Het is ook mogelijk om hele mooie fotos te maken en album te maken, alleen moet je wel daar de tijd voor willen nemen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:46

Saffier schreef:
Ik denk dat onze bruiloft uiteindelijk zo'n 15 a 16 duizend euro gaat kosten.
Daarvoor hebben we dan ongeveer 80 avond gasten, en bij de ceremonie en cocktail nog 20 extra.
En de volgende dag nog een brunch met ongeveer 80 man.

Onze kosten (cursief zijn de geschatte kosten):
**Zalen**
-Cocktail: 125€
-Eten/feest: 270€
-Brunch: 135€
**Andere kosten:
Cocktail en eten: ongeveer 95€ p.p
DJ: 430€
Fotograaf: 450€
Ringen: 200€
Jurk: 1800€
Uitnodigingen: 150€
Menu kaarten: 100€
Pak bruidengom: 500€
Kapper / make up / nagels: 250€
Bedankjes: 80€
Decoratie zalen: 200€
Taart: 200€
Schoenen: 100€

We gebruiken onze eigen auto, en mijn boeket regelt mijn moeder (corsages etc doe ik niet aan), huwelijksreis is een cadeau van mijn schoonouders.
Verder betalen wij nog voor de Nederlanders die komen de overnachting van zaterdag op zondag (ongeveer 500€)

De zalen die wij hebben zitten bij een hotel/restaurant zij zorgen dus ook voor drank en eten, en zelfs de decoratie die ik gekocht heb "instaleren" zij zoals ik wil. Verder hebben wij ook geen omkijken naar opruimen of schoonmaken.

Edit: Vergeten erbij te zetten, schoonouders betalen hun deel van de gasten (en vriendje zijn gasten), denk dat wij uiteindelijk zelf zo,n 7000€ betalen.

Even een toevoeging:
Pak vriendje (helemaal compleet incl schoenen etc.) is 869€
Kapper is 36€

Over de DJ:
Hier komen ze met zijn twee-en, is er dan een ziek (of wordt er een ziek de avond zelf) dan is er nog een. Ook zit er een garantie bij dat mochten ze allebei verhinderd zijn (wat wel vreemd zou zijn) regelen zij een prof DJ voor dezelfde prijs (of duurder en zij betalen dan het verschil). Dit was voor ons ook de reden om met deze DJ in zee te gaan.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:03

Heel leuk om allemaal te lezen
Ik zit nog te wachten op een aanzoek (ben ouderwets en wil gevraagd worden)
Hoop dat zomer van 2013 te trouwen
We zijn al wel aan het orienteren wat we willen, waar we willen en wat dat zou kosten.
Kan niet wachten om voorbereidingen te gaan treffen.
Hoe hebben jullie dat gedaan met getuigen? Hoeveel en wie heb je gevraagd
Ik lees ook verschillende dingen op internet, Minimaal 2 en max 4 naar eigen belang indelen per persoon dus bijv ik 1 en hij 3.
Maar ergens anders lees ik dat je 1 of 2 per persoon moet...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:55

1 Getuige per persoon is verplicht, in totaal mogen jullie samen 4 getuigen hebben.
Als je ook nog voor de kerk trouwt kan je daar wel andere getuigen kiezen als je dat wilt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:56

Wij hebben geen getuigen in de kerk?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:26

Ik zal niet voor de kerk trouwen. plan is tot nu toe trouwen bij gemeente huis, eten met familie en getuigen, en daarna feestje in de zaal van onze stamkroeg. met wat hapjes en drankjes.
hoop de kosten onder de 5000 te kunnen houden.
Maar nog niet echt naar gekeken dus.
Bij de gemeente trouwen zit je hier doordeweeks al op bijna 500 euro.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:13

Wij hebben een fotograaf gekozen! www.yesido.nl
Is een collega van mijn vriend. Voor 9 uur aanwezig en album zijn we 1500 euro kwijt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:18

Wat een mooi portfolio heeft die fotograaf zeg! :)
Wanneer gaan jullie trouwen?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:35

Hij maakt echt mooie foto's! Niet geposeerd, maar uit ontspanning. We gaan eerst nog een couple shoot doen om even 'nader' kennis te maken.
Wij gaan trouwen op vrijdag 13 september 2013. 9 juni hebben wij een afspraak bij Puur Taart in Hilversum, http://www.puurtaart.nl
Zij maakt echt super lekkere taarten!

Ik kan jullie ook echt http://www.lightinthebox.com aanraden. Heb hier een receptieboek en meerdere dingen besteld en het ziet er echt super goed uit en de levering was ook echt enorm goed.

We twijfelen alleen nog over de trouwringen. Ik zit te denken om een ring bij de juwelier te kopen van Blush.
Dit is geen echte trouwring, maar wel een gouden ring met zirkonia's. De echte trouwring die ik mooi vind is 3000 euro en dat heb ik er niet voor over.
Kopen jullie ook wel zeg maar 'normale' ringen om mee te trouwen? Deze ring kost rond de 350 euro, wat ik opzich al zat geld vind!
Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 31-05-12 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:39

Wow je bent er vroeg bij dan met regelen :) !
Wel een grappige datum 13-09-13! :))

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:44

Destino schreef:
Wow je bent er vroeg bij dan met regelen :) !
Wel een grappige datum 13-09-13! :))

Hijs leuk he! ;) En vrijdag de 13e... oei oei haha :') *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:51

Romeo, wij hebben het juist andersom gedaan; ik heb een ring van edelstaal laten maken maar dan wel met diamanten erin. Edelstaal heb ik om meerdere redenen gekozen: ik ben erg onhandig en wil een stevige ring (mijn zilveren ringen buigen allemaal, en witgoud of ander spul vind ik te duur) en ik vind het een mooiere kleur wit (grijzer) dan bijv. witgoud of zilver.

Wij zijn trouwens gewoon langsgegaan bij een juwelier en die heeft e.e.a. laten zien, en in combinatie met de prijzen erbij zijn we uitgekomen op prachtige ringen. We hebben geloof ik 750 euro betaald voor 2 ringen incl. diamantjes (ik heb er 6 in mijn ring, die zijn op plaatsen gezet die ik heb aangegeven), incl. gravure aan de buitenkant en incl. het graveren van onze namen en de datum aan de binnenkant.
Reminds me - mijn bruiloft is niet doorgegaan volgend jaar omdat mijn moeder ernstig ziek was (lag op de IC in het buitenland), dus ik moet nog een nieuwe datum in de ringen laten zetten.... overigens is onze nieuwe datum 10-11-12 om 13 uur :))

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:53

Ffortuna schreef:
Romeo, wij hebben het juist andersom gedaan; ik heb een ring van edelstaal laten maken maar dan wel met diamanten erin. Edelstaal heb ik om meerdere redenen gekozen: ik ben erg onhandig en wil een stevige ring (mijn zilveren ringen buigen allemaal, en witgoud of ander spul vind ik te duur) en ik vind het een mooiere kleur wit (grijzer) dan bijv. witgoud of zilver.

Wij zijn trouwens gewoon langsgegaan bij een juwelier en die heeft e.e.a. laten zien, en in combinatie met de prijzen erbij zijn we uitgekomen op prachtige ringen. We hebben geloof ik 750 euro betaald voor 2 ringen incl. diamantjes (ik heb er 6 in mijn ring, die zijn op plaatsen gezet die ik heb aangegeven), incl. gravure aan de buitenkant en incl. het graveren van onze namen en de datum aan de binnenkant.
Reminds me - mijn bruiloft is niet doorgegaan volgend jaar omdat mijn moeder ernstig ziek was (lag op de IC in het buitenland), dus ik moet nog een nieuwe datum in de ringen laten zetten.... overigens is onze nieuwe datum 10-11-12 om 13 uur :))

Naar om te horen dat het niet door kon gaan. Nu alles wel goed met je moeder? Je hebt wel een leuke nieuwe datum uitgezocht!
Ik hou zelf persoonlijk niet van edelstaal ringen, vind het niet sierlijk voor mijzelf. Wil dus wel echt iets van geelgoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:06

Ik bedoel trouwens vorig jaar :+ en nu gaat het weer een stuk beter, gelukkig... in elk geval goed genoeg dat ze erbij kan zijn! Dat maakt het extra feestelijk (maar zal wel een bijzondere dag worden, met veel gejank... haha).

Kan me voorstellen dat jij het niet mooi vindt hoor, dat vindt ook niet iedereen... ik houd weer niet van geelgoud, dat staat me ook niet. Maar ik raad je wel aan naar een juwelier te gaan, die kan je alle opties laten zien. Op internet zie je ook wel e.e.a. maar IRL ziet het er gewoon anders uit.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:43

brengt geen ongeluk hoor, Romeo, wij zijn ook op 13 september getrouwd en op jouw trouwdag vieren wij ons tienjarig huwelijksjubileum. En ik ben nog altijd even stikgelukkig met 'm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:37

Ik schop dit topic even omhoog, aangezien er vrij recente bedragen genoemd worden en deze denk ik nog steeds redelijk accuraat zijn.

Ik ben eind april ten huwelijk gevraagd en gezien alles wat wij willen lijkt het onmogelijk om voor 2014 te trouwen. Het liefst wil ik natuurlijk komende zomer trouwen dus hoop hier nog wat tips op te doen.

Graag zou ik op Slot Zeist trouwen, maar alleen dat kost al bijna 1000 euro (huur locatie + trouwen zelf). Ik word er een beetje verdrietig van!!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:38

Dan schop ik even mee omhoog, na vorig jaar veel meelezen en af en toe posten mag ik nu ook gaan plannen. 2 juli ben ik ten huwelijk gevraagd en als alles meezit hoop ik in de herfst van 2013 te trouwen.
Ik heb het idee dat ik ongeveer 10.000 euro kwijt zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:42

Ik trouw over 4 weken op onze droomlocatie - incl eten voor 60 gasten en een feest voor 140 man denken wij max 7000 kwijt te zijn.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:45

Het exactebedrag weet ik zo niet, maar onze bruiloft zo ongeveer 5000 euro gekost denk ik.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:53

Als wij gaan trouwen wil ik super low budget
Fotograaf is een vriend van mij
Heb zelf een Bloemenzaak
Jurk simpel
Pak heeft hij al
Manlief zit in de auto's

Dus enige kosten trouwen en het feestje wat ik bij ons in de tuin wil doen of bij familie op de landerijen
Beste vriend is chefkok kijk die lief aan en goede vriend is dj lach ik ook ff lief naar
Meer hoeft het van mij niet te zijn zonde van het geld

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:12

Het ligt er heel erg aan wat je belangrijk vindt en hoeveel mensen je uit wil nodigen.
Wij hebben 40 daggasten en 130 avondgasten, dat maakt het al duurder dan iemand die 25 daggasten en 80 avondgasten heeft..
Wij willen onze dag met alles erop en eraan, groot feest, lekker diner, goede fotograaf met luxe trouwalbum etc. En wij redden het echt niet met 10.000 euro.. :=