In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:55

ik denk dat mijn haar nog ietsje korter was dan dat van jou nu is capopjekop (Wat een naam trouwens :P ).
mijn haar was dan ook wel aan de korte kant maarja het werd niet langer meer.
dus als het bij jou nog groeit zou ik inderdaad nog even doorsparen :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:13

naar aanleiding van dit topic heb ik besloten ook mijn haar te gaan sparen! het is nu nog niet lang genoeg ivm dat ik laagjes heb, maar ik ga het proberen! ik heb heeeeel dik haar,dus als ik het in 2 vlechten doe heb ik waarschijnlijk net zo veel als 1 vlecht van iemand van jullie haha!

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:11

Het is eraf!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:34

ooh en? wat vind je er van tot nu toe?
ben je blij, of heb je nu al gruwelijke spijt :P ?

ik ga nu een briefje typen voor de stichting, met mn voor en na foto's! doe ik dat bij mn haar als ik het opstuur.
weet alleen niet zo goed hoe ik moet beginnen..

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:39

Vind het wel jammer, had het liever iets langer gehad... Maar ik heb geen spijt :) .

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:28

Britt_Sisi schreef:
naar aanleiding van dit topic heb ik besloten ook mijn haar te gaan sparen! het is nu nog niet lang genoeg ivm dat ik laagjes heb, maar ik ga het proberen! ik heb heeeeel dik haar,dus als ik het in 2 vlechten doe heb ik waarschijnlijk net zo veel als 1 vlecht van iemand van jullie haha!

Super Britt +:)+

Alleen heeft het denk ik niet zoveel nut om het in 2 vlechten te doen, want ze hebben aan 1 normale vlecht niet voldoende om een pruik te maken. Daarom sorteren ze al het haar op kleur, en worden er van meerdere vlechten een pruik gemaakt. En daardoor kunnen ze het 'eindresultaat' dus ook niet laten zien.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:56

haha ja het was eigenlijk ook een grapje :)
heb via facebook inmiddels 3 mensen zo ver dat ze met me mee doen! een gaat het nu al doen, ik wacht nog even een paar centimeter, mijn haar groeit de laatste tijd best hard maar ik heb ook laagjes, dus moet de kortste laag natuurlijk 25cm zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:29

Het voordeel van 2 vlechten is wel dat je een langere vlecht kan maken dan bij 1 dikke. Dus is zeker wel nuttig. Ivm de lengte die je zelf eventueel over houdt/af kan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:37

Fijn topic :)

Ik zag ergens al dat iemand heel mooi rood haar uit een pakje heeft gedoneerd? Geverfd haar is dus geen probleem?

Ik heb nu een vlecht van ruim 30 cm maar heb dun haar in laagjes, ik wacht denk ik tot volgend jaar mij met het afknippen van mijn haar. In naam van mijn Oma. Zij is overleden aan kanker in mei, helaas is het zo vreselijk snel gegaan maar ze was wel vrolijk op zoek naar pruiken voor na de chemo. Zij heeft nooit pruiken nodig gehad, maar andere mensen wel. Ik wordt opgeleid om patiënten straks te bestralen, maar wil meer doen dan alleen behandelen. Dus volgend jaar gaat mijn haar er af. :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:12

Zo had ik er niet aan gedacht maroeschka, maar dan is het nog alleen voor jezelf nuttig, en niet voor haarwensen, want zij hebben natuurlijk liever langer haar.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:16

Ik heb nu al best lang haar (over me bh bandje) , en ga het tot oktober laten groeien en dan 40 cm. doneren. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:16

Britt_Sisi schreef:
haha ja het was eigenlijk ook een grapje :)
heb via facebook inmiddels 3 mensen zo ver dat ze met me mee doen! een gaat het nu al doen, ik wacht nog even een paar centimeter, mijn haar groeit de laatste tijd best hard maar ik heb ook laagjes, dus moet de kortste laag natuurlijk 25cm zijn!

Op de site staat dat de kortste 20 moet zijn volgens mij :)

Ga het ook eens proberen in 2 vlechten, mss krijg ik hem dan ook wel langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:19

Kiki, tuurlijk wel, als jij hem in 2 vlechten doet, dan worden de vlechten ook langer dan dat je hem in 1 vlecht doet ;)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:24

Degenen die hun haar al hebben afgestaan: Hebben jullie je haar laten knippen bij een kapper die ook bij de stichting op de site staat vermeld, of niet? En hebben jullie zelf de vlecht opgestuurd, of bij de kapper achtergelaten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:27

Jibbel schreef:
Degenen die hun haar al hebben afgestaan: Hebben jullie je haar laten knippen bij een kapper die ook bij de stichting op de site staat vermeld, of niet? En hebben jullie zelf de vlecht opgestuurd, of bij de kapper achtergelaten?

Ik ben inderdaad bij een kapper geweest die op de site staat (deze knippen namelijk gratis). En ik heb hem bij de kapper achter gelaten.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:42

Dat had ik idd gezien ja. Ik vind het alleen wel moeilijk om hem daar achter te laten. Als ik hem zelf opstuur weet ik iig zeker dat hij naar haarwensen is gestuurd. En die 'controle' heb je bij de kapper niet. (en ik ben een piepert, ik weet het, haha! :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:47

Dan neem je hem toch zelf mee? ;)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:47

Jibbel: Ik heb het bij mijn 'eigen' kapper laten doen, was niet gratis (niet aangesloten bij de stichting), maar dat maakte voor mij niet uit. Ik heb de vlecht dus ook zelf opgestuurd :j

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:57

Je krijgt bericht van stichting haarwensen als je vlecht is aangekomen.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:00

Ik heb mijn moeder laten knippen :) en daarna aangetekend verstuurd := wilde het echt zeker weten dat het goed aankwam (was ook rond nieuwjaar dus durfde het niet zomaar in een brievenbus te gooien).
Maar heb een tijdje later netjes een bedank-email gekregen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:05

O, dat is wel fijn dat je een e-mail hebt gekregen! Dan weet je écht zeker dat hij is aangekomen. :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:43

maroescha schreef:
Kiki, tuurlijk wel, als jij hem in 2 vlechten doet, dan worden de vlechten ook langer dan dat je hem in 1 vlecht doet ;)

Maar het gaat om de lengte van het haar, niet specifiek om de lengte van de vlecht lijkt mij. En je haar zelf wordt niet langer door het in 2 vlechten te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:50

De vlecht moet minimaal 25 cm zijn.

Als jij heel lang haar hebt, maar ook heel dik haar, dan wordt de vlecht korter doordat de plukken grotere "bogen" moeten maken.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:54

Dat snap ik, maar dan wordt alleen de vlecht langer, niet de lengte van het haar zelf, en daar gaat het haarwensen om. Want dat is tenslotte wat ze nodig hebben voor de pruik, niet een 'vlecht'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:58

Dat snap ik. Alleen ze vragen wel om een lengte van minimaal 25 cm als het in een vlecht zit. En ik snap dat het haar niet langer wordt. Maar dus wel de vlecht. ;)