Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:15

Wel, wij hebben nog een klein zwart/wit tv'tje :') Die staat nu stof te vergaren, maar doet het zeker nog wel.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 15-11-11 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:18

ik heb een keer een schoolboek verkocht aan iemand. duidelijk alle isbn nummers doorgegeven en foto,s gemaakt.. uiteindelijk opgestuurd na betaling en toen kreeg ik hem een week later weer teruggestuurd met een briefje

het is het verkeerde boek. geld mag je houden

nooit meer wat van gehoord... ze had zelfs dus weer verzendkosten naar mij terugbetaald omdat zij het weer had teruggestuurd

Konstantine

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:26

Soms hebben 2 drukken van 1 boek dezelfde titel en kaft, als je daar vanuit gaat en het ISBN + druknummer niet dubbel checkt, ja, dan gaat het wel eens mis...
Wel grappig dat ze hem dan niet zelf weer door had verkocht :')

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:28

Ik ben ook een keer lastig gevallen via de telefoon door MP.
Had een advertentie staan dat ik een bijrijdpaard/pony zocht had mijn telefoonnummer erbij gezet omdat door eerdere ervaringen sommige mensen pas na 1 week terugmailen omdat ze nooit op de mail zitten.
Kreeg een telefoontje:
Hoi met ...
Ik: Hallo.
Hij: ik zag uw advertentie staan en ik heb wat vragen.
Ik: oke!
Hij: Hoelang rijd je al paard, meerdere verzorgpaarden gehad, ervaring jonge pony's, of ik kon longeren/mesten etc.
Stond in mijn advertentie maarja, dacht ik verder niet zoveel bij na.
Ik allemaal gewoon beantwoord.
Zegt hij: Ik wil jou graag als verzorger maar dan moet je eerst op mij rijden..
ik:.. *en hing op*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:41

%) :r

Het blijft me verbazen dat er zulke mensen bestaan. Net als mensen die "hulp in de huishouding en op andere vlakken" zoeken... Op zo'n advertentie reageren toch niet serieus mensen?!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:45

Cyntje schreef:
Niks mis met een TV met een kont, die werkt hier ook nog prima :Y)

Daarom :P
Het is dat ik een platte TV van mijn vriend kan krijgen maar anders had ik hem gewoon gehouden.

Hoop alleen wel dat ik er iemand echt blij mee maak die hem ook echt zelf gaat gebruiken.
Niet dat iemand hem gratis komt halen en hem dan weer gaat proberen te verkopen ofso..
Heb er wel even bijgezet dat ie zelf naar beneden getild moet worden, dat ding is loodzwaar :o

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:57

13 pagina's met bizarre marktplaatservaringen, alleen al onder Bokkers!! Hmmm, geeft je wel te denken he?! Misschien maar helemaal geen MP meer gebruiken haha. Nee, mafkezen zul je overal treffen... Ben benieuwd of mensen soortgelijke verhalen hebben bij koop/verkoop op bokt zelf (eenmaal, andermaal...).

Ik ben via MP ook al uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is, omdat ik mijn Playstation niet voor een peuleschil wilde verkopen :+

En een zadelbontje in principe verkocht, zelfs aangeboden om deze te brengen..! Was allemaal goed! maar mevrouw had 2 uur later ineens met vriendinnen afgesproken dus het kwam niet meer uit dat ik langs kwam met het bontje, of ik een dag later niet even alsnog het bontje kon brengen naar een plaats, 35 KM verderop? Ja, daaahaaaaaag wat denk je zelf??

Of dat je zelf een nette mail stuurt met ongeveer 5 vragen.. krijg je een mail terug zonder enkele vorm van interpunctie, waarin maar 2 vragen worden beantwoordt.. :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:10

Je paard verkopen levert ook hele leuke mailtjes op:
-hoe heet je paard? ALSOF dit van belang is, het gaat toch om het dier?
-Ik heb 600 euro als budget, doe je hem daarvoor weg?

Verder diverse keren thuisgebleven omdat iets opgehaald zou worden, en dan gebeurde het niet. Was er ineens toch geen interesse meer.
1 keer iets geruild met een bokker, althans, ikhad het opgestuurd, maar wat ik terug zou krijgen had ik niet ontvangen. pb's gestuurd, gemaild, geen reactie of van ja, het is opgestuurd. Uiteindelijk telefoonnr achterhaald, bleek het om een minderjarige bokker te gaan. Moeder wist van niets, maar zou het regelen. Dus het is goedgekomen, met een excuusbriefje. Soms is het heel moeilijk om aan taalgebruik de leeftijd te achterhalen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:12

Op bokt heb ik ook weleens wat raars meegemaakt..
Iemand die wilde mijn (rubberen) laarzen graag overnemen voor een vrijgezellenfeest.
Ze lagen toch in de weg dus hoefde er niet zoveel voor, hoefde ze ook niet schoon te maken omdat ze zo vuil mogelijk moesten zijn voor dat feest.
Laarzen dus vies in een doos gedaan ik had mijn gegevens gegeven en zij haar adres.
Laarzen werden dus niet betaald kreeg ook geen antwoord meer op pb's.
Toen heb ik ze na een tijdje weer op bokt gezet, reageerde ze weer..
Heb nog een pb teruggestuurd dat ik ze aan haar niet meer verkocht, ga niet eeuwig wachten op een paar euro.

Ik had ook 8 consumptiebonnen (waarde 10 euro) van een singlesfeest gratis aangeboden op bokt.
Wel alleen afhalen (woon 10 km van dat feest vandaan), had weinig zin om er nog moeite voor te gaan doen (was toen sowieso weinig thuis).
Iemand had gereageerd en wilde ze wel hebben maar wilde ze niet komen ophalen, toen ik ze niet wilde verzenden vond ik dr ook onaardig overkomen..
Dat ik ze dan sowieso niet zou kwijtraken blablabla, tja ik verdien er niks aan hoor.
Het maakt voor mij weinig uit of ik ze weg moet gooien of dat iemand anders er een avond van kan drinken.

Dit heb ik met bokt meegemaakt :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:13

germie schreef:
Verder diverse keren thuisgebleven omdat iets opgehaald zou worden, en dan gebeurde het niet. Was er ineens toch geen interesse meer.
1 keer iets geruild met een bokker, althans, ikhad het opgestuurd, maar wat ik terug zou krijgen had ik niet ontvangen. pb's gestuurd, gemaild, geen reactie of van ja, het is opgestuurd. Uiteindelijk telefoonnr achterhaald, bleek het om een minderjarige bokker te gaan. Moeder wist van niets, maar zou het regelen. Dus het is goedgekomen, met een excuusbriefje. Soms is het heel moeilijk om aan taalgebruik de leeftijd te achterhalen.

Heb ik ook een paar keer meegemaakt..
Vind zulke dingen echt vervelend, blijf er tegenwoordig ook niet meer voor thuis.
Als mensen iets willen ophalen doen ze het maar als ik thuis ben en geen plannen heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:18

Sammie schreef:
LA_Woman schreef:
http://www.waaromnogantwoorden.nl/2011/ ... bondolino/
Dit is ook een vorm van rare mensen op marktplaats maar ik vind ze zoooooooooooo geestig!
Er staan meer voorbeelden op http://www.waaromnogantwoorden.nl

Even humor tussendoor 8-)

Zijn dit echt gebeurde e-mailwisselingen :oo

Ja dit zijn echte gebeurde mailwisselingen :P Dit is 1 iemand die telkens erop reageert, die Mike ofzo :P Geweldig hoe hij die mensen in de maling neemt!
Ik vind die babydrager Bandolino heel geestig :P

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:26

ik had laatst ook zo iets, we hadden een wasmachine op mp staan, nou daar word op geboden als een idioot!:P dus elke 5 min een nieuwe bieding, tot 1 van die mensen belde, ja ik zie dat er zo veel geboden word ik bied 50 euro meer dan de hoogste bieding nu en dan kom ik hem halen! prima kom maar halen zijn wij van het ding af!
wij dat ding op gereserveerd gezet, word ik gebeld
hij: hallo!
ik: hallo!
hij: u hebt een wasmachine op mp staan klopt dat?
ik: ja meneer maar deze is verkocht onder voorbehoude
hij: JULLIE VUILE OPLICHTERS IK ZIT TE BIEDEN EN NIEMAND DIE ME NETJES EEN MAIL STUURT DAT DING IS GEWOON AL VAN MIJ WANT IK HEB GEBODEN!
ik: maar meneer als er hoger word geboden gaat de wasmachine natuurlijk wel naar de hoogst bieder
hij: JULLIE BEGRIJPEN HET NIET! ALS IK BIED IS HIJ SOMIESO VOOR MIJ!
tuut tuut tuut
ik stond echt met mijn bek vol tanden!
keken we later, was hij de eerstebieder met een erg laag bedrag!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:26

Als ik iets van bokt koop dan kijk ik meestal naar het profiel van iemand en hoe die post. Misschien heel raar maar zo krijg ik er wel of geen vertrouwen in om iets bij die persoon te kopen. Bij marktplaats is dat meestal wat moeilijker en daarom kijk ik naar spullen dichtbij dan kan ik het ophalen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:40

Wat een schitterende dingen komen er hier voorbij zeg :=

Btw Germie, ik zou ook graag willen weten hoe een paard heet hoor :) Maar zou niet alleen daarvoor een mail sturen natuurlijk :=

Weet nog wel mooi verhaal wat ik laatst hoorde... Iemand had een paard voor 1500 te koop staan, allemaal reacties wat t paard mankeerde enz (was goed paard met stamboom), ze kreeg m maar niet verkocht.... Uiteindelijk issie voor 15.000 naar een of andere sjeik gegaan :') Ik bedoel, doe mij ook maar zo'n verkoop :D

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:07

Als ik veel verhalen zo lees, weet ik weer waarom ik nooit mijn telefoonnummer in de advertentie zet :D

"Biedingen toestaan" zet ik altijd uit, omdat iemand een keer 100 euro heeft geboden op een quarterveulen dat veel meer moest kosten. Ik zet de vraagprijs erbij, en als ze echt interesse hebben dan mailen ze wel. Opsturen doe ik natuurlijk alleen na ontvangst van betaling. Op die manier kun je redelijk veilig handelen en het kaf van het koren scheiden. En als je toch ongewenste mails krijgt; gewoon het mailadres blokkeren }>

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:33

Telefoonnr zet ik er ook nooit bij, maar zet wel vaak bieden vanaf ..... aan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:03

amyz schreef:
Btw Germie, ik zou ook graag willen weten hoe een paard heet hoor :) Maar zou niet alleen daarvoor een mail sturen natuurlijk :=

Dat was de enige vraag in de mail.
Staat de naam je niet aan, dan noem je het dier toch anders?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:06

waar ik erg moe van wordt is dat mensen zeggen dat ze het geld overmaken maar het nooit doen.
heb ooit een x, denk 6 jaar geleden een advertentie op mp gehad dat ik een oppas adresje zocht,
je wilt niet weten wat voor reacties ik heb gehad van 'vieze' mannen.
verder heb ik een tijdje geleden paardenspullen gekocht van iemand, ze had een hoger bod gehad terwijl ik al had gezegd dat ik het wou overkopen. ik vriendelijk een mail terug gestuurd dat ik toch zeker eerder was, ik heb het uiteindelijk ook gekregen met nog een paar extra spullen ook, daar was ik dus erg blij mee.
weer weken terug ben ik opgelicht op mp, zag mijn topic al ergens langskopen in dit topic. heb allemaal verkeerde spullen gekregen, veel goedkopere merken dan ik zou moeten krijgen en heb ook dingen niet gekregen. ik meerdere keren contact gehad met haar maar blijft volhouden dat ik lieg en dat ik alles goed heb gekregen.
verder vorige week weer iets besteld via mp, voor bijna 100 euro. zou het zaterdag al moeten hebben en nog steeds niks, krijg ook geen reacties meer. ik begin steeds meer te twijfelen of ik wel via mp moet blijven kopen.
verder vind ik het ook erg lastig als ik een advertentie plaats, vaste prijs en geen biedingen mogelijk mensen gaan sturen, ik ben arm mag ik het gratis of voor een hele lage prijs.
ook zag ik laatst een adervetentie op mp van een meisjes die om gratis paardenspullen vroeg, en ook nog aardig dure dingen. ik ben benieuwd of zo'n iemand daar dan een reactie op krijgt. ik geef soms best iets gratis weg maar ik vind het opzich best erg als je er naar gaat vragen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:08

Misschien dat ze het paard te kennen en vroeg ze het daarom? := Had ze er dan ook wel bij kunnen zetten natuurlijk :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:09

Ik moet je eerlijk zeggendat ik sowieso al niet begrijp waar je je op marktplaats aanbied als oppasser of bijrijder. Ik doe dat liever via via zodat je uiteindelijk bij bekenden uitkomt.

Ik zou nl. ook niet graag een onbekende uitnodigen om op m'n kind te komen passen (als ik die zou hebben). :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:16

Ik had een hele mooie vrij nieuwe vogelkooi te koop aangeboden.

mailt er een dame of ze m mocht overnemen voor 5 euro, want het is een verrassing voor zijn zoontje die zo graag een parkiet wil hebben en dat ze geen geld hebben.

sorry, ik heb voor die kooi ook moeten werken, en die kostte 95 euro en als er geen geld hebben, dan is er ook geen geld om het dier te onderhouden, ben niet op dat aanbod ingegaan.

Die is gek, ik heb toch niets met dat zoontje te maken en of hun financieen.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:23

germie schreef:
amyz schreef:

Het kan natuurlijk ook een stukje 'onderzoeken' zijn. Stel je voor door de naam van het paard te googlen kun je nadere info vinden. Voor hetzelfde geld vind ze jouw paard op een bekend paardenforum, bijv. bokt O:) en daar vind ze topics van de eigenaresse (jij dus in dit geval) over het betreffende paard en dat ie iedere maand kreupel is of bijzonder gevoelig is voor koliek en ga zo maar verder. Jij weet van jezelf dat je een eerlijke verkoper bent, maar een vreemde weet dat niet en hoeft daar ook niet blind vanuit te gaan.

Overigens ben ik het wel geheel met je eens dat je zo'n mail belachelijk vind! Het komt onwijs laks en onverschillig over als je maar 1 vraag stelt, zonder enige onderbouwing.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:24

germie schreef:
amyz schreef:

:= Das wel een beetje apart idd. Ik wil meestal graag de naam weten uit interesse, soort van ''picture this'' waarbij je t naambordje al op je staldeur ziet hangen. Miss ben ik wel gewoon een hele aparte :') Maar dan idd ergens in het mailcontact of als je er bent en passent naar de naam vragen, niet speciaal daarvoor een mail sturen, dat wordt wel al te gek :')

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:28

Sammie schreef:
Ik moet je eerlijk zeggendat ik sowieso al niet begrijp waar je je op marktplaats aanbied als oppasser of bijrijder. Ik doe dat liever via via zodat je uiteindelijk bij bekenden uitkomt.

Ik zou nl. ook niet graag een onbekende uitnodigen om op m'n kind te komen passen (als ik die zou hebben). :+

iedereen heeft daar een eigen mening op,
maar ik heb ooit een verzorgpaard via marktplaats gehad, geweldig paard super mensen.
ook mijn stalling heb ik via mp gevonden, eerste was geen succes, nu sta ik ergens met super lieve mensen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:31

Sammie schreef:

ik heb dankzij mijn mp advertentie echt een geweldig bijrijdpaard :P eerst was ik ook een beetje twijfelachtig, was een wat oudere man, maar het is echt werkelijk waar fantastisch, elke keer weer een mooie duin en strandrit maken op een stoere merrie :P

Overigens verzorg ik Tabor en Dino óók dankzij marktplaats :Y) :Y)