Simon1234 schreef:Je leven wordt zo vaak geleefd door de ogen van anderen. Ik heb een heel ander leven geleid en niet gelijd. Ik heb eerst een aantal vaste relaties gehad en daarmee doel ik op een aantal jaar en na de laatste relatie ging ik me echt een beetje afgeven op de buitenwereld, maar vooral op mannen. Ik zoende ze wel, maar had echt geen zin om met ze in bed te liggen. Ja, als het mij uitkwam. Ik wilde geen vaste relatie meer en ben toen helemaal veelvuldig gaan reizen naar Verwegistan. Mensen vonden dat ook raar en naar zulke enge landen?!?!?! Mijn familie heeft daar nooit iets over geroepen. Heeft dat altijd geaccepteerd hoe ik mijn leven leidde. Als iedereen het keyword heeft hoe je je leven PERFECT moet leven en iedereen perfectionisch is of daartoe in staat is, dan wordt het ook weer een saaie boel.
Ik merk nu zelf dat mensen van rond de 40 en dan maakt het niet uit of het nu een man of een vrouw is, maar veelal niet uit het leven hebben gehaald wat erin zit. Of zich aan iemand hebben aangepast. Ik weet dat ik voor sommige mensen misschien zonderling ben, maar voor zovelen ook niet. Mijn vriendenkring bestaat uit jong en wat ouder, maar veelal zonder kinderen. Zit van alles tussen. Boven een bepaalde leeftijd noem ik het geen kinderen meer. Ligt zo rond de 15/16 jaar en die ook een beetje over alles mee willen en kunnen denken.
Dus kinderen kunnen niet altijd in je leven passen. Je kan er niet aan toe zijn, je zal er nooit misschien aan toe zijn, je bent onvruchtbaar, te jong, te oud en zo kan ik nog legio factoren opnoemen. Tja, het is een kwestie van prioriteiten stellen. Ik wil wel zeggen dat ik tieners totaal niet geschikt vind voor kinderen. Gedachtengang kan namelijk nog zo veranderen en daarin kan een kind de dupe worden. Dat hoeft niet, maar ik ben gewoon van mening "bij twijfel niet inhalen". Geldt ook voor iemand die op wat latere leeftijd kinderen wilt nemen.
Ik snap jullie wel over het veranderen van de mening in de loop der jaren. Maar als ik het zo bekijk, universiteit in de planning, een paard erbij en daar komt werken bij. Wellicht ook een vriend/man maar dat zien we dan wel. De komende jaren ben ik redelijk 'bezet' zal ik daarna nog mijn 'vrijheid' nog kunnen opgeven daarvoor. Na mijn studie ga ik natuurlijk mijn carrière beginnen en ik heb hele plannen!
Maar zoals ik al eerder zei, ik ben een ezel. Over 10 jaar open spreek ik jullie en dan zien jullie dat ik nog steeds geen kinderen heb. Over 20 jaar mag ook, nog steeds geen kinderen. Bij de lucht van poepluiers gruwel ik. Ik schreeuw het liefst tegen een huilend kind dat het z'n waffel moet houden en daarnaast heb ik niet zoveel positieve ervaringen gezien in het hebben van kinderen en dat zal zeker onbewust invloed hebben gehad op mijn keuze waar ik écht zeker van ben. Maar we zullen het zien over 10 of 20 jaar..