Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:34

Ik vind het sowieso schandalig om intieme vragen of mededelingen als: wanneer nemen jullie kinderen / komt er gezinsuitbreiding / één kind is zielig is kringgesprekken te vragen. Werkelijkwaar debiel, dan heb je wel zo weinig inhoud dat je moet banketstaaf om het banketstaaf. Kakelkippen zonder kop noem ik zulke mensen :n. Heb ze gelukkig niet om me heen maar zou er heel korte metten mee maken :D

Dat je je beste vriendin / zus vraagt over haar wensen of juist niet mbt een kind tijdens een goed gesprek 1 op 1 vind ik dan zo gek niet maar ten alle tijden respect voor de mening die eruit voortkomt.

Maar goed vragen van 'vage kennisen', verjaardagslui bij de buren en collega's over je salaris, koopsom van je huis etc etc vind ik al even asociaal, ik houd daar niet van :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:55

Weet je volgens mij ga ik in herhaling vallen leven en laten leven!
Keuze's van anderen zijn er om te respecteren, wie ben ik nou om een ander plat te bekritiseren omdat hij/zij geen kinderen wil.....pfff vind ergens dat deze discussie uit de tijd is.....je hebt de mogelijkheid om te kiezen voor kinderen of juist niet beide zijn goed!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:05

Ik ben bijna 38 en mijn vriend en ik hebben beide geen kinderwens. En ik verwacht ook niet dat dit nog gaat komen na al vele baby's bij vriendinnen te hebben verwelkomt :D
Ik vind kinderen leuk, heb met plezier met kinderen gewerkt, maar daar blijft het bij.

En om op de vraag van TS terug te komen. Ik heb nooit last gehad van mensen die ernaar vroegen, of het raar vonden of wat dat ook. Dus ook op dat gebied geen problemen.

Ik werk geregeld nieuwe mensen in en dan krijg je wel de vraag "getrouwd/kinderen" als je zit te kletsen. Dan vertel ik er wel bij dat ik geen kinderwens heb. Alleen zodat ze weten dat het verder geen gevoelig onderwerp is.
Maar ook dan merk ik dat bewust kinderloos normaal wordt gevonden en dat is het ook :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:17

Ergens is het wel zo dat je leeftijd een rol speelt in je denkwijze en dat je met ouder worden kan gaan veranderen, ookal hoor je dat op dat moment niet graag. Op mijn 17de riep ik ook nog altijd heel hard dat ik nooit kinderen wilde en dat ik nooit een relatie zou aangaan met iemand die die wens niet respecteerde..en dat riep ik al van kinds af aan, nooit een kinderwens gehad eerder een gruwelijke afkeer voor het idee alleen...mijn mening is herzien..een jaartje geleden? En omgekeerd heb je uiteraard ook, mensen die op hun 17de roepen dat het hun droom is om kinderen te hebben. Totdat ze wat ouder worden en vriendinnen kinderen beginnen krijgen En ze zien wat voor een opoffering het meebrengt. Dan zijn er ook die zeggen "eh, bij nader inzien kom ik wel eens babysitten :D "

Net zoals ik op mijn tiende zwoor dat ik nooit jongens met mijn tong zou kussen want dat was echtzo ieuw walgelijk :P . Met ouder worden verander je die mening veelal.
En zelfs nu nog. Kan goed zijn dat eens we samenwonen, we zouden zeggen: nee, voor kinderen hebben we toch geen plaats in ons leven. Hoe je volgend jaar of over 10 jaar denkt weet je nooit. Eigenlijk kan je pas honderd procent zeker weten dat je geen kinderen hebt gewild of ze juist wel wou als je oud en versleten bent en je nog steeds geen spijt van je keuzes hebt.

Is zo'n mooi gezegde: always and never are two words you should always remember never to use :P

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:20

Precies, daarom zeg ik ook altijd dat ik het gewoon nog niet weet. Op dit moment niet, maar dat kan veranderen natuurlijk.

Simon1234

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:52

Je leven wordt zo vaak geleefd door de ogen van anderen. Ik heb een heel ander leven geleid en niet gelijd. Ik heb eerst een aantal vaste relaties gehad en daarmee doel ik op een aantal jaar en na de laatste relatie ging ik me echt een beetje afgeven op de buitenwereld, maar vooral op mannen. Ik zoende ze wel, maar had echt geen zin om met ze in bed te liggen. Ja, als het mij uitkwam. Ik wilde geen vaste relatie meer en ben toen helemaal veelvuldig gaan reizen naar Verwegistan. Mensen vonden dat ook raar en naar zulke enge landen?!?!?! Mijn familie heeft daar nooit iets over geroepen. Heeft dat altijd geaccepteerd hoe ik mijn leven leidde. Als iedereen het keyword heeft hoe je je leven PERFECT moet leven en iedereen perfectionisch is of daartoe in staat is, dan wordt het ook weer een saaie boel.

Ik merk nu zelf dat mensen van rond de 40 en dan maakt het niet uit of het nu een man of een vrouw is, maar veelal niet uit het leven hebben gehaald wat erin zit. Of zich aan iemand hebben aangepast. Ik weet dat ik voor sommige mensen misschien zonderling ben, maar voor zovelen ook niet. Mijn vriendenkring bestaat uit jong en wat ouder, maar veelal zonder kinderen. Zit van alles tussen. Boven een bepaalde leeftijd noem ik het geen kinderen meer. Ligt zo rond de 15/16 jaar en die ook een beetje over alles mee willen en kunnen denken.

Dus kinderen kunnen niet altijd in je leven passen. Je kan er niet aan toe zijn, je zal er nooit misschien aan toe zijn, je bent onvruchtbaar, te jong, te oud en zo kan ik nog legio factoren opnoemen. Tja, het is een kwestie van prioriteiten stellen. Ik wil wel zeggen dat ik tieners totaal niet geschikt vind voor kinderen. Gedachtengang kan namelijk nog zo veranderen en daarin kan een kind de dupe worden. Dat hoeft niet, maar ik ben gewoon van mening "bij twijfel niet inhalen". Geldt ook voor iemand die op wat latere leeftijd kinderen wilt nemen.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:55

* daarvan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:12

Ik merk dat ik wat moeite heb met de term 'kinderen nemen'. Je krijgt ze, en zo vanzelfsprekend is dat niet.

Van zo een term kan ik me wél voorstellen dat die kwetsend is voor mensen die heel graag kinderen hadden gewild.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:30

Simon1234 schreef:
Je leven wordt zo vaak geleefd door de ogen van anderen. Ik heb een heel ander leven geleid en niet gelijd. Ik heb eerst een aantal vaste relaties gehad en daarmee doel ik op een aantal jaar en na de laatste relatie ging ik me echt een beetje afgeven op de buitenwereld, maar vooral op mannen. Ik zoende ze wel, maar had echt geen zin om met ze in bed te liggen. Ja, als het mij uitkwam. Ik wilde geen vaste relatie meer en ben toen helemaal veelvuldig gaan reizen naar Verwegistan. Mensen vonden dat ook raar en naar zulke enge landen?!?!?! Mijn familie heeft daar nooit iets over geroepen. Heeft dat altijd geaccepteerd hoe ik mijn leven leidde. Als iedereen het keyword heeft hoe je je leven PERFECT moet leven en iedereen perfectionisch is of daartoe in staat is, dan wordt het ook weer een saaie boel.

Ik merk nu zelf dat mensen van rond de 40 en dan maakt het niet uit of het nu een man of een vrouw is, maar veelal niet uit het leven hebben gehaald wat erin zit. Of zich aan iemand hebben aangepast. Ik weet dat ik voor sommige mensen misschien zonderling ben, maar voor zovelen ook niet. Mijn vriendenkring bestaat uit jong en wat ouder, maar veelal zonder kinderen. Zit van alles tussen. Boven een bepaalde leeftijd noem ik het geen kinderen meer. Ligt zo rond de 15/16 jaar en die ook een beetje over alles mee willen en kunnen denken.

Dus kinderen kunnen niet altijd in je leven passen. Je kan er niet aan toe zijn, je zal er nooit misschien aan toe zijn, je bent onvruchtbaar, te jong, te oud en zo kan ik nog legio factoren opnoemen. Tja, het is een kwestie van prioriteiten stellen. Ik wil wel zeggen dat ik tieners totaal niet geschikt vind voor kinderen. Gedachtengang kan namelijk nog zo veranderen en daarin kan een kind de dupe worden. Dat hoeft niet, maar ik ben gewoon van mening "bij twijfel niet inhalen". Geldt ook voor iemand die op wat latere leeftijd kinderen wilt nemen.

Ik snap jullie wel over het veranderen van de mening in de loop der jaren. Maar als ik het zo bekijk, universiteit in de planning, een paard erbij en daar komt werken bij. Wellicht ook een vriend/man maar dat zien we dan wel. De komende jaren ben ik redelijk 'bezet' zal ik daarna nog mijn 'vrijheid' nog kunnen opgeven daarvoor. Na mijn studie ga ik natuurlijk mijn carrière beginnen en ik heb hele plannen! :D

Maar zoals ik al eerder zei, ik ben een ezel. Over 10 jaar open spreek ik jullie en dan zien jullie dat ik nog steeds geen kinderen heb. Over 20 jaar mag ook, nog steeds geen kinderen. Bij de lucht van poepluiers gruwel ik. Ik schreeuw het liefst tegen een huilend kind dat het z'n waffel moet houden en daarnaast heb ik niet zoveel positieve ervaringen gezien in het hebben van kinderen en dat zal zeker onbewust invloed hebben gehad op mijn keuze waar ik écht zeker van ben. Maar we zullen het zien over 10 of 20 jaar..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:35

GamblersCup schreef:
En hoe reageren de niet-kinder-wensers op een vriend/man die al een kind heeft bijvoorbeeld? Heb je daar dan bezwaar tegen, hefet dat grote gevolgen voor de relatie?
(of moet ik voor deze vraag een nieuw topic openen? Vond m hier wel passen...)

Heb 7 jaar iets gehad met iemand met 2 kinderen . Ik mocht niets zeggen als ze vervelend waren. Nu zeg ik nooit weer een man met kinderen.

Ik ben trouwens eenigst kind en ik verzorg mijn moeder (we wonen samen). Ze heeft een half jaar in een verzorgingshuis gezeten.
Heb daar heel veel eenzame ouderen gezien waar de kinderen nooit kwamen. Een had zelfs 13 kinderen die nooit kwamen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 08:52

Mijn moeder heeft ook een vriend al jaren, die had ook een zoon van 3 jaar toen hij bij ons kwam.
Inmiddels is die 21 jaar en mijn moeder mag zich nergens mee bemoeien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:47

Kwanyin schreef:
Ergens is het wel zo dat je leeftijd een rol speelt in je denkwijze en dat je met ouder worden kan gaan veranderen, ookal hoor je dat op dat moment niet graag. Op mijn 17de riep ik ook nog altijd heel hard dat ik nooit kinderen wilde en dat ik nooit een relatie zou aangaan met iemand die die wens niet respecteerde..en dat riep ik al van kinds af aan, nooit een kinderwens gehad eerder een gruwelijke afkeer voor het idee alleen...mijn mening is herzien..een jaartje geleden? En omgekeerd heb je uiteraard ook, mensen die op hun 17de roepen dat het hun droom is om kinderen te hebben. Totdat ze wat ouder worden en vriendinnen kinderen beginnen krijgen En ze zien wat voor een opoffering het meebrengt. Dan zijn er ook die zeggen "eh, bij nader inzien kom ik wel eens babysitten :D "

Net zoals ik op mijn tiende zwoor dat ik nooit jongens met mijn tong zou kussen want dat was echtzo ieuw walgelijk :P . Met ouder worden verander je die mening veelal.
En zelfs nu nog. Kan goed zijn dat eens we samenwonen, we zouden zeggen: nee, voor kinderen hebben we toch geen plaats in ons leven. Hoe je volgend jaar of over 10 jaar denkt weet je nooit. Eigenlijk kan je pas honderd procent zeker weten dat je geen kinderen hebt gewild of ze juist wel wou als je oud en versleten bent en je nog steeds geen spijt van je keuzes hebt.

Is zo'n mooi gezegde: always and never are two words you should always remember never to use :P

Maar dat kan je niet weten dus het is niet eerlijk om er van uit te gaan dat de mening nog wel veranderd. Ik roep al van mijn 14 dat ik geen kinderen wil, ben 21 en nog steeds geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Ben enkel stelliger geworden in mijn niet willen :+ Maar goed ik heb ook nooit "ieuw" geroepen bij tongzoenen enz dus misschien ben ik niet representatief :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:50

Ayasha schreef:
Maar dat kan je niet weten dus het is niet eerlijk om er van uit te gaan dat de mening nog wel veranderd. Ik roep al van mijn 14 dat ik geen kinderen wil, ben 21 en nog steeds geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Ben enkel stelliger geworden in mijn niet willen :+

Nee, dat zal per persoon wisselen, maar ik herken mezelf wel in de post van Kwanyin.
Ik heb nooit de 'ambitie' gehad om mama te worden, tot mijn 26e heb ik ook 'gatverdamme, nóóit!' gezegd en ineens ging het jeuken. Mijn omgeving was ook erg verrast toen ik zwanger was, net als ik overigens.
Ik zeg niet dat het bij iedereen (incl. jij) zal veranderen, maar het kan er zomaar inééns zijn, ik ben het levende bewijs, hahaha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:03

Again; Hoe jij bent zegt niks over hoe anderen zijn. Waarom kunnen mensen niet gewoon "aannemen" dat iemand "neen" zegt zonder te zeggen "wacht nog maar 5 jaar"? Daar gaat dit hele topic over. Waarom moet dat? Waarom moeten mensen het door de strot geduwd krijgen?

En wat dan nog dat iemand zegt "neen ik wil geen kinderen" en een jaar later zwanger is, gaan ze daar dood van? (laten we hopen van niet, zonde van de zwangerschap :+) Ga jij daar dood van?
Indien niet, wat is dan het nut van er toch op te drammen?

En ja Quellian, wij hebben die discussie al zo vaak gevoerd. :) Maar ik kan er nog altijd niet bij met mijn hoofd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 14:06

Als ik kinderen zou willen, dan weet ik wat me te doen staat.
Ik heb niks aan verhalen van: je weet niet wat je mist en straks krijg je spijt enz.
Laat me dat maar zelf uitvinden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:10

Pfff, spijt krijgen en niet weten wat je mist zijn zulke dooddoeners.
Of het een verrijking van je leven is weet ik ook niet. Het is een ándere invulling van je leven (en ik ben geen mama-mama type, dus heb ook mijn eigen leven nog), maar de ene wil het wel en de ander wil het niet, sja... is echt aan niemand om door te drammen of het wel of niet moet gaan gebeuren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:12

GamblersCup schreef:
En hoe reageren de niet-kinder-wensers op een vriend/man die al een kind heeft bijvoorbeeld? Heb je daar dan bezwaar tegen, hefet dat grote gevolgen voor de relatie?
(of moet ik voor deze vraag een nieuw topic openen? Vond m hier wel passen...)

Ik was toen het speelde bij een ex-vriend een (nog) niet-kinder-wenser.
Ik vond het moeilijk hoewel de kinderen schatten waren en het contact met hen prima was.
Maar de situatie tussen ex-vriend en zijn ex-vrouw was erg problematisch en daar werd ik in meegezogen.
Ook vond ik het moeilijk om als van de vrijheid genietende single plotseling een stuk minder vrijheid te hebben. Mijn hoofd stond niet altijd naar een weekend de kinderen in huis.
Toen de relatie tussen ex-vriend en mij beëindigd was, nam ik me voor er niet nog eens aan te beginnen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 01-11-11 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 14:13

Quellian schreef:
Pfff, spijt krijgen en niet weten wat je mist zijn zulke dooddoeners.
Of het een verrijking van je leven is weet ik ook niet. Het is een ándere invulling van je leven (en ik ben geen mama-mama type, dus heb ook mijn eigen leven nog), maar de ene wil het wel en de ander wil het niet, sja... is echt aan niemand om door te drammen of het wel of niet moet gaan gebeuren.

Dat bedoel ik inderdaad.
De een vind dit belangrijk en de ander weer wat anders.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:13

Ayasha schreef:
Again; Hoe jij bent zegt niks over hoe anderen zijn. Waarom kunnen mensen niet gewoon "aannemen" dat iemand "neen" zegt zonder te zeggen "wacht nog maar 5 jaar"? Daar gaat dit hele topic over. Waarom moet dat? Waarom moeten mensen het door de strot geduwd krijgen?

En wat dan nog dat iemand zegt "neen ik wil geen kinderen" en een jaar later zwanger is, gaan ze daar dood van? (laten we hopen van niet, zonde van de zwangerschap :+) Ga jij daar dood van?
Indien niet, wat is dan het nut van er toch op te drammen?

En ja Quellian, wij hebben die discussie al zo vaak gevoerd. :) Maar ik kan er nog altijd niet bij met mijn hoofd.

Nog een toevoeging (als ik zo vrij mag zijn) wij kennen onszelf natuurlijk beter dan wie dan ook, wij weten zelf het beste of wij binnenkort of nooit rondlopen met een klein kind. Als u zegt dat je geen kinderen wil (om welke reden dan ook) dan zal dat wel, ik ken u niet dus ik weet ook niet of u ooit van mening gaat veranderen or whatever. Ik word er wel een beetje.. gaar van dat ik steeds moet lezen en horen 'maar als je x-jaren oud bent' ofzo iets dergelijks. Maargoed een kind maak je niet alleen dus misschien krijg ik wel nooit een man, dan kan ik sowieso nooit een kind krijgen (nou ja, eigenlijk ook wel maar dat is een ander verhaal, ik zou het in ieder geval nooit doen want dat gaat tegen mijn principes in..... erg lange mening heb ik daarin over survial of the fittest en dat soort termen ik zal jullie daar wel niet mee vervelen)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 14:17

Zwanger worden wel of niet heeft bijna niks met principes te maken, dit is een gevoel.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:19

jesito schreef:
Zwanger worden wel of niet heeft bijna niks met principes te maken, dit is een gevoel.

Ik bedoelde niet het zwanger worden, ik bedoelde het zwanger worden van een donorvader.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 14:20

Danique_G schreef:
jesito schreef:

Ik bedoelde niet het zwanger worden, ik bedoelde het zwanger worden van een donorvader.

Ohhh oeps sorry!!!
Duidelijk gevalletje de klok gehoord maar niet weten waar de klepel hangt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:56

jesito schreef:

Ik denk dat partnerkeuze er ook een grote rol in speelt hoor, als je geen kinderen wil moet je een man zoeken die ze ook niet wil!

Lijkt mij.....

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:23

@ Danique

Maar wij lijken wel een beetje op elkaar, hoor, alhoewel ik je moeder kan zijn. Ik wist ook eigenlijk al vroeg dat ik geen kinderen wilde. Ik weet zelf nog dat ik op mijn vijftiende dacht "omg, straks ben ik 25 en misschien wel getrouwd". Ik zag ook het hele instituut trouwen niet zitten, dus ik ben nooit getrouwd (geweest). Op mijn 24ste werd ik opeens niet ongesteld. Ik woonde wel samen, gebruikte de pil en dacht oh jee, dit gaat toch niet waar zijn? Ik heb niet a la minute een zwangerschapstest gehaald, maar achteraf begreep ik wel waardoor het kwam. Ik was, onvrijwillig, in 6 weken tijd 17 kilo afgevallen. Ik zat toen op een zwaar ondergewicht en dan kan die hele cyclus in de waar geschopt worden. Gelukkig werd ik na 2 weken overtijd te zijn gelukkig wel ongesteld. Als ik, voor mij ongewenst zwanger had gebleken, had ik toen niet echt geweten wat ik gedaan had. Ik weet wel dat ik erg opgelucht was. Tegen sommige mensen kan je zoiets ook niet vertellen. Sommige vrouwen/mannen zijn onvruchtbaar en er zijn mensen die alles uit de kast halen om zwanger te raken

@ Jesito

Maar hoe kijkt jouw partner ertegenaan? Wil die wel of geen kinderen? Lijkt mij toch als je wat langer een relatie hebt dat je het daar toch wel over hebt.

Wat ik wel vind is dat je na een bepaalde leeftijd niet meer aan kinderen moet beginnen. Als het op natuurlijke wijze kan en die vruchtwaterpuncties of combitests zijn goed, alhoewel dat natuurlijk nooit met 100% zekerheid kan worden gezegd, maar als je allerlei trukjes uit de kast moet halen om toch zwanger te worden op een oudere leeftijd. Maar dit is mijn mening.

sonnie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:38

Wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die geen kinderwens heeft! Volgende maand wordt ik 30. Veel mensen verwachten eigenlijk wel dat wij kinderen krijgen. Echter heb ik nog steeds geen rammelende eierstokken. Mijn schoonzusjes (en dat zijn er veel) hebben allemaal een kind en sommige wel meerdere. Ook onze vrienden hebben allemaal kinderen, maar wij vinden het eigenlijk wel lekker zo mijn zijn tweeen! We kunnen doen en laten wat we willen.
Wij krijgen ook regelmatig de vraag, wanneer er bij ons een kleine komt. Mijn schoonmoeder heeft zelf een tijdje gehad dat ze elke keer naar me buik keek als ik binnen kwam lopen...