Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sterk geweest, zo lang, maar nu zo zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:18

Dank je Share, jij ook. Heb je al besloten om weer hulp te zoeken? Ben ook lichamelijk slap en ziekjes, heel irritant. Elke ochtend als ik vroeg wakker wordt, voel ik me ziek.

Nemurin: dat dacht ik dus ook maar de paniek komt hoe dan ook, het enige om de paniek weg te nemen is om de reden weg te nemen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:30

Het is ook geen manier om te voorkomen dat die paniek er is - maar als er paniek IS, ga je vaak snel en onregelmatig ademen en daardoor wordt de paniek alleen maar erger.
Als je je bewust op je ademhaling gaat concentreren om die rustig en diep te houden, kun je misschien al genoeg spanning weg nemen om de volgende stap te nemen. Het is inderdaad geen manier om de paniek weg te halen, maar wel een manier om intussen ergens te komen.

Ik weet best dat angst in veel gevallen verlammend kan werken, maar dit lijkt me wel een poging waard. Vraag anders voor de meeste dingen je vriend mee ofzo, dan hoef je niet alleen naar buiten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:38

Het is ook meestal paniek in mn hoofd waar het mee begint. En die kan ik niet zelf wegnemen of doorbreken. Dat is zo lastig. Als het alleen een uiterlijke paniekaanval zou zijn zoals jij omschrijft had het anders geweest.
En het is idd verlammend. Poeh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:45

Dank je. Ja ik heb besloten om hulp te zoeken met ondersteuning van stichting mee zodat ik niet weer de kans loop om in eentraject te komen dat niet goed aansluit op mijn problemen. Dit gaat zo niet langer.. Mn vriend heeft net vanuit zijn werk mijn afspraak verzet naar een dag dat hij met me mee kan. Vandaag had t niet goedgekomen.. Dus was net weer even brullen.. Van opluchting dat ik niet hoef maar ook omdat ik zo baal van die klote paniek en angst aanvallen! Ik ben benieuwd wanneer ik aan de gang kan met dat traject. Ik heb er zin in, zin om mezelf weer te hervatten zodat ik op een normale manier kan functioneren in de maatschappij.. Ik hoop echt voor jou, dat je ook weer grip op je leven, gevoelens en emoties krijg!! Dit is niks zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:53

Share schreef:
Dank je. Ja ik heb besloten om hulp te zoeken met ondersteuning van stichting mee zodat ik niet weer de kans loop om in eentraject te komen dat niet goed aansluit op mijn problemen. Dit gaat zo niet langer.. Mn vriend heeft net vanuit zijn werk mijn afspraak verzet naar een dag dat hij met me mee kan. Vandaag had t niet goedgekomen.. Dus was net weer even brullen.. Van opluchting dat ik niet hoef maar ook omdat ik zo baal van die klote paniek en angst aanvallen! Ik ben benieuwd wanneer ik aan de gang kan met dat traject. Ik heb er zin in, zin om mezelf weer te hervatten zodat ik op een normale manier kan functioneren in de maatschappij.. Ik hoop echt voor jou, dat je ook weer grip op je leven, gevoelens en emoties krijg!! Dit is niks zo!

Fijn dat jouw vriend ook zo meegaand is, ik begrijp dat het niet altijd zo werkt.
Goed dat je weer hulp hebt gezocht. Waar ga je heen? Heb jij ook al een keer zo'n observatietraject gedaan? Ik ben blij dat ik daar heen kan zodat ze echt goed gaan kijken wat er allemaal aan de hand is.
Ik ga trouwens eens kijken op de site van mee. Ik hoop voor jou ook dat het goed komt, dit is echt helemaal poedersuiker natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:05

Ik heb een quikscan gehad in dordrecht, weet even niet meer hoe het verder heet maar t zat toen gevestigd bij het ziekenhuis. En ik ben 3 maanden intern opgenomen geweest bij colk in gorinchem. Dit zijn eigenlijk trajecten geweest om mijn onverklaarde lichamelijke klachten beter te leren begrijpen, heb ook conversiestoornis en fibromyalgie en daar zijn natuurlijk ook eerst observaties aan vooraf gegaan. Nu zijn er op psychisch gebied wat uitingen gekomen, (ik wilde er eerder niet aan geloven) en nu zal ik binnen de ggz een traject gaan lopen maar hoe of wat dat mij verder brengt, weet ik nog niet. Heb nog geen intake gehad maar stichting mee is dat nu voor mij aan het regelen! Ik heb oa chronische ptss dus ook daar zal op ingespeeld worden.

Mijn vriend is heeeel meegaand, hij steunt me in alles en heeft ookal veel te verduren gehad met me.. Dat hij nooit is omgedraaid om nooit meer terug te komen vind ik echt bewonderingswaardig aan hem want ook voor hem is dit niet niks.. Koesteren die mannen van ons!! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:11

Oh dus je gaat nu ook wel een intensief traject in. Zo te horen heb je dat ook wel nodig, net zoals ik. Dinsdag had ik echt de neiging om te zetten neem me maar op. Ik kan niet meer.
Ptss lijkt me ook heftig. Pff.

Ja zulke mannen moeten we echt koesteren. Door mijn bindingsangst heb ik hem 2 keer weggeduwd maar hij kwam steeds weer terug. Dat ben ik hem zo dankbaar. Mijn bindingsangst fiets echt met mijn hoofd soms, maar ik blijf vertrouwen houden :) Hij is echt te gek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:24

Ja, het wordt een intensief traject idd. Achteraf gezien tob ik al sinds mijn 11e met psychische klachten dus er zullen heel wat therapie uurtjes in gaan zitten. Dat gevoel van "neem me maar op" herken ik ook! Moeilijk.. Denk dat we een btje op hetzelfde 'niveau' zitten wat dat btrefd. Waar ging jij ook alweer heen voor je behandeling?

Dat wegduwen herken ik ook een beetje. Alleen dan niet door bindingsangst.. Ik heb regelmatig zoiets van ik kan jou niet gelukkig maken maar vooral ik wil jou niet meeslepen in mijn ellende.. Het heeft een impact op alles maar ook financieel.. En ik wil niet dat hij door mij in de problemen komt.. Financieel en op welk ander gebied dan ook.. Dus dan duw ik hem weg onder het mom van houden van is ook loslaten als het om wat voor reden niet gaat of lukt of onder het mom dat ik hem een leuke vrouw gun zonder al dit gezeik.. Maar hij zegt dan, ik wil geen ander, ik wil jou!! Ik ben blij dat jij ook zo iemand heb!! Want zonder zou het allemaal nog zwaarder zijn!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:28

ADD heeft niks met autisme te maken, er kán wel gelijkend gedrag zijn.

Meis, respect voor alle hindernissen die je bereid bent te nemen. Je bent echt ingestort zo te lezen,
nu is het aan jouw profs om je samen met jou en mensen die je liefhebben terug op te bouwen en
dan ben je sterker dan ooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:30

Volgens mij zitten wij aardig op een lijn ja. Werk je momenteel? Ik zit nu in de ziektewet en moet morgen voor het eerst langs de bedrijfsarts.
Ik ga naar de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. Ben benieuwd. In het begin dacht ik trouwens dat ik wel meeviel, maar nu ik alles toelaat lijkt het veel meer en ernstiger dan verwacht. Dat is wel eng.

Mijn vriend geeft me gelukkig het vertrouwen dat het goed komt, ook financieel etc. En hij wilt ook niemand anders. Heel fijn is dat, om die vastigheid te hebben. Niks is zeker bij mij, behalve hij.

Dank je Charlotte. :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:34

Joolien schreef:
Niks is zeker bij mij, behalve hij.

Wat mooi <3 Het is ook heel belangrijk dat je een partner hebt die achter je staat, een rots in de branding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:37

Nou het is zeker heel belangrijk :j Dat zeg ik hem ook elke dag. Soms zeg ik zelfs sorry voor mijn huilbuien en chaotiek maar hij zegt altijd dat het goedkomt, ook al zie ik het soms even niet meer zitten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:49

Goud waard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:08

Joolien schreef:
Volgens mij zitten wij aardig op een lijn ja. Werk je momenteel? Ik zit nu in de ziektewet en moet morgen voor het eerst langs de bedrijfsarts.
Ik ga naar de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis. Ben benieuwd. In het begin dacht ik trouwens dat ik wel meeviel, maar nu ik alles toelaat lijkt het veel meer en ernstiger dan verwacht. Dat is wel eng.

Mijn vriend geeft me gelukkig het vertrouwen dat het goed komt, ook financieel etc. En hij wilt ook niemand anders. Heel fijn is dat, om die vastigheid te hebben. Niks is zeker bij mij, behalve hij.

Dank je Charlotte. :)

Ik werk al 2,5 jr niet meer.. Ziek uit dienst maar in die tijd zijn dus de psychische problemen ook aan het licht gekomen en wil en durf ik ze ook onder ogen te komen. (ik krijg overigens geen ZW,WW of bijstand, lang verhaal) Ook hier weer hetzelfde verhaal.. eerst denk je, iedereen is wel eens bang en iedereen barst wel eens in huilen uit zonder reden.. maar nu ik het toelaat blijkt toch wel dat ik heb veel vaker heb dan de meeste mensen en het ook heftiger heb.. Het is gwn bijna griezelig dat wel zo op 1 lijn zitten anderzijts blij om te weten dat ik niet de enige ben! Je gaat dus naar de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis? Mag ik vragen wat dat precies inhoud en of dat anders is dan het GGZ of iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:45

Oh dat is wel poedersuiker zeg, dat je niet in de ww zit oid. Dan snap ik dat de druk wel iets groter is.
Ik durf niet te zeggen wat dat anders is dan het ggz. Ik moet me 3 dagen in de week melden van 9 tot 3 en dan krijg ik verschillende therapiesoorten. Ik kwam bij het ziekenhuis omdat ik er ook werk en het me makkelijker leek om daar heen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:09

Net even boodschappen gedaan, poeh dat was zwaar. Toen ik thuis kwam was ik helemaal kapot.

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:15

Pfoe wat heftig allemaal zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)
Ook wil ik je echt een groot compliment geven voor de duidelijke en opbouwende kritiek die je altijd geeft, aangezien ik je best vaak tegenkom op bokt.
Nogmaals sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:16

Dank je Anne :) Dit is de reden dat ik vaak op bokt zit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:44

24 april kan ik eindelijk de observatie in. Heb oxazepam gekregen voor de paniekaanvallen. Ben niet zo van de pillen maar ik ben er toch wel blij mee, dat meemaken wil ik het liefst niet meer.

Verder ging het wel goed deze week maar was ik wel ziek, erg veel pijn in mn buik, hoofdpijn, misselijk. etc.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:34

Helpt de oxazepam een beetje? Wel fijn dat je binnenkort toch eindelijk de observatie in kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:46

Ik ga het alleen gebruiken als ik het echt nodig heb. Dus dat weet ik nog niet :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:10

Oh ja tuurlijk. 8)7

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:32

Wat vervelend van de paniekaanvallen zeg!
Pas wel op met de Oxazepam hoor, je word er echt heel duf van!

Wat voel je precies met de paniekaanvallen? en ben je onlangs gevallen? van je fiets of paard bijvoorbeeld? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:44

Nee ben niet gevallen, ja vorig jaar veel :')
Dan krijg ik het hoofd te krap, en word ik van binnen helemaal gek. Ik neem alleen oxazepam als t echt niet gaat.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:03

Wat fijn dat je er goed mee aan de gang gaat en hulp krijgt. Helemaal top ook dat je vriend zo onvoorwaardelijk achter je staat. Moet een fijn gevoel zijn voor je.
Zet hem op!!!